2. syyskuuta tulossa HIRVITTÄVÄT leikkaukset ansiosidonnaiseen, moni joutunee myymään asuntonsa alessa
40 päivää > 80 % ansiosidonnaisesta
170 päivää > 75 % ansiosidonnaisesta
Ei lyhennyksistä enää selviä ansiosidonnaisella, se on selvä.
Kommentit (421)
Ihan oiken liiton mulkut peruspäivärahalle kyllä teitä nyt keljuttaa,menkää lakkoon .
No on se ansiosidonnainen silti enemmän kuin perus päiväraha/työmarkkinatuki, eihän heillekään makseta asuntovelkaa tms. kyllä pitää itse ennakoida eikä elää niin että koko tili menee.
Vierailija kirjoitti:
millon ne toimeentulotuet poistuu vai oliko joku höpöjuttu vaan ?
Ei ikinä poistu, koska yhteiskunnan kuuluu taata ihmisarvoinen elämä. Emme elä kehitysmaassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin
Sano se itsellesi kun menetät työsi syystä tai toisesta.
Saan taatusti jostain töitä, jos joudun työttömäksi. Aina olen saanut.
Se on ihmisestä itsestään kiinni, pääseekö / meneekö töihin, vai makaako kotona päivät pitkät.
Kaikki työ näyttää hyvältä cv:ssa. Työnantaja huomaa, että on tekevä ihminen. Ja kelvannut duuniin useille työmantajille.
Miettikää sitä, miten ne jotkut aina pääsee johonkin töihin? Miten?
Mm. siten etteivät haistattale paskaa millekään työlle. Kelpaa osa- aikatyö, lyhyet sijaisuudet, vuoroduuni ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä niitä vastaanotettavia töitä oikein tarjotaan?
Ei missään
Muutama vuosi eteenpäin niin niitä tarjotaan aamuisin työpaikkojen edustoilla. Sieltä työnantajat valkkaavat sen päivän työntekijät. Kuka tulee halvimmalla tai jos omistaja haluaa niin kuka viettää lounastauon hänen sohvallaan nautiskellen.
Tämä maa on ajautumassa takaisin 1900 luvun alkuaikoihin. Kahteen tulotasoon. Kansa jakautuu kahtia.
Ainoastaan, jos työttömyys alkaa tuolloin tai myöhemmin. Ennen ko päivämäärää alkaneisiin ansiosidonnaisiin ei vaikuta, vaan ne menee vanhan kaavan mukaan ilman porrastuksia.
Ei ikinä poistu, koska yhteiskunnan kuuluu taata ihmisarvoinen elämä. Emme elä kehitysmaassa
Menkää kalastamaan ,kyllä se siitä.
Perskokkarit todella pistävät työntekijät ja veronmaksajat kyykkyyn, kaksinkerroin. Ettekö te todella tajua, että nämä sairauspäivärahan ja työttömyysturvan heikennykset todellakin koskevat meitä kaikkia, ei niiltä voi kukaan suojautua. Asiantuntija-ammateissa ei uutta työtä löydy muutamassa viikossa. Omaa sairastumista ei voi estää. Tässä lähtee keski- ja hyvätuloiseltakin palkansaajalta herkästi adunto alta, jos tulee pitempi vakava sairaus ja on iso asuntovelka niskassa. Tokihan tässä saadaan puoli-ilmsista orjatyövoimaa marjabisneryrittäjille ja muille riistäjille.. Ei ihme, että kotimainen kulutus on nollilla ja lama kolkuttaa: eihän tässä keskiluokkakaan uskalla enää kuin pieraista sisäänpäin. Luottamus tulevaisuuteen ja usko että, yhteiskunta kannattelee silloin, kun menee itsellä huonosti, on nyt nollilla sekä köyhillä että toistaiseksi parempiosaisillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no nää kaikki leikit on sitte turhia jos se ei lopu.
ei saaha suomea töihin. piste
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sittenhän kannattaa ottaa joku työpaikka vastaan. Alkaa kummasti kiinnostamaan myös muut, kuin oman alan työt. Se ansiosidonnainenhan on tarkoitettukin lyhytaikaiseksi turvaksi uutta työpaikkaa etsiessä, ei sitä ole tarkoituskaan nostaa tappiin saakka.
Hohhoijaa. Mitä järkeä on hakea muita kuin oman alan töitä?
Vaikka sellainen järki, että saa maksettua itse omat laskunsa eikä kärkkyä muiden kukkarolla.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, minä olen ottanut vastaan muuta kuin oman alan (lue oman koulutuksen) mukaista työtä ja aina on joku vänisemässä, että ei tuo ole oikeaa työtä, mene töihin tai ei tuo ole työtä, tuo on vain harrastus ja huutamassa, että mene työtön laiska töihin (vaikka olen jo töissä).
Paskaako sinä mulle kitiset? Kitise niille jotka arvostelevat sitä mitä sinä teet, mitä se niille edes kuuluu. Ihmisiin lyödään välit poikki yleensä ihan syystä. Mulla on oma harrastus sivutyönä.
Vierailija kirjoitti:
No on se ansiosidonnainen silti enemmän kuin perus päiväraha/työmarkkinatuki, eihän heillekään makseta asuntovelkaa tms. kyllä pitää itse ennakoida eikä elää niin että koko tili menee.
itse pitää ennakoida, syömällä kynsiään, vai miten
Tee nyt vihdoin kunnon tarjous niin saat asunnon itsellesi. Sitten ei tarvi enää jankata täällä.
Vierailija kirjoitti:
Perskokkarit todella pistävät työntekijät ja veronmaksajat kyykkyyn, kaksinkerroin. Ettekö te todella tajua, että nämä sairauspäivärahan ja työttömyysturvan heikennykset todellakin koskevat meitä kaikkia, ei niiltä voi kukaan suojautua. Asiantuntija-ammateissa ei uutta työtä löydy muutamassa viikossa. Omaa sairastumista ei voi estää. Tässä lähtee keski- ja hyvätuloiseltakin palkansaajalta herkästi adunto alta, jos tulee pitempi vakava sairaus ja on iso asuntovelka niskassa. Tokihan tässä saadaan puoli-ilmsista orjatyövoimaa marjabisneryrittäjille ja muille riistäjille.. Ei ihme, että kotimainen kulutus on nollilla ja lama kolkuttaa: eihän tässä keskiluokkakaan uskalla enää kuin pieraista sisäänpäin. Luottamus tulevaisuuteen ja usko että, yhteiskunta kannattelee silloin, kun menee itsellä huonosti, on nyt nollilla sekä köyhillä että toistaiseksi parempiosaisillakin.
Agendahan näillä on tuhota työväenluokka/keskiluokka ja siirtää heidän omaisuus suurpääomalle ja vanhalle rahalle. Sivutuotteena toivotaan halpoja tekijöitä, joilla romutetaan palkkatasot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sittenhän kannattaa ottaa joku työpaikka vastaan. Alkaa kummasti kiinnostamaan myös muut, kuin oman alan työt. Se ansiosidonnainenhan on tarkoitettukin lyhytaikaiseksi turvaksi uutta työpaikkaa etsiessä, ei sitä ole tarkoituskaan nostaa tappiin saakka.
Hohhoijaa. Mitä järkeä on hakea muita kuin oman alan töitä?
No se järki, että jos tuki ei riitä elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin
Sano se itsellesi kun menetät työsi syystä tai toisesta.
Saan taatusti jostain töitä, jos joudun työttömäksi. Aina olen saanut.Se on ihmisestä itsestään kiinni, pääseekö / meneekö töihin, vai makaako kotona päivät pitkät.
Kaikki työ näyttää hyvältä cv:ssa. Työnantaja huomaa, että on tekevä ihminen. Ja kelvannut duuniin useille työmantajille.
Miettikää sitä, miten ne jotkut aina pääsee johonkin töihin? Miten?
Mm. siten etteivät haistattale paskaa millekään työlle. Kelpaa osa- aikatyö, lyhyet sijaisuudet, vuoroduuni ym.
Niin kyllä joku aina sen paikan saa niistä 300:sta hakijasta. Ja usko tai älä, niin sen työpaikan saamiseksi vaikuttaa muutkin asiat kuin se cv. Vaikka olet kuinka hyvä työntekijä ja edellisessä paikassa olet ihan muista syistä joko esimiehen tai pomon silmätikku, niin on aivan turha saada sitä työpaikkaa kun kysyvät edelliseltä työnantajalta ja se sanoo että ihan paska tyyppi, vaikka todistuksessa on sanottu että hyvä ja tunnollinen työntekijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä niitä vastaanotettavia töitä oikein tarjotaan?
Ei missään
Muutama vuosi eteenpäin niin niitä tarjotaan aamuisin työpaikkojen edustoilla. Sieltä työnantajat valkkaavat sen päivän työntekijät. Kuka tulee halvimmalla tai jos omistaja haluaa niin kuka viettää lounastauon hänen sohvallaan nautiskellen.
Tämä maa on ajautumassa takaisin 1900 luvun alkuaikoihin. Kahteen tulotasoon. Kansa jakautuu kahtia.
on ajautunut jo
Eikös ne oman alan työtkin voi olla osa-aikatyötä, keikkatyötä, lyhyitä sijaisuuksia, lyhyitä määräaikaisuuksia, miten niillä oman alan töilläkään elättää itseään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no nää kaikki leikit on sitte turhia jos se ei lopu.
ei saaha suomea töihin. piste
No kun ei ole niitä työpaikkoja, niin vaikeaa on mennä töihin, joita ei ole
Mitä järkeä on hakea työpaikkaa missä et osaa työtä, ei ole koulutusta siihen ja ei kokemusta. Kun tarjolla on satoja jopa tuhansia ihmisiä millä on se koulutus siihen työhön niin kerrotko mikä järki on sopimattoman sitä hakea?