Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saikkutodistus vaaditaan jo ekasta saikkupäivästä - voiko työterveyslääkäri tehdä todistuksen takautuvasti esim. ensi ti,

Vierailija
27.07.2024 |

jos en saa häntä kiinni ma? Kiitos!

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ainakin täällä menee niin, että yhteydenottopäivästä lähtien voi antaa takautuvasti. Eli jos soitat maanantaina ja saat lääkäriajan vasta keskiviikkona niin todistuksen voi antaa maanantaista lähtien. 

Vierailija
22/58 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos olisin ma saikulla, en voi saada siitä todistusta, jos saan tt-lääkärille ajan vasta ti? Meneekö tuo ma sitten palkattomaksi? ap

Meillä soitetaan Mehiläisen digiklinikalle ja lääkäri kirjoittaa todistuksen, jos näkee sairasloman olevan tarpeen. Mehiläinen on meidän työterveys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä kysyt heti ma-aamuna sun pomolta ohjeet, jos et saa maanantaille mitään päivystysaikaa. Jos työnantaja vaatii heti ekasta päivästä alkaen nimenomaan lääkäriltä todistuksen, niin sun on tarkka saatava. Mutta jos työnantajasi on järkevä,  niin sun ma-aamun soitolla ja selvityksellä siitä, ettet saa maanantaille aikaa pitäisi riittää.  Tosin on outoa, että nyt jo tiedät  ettet maanantaina aamulla soittamalla saa päivystysaikaa...

Vierailija
24/58 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tt-lääkäriin yhteydessä torstaina, että en kykene töihin ma. Hän on varmaan seuraavan kerran paikalla ti, jolloin mulla aika hänelle. Jos siis ilmoitan ma aamuna työnantajalle, että en ole työkykyinen ja toimitan saikkutodistuksen viipymättä? ap

Vierailija
25/58 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä sekoilet nyt ihan outoja. 

Vierailija
26/58 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis laitoin tt-lääkärille viestin to. ap

Vierailija
27/58 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma tt-hoitajakaan ei ole nyt paikalla - jäi lomalle ke. ap

On siellä joku paikalla maanantaina. Soitat ja selität tilanteen, kyllä sulle joku sen paperin raapasee. Jos ei niin selität työnantajalle miten asia meni. Ethän sä enempää voi tehdä, 

Vierailija
28/58 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, Mehiläinen meilläkin työterveys ja olen siis hoitavalle lääkärille laittanut viestin nyt torstaina, että vojnti huono ja en ole maanantaina työkykyinen. Eikö hän sitten ti vastaanotolla voi kuittaa myös ton maanantain? Kiitos! ap

Vierailija
29/58 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei toi noin voi toimia. Kyllä sun työnantajan ja tyten pitää saada asia toimimaan siten, että sä saat kontaktin lääkäriin tai hoitajaan jo maanantaina. Eli sä oot siis nyt jo kipeä?

Ei kaikilla työpaikoillla ole sellaista työterveyttä, jossa päivystys joka päivä. Tai että työterveyteen pääsee heti.

Pienillä työpaikoilla on vain minimi työterveys, se lakisääteinen.

Ajattele vaikka, pientä kuorma-auto yrittäjää, joka tekee duunia itse ja kaksi kuskia lisäksi töissä.

Tai kukkakauppiasta, jolla in itsensä lisäksi töissä kaks myyjää.

Tai kirjanpitäjä yrittäjää, jolla on töissä 2-3 kirjanpitäjää.

Eivät nämä edes pysty maksamaan jatkuvasta, joa ikinen päivä auki olevasta työterveyshuollosta. Työterveyshoitajasta puhumattakaan.

Tällöin työntekijän on mentävä tereveyskeskukseen, kun sairastuu.

Eivät kaikki ole töissä suurissa työpaikoissa. Tollo!

Voi hitto, miten vähän jotkut tietääkin elämästä ja yhteskunnasta.

Vierailija
30/58 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ainakin täällä menee niin, että yhteydenottopäivästä lähtien voi antaa takautuvasti. Eli jos soitat maanantaina ja saat lääkäriajan vasta keskiviikkona niin todistuksen voi antaa maanantaista lähtien. 

EI VOI.

Lääkäri ei kirjoita sairaslomaa takautuvasti, näkemättä potilasta sinä päivänä, kun hän sairaslomatodistuksen allekirjoittaa.

Vierailija
31/58 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä tarkoittanut työterveyden päivystystä vaan kunnallista päivystystä.

t. Se joka ehdotti päivystystä

Vierailija
32/58 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri ei voi kirjoittaa sairaslomaa takautuvasti.  Never.

Lääkärintodistuksen vaatiminen, jo heti ensimmäisestä sairaspäivästä alkaen, on työnantaja kohtaista.

Lääkärit kirjoittavat maanantaina sairauslomatodistuksen edellisestä päivästä eli sunnuntaista alkaen. Eihän ne yksityiset työterveyspalveluja ja -lääkäreitä tarjoavat yritykset ole edes aina sunnuntaisin auki.

Vierailija
33/58 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli, ajattelin, että ilmoitan ma lomalta palaavalle esihenkilölleni, että olen sairastunut ja toimitan todistuksen asap, eikö vaan? Olen siis ollut viimeiset 2 viikko töissä. ap

Vierailija
34/58 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin päivystykseen, jos työnantaja vaatii saikkulapun heti ekasta päivästä lähtien. Kysyisin myös esihenkilön mielipiteen asiaan.

Vierailija
35/58 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Burniksesta kyse, oma tt-hoitaja lomalla ja tt-lääkäri ehkä paikalla vasta ti. ap

Siitä nyt ei tule kumminkaan palkallista saikkua, koska se ei ole Kelan korvaama sairaus. Menet joko töihin maanantaina tai otat palkatonta vapaata.

Vierailija
36/58 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä hölmö systeemi työpaikoilla, jos vaaditaan saikkulappu jo heti ekasta päivästä lähtien. Kiva sitten oksennus/vatsataudissa lähteä johonkin lekuriin jonottamaan. Voi vielä olla, ettei ole omaa autoa, niinkuin allekirjoittaneella, niin julkisiin sitten oksentelemaan:-C not good

Vierailija
37/58 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä ahdistuneisuus on kelan korvaama sairaus. ap

Vierailija
38/58 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI VOI.

Lääkäri ei kirjoita sairaslomaa takautuvasti, näkemättä potilasta sinä päivänä, kun hän sairaslomatodistuksen allekirjoittaa.

Vain siinä tapauksessa voi, mikäli lääkäri luotettevalta taholta saa tiedoksi, että potilas on ollut työkyvytön jo edellisenä päivänä.

On sitten työnantajan oma asia hyväksyykö hän myös tuon jälkikäteen sairaslomaksi kirjoitetun päivän, palkalliseksi.

Vierailija
39/58 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo nyt sairas. ap

Soita työterveyshoitajalle ja kysy miten menetellään, kun olet saanut ajan vasta tiistaille.

Vierailija
40/58 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti soitat työterveyteen heti.Ota selvää työterveyslääkärin sivuilta miten toimitaan. Rsim. Meillä todistuksen saa puhelimitse asioimalla. Eivät edes ota akuuttipotilaita vaan ohjaavat terveyskeskukseen. Mutta saikun saa puhelinkeskustelun perusteella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän