Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelastusoperaatio käynnissä Vantaan Kuusijärvellä IS:n tiedot: Paikalla elvytetty lapsia

Vierailija
26.07.2024 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010590713.html

VANTAAN Kuusijärvellä on käynnissä pelastusoperaatio.

Keski-Uudenmaan pelastuslaitos sai ilmoituksen Kuusijärvelle hieman ennen iltakuutta. Kyseessä on ihmisen pelastaminen vedestä.

Pelastuslaitoksen mukaan kello seitsemän aikaan illalla tehtävä on edelleen käynnissä. Paikalla on palomestari ja kolme pelastusyksikköä.

Kommentit (849)

Vierailija
161/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uimaopetukseen tässä tuhansien järvien maassa on pakko panostaa nyt enemmän. 

Miten sä sen teet kun tietyt uskomukset estää sen kokonaan tai pitää olla kaapu päällä, kokeileppa ite. Vanhempien vastuu on opettaa uimaan, no miten nää tietyt tyypit sen tekee kun ei osaa itsekään. Aika mahdottomia vaadit.

Sen takia uimaopetus pitäisikin sisältyä ihan peruskoulun opetussuunnitelmaan, Mieluiten ihan sieltä ekalta luokalta alkaen. Ja ennenkuin se joku koronasta edelleen taraumatisoitunut alkaa vinkua mun kommenttejani, niin jo 1960-luvulla kansakoulussa meidät oppilaat vietiin uimahaliin opettelemaan uimista. Ainakin Helsingin Munkkivuoressa ja uimaopetus tapahtui Pirkkolan uimahallissa. Mä tosin osasin uida jo, koska vietin lapsuuteni kesät maaseudulla järven rannalla. Mutta tällä tavalla huolehdittiin siit

Mä oon esikoulun opettaja ja meillä ei kaikki tietyn kulttuurin tytöt oo saanu tulla uimahalliin, kun ollaan käyty uimassa aina kerran eskarivuoden aikana. Mitäpä näille mahtaa, ei voi pakottaakaan.

Vierailija
162/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos tarvitset uimapuvun väriä erottaaksesi lapsesi, vahdit liian kaukana. Uimataidotonta lasta vahditaan siten, että aikuinen on mukana vedessä ja lapsi rannan ja aikuisen välissä, käsivarren mitan päässä aikuisesta. 

Ei sitä lasta kuulu tähyillä rannalta käsin."

Ja molempiahan ei voi olla? Meillä on AINA kirkkaat uimapuvut päällä, vaikka kaksi aikuista koko ajan vahtii.

Ongella alle 12v pelastusliiveissä (kallio ja laituri), kuten myös kaikki aina veneessä, myös aikuiset.

Hän ei nyt halunnut ymmärtää, tarttui vain uimapuvun väriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko somaleita? Heitä käy paljon kuusijärvellä. Surullista.

Jos on, niin pitäisikö tehdä asialle jotain, kun niin paljon sattuu ja tapahtuu heille?

Vaikea muuttaa kulttuuria jos esim. tapana ei ole valvoa lapsia vaan antaa niiden tehdä mitä haluavat. Luulen, että ohjeita ja uimakouluja on kyllä tarjolla kaikille jos vain niitä halutaan ottaa vastaan.

Tämä. Se kulttuuri.

Jos lapsia vahdittaisiin yleensäkin enemmän (kaikissa kulttuureissa) ei olisi noita jengejäkään ja mitä nyt nykyaikana onkaan. Mutta kun saavat tehdä mitä haluavat ja rellestää.

Vierailija
164/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko suisidi yritys

Vierailija
165/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdessä luki, että eloton eli eikös se ole sama kuin kuollut?? Surullinen oli myös Suomisen Tapsan kohtalo 😢

Vierailija
166/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime päivinä on hirvittänyt yleisillä uimarannoilla. Juuri kävelemään oppinut taapero sai hoiperrella yksin vedessä. Max 5-6v lapsi sukelteli syvällä ja yski aina kun käväisi pinnalla, vanhemmat oli ilmeisesti molemmat rannalla mutta uppoutuneena puhelimiinsa. 

Vierailija
167/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi täällä takerrutaan lasten mahdolliseen etniseen taustaan; luuleeko joku tosissaan, että kantasuomalaiset lapset eivät huku koskaan. 

Vierailija
168/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat vai uimavalvonta vastuussa tuosta asiasta? Vai molemmat?

Vanhemmat. 

Uimavalvonta on nimenomaan sitä varten, että ohjaa ja opastaa. Seuraa että järjestys pysyy ja tosiaan antaa ensiapua tarpeen tullen. Uimavalvoja ei voi  vahtia jokaista uimaria henkilökohtaisesti, hän seuraa yleistilannetta, ja toki arvioi myös riskejä

Vierailija
169/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään juuri ehdin ihmetellä ihan maauimalassa miten lapset uiskentelevat ja hyppivät altaaseen ilman kunnan valvontaa. Vanhemmat valvokaa niitä lapsia. En halua lasta niskaani altaan laidalta tai pelastaa lasta altaan pohjalta.

Vierailija
170/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä se sama sorakuoppajärvi, jonne on ennenkin hukkunut (oliko viime kesänä?) lapsi? 

