Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heips! Mitä leikkauksia hallitus on tehnyt eli mitä sinulta on leikattu?

Vierailija
27.07.2024 |

Kaikki valittaa kurjuutta ja köyhyyttä, joko ne asumistuet on leikattu pois vai? 

Minun elämään tämä hallitus on vaikuttanut vain positiivisella tavalla, palkastani jäi ennen käteen 2200e/kk ja nyt jää lähes 2300e/kk. Myös polttoaineen hinta on laskenut sieltä yli kahden euron lukemista sinne noin 1,7e/litra lukemille.

Minulta ei olla leikattu mitään eikä minun asioita olla heikennetty, kannatan nykyistä hallitusta koska suomen talous on ajettu taantumaan sekä alamäkeen, nyt on hyvä hetki saada se parempaan suuntaan.

T:duunari,ytk ja nykyinen hallitus on jees

Kommentit (298)

Vierailija
281/298 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikuttanut elämääni mitenkään. Samaa pskaduunia pskapalkalla teen. Tukia en ole koskaan saanutkaan.

Vierailija
282/298 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut tukia, joten ei ole mitään leikattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/298 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tämä vasemmistolaisten itku ja kitinä kuin musiikkia korville :D ai että mä nautin kun kerrankin tukia leikataan. 

Olen itse oikeistolainen, 0e tukea saannu pankkitililleni ja olen onnellinen duunari. Perskokkareet on paras hallitus vähään aikaan. 

Suomesta pitäis tukia ja julkiselta puolelta leikata lisää, yleltä kaikki rahat pois. Verotus alas kunhan eka taantuma selätetään.

Heti kun vasemmistolaiset lopettaa ruikutuksen tuista niin sitten tukia ollaan leikattu tarpeeksi :D

Tää on teidän oikeistolaisten isoin ja idioottimaisin puoli. Ihan sama mitä ajetaan, se on hyvä juttu kunhan "vassarit itkee". Pätkääkään ei kiinnosta yhteisten asioiden edistäminen vaan vihan, kahtiajaon, katkeruuden ja kurjuuden lietsonta.

Te aiheutitte kahtiajaon koronapassilla ja sillä e

En mä ole kenellekään koronapassia määrännyt enkä voinut verotukseen puuttua, nuo koskivat jokaista puolueeseen katsomatta.

Vierailija
284/298 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko jo aika lopettaa vanhus väestön hoitaminen kun ovat yli 75 vuotta. Siinä voisi säästyä useampi miljardi joka vuosi. Työttömyyskorvauksen poistamisella saisi aikaan viiden miljardin säästöt ja Kela lakkauttamisella valtio olisi 14 miljardia rikkaampi.

Eli saunan taakse kaikki vanhat, sairaat, työttömät ja vähävaraiset lapsiperheet, niinkö?

Vierailija
285/298 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäin kuukausi sitten työttömäksi. Haluaisin opiskella sairaanhoitajaksi, niin olisi varma työpaikka. Mutta Purran mielestä mun kannattaa olla mieluummin työtön kuin opiskella aikuiskoulutustuella. Ikää mulla on 29 vuotta, ei en työelämässä ehtinyt tienata mitään opintokassaa.

Ensiasunnon varainsiirtovero osui veljelleni, ja harmittaahan tuollainen, että vaikeutetaan sitä omaisuuden kerryttämistä. Ikävä viesti omistusasunnosta haaveileville, että ihan turha yrittää päästä omistavaan luokkaan, ei siihen kerhoon ole uusilla enää asiaa.

Älä höpsi, nyt vaan lähdet opiskelemaan ja saat samat tuet mitkä muutkin opiskelijat saavat. Aikuisopintotukihan oli (pääsääntöisesti vai peräti ainoastaan?) työssäkäyville muutenkin, ja olet joka tapauksessa nyt työtön.

Sillä opintotuellako elätetään perhe?-eri

Vierailija
286/298 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään mikä olisi vaikuttanut tai minkä edes tiedostaisin. Metallialalla olen hitsarina 2800€/kk palkalla.

Vierailija
287/298 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tämä vasemmistolaisten itku ja kitinä kuin musiikkia korville :D ai että mä nautin kun kerrankin tukia leikataan. 

Olen itse oikeistolainen, 0e tukea saannu pankkitililleni ja olen onnellinen duunari. Perskokkareet on paras hallitus vähään aikaan. 

Suomesta pitäis tukia ja julkiselta puolelta leikata lisää, yleltä kaikki rahat pois. Verotus alas kunhan eka taantuma selätetään.

Heti kun vasemmistolaiset lopettaa ruikutuksen tuista niin sitten tukia ollaan leikattu tarpeeksi :D

Sulla ei ole lapsia? Et ole lääke-tai lääkärikuluista saanut kelakorvauksia?

Vierailija
288/298 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen yks sos tes. Palkka noussut ja nousee taas elokuussa. Lapsilisä nousi alle 3 vuotiaasta, mutta laskee kun täyttää 3. Tosin plussaa se vaan on tähän talouteen. 

Vierailija
289/298 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkevintä olisi yleislakko jonka ajaksi keskeytettäisiin tukien maksaminen täysin.

Työssäkäyvien ihmisten tukilakko.

Tukien puolittaminen olisi minimi edellytys sille, että työväestöllä olisi varaa kuluttaa. Tilanne jossa työväestön ostokyky valuu täysin tukien saajien taskuihin on kestämätöntä politiikkaa.

