Ymmärsikö Sanna Ukkola Ylen monimuotoisuuskoulutuksen tahallaan väärin??
Sanna antaa ymmärtää, että koko Yle koulutettiin, vaikka näin ei taida olla. Sannan jakamissa kuvissa puhutaan vain Yle Kioskin henkilökunnasta (max. 20 henkilöä)
Sanna antaa ymmärtää, että Ylen työnhaussa "ei tarvitse aina olla edes sitä osaamista" ja liitti siihen videopätkän mukaan. Mutta siinä videossa kerrottiin, että CVtöntä työhakua kokeiltiin vain kerran.
Outoa...
Kannattaa katsoa Sanna Ukkolan viestejä ja valokuvia X-palvelusta ja ajatella ihan itse. Älä anna jonkun muun ajatella puolestasi.
https://x.com/Sukkola?t=TVmo_KGeobyT4DQmFX6vCQ&s=09
Kommentit (536)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi varmasti tutustua itse aiheeseen jos luulee intersektionalismin olevan jotain muuta kuin sitä itseään.
Kannattaisi myös miettiä, miksi juuri tietyille ihmisille intersektionaalinen feminismi on niin kovin pelottava juttu.
Oletko itse miettinyt? Ainakin minua häiritsee synnynnäisten ominaisuuksien priorisointi osaamisen edelle. Tuo on aika nasse-puuhaa.
Näyttäisi siltä, että esimerkiksi varallisuus ja koulutus ei-synnynnäisinä ominaisuuksina vaikuttavat ihmisen asemaan.
Näyttäisi siltä, että intersektionalismi ei välitä noista ominaisuuksista lainkaan.
Ihan sillä samal
Hah, hyvä yritys :) Ei inters ektionaalisuus ole kiinnostunut valkoisen pojan vaikeuksista Suomessa. Eikä se todellakaan ole mikään pikku juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marxilaisuuteen pohjaava intersektionaalinen feminismi syntyi Suomen teologisen instituutin (STI) pääsihteerin Soili Haverisen mukaan Yhdysvaltojen yliopistomaailmassa kritiikkinä sille, ettei valkoinen feminismi ota huomioon, miten erilaisessa asemassa esimerkiksi tummaihoinen nainen voi maassa olla valkoihoiseen verrattuna.
Ideologia tarkastelee erilaisia alistavia tekijöitä, joiden perusteella ihminen voi joutua eriarvoiseen asemaan suhteessa toisiin ihmisiin. Etuoikeuksien kehien avulla arvioidaan, mihin identiteettiryhmiin ihminen kuuluu, mikä on hänen yhteiskunnallinen asemansa ja miten häntä tulee kohdella.
Kehän ulkoreunassa oleville, joista esimerkiksi voisi ottaa tummaihoisen transsukupuolisen naisen, tulee antaa enemmän tilaa vaikkapa mediassa ja keskustan lähellä olevien, esimerkiksi valkoisen heteronormatiivisen miehen, valtaa tulee rajoittaa, Haverinen selittää.
Kehän ulko
Oikeasti: missä virallisissa yhteyksissä kukaan on kieltämässä äiti- ja isä-sanojen käyttöä? On varmaan viihdyttävää keksiä näitä älyvapaita kärjistyksiä, mutta älyvapaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö nyt siis väität, että minä en ole muka rehellinen ihminen?! Aivan järkyttäviä syytöksiä, voin pahoin ja itken!!!
Yllättävää että nainen alkaa uhriutumaan ja tihrustamaan krokotiilin kyyneliä kun oma huono käytös nostetaan esille.
Tuo naisten käytösmalli ton todella ärsyttävä ja rasittava niin itse ainakin suoranaisesti vihaan kaikkia naisia jotka uhriutuu jatkuvasti naiseudesta ja käyttää itkua aseena kun tihrustaa krokotiilin kyyneliä
Väitätkö muka, että en muka olisi ollut sinulle rehellinen? Kylläpä päättyi ikävästi tämä viikonloppu, koska väität muka noin! :( Tulin kirjoittelemaan iloisena tänne, niin yhtäkkiä hyökkäät mun kimppuun. :( Luuletko että muka kestän mitä vaan?
Väitä
Noh, miten muka voit haukkua mua, vaikka ei olla edes tavattu??? :( Luuletko että kestän tämmöistä enää! :'(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta transihmistä tlen monituhatpäisessä henkilökunnassa on? Niitä lienee tosi paljon jo. Ei oo pistänyt silmään.
Transihmisiä onkin Suomessa niin paljon. Varmaan 10 loukkaantujan takia lähdettiin unisex vessojakin rakentamaan.
Unisex-vessoja on ollut vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi varmasti tutustua itse aiheeseen jos luulee intersektionalismin olevan jotain muuta kuin sitä itseään.
Kannattaisi myös miettiä, miksi juuri tietyille ihmisille intersektionaalinen feminismi on niin kovin pelottava juttu.
Minulle naisena se on hyvinkin pelottava juttu. Olenkin sen vuoksi miettinyt sitä paljonkin. Eniten siinä pelottaa to talitarismi ja sananvapauden kavennukset. Samoin se, että kom munismi on kokeiltu ja joka kerta epäonnistuttu, silti jotkut ajattelevat, että tällä kertaa ja tällä twistillä se jostain syystä saataisiin toimimaan (not). Sitten minua pelottaa se, että niin monet ihmiset eivät tiedä, mitä koko inte rsektionaalisuus tarkoittaa. He eivät tiedä oman ideologiansa historiaa ja käytänteitä. Että kyllä paljonkin mietin sen pelottavuutta.
&nbs
Outoa, että se pelottaa sinua ilmeisesti enemmän kuin oikeistomiesten lietsoma naisviha ja pyrkimys naisten oikeuksien kaventamiseen ympäri läntistä maailmaa. No, kullakin on oikeus pelkoihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marxilaisuuteen pohjaava intersektionaalinen feminismi syntyi Suomen teologisen instituutin (STI) pääsihteerin Soili Haverisen mukaan Yhdysvaltojen yliopistomaailmassa kritiikkinä sille, ettei valkoinen feminismi ota huomioon, miten erilaisessa asemassa esimerkiksi tummaihoinen nainen voi maassa olla valkoihoiseen verrattuna.
Ideologia tarkastelee erilaisia alistavia tekijöitä, joiden perusteella ihminen voi joutua eriarvoiseen asemaan suhteessa toisiin ihmisiin. Etuoikeuksien kehien avulla arvioidaan, mihin identiteettiryhmiin ihminen kuuluu, mikä on hänen yhteiskunnallinen asemansa ja miten häntä tulee kohdella.
Kehän ulkoreunassa oleville, joista esimerkiksi voisi ottaa tummaihoisen transsukupuolisen naisen, tulee antaa enemmän tilaa vaikkapa mediassa ja keskustan lähellä olevien, esimerkiksi valkoisen heteronormatiivisen miehen, valtaa tulee ra
Tästä oli kansalaisaloite, jossa vaadittiin äiti ja isä sanojen palauttamista sellaisiin materiaaleihin, joista niitä oli poistettu. Joissakin yhteyksissä äiti esim. oli korvattu sanalla synnyttäjä jne.
"Vaikutus nähdään joidenkin vuosien päästä. Toki se ei koko ongelmaa ratkaise ja tukea tarvittaisiin jo varhemmin. OAJ piti sitä periaatteessa, vahvempasn varhaiseen tukeen yhdistettynä, oikeansuuntaisena toimena. Toivotaan niin. Onhan se sääli että peruskoulutodistuksen varassa olevien työllisyysaste on alle 50 prossaa."
Miksi yritetään korjata ongelmaa kummastakin päästä, eikä siitä missä ongelma on? OAJ tietysti tykkäsi, kun opettajia tarvittiin enemmän. Pientä lähdekritiikkiä. Vai pidätkö sinä EK:n lausuntojakin totuutena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehän ulkoreunassa oleville, joista esimerkiksi voisi ottaa tummaihoisen transsukupuolisen naisen, tulee antaa enemmän tilaa vaikkapa mediassa ja keskustan lähellä olevien, esimerkiksi v
Jos esim. lakitekstissä puhutaan synnyttäjästä eikä äidistä tapauksissa, joissa lapsella on esim. kaksi äitiä tai adoptioperhe, niin sun ei tartte siitä välittää. Saat edelleen kutsua vanhempia miksi haluat tai vaikka etunimillä. Kukaan ei sitä määrää millään tavalla nyt eikä tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on järjetön. Sotii räikeällä tavalla yhdenvertaisuutta vastaan.
Vierailija kirjoitti:
"Vaikutus nähdään joidenkin vuosien päästä. Toki se ei koko ongelmaa ratkaise ja tukea tarvittaisiin jo varhemmin. OAJ piti sitä periaatteessa, vahvempasn varhaiseen tukeen yhdistettynä, oikeansuuntaisena toimena. Toivotaan niin. Onhan se sääli että peruskoulutodistuksen varassa olevien työllisyysaste on alle 50 prossaa."
Miksi yritetään korjata ongelmaa kummastakin päästä, eikä siitä missä ongelma on? OAJ tietysti tykkäsi, kun opettajia tarvittiin enemmän. Pientä lähdekritiikkiä. Vai pidätkö sinä EK:n lausuntojakin totuutena?
En pidä kumpaakaan totuutena vaan hyvin tai huonosti perusteltuina näkemyksinä. Opettajiin luotan kouluun ja oppimiseen liittyvissä asioissa enemmän kuin muihin intressitahoihin. Näkemyksiä ongelmista on toki monia, ratkaisuista harvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä kumpaakaan totuutena vaan hyvin tai huonosti perusteltuina näkemyksinä. Opettajiin luotan kouluun ja oppimiseen liittyvissä asioissa enemmän kuin muihin intressitahoihin. Näkemyksiä ongelmista on toki monia, ratkaisuista harvoja.
Tulosten perusteella minä en luota. Tyttöjen opettamisen osaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään muu ihmisryhmä suomessa ei jaa ihmisiä noin paljoa pieniin kupliin kun feministinen vihervasemmisto. Heille on ihan täysin mahdoton ajatus että ihmiset olisivat tasa-arvoisia sukupuolesta, ihonväristä ja seksuaalisesta suuntautumisesta huolimatta. Feministiselle vihervasemmistolle on todella tärkeää että pääsee jakamaan ihmisiä. Miehet tuonne ja naiset tänne, valkoiset tuonne ja ruskeat tänne, heterot tuonne ja homot tänne, köyhät tuonne ja rikkaat tänne, ruomat tuonne ja kauniit tänne. Unohinko jotain ihmisryhmiä mihin meidät yritetään jakaa näiden naisten toimesta?
Missäs näitä yritetään jakaa ja miten?
Somessa ja persuttelulla.
-Demari
Vierailija kirjoitti:
"Outoa, että se pelottaa sinua ilmeisesti enemmän kuin oikeistomiesten lietsoma naisviha ja pyrkimys naisten oikeuksien kaventamiseen ympäri läntistä maailmaa. No, kullakin on oikeus pelkoihinsa"
En kauheasti näe näitä "oikeistomiehiä" missään. Tiedän, että niitä ihan ihkaoikeita äärioikeistolaisia on olemassa. Luulisin, että esim. Saksassa on jonkin verran. Suomessa varmaan kourallinen. Olen erittäin kyllästynyt siihen, että tavalliset ihmiset luokitellaan äärioikeistoksi, jos he kritisoivat esim. mm muuttoa, tai eivät pökerry hallituksen leikkauksista. Ja olen tietoinen oikeudestani mielipiteisiini. Samasta syystä hyväksyn sinunkin oikeutesi kannattaa totalitaristista järjestelmää, joka perustuu idioottimaiseen uskoon "patriarkaalisten rakenteiden" tuhoamisesta ja sitä seuraavan utopian ihanuuteen.
Eipä se ollut äärioikeisto joka jenkeissä vei suurelta osalta naisista aborttioikeuden ja rajoitti muita lisääntymisterveyteen liittyviä oikeuksia. Paikalliset persut. Minä luulen henkilökohtaisesti että oikeuteni ovat feministien käsissä turvallisemmissa käsissä kuin konservatiivisetämiesten. Mutta edelleen, pelkosi ovat omiasi, ei siinä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Outoa, että se pelottaa sinua ilmeisesti enemmän kuin oikeistomiesten lietsoma naisviha ja pyrkimys naisten oikeuksien kaventamiseen ympäri läntistä maailmaa. No, kullakin on oikeus pelkoihinsa"
En kauheasti näe näitä "oikeistomiehiä" missään. Tiedän, että niitä ihan ihkaoikeita äärioikeistolaisia on olemassa. Luulisin, että esim. Saksassa on jonkin verran. Suomessa varmaan kourallinen. Olen erittäin kyllästynyt siihen, että tavalliset ihmiset luokitellaan äärioikeistoksi, jos he kritisoivat esim. mm muuttoa, tai eivät pökerry hallituksen leikkauksista. Ja olen tietoinen oikeudestani mielipiteisiini. Samasta syystä hyväksyn sinunkin oikeutesi kannattaa totalitaristista järjestelmää, joka perustuu idioottimaiseen uskoon "patriarkaalisten rakenteiden" tuhoamisesta ja sitä seuraavan utopian ihanuuteen.
Eipä se ollut äärioikeisto joka jenkeissä
Tosissasi vertaat USA.ta piskuiseen Suomeen Euroopassa? Omat pelkosi ovat harhaisia.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös koko tämä ketju perustu siihen 🙂?
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa vaaleissa, että Kokoomus on YLEn johdossa. Missä Kokoomus, siellä tuho ja pilaaminen.
Sitä suuremmalla syyllä se kokoomupesä pitää myydä jotta se pilaaminen loppuu ja valtio saa rahaa vanhustenhoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs se persu-Rostila jokunen aika sitten lohkaisi naisten ja miesten eroista? Ja Purra on sanojensa mukaan antifeministi. Saahan naiset noiden käsiin toki oikeutensa laskea. Tyhmä saa olla. Abortista puhuttiin myös hallitusneuvottelujen yhteydessä.
Ja:
EDUSKUNTA on hyväksynyt aborttilain uudistuksen äänin 12541. Tyhjää äänesti yksi kansanedustaja ja poissa oli 32 kansanedustajaa.
Hallituspuolue keskustan neljä kansanedustajaa äänesti esitystä vastaan. He olivat Pekka Aittakumpu (kesk), Mikko Kinnunen (kesk), Ari Torniainen (kesk) ja Markus Lohi (kesk). Hanna-Leena Mattila (kesk) äänesti tyhjää.
Perussuomalaisista 31 kansanedustajaa äänesti esitystä vastaan ja kolme sen puolesta. Lisäksi esitystä vastusti viisi kristillisdemokraattien kansanedustajaa ja Valta kuuluu kansalle -eduskuntaryhmän yksi edustaja.
Uudistuksessa abortin saamista helpotetaan Suomessa. Jatkossa raskauden keskeyttämiseen on oikeus raskaana olevan omaan pyyntöön perustuen 12. raskausviikon loppuun asti.
Myös 12 viikon jälkeen raskaus voidaan muutoksen myötä keskeyttää raskaana olevan omasta pyynnöstä, jos raskauden jatkuminen tai synnytys vaarantaisi hänen terveytensä tai hengen esimerkiksi sairauden tai ruumiinvian vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kauheasti näe näitä "oikeistomiehiä" missään. Tiedän, että niitä ihan ihkaoikeita äärioikeistolaisia on olemassa. Luulisin, että esim. Saksassa on jonkin verran. Suomessa varmaan kourallinen. Olen erittäin kyllästynyt siihen, että tavalliset ihmiset luokitellaan äärioikeistoksi, jos he kritisoivat esim. mm muuttoa, tai eivät pökerry hallituksen leikkauksista. Ja olen tietoinen oikeudestani mielipiteisiini. Samasta syystä hyväksyn sinunkin oikeutesi kannattaa totalitaristista järjestelmää, joka perustuu idioottimaiseen uskoon "patriarkaalisten rakenteiden" tuhoamisesta ja sitä se
Persuille naisten oikeudet ovat vain ja ainoastaan maa han muut to politiikan keppohevonen.
Hallintoneuvostossa on edustus lähes kaikista puolueista. Aikaisemmin hallintoneuvosto on ollut passiivinen politikkojen säilytyspaikka. Nythän on ensimmäisen kerran ruvettu puhumaan miksi helvetissä rahaa menee niin paljon ja miksi Ylessä sekoillaan, esim. DEIn osalta.
Hallintoneuvoston valitsee eduskunta keskuudestaan ja laki hallintoneuvoston vastuusta päättää.yhtiön strategiasta on päivitetty viimeksi Sipilän hallituksen aikana. Noh, siellä on passiiviset poliitikot valinneet Ylen hallituksen, joka taas valitsi pääjohtajan. Ja ilmeisesti se 950 euroa per kokous passiivisuudesta on haluttu kykypuolueen keskuudessa.
Nyt ei puhuta ensimmäistä kertaa Ylestä - edellisillä vaalikausilla tehdyt lakimuutokset ja johdon palkitseminen ei vaan kiinnostanut tai meni ohi.
Sipilän aikaan tuli kansainvälinen mediakohu, kun Yle levitteli valeuutisia pääministeristä ja pääministeri pyysi henkilökohtaisesti tuo lopettamista. Ihan vain muistutuksena.
Ihan vain muistutuksena, mediakohu tuli pääministerin puuttumisesta uutisointiin toistuvasti ja Ylen sen jälkeen tekemästä itsesensuurista. Kyse ei ollut valeuutisoinnista eikä pelkästään Ylestä, ei edes virheistä vaan siitä että joko Sipilän kommentteja ei kyselty ja jos kyseltiin niin Sipilä vuosi uutiset Suomenmaahan. Sipilöinnin seurauksena Suomen lehdistönvapaus sai kolauksen.
Nyt kun vasemmistoliitto torppasi parlamentaarisen ryhmän ehdotuksen, siirtyy Ylen roolin ja rahoituksen päättäminen varmaankin hallitukselle. Asiat menevät tuon jälkeen varmaankin vauhdikkaammin eteenpäin.
Ylen roolista ja rahoituksesta säädetään laissa ja lakiesitykset valmistellaan liikenne- ja viestintäministeriössä, jolle Yleisradio on velvollinen toimittamaan myös liikesalaisuuksia sisältävät kulunsa.
Lähes 100-vuotias Yleisradio ei ole hallituksen päätösvallan alla edelleenkään.
Totta kai menee. Eihän virallisissa yhteyksissä voi enää käyttää sanoja äiti ja isä, ettei niille oikeammille naisille tule paha mieli.