Saikkutodistus vaaditaan jo ekasta saikkupäivästä - voiko työterveyslääkäri tehdä todistuksen takautuvasti esim. ensi ti,
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
eli siis laitoin tt-lääkärille viestin to. ap
Miten sinä tiedät torstaina olevasi sairas seuraavana maanantaina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei toi noin voi toimia. Kyllä sun työnantajan ja tyten pitää saada asia toimimaan siten, että sä saat kontaktin lääkäriin tai hoitajaan jo maanantaina. Eli sä oot siis nyt jo kipeä?
Ei kaikilla työpaikoillla ole sellaista työterveyttä, jossa päivystys joka päivä. Tai että työterveyteen pääsee heti.Pienillä työpaikoilla on vain minimi työterveys, se lakisääteinen.
Ajattele vaikka, pientä kuorma-auto yrittäjää, joka tekee duunia itse ja kaksi kuskia lisäksi töissä.
Tai kukkakauppiasta, jolla in itsensä lisäksi töissä kaks myyjää.
Tai kirjanpitäjä yrittäjää, jolla on töissä 2-3 kirjanpitäjää.
Eivät nämä edes pysty maksamaan jatkuvasta, joa ikinen päivä auki olevasta työterveyshuollosta. Työterveyshoitajasta puhumattakaan.
Tällöin työntekijän on mentävä tereveyskeskukseen, k
Tuo on sitten lapsellista, että aina se kommentoija itse alapeukuttaa, sitä kommenttia, jossa arvostellaan hänen kimmenttiaan.
Säälittävää typeryyttä. Ja etenkin alapeukutetaan sitä vastaus kommenttia, joka sisältää faktoja.
Katteleenpa, tuo sama typerys alapeukuttaa tätäkin kimmenttia.
-eri-
Vierailija kirjoitti:
Eli, ajattelin, että ilmoitan ma lomalta palaavalle esihenkilölleni, että olen sairastunut ja toimitan todistuksen asap, eikö vaan? Olen siis ollut viimeiset 2 viikko töissä. ap
Ota yhteyttä heti ma-aamuna esihenkilöön, että menet työterveyteen etkä ole tulossa töihin. Sitten otat yhteyttä työterveyteen, että olet sairas etkä ole menossa töihin. Jos niillä ei ole aikoja niin kysy miten saat todistuksen. Ja tiedota sitten esihenkilöä tilanteesta. Tärkeintä on, että esihenkilö tietää missä mennään. Ja tietysti että toivut työkykyiseksi.
No, eli Mehiläisen tt-asiakkaana teen nyt niin, että jos en klo 14 mennessä ma kuule tt-lääkäristä eli ei vastaa viestiini, laitan digiklinikalla viestin niin saan sieltä varmaan päivystävältä saikkutodistuksen sitten ma.
ap
Ja jos olet yhä kipeä tiistaina, niin ethän sä voibedes mennä sinne lääkäriin, jos se on varattu jotain kroonista vaivaa tai tarkastusta varten. Kysy siitäkin heti maanantaina.
Mulla vastaavassa tilanteessa (hirveä flunssa) soitin työnantajalle, mitä teen, kun työterveys vaan antaa ei oota. No työnantajahan jyrähti työterveyteen, että kaivatte ajan vaikka kiven alta, kun firma maksaa tästä palvelusta melkoista summaa. Ja kappas, sitten alkoi löytyä aikaa hoitajalle,lääkärille.. sain lääkekuurin, ja olinkin jo sitten 4 päivän kuluttua taas töissä.
Kiitos asiallisista vastauksista, auttoi niin pajon! ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo nyt sairas. ap
Soita työterveyshoitajalle ja kysy miten menetellään, kun olet saanut ajan vasta tiistaille.
Ei meillä ole työterveyshoitajaa.
Olen töissä pienessä vaateputiikissa, jossa työskentelee vain omistaja, minä ja yks osa- aikainen
Täss yks esimerkki siitä, ettei kaikissa pienissä paikoissa todellakaan ole mitään päivittäistä työterveyshuoltoa.
Käy kääntymässä töissä. Ei lasketa sairaspäiväksi, jos menet töihin ja lähdet kesken päivän.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tyydyn sitten ma palkattomaan saikkuun, jos vasta ti saan tt-lääkärin todistuksen. Vai otanko lomapäivän maanantaiksi? ap
Miksi et mene maanantaina terveyskeskukseen päivystävälle terveydenhoitajalle tai lääkärille ja hanki todistusta sieltä?
Vierailija kirjoitti:
Olen jo nyt sairas. ap
Sun täytyy mennä päivystykseen, muuten menee palkattomana (jos ei työnantaja helly maksamaan). Kantsii ehkä soittaa pomolle jo huomenna ja kertoa/neuvotella asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Siis kyllä ahdistuneisuus on kelan korvaama sairaus. ap
Käytä sitten oikeita termejä, burn out ei ole ahdistuneisuushäiriö Tuo jo vaikuttaa siltä, että nyt on keksityt sairaudet meneillään, konstilla millä hyvänsä saikkua,
Vierailija kirjoitti:
No, eli Mehiläisen tt-asiakkaana teen nyt niin, että jos en klo 14 mennessä ma kuule tt-lääkäristä eli ei vastaa viestiini, laitan digiklinikalla viestin niin saan sieltä varmaan päivystävältä saikkutodistuksen sitten ma.
ap
Mehiläisen päivystykseen pääset varmasti. Ei siis mitään syytä odotella tiistaihin.
Olin kerran työntekijänä vuokratyöfirmassa, jossa oli surkea työterveyshuolto. Jos sairastuit flunssaan, siihen ei ollut työterveyshuoltoa tarjolla, vaan olisi pitänyt mennä "julkisiin" kuten he sanoivat. Julkiseen terveyshuoltoon ei silloinkaan suositeltu menemään flunssaisena. Piti siis mennä yksityiselle, jossa käynti maksoi koko päivän palkan ja enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Käy kääntymässä töissä. Ei lasketa sairaspäiväksi, jos menet töihin ja lähdet kesken päivän.
Sain koronan, kun ympäriinsä pärskivä työkaveri tuli töihin. Oltiin tunti samassa neuvotteluhuoneessa ja se riitti tartuntaan. Olin viikon pois töistä. Älkää kenkö sairaana töihin vaan soittakaa sinne työterveyteen ja tietenkin myös esihenkilölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo nyt sairas. ap
Sun täytyy mennä päivystykseen, muuten menee palkattomana (jos ei työnantaja helly maksamaan). Kantsii ehkä soittaa pomolle jo huomenna ja kertoa/neuvotella asiasta.
Eiköhän se pomo ole vapaalla?
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä heti ma-aamuna esihenkilöön, että menet työterveyteen etkä ole tulossa töihin. Sitten otat yhteyttä työterveyteen, että olet sairas etkä ole menossa töihin. Jos niillä ei ole aikoja niin kysy miten saat todistuksen. Ja tiedota sitten esihenkilöä tilanteesta. Tärkeintä on, että esihenkilö tietää missä mennään. Ja tietysti että toivut työkykyiseksi.
Kiitos, tässä oli niin hyvää sanoitusta, mitä esihenkilölle laitan! ap
Eikös se ole etukäteen eikä takakäteen tuommoinen. Sinä ap olet persusaatana ja sinun pitää kuo lla.