AL: Naiset saavat nyt uida rinnat paljaana Tampereella
Kommentit (1803)
Olen kait sitten vähemmistössä kun minun mielestä "ei se mitä näet, vaan mitä et näe". Tämän takia pidän bikineistä ja yksiosaisista uimapuvuistakin. Sukkahousut on minulle hirveä heikkous tai luoja paratkoon ns. bodystocking "sukkahousuasu".
Vierailija kirjoitti:
Kun olin lapsi asuin lähellä psykiatrista sairaalaa. Sieltä karkasi itsesnsäpaljastelija. Mies. Odotti lapsia koulubussin pysäkillä ja tuli myös uimarannalle näyttäytymään. Se oli ahdistavaa.
Mutta naisten alastomuus ja vähäpukeisuus ei rehellisyyden nimissä juuri tuosta eroa. Siinä on sama tarve: ihminen ottaa vaatteet pois ja päättää näyttäytyä muille ihmisille.
Kyllä voin uskoa, että isojen löysien rintojen pakollinen katsominen esimerkiksi uimahallissa altaalle kävellessä voi olla ahdistava kokemus osalle ihmisistä. Lapsista ja nuorista. Osalla tulee uintiharrastus loppumaan.
Huomaa, ettei ihmisillä ole oikeita ongelmia, kun ahdistutan jo lajitoverin näkemisestä.
Mikseivät samalla muuttaneet kokonaan nudistirannaksi?
Vierailija kirjoitti:
Ihan takuulla lähtee silikoni-implantit lisääntymään.
Tampereella tästä tulee valtavitaa muutamassa vuodessa, ja naiset kilpailevat rintavarustuksella. Kato! Mulla on isommat kuin sulla!
Tällä hetkellä kylläkin pienet luomurinnat on taas muotia.
Jos lapsia ja nuoria olisi yhtään ajateltu, edes minuutti, tätä päätöstä ei olisi tehty.
Tampere voisi muuttaa vielä linjausta. Uimarannalla ylä- ja alaosa. Nudistiranta kahdelle rannalle (k18).
Uimahalliin, esim. Hervanta, joka päivä naisten yläosaton uintivuoro kaksi tuntia.
Muistakaapas, mailaton alue ja pelailuun sopiva alue luistelun ja jääkiekon puolelta. Tämä on hyvin samantapainen asia!
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsia ja nuoria olisi yhtään ajateltu, edes minuutti, tätä päätöstä ei olisi tehty.
Tampere voisi muuttaa vielä linjausta. Uimarannalla ylä- ja alaosa. Nudistiranta kahdelle rannalle (k18).
Uimahalliin, esim. Hervanta, joka päivä naisten yläosaton uintivuoro kaksi tuntia.
Muistakaapas, mailaton alue ja pelailuun sopiva alue luistelun ja jääkiekon puolelta. Tämä on hyvin samantapainen asia!
Ei matkaluistelijan sovi hyppiä jatkuvasti jääkiekkojen yli luistellessaan. Tampereella on tästä kokemusta. Tarvitaan eri tilat tai vuorot. Jo lasten takia.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on ihmeellinen alastomuuskulttuuri, jos sitä katsoo muualta Euroopasta käsin. Keski- ja Etelä-Euroopassa on ihan yleistä olla rannalla yläosattomissa. Saksa, Ranska ja Espanja on täynnä nakurantoja. Saksankielisissä maissa kaikki saunat on alastomia yhteissaunoja.
Suomessa ihmiset sekoo, kun jossain näkyy tissit.
Miksi verrata maihin, jossa kyseessä on tavanomainen tapa?.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereella tästä tulee valtavitaa muutamassa vuodessa, ja naiset kilpailevat rintavarustuksella. Kato! Mulla on isommat kuin sulla!
Tällä hetkellä kylläkin pienet luomurinnat on taas muotia.
Miten pienet tai isot rinnat voi olla muotia?
Luuleeko miehet oikeasti, että kaikki naiset haluavat olla rinnat paljaana julkisella uimarannalla? Eiköhän se ole aika pieni vähemmistö. Minä en ainakaan tule yläosattomissa olemaan, vaikka lupa olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin huonot vibat, naisia kun on jokalähtöön, eli on myös niitä jotka haluavat näytellä itseään ja esim isohkoja rintojaan.. uimahalleissa on kuitenkin myös paljon lapsia
Lapset on aika kulunut argumentti näissä jutuissa. Lapset on kaikkein eniten sinut alastomuuden kanssa ja nähneet vanhempansa alasti saunassa jatkuvasti. Iän myötä vasta tuollainen sun kaltainen asenne kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin lapsi asuin lähellä psykiatrista sairaalaa. Sieltä karkasi itsesnsäpaljastelija. Mies. Odotti lapsia koulubussin pysäkillä ja tuli myös uimarannalle näyttäytymään. Se oli ahdistavaa.
Mutta naisten alastomuus ja vähäpukeisuus ei rehellisyyden nimissä juuri tuosta eroa. Siinä on sama tarve: ihminen ottaa vaatteet pois ja päättää näyttäytyä muille ihmisille.
Kyllä voin uskoa, että isojen löysien rintojen pakollinen katsominen esimerkiksi uimahallissa altaalle kävellessä voi olla ahdistava kokemus osalle ihmisistä. Lapsista ja nuorista. Osalla tulee uintiharrastus loppumaan.
Niin, mutta jääräpäiset eivät halua ajatella asiaa sen enempää itsekkyyden vuoksi.
Keski-Euroopassa, kuten Saksassa, suurin osa ihmisistä ei käy nudistirannalla. Suurin osa ihmisistä pukeutuu tyylikkäästi ja peittävästi. Saksassa on paljon enemmän ihmisiä kuin Suomessa, siksi siellä riittää ihmisiä myös nudistirannoille.
Ihmiset käyvät siellä pääsääntöisesti ihan normaaleilla rannoilla uimassa normaalit uima-asut päällä.
Ja saunakulttuuri ei ole mitään valtakulttuuria siellä.
On tyhmää, että Suomessa, Tampereella siis, on jatkossa kaikkien pakko joutua katselemaan yläosattomia naisia rannoilla ja uimahallissa. Eikö tosiaan eri vuoroja tai tiloja voida järjestää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Se on ihan se ja sama minne sitä toista ihmistä koskee, jos se kosketus tapahtuu ilman suostumusta ja sen motiivi on seksuaalinen.
Joo, mutta unohdat nyt kaksi asiaa.
1. Seksuaalinen kosketus ei tapahdu itsekseen, vaansilloin aina joku koskettaa seksuaalisesti.
2. Luvaton seksuaalinen kosketus liittyy seksuaalisuuteen vain siten, että sen tarkoitus on alistaa seksuaalisesti, käyttää valtaa toisen seksuaalisuuden yli, koska ei arvosta toista/toisia ihmisiä. Kyse on vallasta, halventamisesta, alistamisesta ja halusta hallita muita käyttämällä seksuaalisuutta aseena. Tähän asti olemme varmaankin samaa mieltä?
Toinen puoli on se, että myös paljasteleva ihminen tekee paljastelunsa itse, vastoin kohteeensa (ihminen/ihmiset joille paljastellaan) suostumuksetta. Kyse on vallasta, halventamisesta, alistamisesta ja halusta hallita muita käyttämällä seksuaalisuutta aseena.
Tätä et ehkä hyväksy, koska pystyt ajattelemaan asiaa vain konkreettisella tasolla, kosketus vs. pelkkä kokeminen.
Voiko ihmistä alistaa ja hallita henkisesti? Tunteita ei voi koskea, onko seksuaalisesti ahdistellun tunne ja kokemus siis olematon? Onko se vain fyysinen olo, joka menee ohi? Voiko joku muu mitätöidä kohteen ulkopuolelta? Onko oikeus mitätöidä se, että moni nainen ja mies kokee paljastelun motiivin olevan seksuaalisuuden käyttäminen aseena?
Ihmistä voi pakottaa ja nöyryyttää seksuaalisesti koskematta ollenkaan. Onko se väärin, jos mies tekee niin naiselle? Onko se oikein, jos nainen tekee sen miehille ja osalle naisista? Voiko alle puolet ihmiskunnasta (naiset, jotka haluavat paljastella) määritellä asioita toisten puolesta tässä yhteiskunnassa? Luulin, että sanoitte ei, jos kyse on naisten yleisistä oikeuksista. Eikö sama päde enää, jos ei ole itse uhripuolella, kohteena? Jos näin on, asenne ja agenda ei kestä tarkastelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on ihmeellinen alastomuuskulttuuri, jos sitä katsoo muualta Euroopasta käsin. Keski- ja Etelä-Euroopassa on ihan yleistä olla rannalla yläosattomissa. Saksa, Ranska ja Espanja on täynnä nakurantoja. Saksankielisissä maissa kaikki saunat on alastomia yhteissaunoja.
Suomessa ihmiset sekoo, kun jossain näkyy tissit.
Miksi verrata maihin, jossa kyseessä on tavanomainen tapa?.
No siksi, että auttaa ymmärtämään, ettei alastomuus ole lähtökohtaisesti mikään ongelma tai ongelmien aiheuttaja.
Hyvin on asiat ja pienet on huolet, jos paljaat rinnat on se joka nuorison turmelee 0.o
Ei alastomuuden kammoaminen ole luonnollista, päinvastoin. Se on meidän ihanan "hävetkää itseänne" ja "katukaa tekojanne" kasvatuksen ja moralisoinnin tulosta. Hienoa että Tampere on tässäkin asiassa edellä muita.
Vierailija kirjoitti:
Nakurannoilla näkee paljon vähemmän leikeltyjä bimboja kuin tekstiilirannoilla. Kaikkien täysi alastomuus ei ole samalla tavalla seksuaalista kuin vähän peittäminen ja vähän paljastelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta jääräpäiset eivät halua ajatella asiaa sen enempää itsekkyyden vuoksi.
PS. harmi, kun rintojen sijasta mainitsit isoista löysistä rinnoista, etkä vain rinnoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, ettei ihmisillä ole oikeita ongelmia, kun ahdistutan jo lajitoverin näkemisestä.
Huomaan, että sinulta puuttuu tässä asiassa kokonaan empatia. Itsensä paljastelijan kohtaaminen lapsuudessani useita kertoja oli todella pelottavaa ja ahdistavaa. Itsensä paljastelu on edelleen rikos. Ja ihan syystä.
Ja voin uskoa, että vanhempien naisten raskaat riippurinnat ovat monelle lapselle ja nuorelle uhkaava näky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaan, että sinulta puuttuu tässä asiassa kokonaan empatia. Itsensä paljastelijan kohtaaminen laps
Todellakin puuttuu empatia tyhjästä nillittäjiä kohtaan.