Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heips! Mitä leikkauksia hallitus on tehnyt eli mitä sinulta on leikattu?

Vierailija
27.07.2024 |

Kaikki valittaa kurjuutta ja köyhyyttä, joko ne asumistuet on leikattu pois vai? 

Minun elämään tämä hallitus on vaikuttanut vain positiivisella tavalla, palkastani jäi ennen käteen 2200e/kk ja nyt jää lähes 2300e/kk. Myös polttoaineen hinta on laskenut sieltä yli kahden euron lukemista sinne noin 1,7e/litra lukemille.

Minulta ei olla leikattu mitään eikä minun asioita olla heikennetty, kannatan nykyistä hallitusta koska suomen talous on ajettu taantumaan sekä alamäkeen, nyt on hyvä hetki saada se parempaan suuntaan.

T:duunari,ytk ja nykyinen hallitus on jees

Kommentit (298)

Vierailija
61/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistukea leikattiin noin 100€. Ja ennen kuin joku tulee ulvomaan loisesta, kerrottakoon, että olen kokopäivätyössä käyvä ihminen. 

Vierailija
62/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole lapsia ja en tiedä saako työpaikkani rahaa valtiolta. Jos työpaikkani saa rahaa valtiolta niin en valita jos sen ansiosta minulla on työpaikka. 

Etkä vissiin hoksannut, että työpaikkasi saama raha tulee sinunkin tilillesi. Eli väitteesi siitä, ettet ole koskaan saanut yhteiskunnalta rahaa pankkitilillesi ei pidä siinä tapauksessa paikkaansa. Hyvin harva suomalainen on työpaikassa, joka ei yhtään saisi yhteiskunnan rahoja. 

Tajuatko sä että jos yhteiskunta ei tukisi työpaikkoja niin sitten meiltä lähtisi entistä enemmän yrityksiä maihin missä on halvempaa? Euroopassa valtiot tukee yrityksiä.

Työpaikkoja pitääkin tukea koska ne tuottaa suomelle verorahoja, vassarit ei tuota suomelle mitään koska kotona makaaminen ja marmattaminen ei tuota suomelle mitään. Te olette vain menoerä suomelle ja olette taakka meille muille.

Ne hokee tuota, koska eivät muutakaan selitystä keksi sille, että elävät itse tukien varassa vuodesta toiseen. On siis koitettava vääntää asia niin, että kaikki ihmiset saa tukia, esimerkiksi lapsilisä tai yritystuet. Asiahan on ihan eri, kuin toisen elättäminen kotiin, vuodesta toiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka 😡😡😡

Vierailija
64/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soviteltua päivärahaa leikattiin eli teen osa-aikaista työtä kotisiivousten parissa. Aika reippaasti lähti eli useampi satanen. Saan myös aaumustukea ja siitä leikataan seuraavassa tarkastuksessa.

Lisäksi työaika pienentynyt kun asiakkaat vähentäneet siivouksia. Osa lopettanut kokonaan. Ikkunanpesuja tein tänä vuonna ennätysvähän. Toi kotisiivous on semmonen mistä varmaan ekana luovutaan kun menoja aletaan karsimaan. Eli leikkaukset näkyy myös työajan vähenemisenä.

Karkeasti laskettuna viitisen sataa leikattiin multa, osa-aikaista työtä tekevältä yksinhuoltajalta. Aika paljon. Lisäksi yksi lapsi täyttää nyt 17 eli lapsilisäkin loppuu ihan just. Tarvii kohta mennä toimeentulotukea hakemaan ja varnasti noi osa-aikatyöt lopetan jossain vaiheessa kokonaan ja menen töihin vasta kun kokoaikainen paikka löytyy. Ei hirveesti motivoi tää työnteko nyt.

Vierailija
65/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne hokee tuota, koska eivät muutakaan selitystä keksi sille, että elävät itse tukien varassa vuodesta toiseen. On siis koitettava vääntää asia niin, että kaikki ihmiset saa tukia, esimerkiksi lapsilisä tai yritystuet. Asiahan on ihan eri, kuin toisen elättäminen kotiin, vuodesta toiseen.

Ketkä ne? Itse ainakin käyn töissä, mutta ymmärrän, että palkkani maksaa Suomen valtio, koska olen töissä julkisella sektorilla. 

t. se, joka kirjoitti, että lähes jokainen suomalainen saa yhteiskunnalta rahaa

Vierailija
66/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työllisyys laskee koska Marinin hallitus vei Suomen taantumaan, ihmisten kulutus lähti laskuun koska hinnat nousi ja korot nousi. Levität sieltä pietarista paskasti valheellista tietoa kun jankkaat että taantuma on Orpon hallituksen vika. 

Työllisyys Suomessa lähtee nousuun kun taantuma ollaan selätetty. 

Sun viestisi on oikeastaan sellaista paskaa että melkein jätin teille pietarinpaskatrolleille vastaamatta.

Hah :D Vai oli se Marinin hallitus, joka aiheutti koronapandemian ja Ukrainan sodan. Kova tyyppi se Marin, kun kaiken tuon sai aikaan. Luojan lykky, että meillä on nyt pyhimys-Orpo puikoissa ja työllisyys lähtee huimaan nousuun, kun asumistukea leikataan ja opiskelijat ajetaan ahdinkoon. 

Te vassari-ääliöt jankkaatte tuota koronaa ja sotaa, se sama sota ja korona on ollut koko euroopassa, koko maailmassa ja silti muut maat ei ajautuneet sellaiseen velkahelvettiin kuin Suomi Marinin ja äärivasemmisto-hallituksen johdolla. 

Niin kyllä, ihan yksinkertaisesti se aivan päätön Marinin hallituskausi oli ihan 100% marinin ja vassarihallituksen vika että tuhot olivat niin massiiviset, aivan kaikilla aloilla Suomessa. 

Vierailija
67/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työllisyys laskee koska Marinin hallitus vei Suomen taantumaan, ihmisten kulutus lähti laskuun koska hinnat nousi ja korot nousi. Levität sieltä pietarista paskasti valheellista tietoa kun jankkaat että taantuma on Orpon hallituksen vika. 

Sun viestisi on oikeastaan sellaista paskaa että melkein jätin teille pietarinpaskatrolleille vastaamatta.

Hah :D Vai oli se Marinin hallitus, joka aiheutti koronapandemian ja Ukrainan sodan. Kova tyyppi se Marin, kun kaiken tuon sai aikaan. Luojan lykky, että meillä on nyt pyhimys-Orpo puikoissa ja työllisyys lähtee huimaan nousuun, kun asumistukea leikataan ja opiskelijat ajetaan ahdinkoon. 

Te vassari-ääliöt jankkaatte tuota koronaa ja sotaa, se sama sota ja korona on ollut koko euroopassa, koko maailmassa ja silti

Eikö tosiaan ole ajautunut? Lukaisepa välillä vähän uutisia. Palataan sitten asiaan uudestaan. 

Vierailija
68/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään.-eläkeläinen, silti nykyinen hallitus on perseestä.

Miksi vihaat ihmisiä jotka käy töissä eikä ne saa euroakaan rahaa yhteiskunnalta? 

En minäkään saa mitään tukia, ainoastaan työeläkkeen. En pidä siitä että ihmisten elämää kurjistetaan.

Vierailija
69/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole lapsia ja en tiedä saako työpaikkani rahaa valtiolta. Jos työpaikkani saa rahaa valtiolta niin en valita jos sen ansiosta minulla on työpaikka. 

Etkä vissiin hoksannut, että työpaikkasi saama raha tulee sinunkin tilillesi. Eli väitteesi siitä, ettet ole koskaan saanut yhteiskunnalta rahaa pankkitilillesi ei pidä siinä tapauksessa paikkaansa. Hyvin harva suomalainen on työpaikassa, joka ei yhtään saisi yhteiskunnan rahoja. 

Tajuatko sä että jos yhteiskunta ei tukisi työpaikkoja niin sitten meiltä lähtisi entistä enemmän yrityksiä maihin missä on halvempaa? Euroopassa valtiot tukee yrityksiä.

Työpaikkoja pitääkin tukea koska ne tuottaa suomelle verorahoja, vassarit ei tuota suomelle mitään koska kotona makaaminen ja marmattaminen ei tuota suomelle mitään. Te olette vain meno

Niin, ja ihan jokainen meistä on menoerä Suomelle. Myös me työssäkäyvät. Ei meistä kenelläkään ole niin suuria tuloja, että verotuottomme olisi suurempi kuin yhteiskunnalle aiheuttamamme menot. Sori siitä, öyhö. 

Siis mitä koirat selittää? Millä rahalla se yhteiskunta sitten pyörii, jos jokainen ihminen  kuluttaa yhteiskunnan varoja enemmän, kuin tuottaa? 

Kaikkea sontaa sitä kuuleekin 😂

Kumma, kun koitatte yritystuet rinnastaa siihen, että teidät elätetään kotiin. Se nyt vaan on ihan eriasia. 

Koitatte vaan sillä selittää oman loisimisenne, kun käännötte asian niin, että kaikki muutkin saavat yhteiskunnalta jotain. Hei, ne muut osallistuvat myös yhteiskunnan toimintaan käymällä töissä!!! Pummi ei maksa veroja oikeasti, paitsi omasta mielestään. Hänhän saa ilmaista rahaa, josta otetaan veroa. Ei hän ole itse rahaa tienannut, se annetaan hänelle. 

Vierailija
70/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikka 😡😡😡

Miten se hallitus vei työpaikkasi? Ainostaan sitten ymmärrän jos olet ylellä töissä tai palkkasi maksaa valtio. 

Vierailija
71/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te vassari-ääliöt jankkaatte tuota koronaa ja sotaa, se sama sota ja korona on ollut koko euroopassa, koko maailmassa ja silti muut maat ei ajautuneet sellaiseen velkahelvettiin kuin Suomi Marinin ja äärivasemmisto-hallituksen johdolla. 

Ihanan naiivia ajattelua. Iso paha Marin on syypää kaikkeen ja sitä kun tarpeeksi hokee itselleen voi helposti sulkea silmänsä siltä, että talous on monissa maissa paljon pahemmin kuralla kuin Suomessa. Ja nyt voit taas hokea vähän Marinia tähän väliin, ettei totuus vain pääsisi rikkomaan kuplaasi. 

Vierailija
72/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

74e/kk lähti minimituista.

T: pitkäaikaissairas ja täysin työ- ja toimintakyvytön. Kiitos vatun kela, rikotte lakia.

Eutanasia on oikea ratkaisu sinunlaisellesi yhteiskuntaa kuormittaville hyödyttömille yksilöile

TÖRKEYS ILMIANNETTU.

Vierailija
73/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä koirat selittää? Millä rahalla se yhteiskunta sitten pyörii, jos jokainen ihminen  kuluttaa yhteiskunnan varoja enemmän, kuin tuottaa? 

En mä koirista tiedä, muuta kovin paljon ei tarvitse aivosolujaan vaivata kyetäkseen päättelemään, että valtiolla on muitakin tuloja kuin kansalaisten maksamat verot. Otetaan nyt nopeana ja helppona esimerkkinä vaikka vientitulot ja erilaiset tukiaiset, joita muun muassa EU makselee. 

Vierailija
74/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuesta leikattiin noin 80 euroa, sain sen melkein täysimääräisenä toimeentulotuessa takaisin, mutta kotivakuutuksen osalta leikattiin nyt huimat 12 euroa. Kyllä nyt Suomi säästää.

Minua hävettäisi olla tuommoinen loiseläjä.

Maaliskuussa olin määräaikaikaisessa työssä. En häpeä sitä, että työnantajat eivät minua halua palkata. Vituttaahan se, että en voi olla palkoilla, ja maksaa veroja, mutten kykene muuttumaan työnantajaksi.

Vierailija
75/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On valheellista väittää että taantuma tai heikko työllisyystilanne johtuu Marinin tai Orpon hallituksesta. 

Koko euroalue on taantumassa. https://www.hs.fi/talous/art-2000010584161.html

Minulta ei olla leikattu mitään ja duunarina minulle tämä hallitus on ollut paljon parempi kuin edellinen hallitus. Edellinen hallitus halusi evätä minulta työpaikan ja edellinen hallitus vei uskon tulevaan paisuttamalla menoja.

Vierailija
76/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän on tullut faktaa ja konkretiaa niistä kauheista leikkauksista. 

Noh, itse voin kertoa että kelan peruspäiväraha, eli työttömyyskorvaus on ennallaan, ja samoin asumistuki on ennallaan, ainakin pitkälle ensi vuoden puolelle asti, joten mulla ei ole muuttunut yhtään mikään. Ei rahat lisääntyny, eikä vähentyny. 

Ainoa kuka voi olla minua köyhempi tässä maassa on toimeentulotuella asuva, vaikka nekin taitaa saada enemmän rahaa, koska itsekkin saisin jos vain hakisin sitä toimeentulotukea. 

Vierailija
77/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän on tullut faktaa ja konkretiaa niistä kauheista leikkauksista. 

Noh, itse voin kertoa että kelan peruspäiväraha, eli työttömyyskorvaus on ennallaan, ja samoin asumistuki on ennallaan, ainakin pitkälle ensi vuoden puolelle asti, joten mulla ei ole muuttunut yhtään mikään. Ei rahat lisääntyny, eikä vähentyny. 

Ainoa kuka voi olla minua köyhempi tässä maassa on toimeentulotuella asuva, vaikka nekin taitaa saada enemmän rahaa, koska itsekkin saisin jos vain hakisin sitä toimeentulotukea. 

Paljonko luulet opintotuen olevan? Tai mimieläkkeen? Tai vanhempain rahan? 

Vierailija
78/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 euroa leikattiin minulta, osa-aikasiivoojalta. Kiitos hallitus, kiitos kaikesta.

Vierailija
79/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työllisyys lähtee nousuun kun taantuma on selätetty. Pakko on leikata koska valtion menot lähti rajuun nousuun edellisen halli

Ihan kotona mä olen ollut, en ole hyökännyt mihinkään, seinänaapurin tekosista en tiedä.

OTAHAN LÄÄKKEESI IDIOOTTI.

Vierailija
80/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä koirista tiedä, muuta kovin paljon ei tarvitse aivosolujaan vaivata kyetäkseen päättelemään, että valtiolla on muitakin tuloja kuin kansalaisten maksamat verot. Otetaan nyt nopeana ja helppona esimerkkinä vaikka vientitulot ja erilaiset tukiaiset, joita muun muassa EU makselee. 

Maksamme eu:lle enemmän mitä saamme eu:lta. 

Suomen valtion menot kasvaa jatkuvasti, tämä orpon hallitus hiltisee valtion menoja koska suomen vientitulot ei riitä kattamaan menoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan