Heips! Mitä leikkauksia hallitus on tehnyt eli mitä sinulta on leikattu?
Kaikki valittaa kurjuutta ja köyhyyttä, joko ne asumistuet on leikattu pois vai?
Minun elämään tämä hallitus on vaikuttanut vain positiivisella tavalla, palkastani jäi ennen käteen 2200e/kk ja nyt jää lähes 2300e/kk. Myös polttoaineen hinta on laskenut sieltä yli kahden euron lukemista sinne noin 1,7e/litra lukemille.
Minulta ei olla leikattu mitään eikä minun asioita olla heikennetty, kannatan nykyistä hallitusta koska suomen talous on ajettu taantumaan sekä alamäkeen, nyt on hyvä hetki saada se parempaan suuntaan.
T:duunari,ytk ja nykyinen hallitus on jees
Kommentit (298)
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin myös nähdä sen "menkää töihin"-huutelijan joka itse olisi valmis palkkaamaan jonkun pitkäaikaistyöttömän jolla työkokemusta nolla ja hoitamaton mielenterveys- ja/tai päihdeongelma :D Se on aina niin hirveän helppo huutaa kunhan ei koske itseä. Hetkeäkään en usko että nämä huutelijat suostuisivat omaan yritykseensä palkkaamaan.
Joo, mäkin kroonisesta migreenistä kärsivänä tulen ilomielin sellaisen tyypin firmaan töihin. Paha vain, että työkyky rajoittuu kahvinkeittoon, puhumiseen (voin kyllä miettiä yrityksen tuottavuutta yms. sillä olen hyvä numeroissa) ja satunnaiseen siivoamiseen. Tietokoneen ruutua en voi katsoa, autoa en voi ajaa, fyysinen rasituskin täytyy pitää minimissä, jos aikoo välttää migreenikohtauksen. Mutta motivaatio ja asenne on kohdallaan! Tulen vaikka heti maanantaina, jos vain annetaan!
On tämä vasemmistolaisten itku ja kitinä kuin musiikkia korville :D ai että mä nautin kun kerrankin tukia leikataan.
Olen itse oikeistolainen, 0e tukea saannu pankkitililleni ja olen onnellinen duunari. Perskokkareet on paras hallitus vähään aikaan.
Suomesta pitäis tukia ja julkiselta puolelta leikata lisää, yleltä kaikki rahat pois. Verotus alas kunhan eka taantuma selätetään.
Heti kun vasemmistolaiset lopettaa ruikutuksen tuista niin sitten tukia ollaan leikattu tarpeeksi :D
Vierailija kirjoitti:
Minulta ei ole leikattu mitään koska en ole loiseläjä.
Mutta olet muuten vaan aivoton idiootti luuseri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin myös nähdä sen "menkää töihin"-huutelijan joka itse olisi valmis palkkaamaan jonkun pitkäaikaistyöttömän jolla työkokemusta nolla ja hoitamaton mielenterveys- ja/tai päihdeongelma :D Se on aina niin hirveän helppo huutaa kunhan ei koske itseä. Hetkeäkään en usko että nämä huutelijat suostuisivat omaan yritykseensä palkkaamaan.
Mitä muissa maissa tapahtuu pitkäaikaistyöttömälle, jolla työkokemusta nolla ja hoitamaton mielenterveys- ja/tai päihdeongelma? Mitä USA:ssa, mitä Japanissa, Brasiliassa, Saksassa, Espanjassa?
USA, Japani, Brasilia, Saksa ja Espanjako ne nyt ovat ne Suomen ihannemaat joiden politiikkaa hallituksemme ihannoi? Se kyllä kieltämättä selittää erittäin paljon Orpon hallituksen politiikasta. Silloin niistä päätöksistä pitää vaan puhua niiden omilla nimillä koska kyse ei enää ole sen jälkeen Pohjoismaisesta kulttuurista tai arvomaailmasta.
En elätä itseäni pummimalla muilta nii minun tuloni nousivat kun verotus laski hieman. Lisää voisi tukia leikata kun selvästikään vieläkin on liian suuret kun ihmiset vain valittavat eikä edes yritä työllistyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soviteltua päivärahaa leikattiin niin, että kun ennen sain jopa 500€/kk lapsikorotusten kanssa, nykyään summa on 0-75€/kk.
Hoidappa itse kakarasi, niin ne muutkin ovat tehneet, ei se kuulu muitten tehtäviin.
Kysyttiinkö hoitamisesta? Etkö raukka ymmärrä lukemaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muissa maissa tapahtuu pitkäaikaistyöttömälle, jolla työkokemusta nolla ja hoitamaton mielenterveys- ja/tai päihdeongelma? Mitä USA:ssa, mitä Japanissa, Brasiliassa, Saksassa, Espanjassa?
USA, Japani, Brasilia, Saksa ja Espanjako ne nyt ovat ne Suomen ihannemaat joiden politiikkaa hallituksemme ihannoi? Se kyllä kieltämättä selittää erittäin paljon Orpon hallituksen politiikasta. Silloin niistä päätöksistä pitää vaan puhua niiden omilla nimillä
Heitin vain esimerkkejä eri puolilta maailmaa. Isoja ja merkittäviä maita. Eli et osaa vastata kysymykseen.
Leikattiin pienten, alle 30 000e liikevaihtoa tekevien yritysten alv-huojennukset.
Tämä tuo meille pienyrittäjille, itsemme työllistäjille, tuhansien eurojen lisäkulut vuodessa. Nostetun alvin mukaan vielä enemmän.
Samalla suurten yritysten verotusta ei kiristetä.
Lisäksi on leikattu se turvallinen tieto siitä, että jos elämä heittelee, huonoista ajoista pääsee sosiaalitukien avulla yli. Nyt tuohon ei enää usko.
Valtavasti veroja tavan kansa maksaa ja mitä vastinetta sille enää saa? Heikolta näyttää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsikorotukset leikattiin työttömyystuesta.
Miksi me työssä käyvät eli oikeistolaiset joudumme elättämään sinut ja sinun lapset?
Minä käyn töissä ja elätän itseni omalla palkalla.
Miksi luulet puhuvasi kaikkien työssäkäyvien puolesta? Minä olen ihan työssäkäyvä, vakityössä oleva keskituloinen ihminen lähestymässä neljääkymppiä ja olen elämäni aikana nostanut kaksi kuukautta ansiosidonnaista ja yhden kuukauden toimeentulotukea työsuhteiden vällissä. Ja todellakin kannatan lapsikorotuksia ja lapsilisiä - lapsia ei voi rangaista vanhempiensa elämänvalinnoista tai -kohtaloista.
Typerä olet jos kuvittelet että kukaan muu kuin kokoomuslainen ei käy töissä.
Sinä voit ihan hyvin lahjoittaa rahojasi hyväntekeväisyyteen mutta älä pakota meitä muita siihen touhuun mukaan. Mitä luulet että pienituloiset pitää sun ajatuksesta?
Pienituloiset maksaa ihan samat verot kuin te keskituloiset siellä kaupassa,autoilusta ja asumisesta.
Lapsilisät ja korotukset kaikki pitää poistaa, te ketkä haluatte auttaa heitä voitte tehdä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö se Sanna on ihana kun Sanna vei Suomen taantumaan ja leikkausten tielle tuhlaamalla rahoja?
Mä mietin et miten vassarit eli tukia saavat ihmiset voi yhä pitää vasemmistopuolueista kun vasemmistopuolueet ajoi suomen talous ongelmiin.
Sun mielestä kukaan muu kuin vassarit ei saa tukia, niinkö? Kaikki kellä on lapsia saavat lapsilisää, kelakorvauksia lääkkeistä ja lääkäristä ym.
Kauheasti rÿśśäbotteja. Hydridivaikuttamista iivanalta?
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö se Sanna on ihana kun Sanna vei Suomen taantumaan ja leikkausten tielle tuhlaamalla rahoja?
Mä mietin et miten vassarit eli tukia saavat ihmiset voi yhä pitää vasemmistopuolueista kun vasemmistopuolueet ajoi suomen talous ongelmiin.
Marinin kaudella otettiin velkaa Kokoomuksen siunauksella. Kokoomus olisi itse asiassa halunnut ottaa vielä lisää velkaa yritysten koronatukiin, mutta vasemmisto ei suostunut siihen. Hävittäjät olivat suurin menoerä ko. hallituskaudella. Hävittäjien hankinnasta oli päätetty jo vuosikymmeniä aiemmin ja kaupat olisivat toteutuneet joka tapauksessa hallituksen väristä riippumatta.
Toisin sanoen velkaantuminen ei ollut Sannan vika, eikä edes hänen hallituksensa, vaan siinä olivat mukana myös oppositiopuolueet.
Vierailija kirjoitti:
On tämä vasemmistolaisten itku ja kitinä kuin musiikkia korville :D ai että mä nautin kun kerrankin tukia leikataan.
Olen itse oikeistolainen, 0e tukea saannu pankkitililleni ja olen onnellinen duunari. Perskokkareet on paras hallitus vähään aikaan.
Suomesta pitäis tukia ja julkiselta puolelta leikata lisää, yleltä kaikki rahat pois. Verotus alas kunhan eka taantuma selätetään.
Heti kun vasemmistolaiset lopettaa ruikutuksen tuista niin sitten tukia ollaan leikattu tarpeeksi :D
Tää on teidän oikeistolaisten isoin ja idioottimaisin puoli. Ihan sama mitä ajetaan, se on hyvä juttu kunhan "vassarit itkee". Pätkääkään ei kiinnosta yhteisten asioiden edistäminen vaan vihan, kahtiajaon, katkeruuden ja kurjuuden lietsonta.
Vierailija kirjoitti:
Julkiselta puolelta leikata lisää eli käytännössä ajetaan sitten mm. erikoissairaanhoito monelta osalta kokonaan alas ja vähennetään poliisien, palokuntien yms pelastustoimen rakenteita. Ihan uteliaisuudesta - missä ajattelit hoitaa mahdolliset sairauksesi jos julkinen sektori ajetaan alas? Esim. syöpäsairaudet ja tehohoito ovat hoitomuotoja joiden kustannukset eivät koskaan tule kannattaviksi yksityisille terveydenhuollon toimijoille. Julkisen tehohoidon todellinen kustannus on n. 5000e/hoitovuorokausi ja syöpähoidoissa pelkän yhden lääkkeen hinta voi olla sen 2000e (tiedän, koska olen alalla töissä ja mm. noita parin tonnin lääkkeitä hoitanut).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi me työssä käyvät eli oikeistolaiset joudumme elättämään sinut ja sinun lapset?
Olen demari ja käyn töissä, voi olla että säkin tulet mun näppeihini kun sairaalaan joudut :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soviteltua päivärahaa leikattiin niin, että kun ennen sain jopa 500€/kk lapsikorotusten kanssa, nykyään summa on 0-75€/kk.
Hoidappa itse kakarasi, niin ne muutkin ovat tehneet, ei se kuulu muitten tehtäviin.
Kysyttiinkö hoitamisesta? Etkö raukka ymmärrä lukemaasi.
Putten tapa hoitaa ukranalais lapsia on vallan mainio. Hän hoitaa lapset parempaan paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun mielestä kukaan muu kuin vassarit ei saa tukia, niinkö? Kaikki kellä on lapsia saavat lapsilisää, kelakorvauksia lääkkeistä ja lääkäristä ym.
Te niistä tukien leikkaamisesta valitatte.
Minulla ei ole lapsia enkä niitä tänne aio tehdä koska te olette perseestä. Te haluatte kurjistaa meitä työtä tekeviä ihmisiä aina vain enemmän ja enemmän sekä teidän arvot on päin persettä.
Ainoa raha minkä olen saannut tililleni yhteiskunnalta on armeijan päiväraha.
Kannatan perussuomalaisia ja kokoomusta. Olen keskituloinen noin 3000e/kk palkalla enkä saa mitään rahaa yhteiskunnalta tililleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet puhuvasi kaikkien työssäkäyvien puolesta? Minä olen ihan työssäkäyvä, vakityössä oleva keskituloinen ihminen lähestymässä neljääkymppiä ja olen elämäni aikana nostanut kaksi kuukautta ansiosidonnaista ja yhden kuukauden toimeentulotukea työsuhteiden vällissä. Ja todellakin kannatan lapsikorotuksia ja lapsilisiä - lapsia ei voi rangaista vanhempiensa elämänvalinnoista tai -kohtaloista.
Typerä olet jos kuvittelet että kukaan muu kuin kokoomuslainen ei käy töissä.
Sinä voit i
Et siis koskaan ajatellut pienituloisena itse saada perhettä joiden lapset tarvitsisi hoitoa? Pelkät päivähoitomaksut ilman valtion avustuksia voi noista sellaiseen tuhanteen euroon kuukaudessa yhdestä lapsesta ja muualla Euroopassa ne maksut sellaisiin helposti nouseekin. Sekö on sinun ihannevaltiosi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään, verotus kevenee 1400 e/v ja miehellä lähes 1000 e/v ja jäädään plussalle yli 2000 e/v. Silti minusta hallituksen politiikka on vääränlaista. Tehdyt ja suunnitellut toimet eivät vahvista Suomen taloutta ja ovat sosiaalisesti epäoikeudenmukaisia. Osalla suorastaan kyykytetään heikompiosaisia, vajaakuntoisia ja sairaita. Suomi ajetaan lamaan, kun keskiluokalta, jolla menee vielä hyvin, ja tietysti heikompiosaisilta viedään usko tulevaisuuteen ja siihen, että yhteiskunta kannattelee silloin, jos/kun itsellä on vaikeaa.
T. Suurituloinen, joka kuuluu ammattiliittoon ja äänestää keskustaa
Täysin samat ajatukset täällä. Meidän perheessä puoliso saa nykyhallituksen aikana kovatuloisena (tulot noin 150 000- 160 000 vuodessa) entistä enemmän palkkaa nettona. Tätä on vaikea ymmärtää, kun samalla esim. yhä useampi pienituloinen joutuu hakemaan toimee
Mikään ei estä teitä antamasta niille "köyhille" rahojanne jos siltä tuntuu, mutta ei taida loppujen lopuksi niin kauheesti kuintenkaan kiinnostaa, kuhan leikitään jotain oleviinaan parempaa.kuin muut.
Ainoa mihin Riikka Purra ei ole käyttänyt saksia ja leikkuulautaa on kaupassa persukalja. Nyt sitä saa kolme tölkkiä kahden hinnalla. Juopoille tervetullut uudistus.