Miksi jotkut luulevat, että sote -alan ihmiset ovat työssä auttamisen halusta?
Ihan normaaleja ammattejahan ne lääkärit, hoitajat, sossut, psykologit jne tekevät.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko että kukaan lähtisi opiskelemaan hoitoalaa ilman että taustalla on oikeasti kiinnostus kyseistä alaa ja auttamista kohtaan.
No näinhän se on ihan kaikissa ammateissa. Lähdin opiskelemaan tekniikkaa koska olen siitä kiinnostunut, mutta ei insinöörin hommia nimitetä kutsumukseksi edes läpällä.
Miksei teknillinen ala voisi olla jonkun kutsumus?
Voi se olla ja nimenomaan monelle onkin, mutta sitä ei käytetä tekosyynä sille, että sellaisten ihmisten pitäisi kestää enemmän jaskaa ja saada huonompaa palkkaa, koska heillä on kutsumus työhön. Vain hoitoalalla tästä puhutaan, vaikka se kutsumus voi olla ihan mihin tahansa ammattiin.
Vierailija kirjoitti:
Siel on pikkuhitlereitä pilvin pimein duunisssa, varmaan nauttivat muiden ahdingoista.
Älä yleistä, idiootti🤦
Taidat olla aika harhainen...
Vierailija kirjoitti:
Voi se joillekin olla ns. kutsumus.
Mutta ei se tarkoita, että sitä pitäisi tehdä myös talkoilla. Lääkärit tosin osaavat hinnoitella kutsumuksensa. Muita kutsumusammattejahan ovat mm. opettajat ja papit, jotka eivät saisi vaatia mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko että kukaan lähtisi opiskelemaan hoitoalaa ilman että taustalla on oikeasti kiinnostus kyseistä alaa ja auttamista kohtaan.
No näinhän se on ihan kaikissa ammateissa. Lähdin opiskelemaan tekniikkaa koska olen siitä kiinnostunut, mutta ei insinöörin hommia nimitetä kutsumukseksi edes läpällä.
Miksei teknillinen ala voisi olla jonkun kutsumus?
Voi se olla ja nimenomaan monelle onkin, mutta sitä ei käytetä tekosyynä sille, että sellaisten ihmisten pitäisi kestää enemmän jaskaa ja saada huonompaa palkkaa, koska heillä on kutsumus työhön. Vain hoitoalalla tästä puhutaan, vaikka se kutsumus voi olla ihan mihin tahansa ammattiin.
Ei minun mielestäni ainakaan kenenkään tarvii määräänsä enempää jaksaa, vaikka olisikin kutsumusammatissa. Ja tietenkin kaikesta työstä pitää saada palkkaa.
Mulla ei ole kyllä minkäänlaista auttamishalua, vaan mielenkiinto terveyttä kohtaan. Ihmisen fysiologia ja sen ongelmat kiinnostaa. Ala valikoitui siksi. Ei siksi, että haluan auttaa. Toki jos jotakin olen elämästä oivaltanut, haluan jakaa sen muille. Tämä ei kyllä liity pelkkään työhön.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole kyllä minkäänlaista auttamishalua, vaan mielenkiinto terveyttä kohtaan. Ihmisen fysiologia ja sen ongelmat kiinnostaa. Ala valikoitui siksi. Ei siksi, että haluan auttaa. Toki jos jotakin olen elämästä oivaltanut, haluan jakaa sen muille. Tämä ei kyllä liity pelkkään työhön.
Toivottavasti osaat kuitenkin kohdata potilaat empaattisesti, vaikka sinua ei heidän hyvinvointinsa ehkä niin paljon kiinnostakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti osaat kuitenkin kohdata potilaat empaattisesti, vaikka sinua ei heidän hyvinvointinsa ehkä niin paljon kiinnostakaan.
No eihän nuo sulje toisiaan millään tavalla pois.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sait niin, ettei hyvinvointi kiinnosta. Ongelmat ihmisen fysiologiassa kiinnostaa ja siksi tietenkin myös auttaminen. Tämä ei vain tule mistään auttamishalusta, vaan ihan mielenkiinnosta, auttaako joku vai ei.
Potilaana vihaan sitä auttamista. Tällä hetkellä on omahoitajana henkilö, joka ei kykene hyväksymään, että minun resursseillani sairauttani on mahdotonta hoitaa ihanteellisesti. Ei tajua millään, että kaikki olisi hyvä jutut jää pois, koska ei ole rahaa mihinkään ylimääräiseen. Muutaman kerran olen tehnyt kaikki paperityöt, että myös nuo ei niin välttämättömät jutut saa hyväksytyksi toimeentulotuessa, ja silloin vain pyöritteli päätään, kun kerroin, mitä kaikkea tarvitsen heiltä sitä varten.
Tiedän yhden sosionomin, joka on täysi sosiopaatti. Hyvä yhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Potilaana vihaan sitä auttamista. Tällä hetkellä on omahoitajana henkilö, joka ei kykene hyväksymään, että minun resursseillani sairauttani on mahdotonta hoitaa ihanteellisesti. Ei tajua millään, että kaikki olisi hyvä jutut jää pois, koska ei ole rahaa mihinkään ylimääräiseen. Muutaman kerran olen tehnyt kaikki paperityöt, että myös nuo ei niin välttämättömät jutut saa hyväksytyksi toimeentulotuessa, ja silloin vain pyöritteli päätään, kun kerroin, mitä kaikkea tarvitsen heiltä sitä varten.
No voit ihan hyvin kieltäytyä avusta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voit ihan hyvin kieltäytyä avusta...
Miten?
Vaativat kontrollit reseptien uusimiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, onko tämä nyt taaas se hoitajia vihaava hoitajahullu...
Täys vikapää siis.
Kukaan ei vihaa mitään ammattiryhmää vihaamisen ilosta. Takana on aina useita kaltoinkohteluita. Niin metsä vastaa.....
Vierailija kirjoitti
Miten?
Vaativat kontrollit reseptien uusimiseksi.
Lääkkeet kuitenkin kelpaa?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei vihaa mitään ammattiryhmää vihaamisen ilosta. Takana on aina useita kaltoinkohteluita. Niin metsä vastaa.....
Siitä kaltoinkohtelusta voi tehdä valituksen.
Taas sellainen aihe, mistä täällä on kyllä turha odottaa fiksua keskustelua.
Tyhmyys oikein kukoistaa...
Vierailija kirjoitti:
Olen ymmärtänyt, että lääkäreillä usein on tieteellinen kiinnostus vaivoihin ja niiden parantamiseen. Myös sosiaalityöntekijöillä voi olla iso kiinnostus ilmiöitä kohtaan. Ne yksittäiset ihmiset eivät ole tärkeitä.
Kyllä minua sosiaalityöntekijänä kiinnostavat sekä ilmiöt että yksittäiset ihmiset.
Kyllä ihmisten auttaminen heidän vaikeissa olosuhteissaan on ihan antoisaa työtä, mutta en tätä nyt minään palkattomana vapaaehtoistyönä tekisi päätoimisesti.
Olen tavannut kaksi varmaa tapausta, jotka halusivat lääkäriksi auttaakseen ihmisiä. Muut lääkärityökaverit ovat liikkeellä muilla motiiveilla. Itse halusin mielenkiintoisen ammatin, jossa nainen voi tienata hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Olen tavannut kaksi varmaa tapausta, jotka halusivat lääkäriksi auttaakseen ihmisiä. Muut lääkärityökaverit ovat liikkeellä muilla motiiveilla. Itse halusin mielenkiintoisen ammatin, jossa nainen voi tienata hyvin.
Mielenkiintoinen kuitenkin mielestäsi, eikä vain hyväpalkkainen.
Mikä tämän ap:n tausta ja motiivi on?
Onko tosissaan vai saako jotain sairasta mielihyvää näillä...