Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hoiva-alalla on paljon sairauspoissaoloja?

Vierailija
26.07.2024 |

Työ on fyysistä?

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ne on naisia.

Ja miehistä ei ole niin raskaaseen työhön.

Miehet laittavat perseen penkkiin kun työolot menevät mahdottomiksi. Naiset jupisevat keskenään mutta tekevät silti kolmen ihmisen työt.

Fakta on kuitenkin se, että hyvinvointialueet ovat tappiollisia. En tarkoita, että kenenkään henkilökohtaisesti pitäisi siitä huolta kantaa, mutta jos on tehty 100 miljoonaa euroa tappiota viime vuonna, niin supistuksia se tarkoittaa. Yt-neuvotteluja kaikkialla, hoivapaikkojen määrän vähennystä, terveyskeskusten sulkemista, sjaiskieltoa, ostopalveluista karsimista. Eihän siinä auta panna persettä penkkiin. Rahaa ei ole, kaikesta supistetaan ja valtio ei anna lisää.

Kaikkea muuta supistetaan, paitsi niitä 20 johtajaa, jotka vetää kuukausipalkkaa 20 000e/kk...

Vierailija
82/120 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitotyö on todella kuormittavaa. Sulla pitää olla tuntosarvet joka suuntaan, keplotella ammattietiikan ja resurssien välillä päivittäin. Saat kuraa niskaan asiakkailta, omaisilta ja työyhteisössäkin, vaikka kuinka koitat tehdä työsi hyvin.

Mitä tunnollisempi ja mukavampi olet, sitä enemmän työ kuormittaa. Kun ei enää jaksa niin välittää, ei varmaan enää niin paljon mikään hetkauta.

Sitten heräät keskellä yötä kauhuissasi siihen, että oot varmaan unohtanut tehdä jotain tärkeätä.

Kerran soitin töihin keskellä yötä yövuorolaiselle ja kysyin, että olinhan muistanut tehdä jonkun asian x, kun oli siinä jälleen kerran taas keikkalaisia opastettava ja sen seitsemän muuta asiaa samaan aikaan hoidettava. No olin muistanut. Ja sitten jatkamaan unia että jaksaa iltavuorosta lähteä aamuvuoroon.

Musta on tosi kurjaa lukea hoitoalaa vähätteleviä mielipiteitä ja kirjoituksia. Mua ei saisi enää kirveelläkään palaamaan niihin hommiin. Kaikki kunnioitus vaan heille, jotka jaksaa! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/120 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ne on naisia.

Miehet eivät kykene työskentelemään niin kuormittavasta työssä.

Voimaantunutta skeidaa. Teen kahtakin naisvaltaista "raskasta" työtä.

Naisten pitäisi käväistä esim. rakennusalan suorittajatason töissä niin saisivat suhteellisuuden tajua.

Lopuksi, raskaastakin työstä voi oppia pitämään. Kun hiki helmeilee otsalla, tietää tehneensä jotakin. Samaa tunnetta ei saa huonokuntoisena kansliassa istumalla.

Vierailija
84/120 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaiden kanssa jatkuvaa lähikontaktia, niin jos jotain tautia on tarjolla koko ajan.

Itse olen labrahoitaja, teen suurimmaksi osaksi näytteenottoa ja flunssapotilaita on todella paljon. Koko ajan on itselläkin vähintään pientä flunssaoiretta.

Vierailija
85/120 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on niin typerä että joutuu tosissaan kysymään tätä, niin en viitsi edes vastata :D

Tarkoituksena oli vaan taas mollata hoitajia.  Ksipäät eivät tajua että jossakin vaiheessa itsekkin ovat hoidettavia.

Vierailija
86/120 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lukee jutun niin eihän tuossa millään rahalla syytetä työntekijöitä siitä että nämä olivat pois töistä sairastaessaan koronaa, noroa tai influenssaa. Katsekohdistuu enemmänkin siihen että näistä ei yrittäjä mitään korvauksia valtiolta. Syy sairauspoissaoloihin esim. epidemia aikana ei ole sen paremmin työnantajan kuin työntekijöidenkään.

Vierailija
87/120 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoitajana olen kyllästynyt hoitajien jatkuvaan uhroutumiseen palkasta ja työoloista ja pomoista.

Minusta lähärin peruspalkka 2600 on ihan ok. Siihen päälle vuorolisät, niin kuukausipalkka pyörii 3000-3500 välillä. Teen pari, kolme lisävuoroa, palkka nousee haittakorvauksineen 4000 euroon.

Pomot. Minulla on ollut vuosien aikana monenlaisia pomoja ja vain yksi oli, kenen kanssa en päässyt yhteisymmärrykseen . Ne alaistaidotkin olisi hyvä opetella. Joillakin on koko ajan piikit pystyssä ja oikein odotetaan, että pomo sanoisi jotain ja voisi valittaa.

Työolot. No vanhuspuoli on raskas. Kierre on äkkiä valmis, kun aletaan ottamaan ulkomaalaisia ja kielitaidottomia. Silloin lähtee suomalaisia pois ja tulee lisää ulkomaalaisia. Näistä tulee ns jäte paikkoja, joihin ei mene töihin, kuin ne, jotka ei enää muualle pääse. Eli ne, jotka on väkisin työnnetty koulutuksesta läpi, vaikka älykkyys ei riitä. Tällaiset paikat on painajaismaisia.

Mutta työn raskaudesta. Olen ollut kolmessa mt paikassa. Henkilökunta istui suurimman osan ajasta lukittautuneena kansliaan juoruamaan. Sieltä poistuttiin lääkkeen anto on, ruokailuun ja käytiin pikaisesti ohjaamassa pyykinpesussa. Ja taas kansliaan. Ei ollut raskasta. Korkeintaan pitkästyttävää

Vierailija
88/120 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltainen ala ja naiset saikuttaa mitä pienimmästäkin asiasta. Tunnen useita naisia jotka on saikuttanut rakennen kynnen katkeamisen takia ja sen takia kun hiuslisäkkeet ovat menneet pilalle. Naiset saikuttavat huomattavasti enemmän kuin miehet

Vierailija
89/120 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Minä hoitajana olen kyllästynyt hoitajien jatkuvaan uhroutumiseen palkasta ja työoloista ja pomoista.

Minusta lähärin peruspalkka 2600 on ihan ok. Siihen päälle vuorolisät, niin kuukausipalkka pyörii 3000-3500 välillä. Teen pari, kolme lisävuoroa, palkka nousee haittakorvauksineen 4000 euroon.

JA MUUTA VALEHTELUA

"

Hönö on taas kehittänyt uuden (vanhan) tarinan, jossa uhriutuja-lähäri haukkuu muut lähärit yms... Joopa joo...

Vierailija
90/120 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hoiva-alalla ollaan tekemisissä potilaiden kanssa joilta myös saadaan tartuntoja. Usein hoitajat ovat myös naisia joilla on lapsia ja lapsilta saa myös helposti tartunnat kaikista kiertävistä taudeista.

Vierailija
91/120 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin lauantain kunniaksi mietin että mitä ihmettä minä täällä teen puolustelemassa jotain hoitoalan saikkuja :-D Ei niin mitään järkeä - jos ei oma järki kerro miksi sairaita hoitavat itsekin sairastuvat, niin ei siinä mikään keskustelukaan auta. Jos on jo päättänyt että hoitajat ollaan kollektiivisesti lusmuja saikuttajia niin aivan turha edes yrittää muuttaa mielipidettä.

Oli niin tai näin niin julkinen terveydenhuolto on kaatumassa omaan toimimattomuuteensa ja sitä ei vauva-palstan keskustelut pysty estämään sitten millään. Ehkä työolosuhteet sitten yksityisellä aikanaan on meille siedettävämmät. Tsemppiä kaikille kollegoille <3

Vierailija
92/120 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisvaltainen ala ja naiset saikuttaa mitä pienimmästäkin asiasta. Tunnen useita naisia jotka on saikuttanut rakennen kynnen katkeamisen takia ja sen takia kun hiuslisäkkeet ovat menneet pilalle. Naiset saikuttavat huomattavasti enemmän kuin miehet

Joopa joo, toki tunnet :D Uskotaan, uskotaan. Hoitoalan saikkusyy numero 1 on tottakai rakenne kynsien katkeaminen - jotka btw on kiellettyjä suurimmassa osassa hoito- ja hoiva-alan työtehtäviä. Mutta trollaile ihmeessä jos se sinut onnelliseksi tekee. Suosittelen silti vähän tutustumaan jatkossa aiheeseen missä yrität trollata niin ei paista täysi tietämättömyytesi niin selvästi läpi.

Vierailija
93/120 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo, toki tunnet :D Uskotaan, uskotaan. Hoitoalan saikkusyy numero 1 on tottakai rakenne kynsien katkeaminen - jotka btw on kiellettyjä suurimmassa osassa hoito- ja hoiva-alan työtehtäviä. Mutta trollaile ihmeessä jos se sinut onnelliseksi tekee. Suosittelen silti vähän tutustumaan jatkossa aiheeseen missä yrität trollata niin ei paista täysi tietämättömyytesi niin selvästi läpi.

Meillä nuorilla suurimmalla osalla rakennekynnet. Kaikissa työpaikoissa ei pestä paskaa ja räpelletä haavojen kanssa, vaan työ on ohjauspyörä esim Keva, mt ja ladtensuojelu

Vierailija
94/120 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"

JA MUUTA VALEHTELUA

"

Hönö on taas kehittänyt uuden (vanhan) tarinan, jossa uhriutuja-lähäri haukkuu muut lähärit yms... Joopa joo...

Mitä valetta tuossa on. Minulla peruspalkka 2600 , kokemuslisät 200. Siihen vuorolisät kuussa 500. Sekä esim kolme lisävuoroa. 150 e haittakorvaus ja ylityö 120 euroa. Kuukauden palkaksi tulee  se lähelle 4000. Jos vielä ylitöitä tekee yövuoro , sen hinta on lähemmäs 500 e. Jos niitä tekee kaksi kuukauteen, palkkaa tulee melkein tonni enemmän. 

Jos teen viikonloppu yön ylitöinä, saan siitä 600 euroa.

Vierailija
95/120 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä osassa paikkaa lähäreillä peruspalkka onkin noin hyvä. Siinä on osasyy minkä takia sairaanhoitajistakin on pulaa - minkä vuoksi kukaan haluaisi tehdä sh-työtehtäviä jos niistä maksetaan räkäiset 100-200e paremmin vain peruspalkkaa suuremmalla vastuulla?

Vierailija
96/120 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä osassa paikkaa lähäreillä peruspalkka onkin noin hyvä. Siinä on osasyy minkä takia sairaanhoitajistakin on pulaa - minkä vuoksi kukaan haluaisi tehdä sh-työtehtäviä jos niistä maksetaan räkäiset 100-200e paremmin vain peruspalkkaa suuremmalla vastuulla?

Lähihoitajien palkat on noussut viimeisen vuoden aikana. Jopa yksityisillä. Taitaa kunnallisella olla alin peruspalkka jotain 2400 euroa. Yksityiset laahaa vähän jäljessä. Oma tuntipalkka 17 euroa

Vierailija
97/120 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

JA MUUTA VALEHTELUA

"

Mitä valetta tuossa on. Minulla peruspalkka 2600 , kokemuslisät 200. Siihen vuorolisät kuussa 500. Sekä esim kolme lisävuoroa. 150 e haittakorvaus ja ylityö 120 euroa. Kuukauden palkaksi tulee  se lähelle 4000. Jos vielä ylitöitä tekee yövuoro , sen hinta on lähemmäs 500 e. Jos niitä tekee kaksi kuukauteen, palkkaa tulee melkein tonni enemmän. 

Jos teen viikonloppu

Totta kai Hönö, totta kai!

Vierailija
98/120 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pomot. Minulla on ollut vuosien aikana monenlaisia pomoja ja vain yksi oli, kenen kanssa en päässyt yhteisymmärrykseen . Ne alaistaidotkin olisi hyvä opetella. Joillakin on koko ajan piikit pystyssä ja oikein odotetaan, että pomo sanoisi jotain ja voisi valittaa.

Työolot. No vanhuspuoli on raskas. Kierre on äkkiä valmis, kun aletaan ottamaan ulkomaalaisia ja kielitaidottomia. Silloin lähtee suomalaisia pois ja tulee lisää ulkomaalaisia. Näistä tulee ns jäte paikkoja, joihin ei mene töihin, kuin ne, jotka ei enää muualle pääse. Eli ne, jotka on väkisin työnnetty koulutuksesta läpi, vaikka älykkyys ei riitä. Tällaiset paikat on

Olipa hienosti kirjoitettu. Itse olen myös kyllästynyt hoitotyöntekijöiden jatkuvaan ruikuttamiseen palkasta, työn raskaudesta, esimiehestä yms:sta. 

Pitkään sairaanhoitajana toiminut

Vierailija
99/120 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoiva-alalla on paljon työpaikkakiusaamista, varsinkin pienempien kuntien yksiköissä. Tähän pitäisi kiinnittää enempi huomiota. 

Vierailija
100/120 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla ei saa olla tyytyväinen työhönsä ja palkkaansa. Heti hyökkää hyeenalauma kirkumaan, että valehtelet ja nämä hommat on raskaita ja kaikki roikkuu Burn Outin partaalla.

Työpaikalla varsinkaan ei saa sanoa ääneen, että tykkää työstään. Siellä joutuu äkkiä kiusatuksi sen takia. Jos haluaa porukassa pärjätä, pitää koko ajan haukkua pomoja ja valittaa työn raskautta ja paska palkkaa 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi