Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelastusoperaatio käynnissä Vantaan Kuusijärvellä IS:n tiedot: Paikalla elvytetty lapsia

Vierailija
26.07.2024 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010590713.html

VANTAAN Kuusijärvellä on käynnissä pelastusoperaatio.

Keski-Uudenmaan pelastuslaitos sai ilmoituksen Kuusijärvelle hieman ennen iltakuutta. Kyseessä on ihmisen pelastaminen vedestä.

Pelastuslaitoksen mukaan kello seitsemän aikaan illalla tehtävä on edelleen käynnissä. Paikalla on palomestari ja kolme pelastusyksikköä.

Kommentit (849)

Vierailija
121/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä se sama sorakuoppajärvi, jonne on ennenkin hukkunut (oliko viime kesänä?) lapsi? 

Ei. Tämä on hieno uimaranta- ja ulkoilualue, sauna ja laiturit, ravintola ym. Kiva paikka kesällä (ja talvellakin).

Ei Vantaalla ole merta tai järviä. 

Jaa. Uima-allasko se Kuusijärvi sitten on?

Sopii katsoa karttaa. Vantaalla EI OLE järviä tai merta. Silvolan tekijärvi on ainoa sininen piste. 

Sitten sulla on joko väärä kartta tai et osaa lukea karttaa. Kuusijärvi on nimensä mukaisesti järvi.

Haku "Vantaan uimarantaluettelo" löytää Vantaan kaupungib sivun, jossa listalla 6 uimapaikkaa.

Vierailija
122/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen on kustannettava uimahallit Afrikkaan että oppivat uimaan. 

Onko jotenkin erityisen kivaa lyödä vyön alle niitä joilta on kuollut lapsi?

Helppoa se tietysti on, mutta ilmeisesti myös mukavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat aikuisten ( vanhempien) vastuulla aina. 

Vierailija
124/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen NIIN kiitollinen että päätettiin muuttaa pk-seudulta pois. Aivan hirveä paskaläpi koko seutu, kehä 3 on kuin tulehtuneen persereiän reunat, jonka tila pahenee koko ajan ennen kuin mätänee lopullisesri pois.

Sama. Kyllä ottaisi päähän asua kauheat asuntovelat niskassa pääkaupunkiseudulla joka menee alamäkeä kovaa vauhtia.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin itse lähietäisyydeltä paikalla ja kyseessä oli ma mut, olivat siis oletettavasti so ma li taustaisia 

Mikä siinä on että ne ei vahdi lapsiaan?! Liittyykö kultturiin että olettavat että joku kyllä katsoo niiden mukeloiden perään? Eikä niiden maailamssa ole vähän niin että koko kylä yhteisvastuullisesti huolehtii? Kai ne luulee että sama toimii täälläkin.

Tämä on oikeasti aika hyvä kysymys. Jos mä olisin muuttanut pienten lasteni kanssa vaikka Floridaan, niin tottakai olisin selvittänyt, mitä kaikkia vaaranpaikkoja siellä on, enkä olisi päästänyt lapsiani juoksentelemaan jonnekin Evergladesin suoalueelle ilman aikuisen valvontaa. En olisi päästänyt edes Miami Beachilla juoksentelemaan miten haluaa vaan olisin ollut silmä tarkkana koko ajan. 

Vierailija
126/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen NIIN kiitollinen että päätettiin muuttaa pk-seudulta pois. Aivan hirveä paskaläpi koko seutu, kehä 3 on kuin tulehtuneen persereiän reunat, jonka tila pahenee koko ajan ennen kuin mätänee lopullisesri pois.

Mahtavaa, että päästiin teistä.

Normaali Americano pizza oreganolla ja laita iso Pepsi Max myös, otan mukaan

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin itse lähietäisyydeltä paikalla ja kyseessä oli ma mut, olivat siis oletettavasti so ma li taustaisia 

Mikä siinä on että ne ei vahdi lapsiaan?! Liittyykö kultturiin että olettavat että joku kyllä katsoo niiden mukeloiden perään? Eikä niiden maailamssa ole vähän niin että koko kylä yhteisvastuullisesti huolehtii? Kai ne luulee että sama toimii täälläkin.

