Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2. syyskuuta tulossa HIRVITTÄVÄT leikkaukset ansiosidonnaiseen, moni joutunee myymään asuntonsa alessa

Vierailija
27.07.2024 |

40 päivää > 80 % ansiosidonnaisesta 

170 päivää > 75 % ansiosidonnaisesta

Ei lyhennyksistä enää selviä ansiosidonnaisella, se on selvä.

Kommentit (421)

Vierailija
21/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

millon ne toimeentulotuet poistuu vai oliko joku höpöjuttu vaan ?

Vierailija
22/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt kerännyt 2400€ puskurin keräämällä marjoja. Todennäköisesti saan vielä 3000€ kun kerään puolukkaa ja sieniä.

Jos tatteja löytyy niin helppo homma.  Varsinkin männynherkkutatit on painavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, asuntovelallisten perheessä on aina molemmat puolisot ansiotyössä.

Outoa, että kumpikin yhtäaikaa ois työtön.

Lisäksi pankin kanssa pystyy sopimaan asioita.  Pahimpana aikana maksaa vain korot ja lyhennykset siirtyy.

Sitäpaitse ne, joilla asuntolainaa on, ovat tottuneet elämään pihisti, tiukassa talouskurissa.

Lainalle voi ottaa vakuutuksen.

Vierailija
24/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ostaa ? Eihän täällä kellään ole enää rahaa.

Vierailija
25/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä niitä vastaanotettavia töitä oikein tarjotaan?

Vierailija
26/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi muutos ei vaikuta jo päätöksen saaneisiin. Eli kun tulee voimaan se koskee siitä päivästä eteenpäin tehtäviin päätöksiin.

Itsekin ennakoin tämän. Ei mitään kiirettä tässä, enkä todellakaan ota sellaista työtä vastaan mistä ei makseta kunnollista palkkaa. Mielummin lähden jatkokoulutukseen siinä vaiheessa kun koko ansiosidonnainen on käytetty. Jos joskus tulevassa tarvitsen työttömyyskorvausta, tulen hakemaan sen kelalta asumistukineen päivineen, enkä maksa YTKlle enää latinlatia.

Vierailija
27/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin

Sano se itsellesi kun menetät työsi syystä tai toisesta.

Vierailija
28/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sittenhän kannattaa ottaa joku työpaikka vastaan. Alkaa kummasti kiinnostamaan myös muut, kuin oman alan työt. Se ansiosidonnainenhan on tarkoitettukin lyhytaikaiseksi turvaksi uutta työpaikkaa etsiessä, ei sitä ole tarkoituskaan nostaa tappiin saakka.

Hohhoijaa. Mitä järkeä on hakea muita kuin oman alan töitä?

Itsensä elättäminen. Paheksun aina oikeistohallituksen toimia, mutta kun täällä käy, tajuaa, että osa meillä oikeasti loisii muiden rahoilla. 

Kuinka helvetin idiootti sinä taas olet? Aika monessa vaaditaan aiempaa kokemusta työstä ja/tai sen koulutuksen että on edes haastattelukelpoinen. Se, että sinä oot joskus painellut ihan paskan turhan haileeseen paikkaan kaivamaan nenää ja kysynyt töitä ja saanut sen, ei tarkoita sitä että se on enää mahdollista. 

Vierailija
29/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sittenhän kannattaa ottaa joku työpaikka vastaan. Alkaa kummasti kiinnostamaan myös muut, kuin oman alan työt. Se ansiosidonnainenhan on tarkoitettukin lyhytaikaiseksi turvaksi uutta työpaikkaa etsiessä, ei sitä ole tarkoituskaan nostaa tappiin saakka.

Vai niin. Eikös ne muut kuin oman alan työt olleet niitä tuo ei ole työtä, tuo on vain harrastus tai tuo ei ole oikeaa työtä, mene töihin?

Vierailija
30/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja rikkaat ostaa ne halvalla pakkomyydyt asunnot ja vuokraa ne kalliilla köyhille. Rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy. 

Vierailija
31/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2025 alussa lähtee monilta asumistuki. Onko yleistuki tilalle vai ei mitään. Moni on jo nyt tyhjän päällä?

Tilalle tulee sitten toimeentulotuki. Eli otetaan toisaalta ja annetaan sitten taas toisaalta. Hyöty nolla ja teettää vain lisää työtä kelalle. Mutta kai ne kelastakin vähentää henkilökuntaa säästöjen takia. Käsittelyajat kun venyy puoleen vuoteen niin ei ole sitten enää niin paljon hakijoita kun on kuolo jo korjannut.

Vierailija
32/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään

Vierailija
33/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

snobeille tulee tiukat ajat suomessa..

rahat on revittävä jostain tai teltta ja ulosotto kutsuu.

täälläpäin on jo tullu muutamia taloja enemmän myyntiin,

ku ei oo varaa enää asua vaikka omistaa sen talon..

Vierailija
34/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin

En voi menettää työtäni, jollen itse lopeta. Olen yrittäjä, itse yritykseni perustanut ja hyvin menee. 

Vierailija
35/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja rikkaat ostaa ne halvalla pakkomyydyt asunnot ja vuokraa ne kalliilla köyhille. Rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy. 

monet talot on niin huonokuntosia ettei niissä oo varaa asua.

iso riski vuokrata semmonen tönö jollekki.

Vierailija
36/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Mitä järkeä on hakea muita kuin oman alan töitä?

Itsensä elättäminen. Paheksun aina oikeistohallituksen toimia, mutta kun täällä käy, tajuaa, että osa meillä oikeasti loisii muiden rahoilla. 

Kuinka helvetin idiootti sinä taas olet? Aika monessa vaaditaan aiempaa kokemusta työstä ja/tai sen koulutuksen että on edes haastattelukelpoinen. Se, että sinä oot joskus painellut ihan paskan turhan haileeseen paikkaan kaivamaan nenää ja kysynyt töitä ja saanut sen, ei

Tiedätkö, minä olen ottanut vastaan muuta kuin oman alan (lue oman koulutuksen) mukaista työtä ja aina on joku vänisemässä, että ei tuo ole oikeaa työtä, mene töihin tai ei tuo ole työtä, tuo on vain harrastus ja huutamassa, että mene työtön laiska töihin (vaikka olen jo töissä). 

Vierailija
37/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin

En voi menettää työtäni, jollen itse lopeta. Olen yrittäjä, itse yritykseni perustanut ja hyvin menee. 

No tui tui, mitä haluat tästä suorituksesta? Mitalin vai?

Vierailija
38/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos oot kuullu niin semmonen ku "netti" on kuulemma paras lähde

Vierailija
39/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIKA ilkeää, kuin  30 luvulla, tai  kuten viimeksi sidosryh 90 luvulla. Pankit yms. Vie omaisuuden ja myi pilkkahintaan omaisuuden?

Vierailija
40/421 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei missään

Muutama vuosi eteenpäin niin niitä tarjotaan aamuisin työpaikkojen edustoilla. Sieltä työnantajat valkkaavat sen päivän työntekijät. Kuka tulee halvimmalla tai jos omistaja haluaa niin kuka viettää lounastauon hänen sohvallaan nautiskellen.