Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärsikö Sanna Ukkola Ylen monimuotoisuuskoulutuksen tahallaan väärin??

Vierailija
26.07.2024 |

Sanna antaa ymmärtää, että koko Yle koulutettiin, vaikka näin ei taida olla. Sannan jakamissa kuvissa puhutaan vain Yle Kioskin henkilökunnasta (max. 20 henkilöä)

Sanna antaa ymmärtää, että Ylen työnhaussa "ei tarvitse aina olla edes sitä osaamista" ja liitti siihen videopätkän mukaan. Mutta siinä videossa kerrottiin, että CVtöntä työhakua kokeiltiin vain kerran. 

Outoa...

Kannattaa katsoa Sanna Ukkolan viestejä ja valokuvia X-palvelusta ja ajatella ihan itse. Älä anna jonkun muun ajatella puolestasi.

https://x.com/Sukkola?t=TVmo_KGeobyT4DQmFX6vCQ&s=09

Kommentit (536)

Vierailija
441/536 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan tasa-arvo. Marginaaliryhmille annetaan etuoikeuksia ja enemmän näkyvyyttä, jotta tasa-arvo toteutuisi. Kuitenkin kaikkia ihmisiä pyritään käsittelmään samanlaisina, eikä esim. enää tuoda esiin ihmisten eroja, vaan kaikki yritetään tunkea samaan muottiin, ja kaikkiin maihin sama keskiharmaa kulttuuri. 

Vierailija
442/536 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken takana on valta ja vallanhimo. Koko DEI-ideologia ja intersektionalismi ovat vain vallankäytön välineitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/536 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sota nostaa Suomessakin perusasiat kunniaan ja wokeilut jää unholaan. 

Vierailija
444/536 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesäkuussa 2020 Vihreiden puheenjohtaja, sisäministeri Maria Ohisalo ilmoitti, että hallituksen uuden tasa-arvo-ohjelman kantava ajatus on intersektionaalinen feminismi. Ohjelman esipuheessa kirjoitettiin, että tasa-arvon edistäminen sukupuolten välillä edellyttää intersektionaalista näkökulmaa. Ohisalon mukaan intersektionaalisen feminismin tarkoituksena oli myös tunnistaa omat etuoikeudet. Niiltä, jotka sanovat, etteivät ole koskaan kokeneet syrjintää, Ohisalo halusi kysyä, tunnistavatko he omia etuoikeuksiaan.[12]

Eli siis jaetaan ihmisiä loputtomiin erilaisiin ryhmiin jne. Kaikkihan tämän tietävät jo tässä vaiheessa.

Miten ja missä tämä ryhmiin jakaminen näkyy? Itse en näe sitä käytännössä juuri missään eri tavalla kuin ennen. Ennenhän jakolinjat olivat selvempiä ja binäärise

Monen Suomessa syntyneen mielestä on rasittavaa, jos ihmiset aina olettavat ihonvärin tms. perusteella että he ovat tulleet Suomeen jostain muualta. Minusta on ihan ok ajatus, että kun väestö monimuotoistuu, niin tuollaiset automaattiset oletukset eivät enää sovi. Eikä huudella tuntemattomalle ihmiselle tämän olevan syytä palata kotimaahansa tai kysellä koska palaa sinne, vaikka kotimaa ja synnyinmaakin olisi Suomi.

Vierailija
445/536 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken takana on valta ja vallanhimo. Koko DEI-ideologia ja intersektionalismi ovat vain vallankäytön välineitä.

Tietenkin. Jokainen haluaa valtaa omaan elämäänsä ja yhteisöönsä ja yhteiskuntaansa. Ei siinä ole mitään kyseenalaista.

Vierailija
446/536 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeenkin rantautuneen intersektionaalisen feminismin tavoitteena on purkaa sen alistavina pitämät rakenteet ja rakentaa uusi maailma, jossa ei ole esimerkiksi sukupuolien kahtiajakoa.

Marxilaisuuteen pohjaava intersektionaalinen feminismi syntyi Suomen teologisen instituutin (STI) pääsihteerin Soili Haverisen mukaan Yhdysvaltojen yliopistomaailmassa kritiikkinä sille, ettei valkoinen feminismi ota huomioon, miten erilaisessa asemassa esimerkiksi tummaihoinen nainen voi maassa olla valkoihoiseen verrattuna.

Ideologia tarkastelee erilaisia alistavia tekijöitä, joiden perusteella ihminen voi joutua eriarvoiseen asemaan suhteessa toisiin ihmisiin. Etuoikeuksien kehien avulla arvioidaan, mihin identiteettiryhmiin ihminen kuuluu, mikä on hänen yhteiskunnallinen asemansa ja miten häntä tulee kohdella.

Kehän ulkoreunassa oleville, joista esimerkiksi voisi ottaa tummaihoisen transsukupuolisen naisen, tulee antaa enemmän tilaa vai

Narsistit kirjailee kirjoja. 

Kaunis ilma tänään! Pää oikein tuulettuu, kun sen ottaa pois perseestä ja työntää ulos.

Vierailija
447/536 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Narsistit kirjailee kirjoja. 

Kaunis ilma tänään! Pää oikein tuulettuu, kun sen ottaa pois perseestä ja työntää ulos."

Olipa kyllä taas kerran älyllinen vastine esitettyihin teeseihin! Hyvä toveri, taidat olla varsinainen vasemmistoälykkö!

Vierailija
448/536 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin. Jokainen haluaa valtaa omaan elämäänsä ja yhteisöönsä ja yhteiskuntaansa. Ei siinä ole mitään kyseenalaista.

Minä en halua valtaa toisia ihmisiä kohtaan. Minä en esim. hae vallantunnetta ilmiantelemalla palstalla toisten mielipiteitä ja tumputa tälle hokien persua kuten SIlakat. En ole pyrkinyt työelämässä tai yhteiskunnallisesti valta-asemaan myöskään, kaipaan valtaa vain omaan elämääni eli konkreettisesti enemmän päätösvaltaa omiin asioihini mutta se on oikeastaan ennemminkin vapaudenhalua, ei niinkään vallanhalua.

Varmasti eri ihmisillä on vallan suhteen erilaisia tarpeita ja vajeita. Niin taitaa todeta se intersektionaalinen feminismikin. Jos olet valtaasi tyytyväinen niin erinomaista. 

Vierailija
449/536 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua valtaa toisia ihmisiä kohtaan. Minä en esim. hae vallantunnetta ilmiantelemalla palstalla toisten mielipiteitä ja tumputa tälle hokien persua kuten SIlakat. En ole pyrkinyt työelämässä tai yhteiskunnallisesti valta-asemaan myöskään, kaipaan valtaa vain omaan elämääni eli konkreettisesti enemmän päätösvaltaa omiin asioihini mutta se on oikeastaan ennemminkin vapaudenhalua, ei niinkään vallanhalua.

Varmasti eri ihmisillä on vallan suhteen erilaisia tarpeita ja vajeita. Niin taitaa

Ei se sellaista totea, ei sitten alkuunkaan.

Vierailija
450/536 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkö nyt siis väität, että minä en ole muka rehellinen ihminen?! Aivan järkyttäviä syytöksiä, voin pahoin ja itken!!!

Vierailija
451/536 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti eri ihmisillä on valla

Minusta se toteaa juuri sen. Mutta tuskin pääsemme tästä konsensukseen eikä lie tarvekaan. 

Vierailija
452/536 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi varmasti tutustua itse aiheeseen jos luulee intersektionalismin olevan jotain muuta kuin sitä itseään.

Vierailija
453/536 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi varmasti tutustua itse aiheeseen jos luulee intersektionalismin olevan jotain muuta kuin sitä itseään.

Kannattaisi myös miettiä, miksi juuri tietyille ihmisille intersektionaalinen feminismi on niin kovin pelottava juttu.

Vierailija
454/536 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi myös miettiä, miksi juuri tietyille ihmisille intersektionaalinen feminismi on niin kovin pelottava juttu.

Oletko itse miettinyt? Ainakin minua häiritsee synnynnäisten ominaisuuksien priorisointi osaamisen edelle. Tuo on aika nasse-puuhaa.

Vierailija
455/536 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yle ja Hesari ovat tarkoitettu vasemmistolle ja vihreille. Yksipuolista uutisointia. 

Hesari on yksityinen firma, joten saa tehdä mitä haluaa. Yle on verorahoitteinen, joten sen ei tulisi olla minkään poliittisen suuntauksen äänitorvi, kuten nykyään on.

Jotain positiivista. Hesarin feissareita ei enää näy. Joko kukaan ei kehtaa enää tehdä tuota työtä, tai tulokset ovat jääneet laihoiksi.

Vierailija
456/536 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvon kannattajille se on sitä.

Vierailija
457/536 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeenkin rantautuneen intersektionaalisen feminismin tavoitteena on purkaa sen alistavina pitämät rakenteet ja rakentaa uusi maailma, jossa ei ole esimerkiksi sukupuolien kahtiajakoa.

Marxilaisuuteen pohjaava intersektionaalinen feminismi syntyi Suomen teologisen instituutin (STI) pääsihteerin Soili Haverisen mukaan Yhdysvaltojen yliopistomaailmassa kritiikkinä sille, ettei valkoinen feminismi ota huomioon, miten erilaisessa asemassa esimerkiksi tummaihoinen nainen voi maassa olla valkoihoiseen verrattuna.

Ideologia tarkastelee erilaisia alistavia tekijöitä, joiden perusteella ihminen voi joutua eriarvoiseen asemaan suhteessa toisiin ihmisiin. Etuoikeuksien kehien avulla arvioidaan, mihin identiteettiryhmiin ihminen kuuluu, mikä on hänen yhteiskunnallinen asemansa ja miten häntä tulee kohdella.

Kehän ulkoreunassa oleville, joista esimerkiksi voisi ottaa tummaihoisen transsukupuolisen naisen, tulee antaa enemmän tilaa vai

Sakeaa settiä tuo. Valkoinen mies etuoikeutettu ja tummaihoinen transnainen äärilaidassa. Mikähän oli se rangkinjärjestys tuossa välissä. Jos vaikka työpaikkaa hakee aasialainen heteronainen ja tummaihoinen homomies, kumpi menee edelle valinnassa?

Vierailija
458/536 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sakeaa settiä tuo. Valkoinen mies etuoikeutettu ja tummaihoinen transnainen äärilaidassa. Mikähän oli se rangkinjärjestys tuossa välissä. Jos vaikka työpaikkaa hakee aasialainen heteronainen ja tummaihoinen homomies, kumpi menee edelle valinnassa?"

Eiköhän homous ole harvinaisempaa kuin naiseus, joten homo voittaa.

Vierailija
459/536 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse miettinyt? Ainakin minua häiritsee synnynnäisten ominaisuuksien priorisointi osaamisen edelle. Tuo on aika nasse-puuhaa.

Näyttäisi siltä, että esimerkiksi varallisuus ja koulutus ei-synnynnäisinä ominaisuuksina vaikuttavat ihmisen asemaan. 

Vierailija
460/536 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttäisi siltä, että esimerkiksi varallisuus ja koulutus ei-synnynnäisinä ominaisuuksina vaikuttavat ihmisen asemaan. 

Näyttäisi siltä, että intersektionalismi ei välitä noista ominaisuuksista lainkaan.