Liittyy siihen, notta lapsia on paljon. Jos pari häviää, niin kymmenen jää.

Tämä oli kyllä Suomessakin aikoinaan, Ei niin haitannut, jos osa lapsista kuoli, koska osa kuitenkin jäi henkiin. 

Vierailija
128/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että olivat sisaruksia tai kaveruksia. Toinen painui veden alle ja toinen yritti auttaa, mutta meni itse perässä. Hukkuva ehkä tarrasi kiinni ja vei toisen mukanaan. 

Meillä lähin uimaranta on tummavetistä. Katson kauhulla tummaihoisia lapsia mustistissa uikkareissa sukeltamassa. Niitä ei erota yhtään vedestä. Näillä lapsilla pitäisi olla pinkkiä, keltaista, valkoista, neonvärisiä uikkaria päällä. 

Olen tosi pahoillani lasten puolesta. Lämmin osanotto myös lasten perheelle ja läheisille. 

KAIKILLA lapsilla pitäisi olla värikkäät uimapuvut! Juuri huomaamisen helpottamiseksi. En ymmärrä, miksi ne uikkarit on aina mustia tai tummia ylipäätään. Helpompi vahtiakin sitä omaa lasta,kun voi uimapuvun värin perusteella paikantaa nopeasti. Ja etenkin jos jotain sattuu, se kirkas uimapuku erottuu vedestä paremmin.

Vierailija
129/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on huolestuttavan paljon kokemusta vakavasta persläven tulehduksesta. Toivottavasti voit jo paremmin

Vierailija
130/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että olivat sisaruksia tai kaveruksia. Toinen painui veden alle ja toinen yritti auttaa, mutta meni itse perässä. Hukkuva ehkä tarrasi kiinni ja vei toisen mukanaan. 

Meillä lähin uimaranta on tummavetistä. Katson kauhulla tummaihoisia lapsia mustistissa uikkareissa sukeltamassa. Niitä ei erota yhtään vedestä. Näillä lapsilla pitäisi olla pinkkiä, keltaista, valkoista, neonvärisiä uikkaria päällä. 

Olen tosi pahoillani lasten puolesta. Lämmin osanotto myös lasten perheelle ja läheisille. 

KAIKILLA lapsilla pitäisi olla värikkäät uimapuvut! Juuri huomaamisen helpottamiseksi. En ymmärrä, miksi ne uikkarit on aina mustia tai tummia ylipäätään. Helpompi vahtiakin sitä omaa lasta,kun voi uimapuvun värin perusteella paikantaa nopeasti. Ja etenkin jos jotain sattuu, se kirkas uimapuku erottuu vedestä paremmin.

Jos tarvitset uimapuvun väriä erottaaksesi lapsesi, vahdit liian kaukana. Uimataidotonta lasta vahditaan siten, että aikuinen on mukana vedessä ja lapsi rannan ja aikuisen välissä, käsivarren mitan päässä aikuisesta. 

Ei sitä lasta kuulu tähyillä rannalta käsin.

Vierailija
131/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyy siihen, notta lapsia on paljon. Jos pari häviää, niin kymmenen jää.

Tämä oli kyllä Suomessakin aikoinaan, Ei niin haitannut, jos osa lapsista kuoli, koska osa kuitenkin jäi henkiin. 

Ehkä sinua ei haittaa yhden lapsen menetys, tai vaikka kahden, mutta normaali ihminen kyllä rakastaa kaikkia lapsiaan, ja suree menetystä, eikä ajattele että jäihän noita. 

Melkoinen möläytys sinulta. Usein ihmiset puhuvat omasta kokemuksesta tai ajatusmaailmastaan käsin. Sinäkin.

Vierailija
132/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä se sama sorakuoppajärvi, jonne on ennenkin hukkunut (oliko viime kesänä?) lapsi? 

Ei. Tämä on hieno uimaranta- ja ulkoilualue, sauna ja laiturit, ravintola ym. Kiva paikka kesällä (ja talvellakin).

Hieno uimaranta? Vantaalla? 🤣

Tämä kuten moni muukin paikka löytyy Google kuvahausta. Talvella suosittu avanto

Vierailija
133/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh. Toivottavasti siellä mihin muutit on mt -palvelut riittävästi resursoitu..

Vierailija
134/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko laittaa linkkiä videoon.

Vierailija
135/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mkten tämä saa yläpeukkua? Ei vaan sun kuuluu vahtia lasta vedestä käsin lapsen lähellä.

Vierailija
136/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KAIKILLA lapsilla pitäisi olla värikkäät uimapuvut! Juuri huomaamisen helpottamiseksi. En ymmärrä, miksi ne uikkarit on aina mustia tai tummia ylipäätään. Helpompi vahtiakin sitä omaa lasta,kun voi uimapuvun värin perusteella paikantaa nopeasti. Ja etenkin jos jotain sattuu, se kirkas uimapuku

Jos tarvitset uimapuvun väriä erottaaksesi lapsesi, vahdit liian kaukana. Uimataidotonta lasta vahditaan siten, että aikuinen on mukana vedessä ja lapsi rannan ja aikuisen välissä, käsivarren mitan päässä aikuisesta. 

Ei sitä lasta kuulu tähyillä rannalta käsin

Sinä ehkä tarvitset hieman järkeä. Minulla on ollut useampi pieni lapsi vahdittavana. Vaikka seison vieressä, minä edelleen vahdin mielummin lapsia, jotka erottuvat heti. Lisäksi valitsin uimarannan siten, että se on mahdollisimman turvallinen. Eli ei äkkisyvä. Ja että ranta ei ole liian suuri, tai ole liian paljon ihmisiä. 

En myöskään enää seiso esimerkiksi uimataitoisen kouluikäisen vieressä vahtimassa, eikä hänen tarvitse olla polvivesissä, kuten pikkulapsen. Uimataitoisia vahdin silti, mutta sieltä vähän kauempaa käsin. 

Tätä et ehkä ymmärtänyt, että puhuttiin eri-ikäisistä ja taitoista lapsista

Vierailija
137/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uimaopetukseen tässä tuhansien järvien maassa on pakko panostaa nyt enemmän. 

Miten sä sen teet kun tietyt uskomukset estää sen kokonaan tai pitää olla kaapu päällä, kokeileppa ite. Vanhempien vastuu on opettaa uimaan, no miten nää tietyt tyypit sen tekee kun ei osaa itsekään. Aika mahdottomia vaadit.

Sen takia uimaopetus pitäisikin sisältyä ihan peruskoulun opetussuunnitelmaan, Mieluiten ihan sieltä ekalta luokalta alkaen. Ja ennenkuin se joku koronasta edelleen taraumatisoitunut alkaa vinkua mun kommenttejani, niin jo 1960-luvulla kansakoulussa meidät oppilaat vietiin uimahaliin opettelemaan uimista. Ainakin Helsingin Munkkivuoressa ja uimaopetus tapahtui Pirkkolan uimahallissa. Mä tosin osasin uida jo, koska vietin lapsuuteni kesät maaseudulla järven rannalla. Mutta tällä tavalla huolehdittiin siit

Uimaopetus kuuluu koulun opetussuunnitelmaan ihan sieltä 1. luokalta lähtien. On itseasiassa ainoa laji, jonka opetus on mainittu tarkasti opetussuunnitelmassa.

Vierailija
138/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tuo kamala tapahtuma uimavalvojien syy, vai lasten vanhempien?

Vierailija
139/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liekö äippä keskittynyt vauvapalstaan tai perseeensä kuvaamiseen?

Ja isä juopottelemaan ja kaivamaan persettään?

Luultavasti kakkosvaimon luona

Vierailija
140/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin kyl kaverien kanssa uimassa lapsena (+7v) läheisellä uimarannalla ja ei ollut aikuisia valvomassa, osattiin kyl kaikki uida. 9 vuotiaana oli jo niin paljon uimataitoa/rohkeutta että uin läheiseen saareen, sinne taisi olla jotain 70 metriä matkaa, puolessavälissä oli iso kivi ja sen ympärillä matalaa, sen kautta uitiin saareen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän