Heips! Mitä leikkauksia hallitus on tehnyt eli mitä sinulta on leikattu?
Kaikki valittaa kurjuutta ja köyhyyttä, joko ne asumistuet on leikattu pois vai?
Minun elämään tämä hallitus on vaikuttanut vain positiivisella tavalla, palkastani jäi ennen käteen 2200e/kk ja nyt jää lähes 2300e/kk. Myös polttoaineen hinta on laskenut sieltä yli kahden euron lukemista sinne noin 1,7e/litra lukemille.
Minulta ei olla leikattu mitään eikä minun asioita olla heikennetty, kannatan nykyistä hallitusta koska suomen talous on ajettu taantumaan sekä alamäkeen, nyt on hyvä hetki saada se parempaan suuntaan.
T:duunari,ytk ja nykyinen hallitus on jees
Kommentit (298)
Vierailija kirjoitti:
On tämä vasemmistolaisten itku ja kitinä kuin musiikkia korville :D ai että mä nautin kun kerrankin tukia leikataan.
Olen itse oikeistolainen, 0e tukea saannu pankkitililleni ja olen onnellinen duunari. Perskokkareet on paras hallitus vähään aikaan.
Suomesta pitäis tukia ja julkiselta puolelta leikata lisää, yleltä kaikki rahat pois. Verotus alas kunhan eka taantuma selätetään.
Heti kun vasemmistolaiset lopettaa ruikutuksen tuista niin sitten tukia ollaan leikattu tarpeeksi :D
Sinäkin voit joutua työttömäksi, mikään työpaikka ei ole varma nykyään :D
Vierailija kirjoitti:
En elätä itseäni pummimalla muilta nii minun tuloni nousivat kun verotus laski hieman. Lisää voisi tukia leikata kun selvästikään vieläkin on liian suuret kun ihmiset vain valittavat eikä edes yritä työllistyä
Et ole kuullut pätkätöistä?
Tällä hetkellä monet kunnat ja kaupungit ovat suurissa taloudellisissa vaikeuksia, kun hallitus leikkasi kuntien avustuksia, eikä virkoja enää täytetä, vaan palkataan pätkä- ja määräaikaisiin työsuhteisiin kuten tuntiopettajat, siivoojat, poliisi, keittäjät, .päiväkodin henkilökunta, vanhustenhoiva jne. . Ja kun tämä hallitus poisti soviteltavan työttömyysturvan ja 300€ suojaosuuden, niin yhä vaikeampi saada sijaiseksi ja määräaikaisiin työsuhteisiin henkilökuntaa, kun pahimmillaan työntekijä joutuu maksamaan, jotta saa käydä töissä.
Yksi mies sai 10 vuoden vankeustuomion huudettuaan mielenilmaisussa Sanna Marin on idiootti! SANNA MARIN ON IDIOOTTI!
Yhden vuoden hän sai kunnianloukkauksesta ja loput yhdeksänvuotta hänelle tuomittiin valtionsalaisuuden paljastamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tämä vasemmistolaisten itku ja kitinä kuin musiikkia korville :D ai että mä nautin kun kerrankin tukia leikataan.
Olen itse oikeistolainen, 0e tukea saannu pankkitililleni ja olen onnellinen duunari. Perskokkareet on paras hallitus vähään aikaan.
Suomesta pitäis tukia ja julkiselta puolelta leikata lisää, yleltä kaikki rahat pois. Verotus alas kunhan eka taantuma selätetään.
Heti kun vasemmistolaiset lopettaa ruikutuksen tuista niin sitten tukia ollaan leikattu tarpeeksi :D
Tää on teidän oikeistolaisten isoin ja idioottimaisin puoli. Ihan sama mitä ajetaan, se on hyvä juttu kunhan "vassarit itkee". Pätkääkään ei kiinnosta yhteisten asioiden edistäminen vaan vihan, kahtiajaon, katkeruuden ja kurjuuden lietsonta.
Te aiheutitte kahtiajaon koronapassilla ja sillä että verotatte enemmän työläisiä ja annatte ne rahat muille ihmisille/maille.
Teidän yhteiden asioiden edistäminen luo pahoinvointia.
Siksi persut.
Olisiko jo aika lopettaa vanhus väestön hoitaminen kun ovat yli 75 vuotta. Siinä voisi säästyä useampi miljardi joka vuosi. Työttömyyskorvauksen poistamisella saisi aikaan viiden miljardin säästöt ja Kela lakkauttamisella valtio olisi 14 miljardia rikkaampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkevintä olisi yleislakko jonka ajaksi keskeytettäisiin tukien maksaminen täysin.
Työssäkäyvien ihmisten tukilakko.
Tukien puolittaminen olisi minimi edellytys sille, että työväestöllä olisi varaa kuluttaa. Tilanne jossa työväestön ostokyky valuu täysin tukien saajien taskuihin on kestämätöntä politiikkaa.
Kuulostaa aika uskomattomalta että joku kykenee ajattelemaan noin lyhyellä tähtäimellä. Toki voidaan puolittaa ja vaikka lopettaa kokonaan mutta oletko ajatellut seurauksia vai etkä vain välitä? Nimittäin ne tulevat koskettamaan sinuakin tavalla tai toisella.
Jep. Tuollainen säästäminen tulisi todella kalliiksi veronmaksajille. Ja hyvästi yhteiskuntarauha. Monet meistä sitä arvostaisivat, mutta minkäs teet.
&nbs
Ja taas yksi paskanjauhaja, tukehdu paskaasi.
Tulevaisuudenuskon. Purra vaikuttaa yilmaallisen typerältä. En usko, että Suomi selviää hyvinvoivana hänen kaudestaan.
Jäin kuukausi sitten työttömäksi. Haluaisin opiskella sairaanhoitajaksi, niin olisi varma työpaikka. Mutta Purran mielestä mun kannattaa olla mieluummin työtön kuin opiskella aikuiskoulutustuella. Ikää mulla on 29 vuotta, ei en työelämässä ehtinyt tienata mitään opintokassaa.
Ensiasunnon varainsiirtovero osui veljelleni, ja harmittaahan tuollainen, että vaikeutetaan sitä omaisuuden kerryttämistä. Ikävä viesti omistusasunnosta haaveileville, että ihan turha yrittää päästä omistavaan luokkaan, ei siihen kerhoon ole uusilla enää asiaa.
Mielestäni lapsiperheitä pitää ehdottomasti tukea, koska tarvitsemme lapsia. Silti vain ehkä 3-4 lasta perhettä kohden pitäisi tukea kunnolla, ettei tule mitään jättiperheitä, jotka elävät pelkillä 5000€/kk tuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsikorotukset leikattiin työttömyystuesta.
Miksi me työssä käyvät eli oikeistolaiset joudumme elättämään sinut ja sinun lapset?
Minä käyn töissä ja elätän itseni omalla palkalla.
Miksi luulet puhuvasi kaikkien työssäkäyvien puolesta? Minä olen ihan työssäkäyvä, vakityössä oleva keskituloinen ihminen lähestymässä neljääkymppiä ja olen elämäni aikana nostanut kaksi kuukautta ansiosidonnaista ja yhden kuukauden toimeentulotukea työsuhteiden vällissä. Ja todellakin kannatan lapsikorotuksia ja lapsilisiä - lapsia ei voi rangaista vanhempiensa elämänvalinnoista tai -kohtaloista.
Typerä olet jos kuvittelet että kukaan muu kuin kokoomuslainen ei
Vanhempien pitäisi tehdä lapsia vain jos/ kun heillä on niitä varaa ylläpitää. Älä tee vastuuttomasti penikoita. Käytä ehkäisyä niin kuin äitisikin olisi pitänyt tehdä. Älä toista vanhempiesi virheitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö se Sanna on ihana kun Sanna vei Suomen taantumaan ja leikkausten tielle tuhlaamalla rahoja?
Mä mietin et miten vassarit eli tukia saavat ihmiset voi yhä pitää vasemmistopuolueista kun vasemmistopuolueet ajoi suomen talous ongelmiin.
Sun mielestä kukaan muu kuin vassarit ei saa tukia, niinkö? Kaikki kellä on lapsia saavat lapsilisää, kelakorvauksia lääkkeistä ja lääkäristä ym.
Te niistä tukien leikkaamisesta valitatte.
Minulla ei ole lapsia enkä niitä tänne aio tehdä koska te olette perseestä. Te haluatte kurjistaa meitä työtä tekeviä ihmisiä aina vain enemmän ja enemmän sekä teidän arvot on päin persettä.
Ainoa raha minkä olen saannut tililleni yhteiskunnalta on armeijan päiväraha.
Kannatan perussuomalaisia ja kokoomus
Voi taivas. Ne sinun parjaamasi tuet ei vaadi kuin että menet ja liukastut talvella ja jäät työkyvyttömäksi muutamaksi kuukaudeksi leikkausjonoon. Siinä kohtaa nuo kovasti halveksimasi Kelan tuet realisoituu hyvinkin nopeasti sinullekin kun työpaikan saikkupäivät loppuu ja siirryt Kelan sairauspäivärahoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö se Sanna on ihana kun Sanna vei Suomen taantumaan ja leikkausten tielle tuhlaamalla rahoja?
Mä mietin et miten vassarit eli tukia saavat ihmiset voi yhä pitää vasemmistopuolueista kun vasemmistopuolueet ajoi suomen talous ongelmiin.
Sun mielestä kukaan muu kuin vassarit ei saa tukia, niinkö? Kaikki kellä on lapsia saavat lapsilisää, kelakorvauksia lääkkeistä ja lääkäristä ym.
Te niistä tukien leikkaamisesta valitatte.
Minulla ei ole lapsia enkä niitä tänne aio tehdä koska te olette perseestä. Te haluatte kurjistaa meitä työtä tekeviä ihmisiä aina vain enemmän ja enemmän sekä teidän arvot on päin persettä.
Ainoa raha minkä olen saannut tililleni yhteiskunnalta on armeijan päiväraha.
Kannatan perussuomalaisia ja kokoomus
Kiva kun et hae edes lääkärikäynneistäsi kelakorvauksia tai lääkkeistä, jos et vielä ole niitä tarvinnut niin sinäkin vanhenet.
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuonna sinutkin voi irtisanoa ilman syytä.
Ylivoimaisesti kovimmin iskevä leikkaus oli eläkeputken poisto, 5 - 6 vuotta ansiosidonnaisen sijaan peruspäivärahalla. Ja tuon leikkauksenhan siis toteutti Marinin hallitus.
Pahinta mitä äärioikeisto hallituksen aikana ei ole leikkaukset, vaan saa pelätä oman turvallisuuden puolesta, eikä juuri ravintolaan ole asiaa, ellei haluta tulla äärioikeistopersujen am mutuksiksi.
Eilenkin lauantaina, kolmessa ravintolassa on sattunut ampu mavälikohtaus, jossa useita loukkaantuneita ja monet naapurissa olevat ravintolat ovat joutuneet sulkemaan ovensa, kun äärioikeistolaiset käyttävät julkisilla paikoilla aset ta, kuten moni persu kansanedustaja.
Ja persut ovat ainoa puolue joka vastustaa as eenkantolupien kiristämistä, päinvastoin vaativat niiden hollentämistä.
Ja kun ihmiset elävät köyhyydessä, moni tarttuu as eeseen.
Luulo ei vielä ole tiedon väärdi ap? Jotenkin huvittavaa tuo persujen tietämättömyys ja silti yritetään esittää kaikki tietävää.
Ihan yleissivistystä ap. Se mikä sinulle palkasta jää käteen kuukaudessa ei kerro yhtään mitään, eikä sen perusteella voi tehdä mitään päätelmiä, koska palkan verotus perustuu arvioon.
Suomessa verotus perustuu vuosi ansioihin/tuloihin, jotka valmistuu kevät talvesta, jolloin myös verotus oikaistaan, jolloin voit saada veronpalautusta tai lisäystä.
Jos haluat asiasta keskustella, pitäisi tarkkailla viime vuoden tuloja ja jos hauat keskustella tämän vuoden tuloista, sen ajankohta on keväällä. Verotuksesta kun tehdään automaattisia vähennyksiä, mutta myös lisäyksiä, kuten sairausvak.maksu, työmatkat, tulonhankk. jne.
Vierailija kirjoitti:
Jäin kuukausi sitten työttömäksi. Haluaisin opiskella sairaanhoitajaksi, niin olisi varma työpaikka. Mutta Purran mielestä mun kannattaa olla mieluummin työtön kuin opiskella aikuiskoulutustuella. Ikää mulla on 29 vuotta, ei en työelämässä ehtinyt tienata mitään opintokassaa.
Ensiasunnon varainsiirtovero osui veljelleni, ja harmittaahan tuollainen, että vaikeutetaan sitä omaisuuden kerryttämistä. Ikävä viesti omistusasunnosta haaveileville, että ihan turha yrittää päästä omistavaan luokkaan, ei siihen kerhoon ole uusilla enää asiaa.
Älä höpsi, nyt vaan lähdet opiskelemaan ja saat samat tuet mitkä muutkin opiskelijat saavat. Aikuisopintotukihan oli (pääsääntöisesti vai peräti ainoastaan?) työssäkäyville muutenkin, ja olet joka tapauksessa nyt työtön.
Minulta on jo aikaisempien hallitusten toimesta leikattu useaan kertaan eläke-etuuksia ja tämäkin hallitus aikoo taas leikata niitä kiristämällä eläkkeen verotusta, vai mitä se nyt olikaan. Näistä kun on niin vaikeaa saada mitään tolkkua, kun eivät oikein itsekään tunnu tietävän, vai mitä Riikka? No, huhtikuussa on jälleen vaalit ja pääsemme sanomaan painavan sanasemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin myös nähdä sen "menkää töihin"-huutelijan joka itse olisi valmis palkkaamaan jonkun pitkäaikaistyöttömän jolla työkokemusta nolla ja hoitamaton mielenterveys- ja/tai päihdeongelma :D Se on aina niin hirveän helppo huutaa kunhan ei koske itseä. Hetkeäkään en usko että nämä huutelijat suostuisivat omaan yritykseensä palkkaamaan.
Mitä muissa maissa tapahtuu pitkäaikaistyöttömälle, jolla työkokemusta nolla ja hoitamaton mielenterveys- ja/tai päihdeongelma? Mitä USA:ssa, mitä Japanissa, Brasiliassa, Saksassa, Espanjassa?
Suosittelen sulle matkaa vaikka losiin, niin näet ihan omin silmin. Suomessa näky tulee säiden vuoksi olemaan vaan paljon paljon karumpi.
Pallit leikattu! Mulla ei ole munaa tehdä enää yhtään mitään.
Vielä vähemmän haluan maksaa mitään veroja siksi, että ylistetyt paskiaiset eli hallitus pääsee runk kaamaan lainsäädäntöä. Jo Purran pervo katse kertoo siitä, että tekeminen ei kestä päivänvaloa.