Rumien ihmisten vertaisketju
Minä olen ruma keski-ikäinen nainen, ja normaalisti sinut asian kanssa. Tiedän olevani ihan perusfiksu, empaattinen ja arvojensa mukaan elävä ihminen. Joskus kuitenkin surettaa se kuinka näkymätön sitä on, ainakin miesten silmissä. Koska eihän tuntematon ihminen näe kuin ulkokuoren...eikä siinä iloinen hymy ja katsekontakti auta, kun on ylipainoa ja rumat kasvot.
En ole tässä maailmassa miellyttämässä miehiä, mutta voin tunnustaa, että kyllähän sitä huomiota kaipaisi...edes joskus.
Olisi kiva jutella samoin ajattelevien kanssa.
Kommentit (110)
Rumat ihmiset loppuivat vauva palstalta :)
Vierailija kirjoitti:
Rumilusten joukkokokoontuminen?
Mä oon rumuuden lisäksi hullu, kummatkin ominaisuudet perin kusipääisältäni. En halua nähdä ketään ihmisiä eikä kukaan halua nähdä minua.
Minä! Joku kirjoitti leveästä rintakehästä, sellainen mullakin on. Ja koomisen lyhyet jalat, sekä suhteettoman isot kasvot ja litteät piirteet, näyttää pyöreälle pannukakulle. Nyt olen jo keski-ikäinen, mutta eipä miesseuraa löytynyt nuorempanakaan. Toki väliin tulee kaihomielisyys, mutta enimmäkseen olen tottunut. Asun nykyisin yksin vanhalla maatilalla kahden koiran ja hyötyeläinten kanssa. Tila on harrastus, leipä tulee pöytään palkkatöistä. Mulla on muutama hyvä ystävä ja sukulaisia, joiden kanssa tulen toimeen hyvin, niin sosiaalisia suhteita on ihan mukavasti.
Vierailija kirjoitti:
Noille hoikkuutta tarjoaville voin kertoa, että minun naamallani siitä ei ole hyötyä. Olen rumempi kuin Mauri Pekkarinen, joka ei ole kovin pahan näköinen 😀 Tunnen monia hyvännäköisiä ylipainoisia naisia, joilla on ollut kysyntää miesten keskuudessa. Ja jos olisin hoikan lisäksi vielä lihaksikas, vaikutelma olisi lähinnä outo.
Olit siis nainen?
Kyllä minun havaintojeni mukaan hoikkuus pelastaa useimmat. Hoikkuus + treenattu perse sitten pelastaa lähes kaikki. Ikä toki vaikuttaa, koska vanhempana massa siirtyy perseestä ja reisistä vähemmän suosiollisiin paikkoihin, aka keskikroppaan. Salaisuus on se, että ne treenatut muodot ovat lihasta, ja sen hankkiminen edellyttää treeniä jota naiset pitävät "bodaamisena". Eli raskaat painot ja toistoja kunnes et pystyisi tekemään yhtä vaikka pyssyllä uhattaisiiin. Nyrkkisääntönä jos yrität muuttua lihasmonsteriksi, hyvällä tuurilla saat sen verran lihasta että näytät timmiltä ja sopusuhtaiselta. On hyväksi muutenkin, terveydelle ja luustolle.
Miehillä on hankalampi tilanne. Treeni auttaa vain geenikomeita ja taloudellisesti riittävän menestyviä miehiä. Miksi? Koska hoikan ja treenatun miehen haluavat vain hoikat ja treenatut naiset - mutta heille geenikomeus ja taloudellinen menestys on ratkaisevampaa. ylipainoiset naiset puolestaan haluaisivat mieluiten nallekarhun jolla on dad bod.
Minä kuulun tähän joukkoon.
En ole sillä tavalla ruma, että ihmiset katsoisivat pitkään. Enkä itse asiassa usko, että muutkaan tässä ketjussa ovat.
Olen jotain rumaakin huonompaa, eli mitätön. Olen lyhyt, ja minulla on mieheksi siro kroppa. Minulla ei ole kirveellä veistettyjä kasvoja, massakasta kroppaa, tai muita piirteitä jotka vakuuttavat naisen alitajuisesti siitä, että tämä mies on hyvä taistelija ja naisensa turvaaja.
Myös käytökseni on epämiehekästä. En liiku voimakkain liikkein, en ota tilaa haltuun, en puhu kuuluvalla äänellä. Ne piirteet joita pidän vahvuuksiani, ovat naisista vastenmielisiä ja miehistä outoja.
Olen miehekkyyden määrässä ikäisiäni 20 vuotta jäljessä. Tämän voin päätellä siitä, että ainoat naiset jotka ovat kiinnostuneet minusta viime vuosien aikana, olivat parikymppisiä. Siitä ei ollut iloa, koska kyse oli humalatilasta. Totta kai he tajusivat seuraavana aamuna, että voi hel...tuli sitten lähenneltyä isän ikäistä miestä, joka on lisäksi ruma. Tästä syystä en itse halunnut tilanteiden etenevän pidemmälle, ja uskon kyllä että humalassakin nämä naiset olisivat jossain vaiheessa tajunneet että ei, ei, ei.
Nyt kun olen menettänyt viimeisenkin valittini eli sen, että näytin ikäistäni nuoremmalta, olen päättänyt heittää viimeisenkin toivon roskakoriin.
Sympatiani ovat kaikkien tämän ketjun ihmisten puolella, vaikka uskonkin, että oikeasti teissä on kauniita/komeita piirteitä. Silloin heikkoudet eivät haittaa niin paljon kuin useimmat kuvittelevat. Tilanne on huonompi vasta, kun ei ole mitään sellaista jota pidettäisiin hyvännäköisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noille hoikkuutta tarjoaville voin kertoa, että minun naamallani siitä ei ole hyötyä. Olen rumempi kuin Mauri Pekkarinen, joka ei ole kovin pahan näköinen 😀 Tunnen monia hyvännäköisiä ylipainoisia naisia, joilla on ollut kysyntää miesten keskuudessa. Ja jos olisin hoikan lisäksi vielä lihaksikas, vaikutelma olisi lähinnä outo.
Olit siis nainen?
Kyllä minun havaintojeni mukaan hoikkuus pelastaa useimmat. Hoikkuus + treenattu perse sitten pelastaa lähes kaikki. Ikä toki vaikuttaa, koska vanhempana massa siirtyy perseestä ja reisistä vähemmän suosiollisiin paikkoihin, aka keskikroppaan. Salaisuus on se, että ne treenatut muodot ovat lihasta, ja sen hankkiminen edellyttää treeniä jota naiset pitävät "bodaamisena". Eli raskaat painot ja toistoja kunnes et pystyisi tekemään yhtä vaikka pyssyllä uhattaisiiin. Nyrkkisääntönä jos yrität muuttua lihasmonst
Kerrotko vielä miten pannukakkunaamaa pitäisi treenata? Raskaat painot mihin?
Kasvojen luustoon yms. ei pysty vaikuttamaan toki, mutta omaan painoon kyllä. Ja usein ne kasvotkin näyttävät paremmalta, kun ylimääräinen rasva on poistunut. Just saying.
Vierailija kirjoitti:
En ole sillä tavalla ruma, että ihmiset katsoisivat pitkään. Enkä itse asiassa usko, että muutkaan tässä ketjussa ovat.
Olen jotain rumaakin huonompaa, eli mitätön. Olen lyhyt, ja minulla on mieheksi siro kroppa. Minulla ei ole kirveellä veistettyjä kasvoja, massakasta kroppaa, tai muita piirteitä jotka vakuuttavat naisen alitajuisesti siitä, että tämä mies on hyvä taistelija ja naisensa turvaaja.
Myös käytökseni on epämiehekästä. En liiku voimakkain liikkein, en ota tilaa haltuun, en puhu kuuluvalla äänellä. Ne piirteet joita pidän vahvuuksiani, ovat naisista vastenmielisiä ja miehistä outoja.
Olen miehekkyyden määrässä ikäisiäni 20 vuotta jäljessä. Tämän voin päätellä siitä, että ainoat naiset jotka ovat kiinnostuneet minusta viime vuosien aikana, olivat parikymppisiä. Siitä ei ollut iloa, koska kyse oli humalatilasta. Totta kai he tajusivat seu
Jotkut ovat niin rumia, että heitä katsotaan pitkään. Oikeasti.
Lisäksi olisin valtavan mielelläni mitätön nainen, valju mutta neutraali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olit siis nainen?
Kyllä minun havaintojeni mukaan hoikkuus pelastaa useimmat. Hoikkuus + treenattu perse sitten pelastaa lähes kaikki. Ikä toki vaikuttaa, koska vanhempana massa siirtyy perseestä ja reisistä vähemmän suosiollisiin paikkoihin, aka keskikroppaan. Salaisuus on se, että ne treenatut muodot ovat lihasta, ja sen hankkiminen edellyttää treeniä jota naiset pitävät "bodaamisena". Eli raskaat painot ja toistoja kunnes et pystyisi tekemään yhtä vaikka pyssyllä uhattaisiii
Kyllä, raskaat painot. Lisää lihasta, etenkin peppuun ja reisiin. Rasvaa pois.
Ja juu, kaikki eivät voi olla kauniita juuri sillä tavalla kuin haluaisivat. Minäkään en miehenä saa lisää pituutta panostamalla muihin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Kasvojen luustoon yms. ei pysty vaikuttamaan toki, mutta omaan painoon kyllä. Ja usein ne kasvotkin näyttävät paremmalta, kun ylimääräinen rasva on poistunut. Just saying.
Ei näytä enää tietyn iän, n. 40 v, jälkeen kun se pannukakkunaama valahtaa ja roikkuu eikä naamassa ole sitäkään vähää muotoa kuin nuorempana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miehekkyyden määrässä ikäisiäni 20 vuotta jäljessä. Tämän voin päätellä siitä, että ainoat naiset jotka ovat kiinnostuneet minusta viime vuosien aikana, olivat parikymppisiä. Siitä ei ollut iloa, kosk
Ja millä perusteella olet 100% varma, että sinua tuijotetaan rumuuden vuoksi. Suurin osa ihmisistä jotka uskovat noin, ovat väärässä. Millä perusteella sinä kuulut siihen pieneen vähemmistöön?
Minä tunnen esimerkiksi kookkaan naisen, jonka mielestä häntä tuijotetaan hänen kokonsa vuoksi, koska hän on "amatsoni".
No häntä kyllä tuijotetaankin, osa miehistä kun tykkää amatsoninaisista. Mutta tämä nainen haluaisi 185cm/100kg mitoissa tuntea itsensä pieneksi ja siroksi, eli vain ne jättikokoiset miehet jotka eivät tuijota (=katsele ihaillen), kelpaisivat.
Ja, itse treenasin tosi paljon nuorempana ja joillekin kelpasin kroppani puolesta yhden yön juttuihin mutta naama esti saamasta parisuhteen. t toinen kummallisen mallinen pannukakku
Vierailija kirjoitti:
Ja, itse treenasin tosi paljon nuorempana ja joillekin kelpasin kroppani puolesta yhden yön juttuihin mutta naama esti saamasta parisuhteen. t toinen kummallisen mallinen pannukakku
Niin, et kelvannut niille komeille miehille parisuhteeseen.
Juu olin aina se ruma. Ei ollut vientiä yläasteella eikä sen jälkeenkään. Joskus noin 30-vuotiaana baareissa miehet jopa lähestyivät. Silloin olin kai ihan ok näköinen. Nyt 50-vuotiaana kai ikäsekseni ihan kivannäköinen ja hoikka, mutta olen 50v. Ei kukaan enää kiinnostu. Aina katsellut vierestä, kuinka ystäviä haettiin tanssimaan baareissa ja heitä lähestyttiin.
Mahtavaa, ketju on saanut uusia kertomuksia! Uskon itsestäni samoin, kuin tuo "näkymätön mies", minustakaan ei löydy mitään kaunista piirrettä, jolloin voisi ajatella "no ainakin minulla on kauniit silmät/varpaat/tms". Ennemmin juurikin ei minkään näkönen.
Haluan silti vielä sanoa, että kiva tyyppi kyllä kaunistuu, kun häneen tutustuu. Kunpa ihmiset vain antaisivat mahdollisuuden.
AP
Mitähän syntymäsokeat ajattelevat tällaisista asioista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olit siis nainen?
Kyllä minun havaintojeni mukaan hoikkuus pelastaa useimmat. Hoikkuus + treenattu perse sitten pelastaa lähes kaikki. Ikä toki vaikuttaa, koska vanhempana massa siirtyy perseestä ja reisistä vähemmän suosiollisiin paikkoihin, aka keskikroppaan. Salaisuus on se, että ne treenatut muodot ovat lihasta, ja sen hankkiminen edellyttää treeniä jota naiset pitävät "bodaamisena". Eli raskaat painot ja toistoja kunnes et py
Tässä on vinha perä.
Naiset haluavat olla kauniita vain sillä klassisen kauniilla tavalla.
Miehillä on erittäin laaja naismaku. Meillä ei ole yhtä mallia joka miellyttää selkeästi eniten (pitkä-raamikas-harteikas-V-kroppa). Kukaan ei edes tiedä onko pitkä nainen suositumpi kuin lyhyt. Faninsa on siroilla, kurvikkailla, lihaksillailla, jne.
Mutta naisille kelpaa vain se klassisen kaunis prinsessasatujen naismalli. Jos et voi olla se, muu ei kelpaa. Ja tietysti halutaan vain tietynlaisia miehiä, vastaavan klassisen mallin mukaisia.
Jos minä, lyhyenä ja sirona miehenä, vetoaisin lähinnä pitkiin ja atleettisiin naisiin, en todellakaan valittaisi että mutku haluan vielä pienemmän ja siromman naisen tunteakseni itseni pitkäksi ja miehekkääksi.
Elämä on sellaista, ettei jokainen voi olla klassisen kaunis prinsessa. Mutta sitten voi olla jotain muuta. On pelattava omilla vahvuuksilla. Tuo kroppaan panostaminen on jotain mistä naiset aina valittavat, mutta tosiasia on että sillä suosio kasvaa. Etenkin nykyään kun perse on valttia, ja suurin osa ihmisistä näyttää kropan osalta perunasäkeiltä. Kyllä, seksisuosio kasvaa enemän kuin parisuhdesuosio, eli parisuhteeseen on tavoiteltava vaatimattomampia miehiä kuin komeimmat joita saisi yhdeksi yöksi.
Mietin samalla tuntemiani naisia ns. raatorehellisesti, ja mieleeni tuli kaksi joista en pysty kuvittelemaan miten he parantaisivat ulkonäköään oleellisesti. Mutta he ovat molemma onnellisesti naimisissa, eli oletettavasti miestensä silmissä kauniita. Eivät ne miehet olisi muuten saaneet laitettua lapsiakin alulle. Kolmas, joka menee lähelle samaa kategoriaa, viimeksi nähdessämme antoi pakit kivan oloiselle ujolle miehelle koska halusi mieluummin kisata exästään kahden baarinaisen kanssa.
Eli paino tasolle hoikka, ja treeniä niin kauan että perse on pyöreä. Ennen sitä ei edes keskustella siitä, että joku olisi toivottoman ruma.
Hieno ketju