Kuulostaa aika uskomattomalta että joku kykenee ajattelemaan noin lyhyellä tähtäimellä. Toki voidaan puolittaa ja vaikka lopettaa kokonaan mutta oletko ajatellut seurauksia vai etkä vain välitä? Nimittäin ne tulevat koskettamaan sinuakin tavalla tai toisella.

Jep. Tuollainen säästäminen tulisi todella kalliiksi veronmaksajille. Ja hyvästi yhteiskuntarauha. Monet meistä sitä arvostaisivat, mutta minkäs teet.

&nbs

1918-ääliökin ilmestyi öyhöttämään.

Vierailija
290/298 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään, verotus kevenee 1400 e/v ja miehellä lähes 1000 e/v ja jäädään plussalle yli 2000 e/v. Silti minusta hallituksen politiikka on vääränlaista. Tehdyt ja suunnitellut toimet eivät vahvista Suomen taloutta ja ovat sosiaalisesti epäoikeudenmukaisia. Osalla suorastaan kyykytetään heikompiosaisia, vajaakuntoisia ja sairaita. Suomi ajetaan lamaan, kun keskiluokalta, jolla menee vielä hyvin, ja tietysti heikompiosaisilta viedään usko tulevaisuuteen ja siihen, että yhteiskunta kannattelee silloin, jos/kun itsellä on vaikeaa. 

T. Suurituloinen, joka kuuluu ammattiliittoon ja äänestää keskustaa

Täysin samat ajatukset täällä. Meidän perheessä puoliso saa  nykyhallituksen aikana kovatuloisena (tulot noin 150 000- 160 000 vuodessa) entistä enemmän palkkaa nettona. Tätä on vaikea ymmärtää, kun samalla esi

En halua Suomesta Amerikan mallista hyväntekeväisyyteen perustuvaa yhteiskuntaan vaan pohjoismaisen hyvinvointivaltion, jossa edelleen heikoimmista pidetään huolta. En myöskään halua, että täällä yh joutuu tekemään 2-3 työtä elättääkseen perheensä. T. Suurituloinen, joka äänestää keskustaa

Vierailija
291/298 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, sen sijaan tulee enemmän rahaa kun veroja alennettiin. 

Vierailija
292/298 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kokoomuksen sometiimi! Äänestän silti demareita ensi vaaleissa, vaikka normaalisti en äänestä ketään. Ehkä se kansan kurjistaminen saadaan loppumaan.

Vierailija
293/298 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se pian näy meidän jokaisen elämässä, kun työttömyysturvaleikkaukset tulevat voimaan 1.9 alkaen, jolloin monet alat joutuvat supistamaan aukioloaikoja, kuten kaupanala, ravintola jne. kun tilapäistä ja lyhyellä varoitusajalla työvoimaa ei saa, koska pahimmillaan työntekijä joutuu maksamaan siitä, että saa tehdä muutaman tunnin töitä, jos yhtään pitempi työmatka, eikä soviteltaa työtyömyysturvaa makseta ja työmatka vähennysoikeutta leikattu. Eikä työntekijä voi tehdä useammassa yrityksessä töitä, kun yleensä ei voi tehdä kilpailevassa yrityksessä töissä, se on jo osa nykyistä työlainsäädäntöä. Esim. Keskolla ja S-ryhmässä. 

https://yle.fi/a/74-20044931

Vierailija
294/298 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penikseni on leikattu pois, jotta sopisin paremmin nykyiseen agendaan.

Veronmaksajat toki rahoittivat muutokseni.

Vierailija
295/298 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se pikkuhiljaa ap. näy, kun työpaikkoja jää syntymättä, porukkaa irtisanotaan, aukioloaikoja supistetaan, hintoja joudutaan nostamaan jne. 

Suomessa on jo vuosikymmeniä elinkeinoelämä rakentanut palkkapolitiikkaa, ettei sillä palkalla työntekijän tarvitse edes tulla toimeen, joka on mahdollistanut pätkätyöt, alhaisemman palkkatason, työhön voi tulla 2h varotusajalla, kun työvoimaa tarvitaan ja nykyisen hallituksen leikkauksilla, monet tuöntekijät joutuisivat maksamaan, jotta saa käydä töissä. 

https://www.iltalehti.fi/talous/a/0a74cd38-3f05-43ea-ad7b-a086d6f5e6d2&…;

Vierailija
296/298 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan alkuperäiseen kysymykseen. 

Lomakorvausten jaksotus: Määräaikainen työ päättyi. Jäin työttömäksi kesäkuun alusta lähtien. Lomakorvausten jaksotus vaikutti niin, että sain ansiosidonnaista n. 200 € koko kuulta. Tarkkoja vähentyneitä  euromääriä en pysty sanomaan, enkä täällä kertoisi, mutta osaatte kuvitella, etä koko kuukauden ansiosidonnainen on normaalisti "hiukan" isompi. 

Seuraavaksi odotellaan sitä,  kun ansiosidonnaisen kestoa lyhennetään.  

Vierailija
297/298 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko se eka sairaspäivä palkaton tai jotain vaik niin tiukasti lakkoiltiin. 

Vierailija
298/298 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ei suoranaisesti multa, koska en ole aikeissa opiskella, mut aikuiskoulutustuen poistoa pidän todella typeränä ja lyhytnäköisenä. Hallitus on myös väläytellyt ilta- ja sunnuntailisien pistoa,joka kyllä osuisi ja saisi mut hakemaan päivätöitä hoitoalalta, koska mulla ei välttämättä ole halua luopua perheen kanssa yhteisestä vapaa-ajasta ilman lisäkorvausta. Aika moni työkaveri on samaa mieltä. Ruuan hinta on myös noussut tämän hallituksen aikana huomattavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi