Tarvitsen paljon rahaa
Puhutaan siis vähintään kymmenistä tuhansista, menisivät remontteihin. Omistan omakotitalon maalla jonka hankkinut kun olin terve ja työelämässä lainalla ennenkuin sairastuin ja sain diagnooseja ja jouduin tk-eläkkeelle. Lainaa alle 25k jäljellä. Taloa tarvitsee rempata monelta kohin ja varat ei riitä. Ja eikä myöskään mitään aikomusta muuttaa, en pysty asumaan ihmisten keskellä tai menetän hermoni. Eikä tätä myöskään tässä kunnossa kukaan ostaisi enkä kumminkaan myisi. Purkaminen maksaa ja kun lainaa jäljellä niin sekin vielä. Ja näihin "mitäs ostit" niin en valinnut sairastumista enkä sitä että 2008 talouskriisi muokkaa koko Suomen asumis ja työllisyystilannetta ja vielä nykyiset kriisit ym. Ainoa vaihtoehto jos jotain kriittistä menee rikki tai en selviä laskuista on poistua maan päältä ellen voita lotossa tai jotain.
Kommentit (18)
Vierailija wrote:
Saisitko lisää lainaa? Mää olen työtön ja pankki arvioi että tarvittaessa voisin saada 50 000 lainan.
Voiko työtön saada lainaa?
Jos joudut luopumaan talostasi, niin kyllä sinulle asunto jostain osoitetaan.Kun yksi ovi sulkeutuu jne.
Tuskin mitään lottovoittoa kannattaa odottaa. Mutta huoleton on housuton mies.
Onnea vain jatkoon!
Kaikkea ei tarvitse tehdä kerralla.
Maksat ensin lainan pois ja otat sitten remonttilainaa. Siihen asti tyydyt siihen, mitä sinulla on.
Saako omakotitalon energiaremonttiin avustusta ? Lämmitysjärjestelmiin kai saa . Selvitä kaikki nämä .
Paljonko asunnossa/tontissaon vakuusarvoa?
Pulloja keräämällä, kirppishaukkana eli ostat halvalla ja myyt kalliilla.
Vierailija wrote:
Maksat ensin lainan pois ja otat sitten remonttilainaa. Siihen asti tyydyt siihen, mitä sinulla on.
Näillä koroilla siihen menee yli kymmenen vuotta, eipä kestä tekniikka ym siihen asti. ap
Vierailija wrote:
Kaikkea ei tarvitse tehdä kerralla.
No ei mutta eipä ole yksi kerrallaankaan halpaa korjata/uusia mitä tarvitsee. ap
Vierailija wrote:
Saako omakotitalon energiaremonttiin avustusta ? Lämmitysjärjestelmiin kai saa . Selvitä kaikki nämä .
Aikoinaan uusinut lämmitysjärjestelmän lainalla jonka jo aikoja sitten maksanut pois mutta alkaa laitteella olla jo ikää eikä osia varmaan enää saa (ilma-vesilämpöpumppu) ja alkanut temppuilla eikä tahdo saada ketään koulutettua henkilöä edes katsomaan sitä kun eivät halua kyseisen merkin laitteen kanssa olla tekemisissä. ap
Vierailija wrote:
https://www.ara.fi/fi-FI/Lainat_ja_avustukset/Energiaavustus
Ompa ihanan näköistä byrokraattista selvitystä ja hakemusta. ap
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
https://www.ara.fi/fi-FI/Lainat_ja_avustukset/Energiaavustus
Ompa ihanan näköistä byrokraattista selvitystä ja hakemusta. ap
Ei tuo nyt kovin vaikeaselkoiselta vaikuttanut. Ohjeetkin oli. Totta kai pitää tuonne antaa antaa tarkat tiedot ja tositteet, ettei käytetä väärin.
Nuo energia-avustus hakemukset on saatanasta. Mainostetaan että on tehty tarkoituksellisesti helpoiksi ja yksinkertaisiksi hakea avustus esim lämmitysmuodon vaihtamiseen. Voin kertoa että ei ole. Olen 2 hakemusta tehnyt. Käsittelyyn ottamisessa meni useita kuukausia ja selvitystä selvityksen perään vaaditaan parin viikon määräajassa lisää. En tiedä ketään joka olisi oikeasti avustuksen saanut. Ja itse maksetaan kuitenkin remontti ensin,sitten haetaan avustus, joka voi enimmillään olla esim.maalämmön asentamiseen öljylämmityksen tilalle 4000e. Maalämpö kaikkineen maksaa n.17-25000.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Saisitko lisää lainaa? Mää olen työtön ja pankki arvioi että tarvittaessa voisin saada 50 000 lainan.
Voiko työtön saada lainaa?
Pankkini mukaan voin saada max 50 000. Työttömätkin on ihmisiä ja makselee laskunsa.
No ei me ulkopuoliset asialle mitään voida. Jos ei ole mitään myytävää tai rikasta sukulaista, jolta olisi perintö tulossa, niin ei kai siinä ole kuin kaksi vaihtoehtoa. Jäädä odottamaan, että talo menee huonompaan kuntoon tai yrittää myydä sitä ja mennä johonkin vuokralle.
Vierailija wrote:
Nuo energia-avustus hakemukset on saatanasta. Mainostetaan että on tehty tarkoituksellisesti helpoiksi ja yksinkertaisiksi hakea avustus esim lämmitysmuodon vaihtamiseen. Voin kertoa että ei ole. Olen 2 hakemusta tehnyt. Käsittelyyn ottamisessa meni useita kuukausia ja selvitystä selvityksen perään vaaditaan parin viikon määräajassa lisää. En tiedä ketään joka olisi oikeasti avustuksen saanut. Ja itse maksetaan kuitenkin remontti ensin,sitten haetaan avustus, joka voi enimmillään olla esim.maalämmön asentamiseen öljylämmityksen tilalle 4000e. Maalämpö kaikkineen maksaa n.17-25000.
Ai jaa. No höh.