Rumien ihmisten vertaisketju
Minä olen ruma keski-ikäinen nainen, ja normaalisti sinut asian kanssa. Tiedän olevani ihan perusfiksu, empaattinen ja arvojensa mukaan elävä ihminen. Joskus kuitenkin surettaa se kuinka näkymätön sitä on, ainakin miesten silmissä. Koska eihän tuntematon ihminen näe kuin ulkokuoren...eikä siinä iloinen hymy ja katsekontakti auta, kun on ylipainoa ja rumat kasvot.
En ole tässä maailmassa miellyttämässä miehiä, mutta voin tunnustaa, että kyllähän sitä huomiota kaipaisi...edes joskus.
Olisi kiva jutella samoin ajattelevien kanssa.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Mietin samalla tuntemiani naisia ns. raatorehellisesti, ja mieleeni tuli kaksi joista en pysty kuvittelemaan miten he parantaisivat ulkonäköään oleellisesti. Mutta he ovat molemma onnellisesti naimisissa, eli oletettavasti miestensä silmissä kauniita. Eivät ne miehet olisi muuten saaneet laitettua lapsiakin alulle. Kolmas, joka menee lähelle samaa kategoriaa, viimeksi nähdessämme antoi pakit kivan oloiselle ujolle miehelle koska halusi mieluummin kisata exästään kahden baarinaisen kanssa.
Eli paino tasolle hoikka, ja treeniä niin kauan että perse on pyöreä. Ennen sitä ei edes keskustella siitä, että joku olisi toivottoman ruma.
Mua pidettiin rumana jo kun olin teini ja joku 45 kiloinen, samoin naamaa kommentoitiin kun treenasin 5 krt viikossa parikymppisenä. En ymmärrä miten on niin vaikea uskoa että on olemassa oikeasti rumia ihmisiä. Enkä ole todellakaan ikinä yrittänyt mitään komeita miehiä. Naamani vain on niin epämääräinen muodoton lattea lätty jossa ei ole kerta kaikkiaan mitään kaunista. Myös pään muoto on jotenkin outo, takaraivo litteä. Lyhyt kaula ei auta asiaa myöskään.
On meitä vähemmän pinnallisia ihmisiä, mutta yleensä uskovaisten parissa. Kannattaa harkita uskossa olevia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
On meitä vähemmän pinnallisia ihmisiä, mutta yleensä uskovaisten parissa. Kannattaa harkita uskossa olevia miehiä.
Haittaako niitä jos se ruma vaimo ei itse usko jumaliin?
Vierailija kirjoitti:
Vai kenties oletteko ihan tavallisen näköisiä?
Oikeasti rumia on tosi harvassa, en tiedä olenko nähnyt yhtäkään?
Allekirjoitan tämän. Useimpien kohdalla rumuus on yksinkertaisesti sitä, ettei pidetä huolta itsestä. Ei käydä parturissa tai vaikka käytäisiin, niin hiustyyli ei sovi kasvoille. Pukeudutaan epäsopiviin vaatteisiin, naamassa kasvaa jokin etäisesti partaa muistuttava jne... Mutten myöskään kuulu niihin, joiden mielestä rumia ei ole olemassa. Kyllä niitä on, ja se on varmaan paskin kortti minkä elämässä voi saada, jos jotain liikkumista tai älyä rajoittavia vammoja ja sairauksia ei laske.
Täällä kanssa ruma nainen. Haaveilin aina puolisosta ja lapsista mutta täytin juuri 36 ja olen yhä ikisinkku, vai pitäisikö jo sanoa vanhapiika...
Edelliselle kommentoijalle: kävin kampaajalla viimeksi 15 vuotta sitten kysymässä mikä hiusmalli minulle sopisi, kampaaja suositteli peruukkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai kenties oletteko ihan tavallisen näköisiä?
Oikeasti rumia on tosi harvassa, en tiedä olenko nähnyt yhtäkään?Allekirjoitan tämän. Useimpien kohdalla rumuus on yksinkertaisesti sitä, ettei pidetä huolta itsestä. Ei käydä parturissa tai vaikka käytäisiin, niin hiustyyli ei sovi kasvoille. Pukeudutaan epäsopiviin vaatteisiin, naamassa kasvaa jokin etäisesti partaa muistuttava jne... Mutten myöskään kuulu niihin, joiden mielestä rumia ei ole olemassa. Kyllä niitä on, ja se on varmaan paskin kortti minkä elämässä voi saada, jos jotain liikkumista tai älyä rajoittavia vammoja ja sairauksia ei laske.
