Voiko kuukausi sitten vanhaksi menneitä kaurahiutaleita vielä käyttää?
Kommentit (21)
Voi käyttää ja tuskinpa, jos oot oikein säilyttäny.
Jos ne on säilytetty kuivassa ja valolta suojattuna, niin voi varmaan käyttää. Haista vielä haiseeko ne homeelta.
Tuskin ne kaurahiutallet tietää, että kuukausi on taas kulunut.
Tuskin ne homehtuu mutta ötököitä voi tulla.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin ne kaurahiutallet tietää, että kuukausi on taas kulunut.
Ei sitä nyky älyaikakautena tiedä, nehän voi olla älykaurahiutaleita.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne ötökät nyt yht'äkkiä sinne kaurahiutaleisiin menisi?
Meillä on 1,5 vuotta sitten ollut päiväys tuossa yhdessä avaamattomassa paketissa. Varmaan tuli tyttären muuttokuormassa, kun olin ostanut sille opiskelukämppään eikä se syönyt niitä. En ajatellut poiskaan heittää. Käytän jatkuvasti noin puoli vuotta vanhoja, kun tuli jossain vaiheessa hamstrattua niitä liikaa ja ei enää jotenkin kaurapuuro maistu. Ei niistä ole tullut mitään oireita. Jauhoissa ja näkkärissä sama homma.
Se pvm on parasta ennen pvm. Kai sinä Ap ymmärrät lukemasi? Tarkoittaa siis sitä, että tuote on käyttökelpoinen eli vielä terveydelle hyvä, esim maku voi vähän kärsiä. Itse olen käyttänyt hyvällä menestyksellä kaksikin vuotta vanhoja hiutaletuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Se pvm on parasta ennen pvm. Kai sinä Ap ymmärrät lukemasi? Tarkoittaa siis sitä, että tuote on käyttökelpoinen eli vielä terveydelle hyvä, esim maku voi vähän kärsiä. Itse olen käyttänyt hyvällä menestyksellä kaksikin vuotta vanhoja hiutaletuotteita.
Joo tiedän. En vain tiennyt kuinka paljon parasta ennen niitä voi syödä. No täällä tulikin kommentteja, että niitä kaurahiutaleita voi syödä.
Lähdenkin tästä nyt keittämään kaurapuuroa.
Kyllä voi. Itse aloin taas keittää aamupuuroa ja parasta ennen oli ollut joulukuussa 2023.
Hippasen maistuu eltaantuneelta, mutta syödään pois, koska hävettää nakata näinä aikoina biojätteeseen.
Ainoa, mitä kaurahiutaleille vuosien kuluessa tapahtuu on se, että niissä oleva pieni määrä rasvaa vähitellen härskiintyy. Sekään ei ole terveydelle vaarallista, mutta on pieni makuhaitta. Minä söisin ilman muuta kaurahiutaleita, joiden parasta ennen päiväys oli vuosi sitten. Sen sijaan viisi vuotta vanhat laittaisin jo kompostoriin, ellei minulla olisi todellinen raha- tai ruokapula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne ötökät nyt yht'äkkiä sinne kaurahiutaleisiin menisi?
En tiedä mutta meillä oli avaamattomassa hiutalepaketissa seittimäistä kasvustoa ja kun lähetin pussin tehtaalle siellä oli jauhokoisa- nimisiä ötököitä.
Itse en enää käyttäisi, mutta kyllä ne lapsille viellä voi syöttää. Laita sekaan hieman kaakaota ja tarjoile maidon kera se suklaapuurona. Ei ne sitä hometta siinä mitenkään huomaa.
Itse voi käyttää, mutta ei kannata muille tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Itse en enää käyttäisi, mutta kyllä ne lapsille viellä voi syöttää. Laita sekaan hieman kaakaota ja tarjoile maidon kera se suklaapuurona. Ei ne sitä hometta siinä mitenkään huomaa.
Meillä lapset syö vanhaksi menneet leivätkin vaikka niissä vähän hometta onkin kun tekee niistä rikkaita ritareita. Kermavaahtoa vaan purkista päälle ja vielä parempi jos on lisätä jotain hilloakin. Ihan täydestä menee ja lapset ovat iloisia.
Vierailija kirjoitti:
Itse voi käyttää, mutta ei kannata muille tarjota.
Tuommoinen kuukausi päiväyksen yli ei tee kyllä yhtään mitään. Voi hyvin tarjota vieraillekin. Ehkä niitä puolesta vuodesta pariin vuotta vanhoja ei viitsi tarjota enää muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapset syö vanhaksi menneet leivätkin vaikka niissä vähän hometta onkin kun tekee niistä rikkaita ritareita. Kermavaahtoa vaan purkista päälle ja vielä parempi jos on lisätä jotain hilloakin. Ihan täydestä menee ja lapset ovat iloisia.
Se home kuolee kuumennettaessa niin ei siitä vissiin haittaakaan taida enää silloin olla? Leivät ja hiutaleet ym jossa luulee olevan ötököitä kannattaa käyttää mikrossa niin ne ötökät kuolee. Ei ne kuolleet ötökät ole muuta kuin lisäproteiinia kasvaville lapsille.
Heh, no kyllä voi.