Ei. Tämä on hieno uimaranta- ja ulkoilualue, sauna ja laiturit, ravintola ym. Kiva paikka kesällä (ja talvellakin).

Hieno uimaranta? Vantaalla? 🤣

Ääliö

Vierailija
171/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin itse lähietäisyydeltä paikalla ja kyseessä oli ma mut, olivat siis oletettavasti so ma li taustaisia 

Mikä siinä on että ne ei vahdi lapsiaan?! Liittyykö kultturiin että olettavat että joku kyllä katsoo niiden mukeloiden perään? Eikä niiden maailamssa ole vähän niin että koko kylä yhteisvastuullisesti huolehtii? Kai ne luulee että sama toimii täälläkin.

Joissain kulttuureissa tiedetään että lapsia voi aina tehdä lisää. Ne ovat kuin kulutustavaraa.

Olen menettänyt ainoa lapseni.

Vierailija
172/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin vanhemmat saavat keskittyä tärkeimpäänsä eli kännykkään.

Vierailija
173/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko suisidi yritys

Alle 10 v?

Vierailija
174/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uimaopetukseen tässä tuhansien järvien maassa on pakko panostaa nyt enemmän. 

Miten sä sen teet kun tietyt uskomukset estää sen kokonaan tai pitää olla kaapu päällä, kokeileppa ite. Vanhempien vastuu on opettaa uimaan, no miten nää tietyt tyypit sen tekee kun ei osaa itsekään. Aika mahdottomia vaadit.

Sen takia uimaopetus pitäisikin sisältyä ihan peruskoulun opetussuunnitelmaan, Mieluiten ihan sieltä ekalta luokalta alkaen. Ja ennenkuin se joku koronasta edelleen taraumatisoitunut alkaa vinkua mun kommenttejani, niin jo 1960-luvulla kansakoulussa meidät oppilaat vietiin uimahaliin opettelemaan uimista. Ainakin Helsingin Munkkivuoressa ja uimaopetus tapahtui Pirkkolan uimahallissa. Mä tosin osasin uida jo, koska vietin lapsuuteni kesät

Jokainen oppii uimaan tai sitten hukkuu. Nyt kävi huonosti. Mutta elämä on täynnä valintoja joita saattaa katua kuoltuaan.

Vierailija
175/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla Uimaopetus järjestetään jo kaikille eskarivuonna, mutta ongelma on tosiaan se, että tietyistä kulttuurieista olevat (etenkin) tytöt, eivät siihen saa osallistua koska vastakkaista sukupuolta olevia on myös paikalla.

Vierailija
176/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehdessä luki, että eloton eli eikös se ole sama kuin kuollut?? Surullinen oli myös Suomisen Tapsan kohtalo 😢

Kuoliko Tapsa Kuusijärvellä???

Vierailija
177/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin itse lähietäisyydeltä paikalla ja kyseessä oli ma mut, olivat siis oletettavasti so ma li taustaisia 

Mikä siinä on että ne ei vahdi lapsiaan?! Liittyykö kultturiin että olettavat että joku kyllä katsoo niiden mukeloiden perään? Eikä niiden maailamssa ole vähän niin että koko kylä yhteisvastuullisesti huolehtii? Kai ne luulee että sama toimii täälläkin.

Joissain kulttuureissa tiedetään että lapsia voi aina tehdä lisää. Ne ovat kuin kulutustavaraa.

En ole koskaan nähnyt sellaista kulttuuria, jossa lapset olisivat kuin kulutustavaraa. 

Vierailija
178/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni oppi uimaan ulkomaan matkalla 7-vuotiaana, mutta vein vielä uimakouluun, 2 - 3 kurssia, jotta oppii kunnolla tekniikan. Espoossa uimaopetus tuli vasta neljännellä luokalla peruskoulun liikunnassa, mikä on aika myöhäistä ja tuntejakin oli aika vähän.

Vanhempien vastuulla on huolehtia lastensa uimataidosta. 

Vierailija
179/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasisimille ei ole nyt tilaa. Ihan yhtä kauheaa tuo on kaikille ja kaikenvärisille vanhemmille.

Unohdetaan rasismi. Samaa mieltä siitä. Kamalaa kun tällaista tapahtuu. Silti ihan neutraalisti, ei mitenkään rasistisessa mielessä, on ihan totta että aika yliedustettuja ulkomaalaistaustaiset tän tyyppisissä jutuissa on. Jostain syystä eivät ymmärrä valvoa uimataidottomia lapsiaan. Heti muistuu kieleen se pikkulapsi joka oli lähellä hukkua Mäkelänrinteen uimahallissa, ja se joka jokunen vuosi takaperin hukkui Pikkukosken uimarannalla. Sitten Vetokannaksella hukkui uimataidoton äiti. Kaikki nämä ma mu ja. Olen myös omin silmin todistanut miten omasta mielstäni vastuuttoman rohkeasti tummaihoiset vanhemmat antoivat uimarannalla pienten lastensa touhuta vedessä ollessaan itse huomattavan kaukana ja jutellessa keskenään. 

Valvonnan puute ei koske ainoastaan uimarantoja. Myös yllättävän pienet leikkivät keskenään taloyhtiöiden pihoilla, jopa ihan parkkipaikan vieressä.

Vierailija
180/849 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä