Rumien ihmisten vertaisketju
Minä olen ruma keski-ikäinen nainen, ja normaalisti sinut asian kanssa. Tiedän olevani ihan perusfiksu, empaattinen ja arvojensa mukaan elävä ihminen. Joskus kuitenkin surettaa se kuinka näkymätön sitä on, ainakin miesten silmissä. Koska eihän tuntematon ihminen näe kuin ulkokuoren...eikä siinä iloinen hymy ja katsekontakti auta, kun on ylipainoa ja rumat kasvot.
En ole tässä maailmassa miellyttämässä miehiä, mutta voin tunnustaa, että kyllähän sitä huomiota kaipaisi...edes joskus.
Olisi kiva jutella samoin ajattelevien kanssa.
Kommentit (110)
Sama tilanne. Enkä saanut (hyvää) huomiota miehiltä nuorena ja hoikkanakaan, kun kehon ja naaman mittasuhteet on niin onnettomat. Koko ikäni olen haaveillut parisuhteesta (ja nuorena treffailin nettideittien kautta tai lähestyin itse miehiä, turhaan) mutta eipä sellsista sitten tullut. Eikä lapsiakaan. Elämä on ollut aika kamalaa.
Vai kenties oletteko ihan tavallisen näköisiä?
Oikeasti rumia on tosi harvassa, en tiedä olenko nähnyt yhtäkään?
Sinä, joka olet naimisissa - joku on Sinut halunnut! Toivon että teillä on hyvä suhde.
Minä en keksi, mikä minussa varsinaisesti on pielessä, ehkä nuo mittasuhteet juurikin. Minulla on kyllä ollut hyvä elämä, ja toivon, että Sinä, joka koet toisin, löydät vielä onnen. Puolisoa en löytänyt minäkään, kaikki elämäni miehet ovat lopulta valinneet jonkun toisen.
Mitä sä uhriudut kerta sanot että on ylipainoa?? Tiesitkö, että jos treenaat ja syöt terveellisesti vain vuoden, olet jo aika hyvässä kunnossa ja tulet varmasti saamaan positiivista huomiota. Uhriutuminen ja vertaistuen hakeminen on tietysti helpompaa, mutta jos sä nyt et miltään maahiselta tai Klonkulta näytä, niin se timmi kroppa riittää kyllä. Vaikka oliskin nätit geenit naamassa mutta jos on läski, niin eipä sitä kukaan viehättävänä pidä.
Niinhän sitä sanotaan, että kauneus on katsojan silmässä... Ja joskus ajattelen että ehkä vika on maailmassa enemmän kuin minussa. Tuntuu, että tavallisen näköisenä ei enää riitä.
Vierailija kirjoitti:
Sinä, joka olet naimisissa - joku on Sinut halunnut! Toivon että teillä on hyvä suhde.
Minä en keksi, mikä minussa varsinaisesti on pielessä, ehkä nuo mittasuhteet juurikin. Minulla on kyllä ollut hyvä elämä, ja toivon, että Sinä, joka koet toisin, löydät vielä onnen. Puolisoa en löytänyt minäkään, kaikki elämäni miehet ovat lopulta valinneet jonkun toisen.
Ei todellakaan ole hyvä suhde. Mieheni on jotenkin vaan tyytynyt minuun. Olisi hänellä muitakin ottajia ollut, mutta jotenkin sattumalta valitsi minut. Koskaan, ikinä ei sano ulkonäöstäni mitään.
Harvoin sitä ihminen niin ruma on, että jos on treenannut oikeasti seksikkään kropan (mahdollista toteuttaa jokaisen) ettei sitä kellekään kelpaa. Vai ootko kaatanut happoa naamalles? Läski on läski, se on iha toinen juttu ja sitä ei pelasta muu kuin läski itse, joka päättää et nyt riittää tämä ylipaino.
Kuten on jo sanottu niin kropan laihdutus ja treenaus on nyt sun tärkein tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä uhriudut kerta sanot että on ylipainoa?? Tiesitkö, että jos treenaat ja syöt terveellisesti vain vuoden, olet jo aika hyvässä kunnossa ja tulet varmasti saamaan positiivista huomiota. Uhriutuminen ja vertaistuen hakeminen on tietysti helpompaa, mutta jos sä nyt et miltään maahiselta tai Klonkulta näytä, niin se timmi kroppa riittää kyllä. Vaikka oliskin nätit geenit naamassa mutta jos on läski, niin eipä sitä kukaan viehättävänä pidä.
Minä laihdutin, eikä mikään ole silti muuttunut. Ruma on ruma, hoikkanakin. No, nyt ainakin tiedän, että voin antaa itseni lihota takaisin läskiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laihdutin, eikä mikään ole silti muuttunut. Ruma on ruma, hoikkanakin. No, nyt ainakin tiedän, että voin antaa itseni lihota takaisin läskiksi.
Kannattaa nyt kuitenkin pysyä hoikkana/normaalipainoisena edes oman terveyden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vai kenties oletteko ihan tavallisen näköisiä?
Oikeasti rumia on tosi harvassa, en tiedä olenko nähnyt yhtäkään?
Jos oisin ihan tavallisen näköinen, tuskin miehet olisi kutsuneet minua rumaksi, ei-minkään näköiseksi ja olisin joskus seurustellut jonkun toisen ihan tavallisen miehen kanssa enkä tullut aina torjutuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoikka on eri asia kuin timmi. Hoikatkin on löysiä, eikä ole muotoja. Ei sellanen luiseva bilismailakaan ole viehättävää, parmepi se kuin läski mutta sitä kroppaa pitää oikeesti treenata.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, ite varmaan sitten näytän Klonkulta, kun ei vientiä ollut nuorena ja timminäkään.
Vierailija kirjoitti:
Harvoin sitä ihminen niin ruma on, että jos on treenannut oikeasti seksikkään kropan (mahdollista toteuttaa jokaisen) ettei sitä kellekään kelpaa. Vai ootko kaatanut happoa naamalles? Läski on läski, se on iha toinen juttu ja sitä ei pelasta muu kuin läski itse, joka päättää et nyt riittää tämä ylipaino.
No kyllähän esimerkiksi Bulgarian prinsessa on niin ruma, ettei se kivikovaksi treenattu rasvaton kroppa tilannetta pelasta ollenkaan. Näyttää vaan entistä enemmän mieheltä. Rumalta mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, ite varmaan sitten näytän Klonkulta, kun ei vientiä ollut nuorena ja timminäkään.
Tai maahiselta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole seksikäs kroppa mahdollinen kaikille. Itse tosiaan olin nuorena timmi kun harrastin paljon urheilua, mutta eipä se auttanut - mulla on erittäin lyhyet jalat, pitkä ja leveä selkä, leveä rintakehä, ns tubulaarista muistuttavat kaukana toisistaan olevat rinnat, lyhyt kaula, atooppinen iho, tasapaksu vyötärö.. Tähän kun lisää Mauri Pekkarisen naaman (oon nainen) niin ei auta vaikka olisi olympiaurheilija.
Onpa kiva että aihe herättää keskustelua! Minua kuitenkin harmittaa, että ratkaisuna pidetään kropan treenaamista. Missä kohtaa hyvä peruskunto ja liikunnasta nauttiminen osana elämää muuttui siihen että itsestään pitää rääkätä fitnessmisu?
Joku kirjoitti, ettei ole juurikaan tavannut rumia ihmisiä. En minäkään, mutta peilistä silti katsoo sellainen...
Hänelle, joka muistuttaa mielestään Mauri Pekkarista, tahdon sanoa että kirjoitustyylisi on niin mainio, että olisi ilo tutustua Sinuun.
AP
Noille hoikkuutta tarjoaville voin kertoa, että minun naamallani siitä ei ole hyötyä. Olen rumempi kuin Mauri Pekkarinen, joka ei ole kovin pahan näköinen 😀 Tunnen monia hyvännäköisiä ylipainoisia naisia, joilla on ollut kysyntää miesten keskuudessa. Ja jos olisin hoikan lisäksi vielä lihaksikas, vaikutelma olisi lähinnä outo.
Mä olen naimisissa oleva ruma nainen. Eipä mukaan kukaan huomioi.