Rumien ihmisten vertaisketju
Minä olen ruma keski-ikäinen nainen, ja normaalisti sinut asian kanssa. Tiedän olevani ihan perusfiksu, empaattinen ja arvojensa mukaan elävä ihminen. Joskus kuitenkin surettaa se kuinka näkymätön sitä on, ainakin miesten silmissä. Koska eihän tuntematon ihminen näe kuin ulkokuoren...eikä siinä iloinen hymy ja katsekontakti auta, kun on ylipainoa ja rumat kasvot.
En ole tässä maailmassa miellyttämässä miehiä, mutta voin tunnustaa, että kyllähän sitä huomiota kaipaisi...edes joskus.
Olisi kiva jutella samoin ajattelevien kanssa.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Täälä kohta 36 v ikisinkkunainen. Aina sanotaan että kesämekko päällä saa miehiltä huomiota. No aloin tänä kesänä käyttämään mekkoja enkä ole muuta enää käyttänytkään mekkoja mutta ihan yhtä näkymätön olen miehille edelleen. Naama kun on ruma ja tissit a-kuppia niin ei miehiä kiinnosta :(
Jos on hyvä perse niin täältä tulee huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kuulun tähän joukkoon.
En ole sillä tavalla ruma, että ihmiset katsoisivat pitkään. Enkä itse asiassa usko, että muutkaan tässä ketjussa ovat.
Olen jotain rumaakin huonompaa, eli mitätön. Olen lyhyt, ja minulla on mieheksi siro kroppa. Minulla ei ole kirveellä veistettyjä kasvoja, massakasta kroppaa, tai muita piirteitä jotka vakuuttavat naisen alitajuisesti siitä, että tämä mies on hyvä taistelija ja naisensa turvaaja.
Myös käytökseni on epämiehekästä. En liiku voimakkain liikkein, en ota tilaa haltuun, en puhu kuuluvalla äänellä. Ne piirteet joita pidän vahvuuksiani, ovat naisista vastenmielisiä ja miehistä outoja.
Olen miehekkyyden määrässä ikäisiäni 20 vuotta jäljessä. Tämän voin
Tilan haltuunottoa muuten voi opiskella, ja muutakin maskuliinista käytöstä, elekieltä.
Vierailija kirjoitti:
Harvoin sitä ihminen niin ruma on, että jos on treenannut oikeasti seksikkään kropan (mahdollista toteuttaa jokaisen) ettei sitä kellekään kelpaa. Vai ootko kaatanut happoa naamalles? Läski on läski, se on iha toinen juttu ja sitä ei pelasta muu kuin läski itse, joka päättää et nyt riittää tämä ylipaino.
Miksi incelit eivät sitten treenaa itselleen seksikästä kroppaa vaan valittavat vaan? Miksi kaljut eivät ota hiussiirrettä vaan valittavat sen sijaan?
En koe olevani ruma, mutta ilmeisesti olen, jos jotain voi päätellä suurimmasta osasta heitä, jotka minua lähestyvät. Eivät he tosiaankaan ole kuuminta hottia tai parisuhde kumppaneiden top kympissä noin yleisestikään ja ennen kaikkea he eivät vetoa minuun seksuaalisesti eivätkä persoonina.
Kertokaas teorioitanne mistä se johtuu että väitetään ettei rumia ihmisiä ole ja että kyse on vain ylipainosta tai treenaamattomuudesta sekä huonosta kampauksesta tms? En itse koe olevani ruma vaikka klikkasin ketjuun. Tällaiset keskustelut on kiinnostavia.
Tähän vastaan vaan, että vaikka mies tajuaisikin, että vaimo kaipaa kauniita sanoja, niin ei hän silti välttämättä niitä sano. Ei ainakaan minun tapauksessani. Mies sanoo vaan, että ei hän olisi mennyt kanssani naimisiin jos olisin hänen mielestään ruma. Mutta kun sanoin, että olisi silti ihana kuulla joskus joku kaunis sana tai kehu, niin hän sanoi, ettei hän osaa. Vaikka kerroin miten voi kehua. Niin ei. Toisaalta arvostan, ettei hän valehtele.
En pidä itseäni rumana, mutta en kauniinakaan. Tai edes sievänä. Olen sellainen perus, mitäänsanomattoman näköinen. Joskus kun laittautuu, niin olisi ihana kuulla vaikka, että näytätpä hyvältä tms. Mutta ei kun se on liian vaikeaa.
Ennen kuin joku kysyy, että kehutko sitten miestäsi, niin joitakin vuosia sitten otin ihan asiakseni kehua. Mies kyllä patsasteli kehuissa, mutta en saanut yhtään kehua takaisin. Lopetin itsekin kun alkoi ärsyttää.
Jaha, ei ottanutkaan äsken lainattavaa tekstiä mukaan. Tuossa miehen kehumis -kommentissa vastasin siis tähän viestiin:
Hän valitsi Sinut <3 Neuvoisin, että kertoisit miehellesi että toivot häneltä kauniita sanoja. Se on tosi vaikeaa pyytää, mutta voi olla niinkin, ettei hän vain tajua että kaipaat sitä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas teorioitanne mistä se johtuu että väitetään ettei rumia ihmisiä ole ja että kyse on vain ylipainosta tai treenaamattomuudesta sekä huonosta kampauksesta tms? En itse koe olevani ruma vaikka klikkasin ketjuun. Tällaiset keskustelut on kiinnostavia.
He eivät laske oikeasti rumia edes niiden joukkoon joiden ulkonäköä on mielekästä arvioida? Oikeasti rumat kuuluvat heillä ehkä johonkin vammaisten tai friikkien kategoriaan jotka ovat hädintuskin ihmisiä? Oikeasti rumien olemassaolon he toisin sanoen unohtavat. "Rumina" he puhuvat tavallisen tai ns. vaatimattoman näköisistä, heille annetaan ohjeet laihduta, käy salilla, kampaajalla jne.
Ei nainen ole niin ruma ettei kukaan mies huolisi Naiset ei vaan itse halua rumaa miestä.
Ulkonäöllä on enemmän merkitystä kuin ihmiset itse haluavat myöntää. Jotkut meistä ovat tunnustaneet sen että heille ulkonäöllä on merkitystä ihan ratkaisevasti.
Vierailija kirjoitti:
En koe olevani ruma, mutta ilmeisesti olen, jos jotain voi päätellä suurimmasta osasta heitä, jotka minua lähestyvät. Eivät he tosiaankaan ole kuuminta hottia tai parisuhde kumppaneiden top kympissä noin yleisestikään ja ennen kaikkea he eivät vetoa minuun seksuaalisesti eivätkä persoonina.
Mikset itse lähesty sellaisia, jotka kiinnostavat? Sillähän se selviää. Jos saat aina hylsyn heiltä, todennäköisesti he ajattelevat sinusta samoin, kuin sinä noista sinua lähestyvistä... Ainakin sinua lähestytään.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäöllä on enemmän merkitystä kuin ihmiset itse haluavat myöntää. Jotkut meistä ovat tunnustaneet sen että heille ulkonäöllä on merkitystä ihan ratkaisevasti.
Ihmisten aivot on kytketty miten on, sama mitä sanotaan... Siksi sädekehäilmiö (hyvännäköisestä vedetään johtopäätös, että pakko olla hyvä, luotettava jne.) ja sen vastakohta, stigma-ilmiö (ruma = pakko olla yksinkertainen, epäluotettava jne.) ovat oikeita.
Vierailija kirjoitti:
Ai, oikein ratkaisevasti?
Minulle ulkonäkö on sivuseikka. Myönnän toki, että ihmisen on miellytettävä jollain tasolla omaa silmääni, mutta tämä ei ole ollenkaan sidottua nykyisiiin kauneusihanteisiin. Suurin osa, lähes kaikki, ovat mielestäni vähintäänkin tavallisia ulkonäöltään. Se, mikä erottaa taviksen massasta, on persoona. Harmillista, että tämän päivän pinnallisuus ei anna ihmisille mahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Loistavia vinkkejä kerrottu rumuuden korjaamiseen! Eli kun treenaan itselleni palloperseen niin miehet samantien unohtavat naistyyppisen kaljuuntumisen, epämuodostuneen arpisen naaman, persjalat ja pitkän selän, leveät hartiat, tubulaariset nahkapussirinnat, ja kaiken muun mikä tekee minut epäviehättäväksi? Miten en ennen älynnytkään tätä että kaikki ulkonäköongelmani häviävät pelkällä takapuolen treenaamisella :D:D
Itse olen siis jo "hyväksynyt" itseni ulkonäköni suhteen, yritän keskittyä hyviin asioihin ja olla ajattelematta rumuuttani, mutta kyllä se toisten ihmisten suhtautuminen tekee hyvin selväksi sen että ulkonäöllä on oikeasti väliä. Minäkin olisin mielelläni "näkymättömän" ruma, mutta valitettavasti minun rumuuteni on sitä "tuijotetaan että mikä vttu ton naamaa vaivaa, onko sulla joku syndrooma"-luokkaa.
En usko ennen kuin näen. Kuten jo sanoin, tunnen ihmisiä jotka kuvittelevat, että heitä tuijotetaan. Oikesti muita ei kiinnosta.
Ja tietenkään kaikki ulkonäköongelmasi eivät katoa. Kuten jo sanoin, teidän naisten asenten voi tiivistää seuraavasti:
"Haluan olla klassisen kaunis, ja minun on oltava sitä luonnostaan, muuten en ala".
Juu, jotkut voittivat geenilotossa. Osalla se ulkonäkö kestää pidempään kuin toisilla. Jos yhtään lohduttaa, 99% naisista ulkonäkö rysähtää alas viimeistään nelikymppisenä. Parikymppisissä vilisee käsittämättömän kauniita ja seksikkäitä, nelikymppisissä tuo on todella harvinaista. Harva kuuluu siihen 1% joukkoon.
Muiden on tehtävä se, mitä tehtävissä on.
Enkä ihan äkkiä aliarvioisi hyvän perseen merkitystä. Minä olen aika peppuhullu. Olen hoikka enkä varsinaisesti ruma, mutta kylläkin lyhyehkö enkä komea. Jos minä laittaisin naiselle kriteriksi että pitää olla hoikka kroppa ja hyvä perse, haaveeksi jäisi. Vaikka kuka tahansa tietämäni nainen kävisi kasvojen, rintojen, ihon, ja muiden ominaisuuksien puolesta. Ja minusta on sentään kiinnostunut hoikka ja ihan nätti ikäiseni nainen, ja jopa hoikka parikymppinenkin, vaikka olen itse 40+. Kovin harmillista minun kannaltani.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tiivistyy naisten ajatteluongelma.
Olet siis ruma, koska top 10% kuuminta hottia olevat miehet eivät kiinnostu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tiivistyy naisten ajatteluongelma.
Olet siis ruma, koska top 10% kuuminta hottia olevat miehet eivät kiinnostu.
Niinpä.
Tässähän kyseessä oli "Freudian slip", mutta iso osa naisista ei ole tietoisia asiasta. Todistetusti naiset rankkaavat 80% miehistä ulkonäön osalta keskivertoa rumemmiksi, ja <1% komeiksi. Ei siis ihme, että naiset kuvittelevat kirkkain silmin ottaneensa kumppanin joka ei ollut erityisen koea, mutta luonne ratkaisi. Tosiasiassa se kumppani on komeinhta mitä oli saatavilla parisuhteeseen (flirtti, matchit, treffit, seksi, ym ovat aivan eri asia).
Ei todellakaan ole niin, että olisi kalsarimallit, rumat ja loput keskiluokkaa jonka osalta ratkaisisi oma maku tai luonne. Ero ylemmän keskiluokan ja alemman keskiluokan miehen välillä on valtava. Ylemmän keskiluokan mies on esimerkiksi pitkä ja miehekäs, mutta ei ihan kalsarimallitasoa. Alemman keskiluokan mies on esimerkiksi lyhyt ja siro, ääni on korkeampi, kasvot ovat kapeammat, jne.
Naiset tuntuvat kuvittelevan, että miesten "perustaso" lähtee jostain keskitasosta tai sen yläpuolelta, ja naisen kun naisen pitäisi ainakin saada se perusmiehekäs mies. Mutta puolet teistä naisistakin on keskitason alapuolella.
Lisäisin sellaisen asian, että teillä naisilla on tapana projisoida omia halujanne muihin. 99% naisista on todella onnettomia ajattelemaan mitään miehen näkökulmasta. Kenties teidät on biologisesti ohjelmoitu keskittymään siihen, mitä te haluatte ja mitä lapsenne tarvitsevat. Mene ja tiedä.
Joka tapauksessa, meihet arvostavat todella paljon sitä jos nainen panostaa kroppaansa, kenties jopa osittain miehen vuoksi. Te taas haluatte miehen olevan geenikomea, ja panostusta mieluummin kotipesään/rahaan/asemaan.
Eikö se ole win-win? Parempi kunto, parempi terveys, ja lisäksi parempi ulkonäkö. Miehenä olisin riemuissani jos naiset arvostaisivat sitä, että olen hoikka ja hyväkuntoinen edes puoliksi niin paljon kuin me miehet arvostamme sitä.
Minä olin nuorena aika kauniskin, ja nyt kohta viisikymmentä vuotiaana vieläkin nätti. Saanut paljon huomiota miehiltä, mutta koskaan en siltikään saanut sitä mitä halasin. Aikuinen lapsi minulla on.
Olen lopettanut jo vuosia sitten etsinnän, en edes jaksa enään. En halua mitään yhdenillan juttuja, niitä on ollut tyrkyllä vieläkin. Koskaan en ole kokenut sellaista rakkautta miehen kanssa, jota kuvittelin olevan. Että löytyisi kumppani, ystävä rakastettu.
Eikä ole kyse, että sitä olisi ronkeli. Kerran täällä ollaan, ja jos ei sitä oikeaa tule, niin ollaan yksin sitten.
Elämässä on paljon muita hyviä juttuja, niitä kannattaa arvostaa ja vaalia.
Ei löydy. Silmätkin on iän myötä muuttuneet pieniksi, kun naaman iho veltostuu ja luomet laskeutuu.