Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enpä olisi ikinä uskonut, että isännöitsijä ottaisi minuun yhteyttä tällaisen asian takia.

Vierailija
24.07.2024 |

Yksi samassa rapussa asuva naapurini alkoi moittia minua melkein heti, kun muutin tähän kerrostaloon: olen hänen mielestään liian lihava, en liiku tarpeeksi, olen liian lyhyt, käyn suihkussa liian usein (3-4 krt/vko, hoidan suihkussa käymisen enne iltakymment, jokaisessa asunnossa on vesimittari), mikroaaltouunini pling-ääni ottaa häntä aivoon jne. En ole koskaan kritisoinut häntä yhtään mistään, vain kuunnellut kiltisti, mitä hänellä on ollut minulle sanottavaa. Päätin kuitenkin lopulta, että en halua olla hänen kanssaan minkäänlaisessa kanssakäymisessä, koska koen hänen käytöksensä minua kohtaan hyvin ikävänä. Isännöitsijä otti siis tänään yhteyttä ja kertoi, että asukas X kokee minut nyt puhumattomuuteni takia erittäin ahdistavana ihmisenä ja että meidän pitäisi sopia kiistamme. Miksi minun pitäisi edes tervehtiä tällaista ihmistä? 

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten suihkussa käymisestä voi valittaa kun on oma vesimittari?

Jos se on se viemäriin lorisevan veden ääni.

Vierailija
22/66 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistata paskat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurillasi on mielenterveysongelmia. Hän on yhtä suuri rasite isännöitsijälle kuin sinullekin, joten isännöitsijä saa naapurisi hiljaiseksi "lupaamalla" hoitaa asian kanssasi. Niin hän saa naapurin pysymään edes pari päivää hiljaa häntä häiritsemättä. Isännöitsijä ei saa sanoa suoraan sinulle naapurisi mt-ongelmista , sillä häntä sitoo vaitiolovelvollisuus. Hän vain toivoo, että ymmärtäisit mistä on oikeasti kyse. Siksi hän puhui"sovusta" naapurin kanssa eli käytännössä älä ota itseesi,

Jatkossa, jos sama naapuri taas sekoilee, muistuta itseäsi, ettei hän ole terve ja tuskin tajuaa mitä tekee. Hymyile, nyökkää, myöntele että tulipa tosiaan käytyä suihkussa kello kahdeksan illalla , ja jatka vain matkaasi. Jos se ei auta pyydä muilta naapureilta vinkkejä, miten he ovat selvinneet hänen kanssaan,

Vierailija
24/66 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellä on enää vuonna 2024 mikro josta kuuluu "bling"?? Okei, halvimmat on tollasia

Vierailija
25/66 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jompikumpi vuokralla? Jos toinen on taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja tai vastaava niin kannattaa varoa.

Nuo hallituksen pj:t vasta pellejä monesti ovat. Meidänkin taloyhtiössä kuvittelee vissiin omistavansa koko yhtiön. Muille aina sekalaisia ukaaseja jakelemassa, mutta kun omaa käytöstään aletaan ruotia, niin jopa alkaa valitus. Lisäksi tyhmä kuin saapas eli ollaan maksettu monta tuhatta ekstraa turhista remonteista, koska rouva ei osaa laskea.

Vierailija
26/66 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isännöitsijä ei ole ottanut sinuun yjteyttä. Yritä keksiä parempi provo.

Vierailija
27/66 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita isännöitsijälle viesti että olet mykkä.

Vierailija
28/66 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset heti alkuun todennut naapurille, että pitäisi huolen ihan vaan omista asioistaan. 

Vierailija
29/66 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kusipelti

Eli kuset pellille ja pakastat sen. Pudota pakasteena postiluukusta.

Toimintatapoja on monia. Voi kusta astiaan esim. ja siitä kaataa pakastusastiaan. Pakastettu muoto oltava luukusta mentävä. Saa käyttää mielikuvitusta.

Ei kannata provosoitua, tilanne vain pahenee.

Vierailija
30/66 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallinen kommentti tässä. Mieti onko naapuri niin iso riski viihtyvyydelle tai turvallisuudelle että kannattaisi muuttaa. Jos et halua muuttaa, vastaa isännöitsijälle kirjallisesti ja kerro taustat naapurin käytöksestä. 

Naapurin vointi saattaa pahentua, on tärkeää että sinä ja toiset asukkaat teette ilmoituksia isännöitsijälle ja myös huoli-ilmoituksia kuntaan että naapurille saadaan hänen tarvitsemaa lääkärin apua. 

Mikään ei velvoita sinua puhumaan naapurille.

Vierailija
31/66 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko koko sepustuksesta sanaakaan. Tai okei, naapuri voi oikeastikin olla noin hullu, mutta YKSIKÄÄN isännöitsijä ei tässä maassa ottaisi yhteyttä asukkaaseen vain siksi että joku valittaa että asukas ei puhu hänelle. Täysin mahdoton ajatus. 