Niin on. Nyt ei puhuta siitä että muuten sopusihtaisissa kasvoissa on liian iso nenä tms.
Minä olen aika sinut rumuuteni kanssa silloin kun olen sinkku, mutta parisuhteessa itsetunto menee pohjamutiin. Äkkiä sitä tuntee olevansa ns. vastuussa toiselle, kun hän joutuu katselemaan rumaa ulkomuotoa ja näyttäytymään julkisesti ruman naisen kanssa. Onnellisuus, tasapaino ja tyytyväisyys itseen häviävät parisuhteen myötä sen siliän tien.
Tämä on taas sarjassamme Vain Suomessa! :D
Huvittava ja koominen aloitus. Rumien ihmisten vertaisutukiketju! :D Seuraavaksi kai Ruikuttajien vertaistukiketju- aihe kuin aihe. Tai epäonnistuneiden Luuserien vertaistukiketju?
Entä kilpailu siitä kuka on rumin, epäonnistunein, kelvottomin? Vaikka siitä tulisi varmaan aikamoinen riita Jokainen haluaisi voittaa :D :D
Kuka keksiii vielä paremman?
Voi elämän kevät sentään näitä......
haluaisin seksiä ruman naisen kanssa.t:varattu mies.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän syntymäsokeat ajattelevat tällaisista asioista?
Mä haaveilin joskus sokeasta miehestä. Mutta tulin tulokseen, että ehkäpä hänelle olisin ruman tuntoinen tai hajuinen, tai ainakin muut kertoisivat hänelle että olen epäviehättävä.
Tuo on vähän turhauttavaa kun vähätellään sitä tuskaa mikä mullakin oli nuorempana ulkonäköni suhteen. Toisaalta olen itsekin kuullut PALJON sitä kun ihan perusnätti ihminen valittaa jotain yksityiskohtaa, vaikka sitä liian isoa nenää, kun kokonaisuus on silti positiivisen puolella.
Ikä auttaa, en enää yli 40v haaveile parisuhteesta tai kuvittele miltä tuntuisi, jos joku olisi joskus ihastunut minuun. En mä ajattele ulkomuotoani normaalisti näin paljoa, tämä ketju toi vanhoja mietteitä esille. Käy myös sääliksi nykypäivän nuoret rumat, toivottavasti ovat fiksumpia kuin minä aikanaan.
Näyttää ettei mikään ole muuttunut 20 vuodessa. Sama oli silloinkin, osa ei usko että joku voisi olla oikeasti ruma. Osa taas kuvittelee että laihduttaminen auttaa kaikkeen, tai ettei hoikka voi olla ruma. Jos mennään 20 vuotta eteenpäin, niin ajatellaankohan silloinkin vielä samalla tavalla? :)
Täälä kohta 36 v ikisinkkunainen. Aina sanotaan että kesämekko päällä saa miehiltä huomiota. No aloin tänä kesänä käyttämään mekkoja enkä ole muuta enää käyttänytkään mekkoja mutta ihan yhtä näkymätön olen miehille edelleen. Naama kun on ruma ja tissit a-kuppia niin ei miehiä kiinnosta :(
Vierailija kirjoitti:
Minä kuulun tähän joukkoon.
En ole sillä tavalla ruma, että ihmiset katsoisivat pitkään. Enkä itse asiassa usko, että muutkaan tässä ketjussa ovat.
Olen jotain rumaakin huonompaa, eli mitätön. Olen lyhyt, ja minulla on mieheksi siro kroppa. Minulla ei ole kirveellä veistettyjä kasvoja, massakasta kroppaa, tai muita piirteitä jotka vakuuttavat naisen alitajuisesti siitä, että tämä mies on hyvä taistelija ja naisensa turvaaja.
Myös käytökseni on epämiehekästä. En liiku voimakkain liikkein, en ota tilaa haltuun, en puhu kuuluvalla äänellä. Ne piirteet joita pidän vahvuuksiani, ovat naisista vastenmielisiä ja miehistä outoja.
Olen miehekkyyden määrässä ikäisiäni 20 vuotta jäljessä. Tämän voin päätellä siitä, että ainoat naiset jotka ovat kiinnostuneet minusta viime vuosien aikana, olivat parikymppisiä. Siitä ei ollut iloa, koska kyse oli humalatilasta. Totta kai he tajusivat seu
Ehdotan että kasvatus siistin parran. Siis ei sellaista akt-ismokokko riekaletta vaan siistin parran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää rumien treffeille! Järjestäkää!
Miehet tuntuu haluavan olla mieluummin yksin kuin ruman naisen kanssa.
Niin???? Entäs sitten???! Ei miehillä ole mitään velvollisuuksia huolia itseään ei miellyttäviä naisia. Saa olla ihan standardit siinä missä naisillakin.
nahkavyöllä piiskaa rumille naisille .
Se, että joku hakkuu ulkonäköä, ei todista mitään.
Yhtä tuntemaani naista haukuttiin aina, yleensä isoperseeksi tai koukkunenäksi. Nenä johtuu etnisistä piirteistä, muuten kasvot lähellä mallitasoa. Kroppa nykyajan ihanne, siihen aikaan iso perse ei ollut muotia (vaikka miehet sitä tuijottelivatkin, mistä haukkuminen taisi oikeasti johtua).
Kävin viime juhannuksena iltaostoksilla kun omat juhannussuunnitelmat peruuntuivat, ja siellä oli vaikka kuinka yksinäisiä naisia. Sellaisia, että katsoivat ujosti ja sitten käänsivät katseen kasvot punottaen lattiaan kun joku katsoi takaisin. Ihan normaalin näköisiä ihmisiä, yksikään ei ollut ruma. Yhdistävänä piirteenä ylipaino, säkkimäiset vaatteet, ja pizzat/suklaalevyt ostoskorissa.
Loistavia vinkkejä kerrottu rumuuden korjaamiseen! Eli kun treenaan itselleni palloperseen niin miehet samantien unohtavat naistyyppisen kaljuuntumisen, epämuodostuneen arpisen naaman, persjalat ja pitkän selän, leveät hartiat, tubulaariset nahkapussirinnat, ja kaiken muun mikä tekee minut epäviehättäväksi? Miten en ennen älynnytkään tätä että kaikki ulkonäköongelmani häviävät pelkällä takapuolen treenaamisella :D:D
Itse olen siis jo "hyväksynyt" itseni ulkonäköni suhteen, yritän keskittyä hyviin asioihin ja olla ajattelematta rumuuttani, mutta kyllä se toisten ihmisten suhtautuminen tekee hyvin selväksi sen että ulkonäöllä on oikeasti väliä. Minäkin olisin mielelläni "näkymättömän" ruma, mutta valitettavasti minun rumuuteni on sitä "tuijotetaan että mikä vttu ton naamaa vaivaa, onko sulla joku syndrooma"-luokkaa.
Mulla ei ole käsitystä siitä kuinka ruma oikeasti olen, hyvinä päivinä olen mielestäni ihan ok, ja nuoruuskuvia kun katselin niin olin mielestäni kauniskin (silloin tosi ei siltä tuntunut), todellisuudessa peilistä näkyy BabyReindeerin Martha tyylinen ihminen jos jossain erehtyy vilkaisemaan laittautumattomana peiliin.
Käykääpä muuttumis"leikissä" ammatti-ihmiset loihtii parhaat puolet esiin. Kokeilkaa jos piristystä kaipaatte. Takuulla löytyy kauneutta kasvoista, silmistä.
Kokeilin tuota nuorempana, laihdutin alipainon puolelle, kun ajattelin kelpaavani sitten. Normaalisti mun bmi oli silloin 20,5. Mä aloin näyttää ruumiille, tuttavatkin kyseli varovasti, että onko mulla syöpä tai jotain. Rasva lähti lähinnä silmien ympäriltä ja tilalle tuli tummat kuopat. Pari vuotta jaksoin yrittää sitä.
Mulla on ollut näitä kausia kun olen yrittänyt tosissani kelvata. Nyt olen toki jo luovuttanut ja keskityn elämässäni muuhun.
Ainiin, yritin myös muutaman vuoden ajan salitreenillä muokata vartaloani, mutta lopputulos oli hassut möykyt laatikon päällä.