Vierailija
32/66 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jompikumpi vuokralla? Jos toinen on taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja tai vastaava niin kannattaa varoa.

Nuo hallituksen pj:t vasta pellejä monesti ovat. Meidänkin taloyhtiössä kuvittelee vissiin omistavansa koko yhtiön. Muille aina sekalaisia ukaaseja jakelemassa, mutta kun omaa käytöstään aletaan ruotia, niin jopa alkaa valitus. Lisäksi tyhmä kuin saapas eli ollaan maksettu monta tuhatta ekstraa turhista remonteista, koska rouva ei osaa laskea.

Naisena minäkin olin 20 vuotta hallituksen puheenjohtajana. Aikaan sisältyi mm. ikkuna- ja julkisivuremontti sekä perusteellinen linjasaneeraus. Molemmat remontit alittivat budjetin, linjasaneeraus isosti. Hpj ei yksin teetä yhtään mitään, hallitus päättää mitä on tarvis tehdä. Terveisin "Yksi pelle"

Vierailija
33/66 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kusipelti

Eli kuset pellille ja pakastat sen. Pudota pakasteena postiluukusta.

Toimintatapoja on monia. Voi kusta astiaan esim. ja siitä kaataa pakastusastiaan. Pakastettu muoto oltava luukusta mentävä. Saa käyttää mielikuvitusta.

Ilmoitettu poliisille, yllytät kotirauhan rikkomiseen eli rikokseen.

Vierailija
34/66 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asukasisännöitsijä syyttää minua kaikenlaisesta pienestä ilkivallasta talossamme. Syynä on se, että naapurini on hänen bff ja minä olen valittanut tuon naapurin tupakoinnista asukasisäännöitsijälle. Kun se ei johtanut mihinkään eikä asukasisäännöitsijä tehnyt sitä mitä laki vaati, niin tein valituksen ylemmälle taholle. Tästä alkoi sitten uhkailu, että saan kohta varoituksen, että minut on nähty siellä ja täällä se oikeuttaa heitä hakemaan minulle häätöä. Ilmoitin heille tuossa yhteydessä, että olkaa hyvä vain ja hakekaa, mutta muistakaa, että kykenen todistamaan 24/7 missä olen liikkunut ja mitä olen tehnyt. (oikeasti siihen pystyn, kska tajusin jo alussa, että jos asukasisännöitsijä on puolueellinen ja tupakoitsija valmis jopa valehtelemaan, että pääsisi minusta eroon, koska valitan hänen tupakoinnistaan, niin oli helppo alkaa toimenpiteisiin, joiden avulla voin itse todistaa tekemiseni ja tekemättä jättämiseni).

No... valitukseni ansiosta asukassisännöitsija sai itse varoituksen toimistaan. Tupakoitsija päätti etsiä itselleen uuden asunnon - asuu nyt asukasisännöisijan kanssa samassa talossa ;D

Vierailija
35/66 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellä on enää vuonna 2024 mikro josta kuuluu "bling"?? Okei, halvimmat on tollasia

Mikron 3 ehdotonta ominaisuutta: kellokytkin josta käännetään aika, toinen saman näköinen josta säätyy teho ja merkkiäänenä kilahdus.

Eipä tarvitse olla neuvomassa vieraita miten mikroa käytetään, eikä tarvitse esim. Aamulla kuunnella mitään hirvittävää piippausshowta, kun joku tekee vaikkapa puuron mikrossa.

Vierailija
36/66 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin se pj. on niitä "turhia remontteja" laskenut. Kyllä sen hoitaa isännöinti kuten myös kilpailutuksen ja semmoiset. Toisekseen oletko sellainen osakas, jonka mielestä kaikki remontit ovat turhia ja napiset joka asiasta? On aivan liikaa taloyhtiöitä, joissa paljon korjausvelkaa kun kaikkia pakollisia remonttejakin lykätään koko ajan eteenpäin. Terkuin oman taloyhtiön hallituksen pj.

Vierailija
37/66 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuvata naapurin ilkeilyt videolle. Niin mä oon tehnyt :) 

Vierailija
38/66 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

salakuvaaminen on kielletty

Vierailija
39/66 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa huomioon, että rappukäytävä on kotirauhan suojaamaa aluetta eikä siellä saa kuvata toisia.

Vierailija
40/66 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisena minäkin olin 20 vuotta hallituksen puheenjohtajana. Aikaan sisältyi mm. ikkuna- ja julkisivuremontti sekä perusteellinen linjasaneeraus. Molemmat remontit alittivat budjetin, linjasaneeraus isosti. Hpj ei yksin teetä yhtään mitään, hallitus päättää mitä on tarvis tehdä. Terveisin "Yksi pelle"

En lainkaan usko, että sukupuoli on ratkaiseva asia laskutaidossa. Meidän taloyhtiössä olisi kriittistä tehdä ikkunaremontti (ikkunat 50-luvulta), mutta emme voi, koska typerä pj. on sitä mieltä, että pannaan miljoona saunaremonttiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi