Miten päästä töissä yli huonosta palautteesta?
Pitääkö vaan lopettaa hommat? Vai miten voi tästä selvitä?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Olen esimies, ja alaiset eivät pidä minusta.
-ap
Itse en tykkää esimiehestä, jos hän ei kuuntele minua ja arvosta mielipiteitäni. Ja jos ei ole luottamusta yhtään, en jaksa yhtään. Osaan työni kyllä, esimiehen ei tarvitse tutkailla tekemistä. 

Ota se mahdollisuutena kehittyä työssäsi paremmaksi, älä tuomiona omaa persoonaasi kohtaan.
Miten voi olla esimiestehtävissä, jos ei yhtään kestä negatiivista palautetta ja tarvitsee vauvapalstan apua sen käsittelyyn?
Ottaa sen enemmän oppina. Ei ota liian henkilökohtaisesti itseensä, vaan keskittyy enemmän siihen missä virhe tapahtui, miksi siitä annettiin palautetta ja miten sen pystyy jatkossa välttämään. Palautteessa voi piiliä avaimet menestykseen, jos sen osaa ottaa oikein.
Ilman kritiikkiä ei kukaan kehity. Kritiikki on arvokasta, kun sen osaa ottaa vastaan oikein. Se toki täytyy muistaa, että kritiikki on eri asia kuin haukkuminen.
Ei kai tuosta tarvitse potea omantunnon tuskia, ellei palaute ole ansaittua ja asioita ei yritetäkään korjata. Joko sinun itsesi toimesta tai esimiehen käskystä. Jälkimmäisessä tapauksessa harkitsisin vakavasti työpaikan vaihtoa, koska ei hyvinvointi tuollaisessa työpaikassa lisäänny tai pahoinvointi poistu tykysirkustempuilla.
Vierailija kirjoitti:
Ilman kritiikkiä ei kukaan kehity. Kritiikki on arvokasta, kun sen osaa ottaa vastaan oikein. Se toki täytyy muistaa, että kritiikki on eri asia kuin haukkuminen.
Vaikka haukkuisi miten, on aina syytä miettiä miten ko. henkilö on voinut asiat niin väärin ja mitä voisi tehdä ettei väärinymmärryksiä tapahtuisi jatkossa. Asenne asiakastyytyväisyyteen on hieman erilainen, jos asiakkaita on vuositasolla maksimissaan muutamia kymmeniä ja he vievät helposti rahansa muualle. Tyytyväisyyteen joutuu satsaamaan vähän eri tavalla kuin joku virkailija, jolla on loppumaton asiakasvirta. Ja joiden tyytyväisyys ei loppupeleissä paina lainkaan vaakakupissa. He ovat pelkkiä objekteja.
Negatiivinen palaute on äärimmäisen arvokasta. Ole ilahtunut siitä ja mieti oliko palaute aiheellista ja jos oli, mieti mitä siitä voisi oppia.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla esimiestehtävissä, jos ei yhtään kestä negatiivista palautetta ja tarvitsee vauvapalstan apua sen käsittelyyn?
Et ehkä osaa kuvitella, minkälaista se palaute voi olla. Se voi olla esim että tapa itsesi. Ihminen se esimieskin on.
Mä sain esihenkilöltä palautetta että asiakas oli ottanut yhteyttä ja kommentoinut kommunikaatiotapaani. Sen verran sain kaivettua että jokin yksi tilanne oli ollut. Esihenkilö ei suostunut kertomaan mitä oli tapahtunut ja mitä olin sanonut pahasti taie epäkohteliaasti vaikka pyysin tarkentamaan. Mielestäni hiukan outoa.
Nimellinen palaute vai nimetön? Nimettömät palautteet ovat joskus keksittyjä, jos sinulla on lähipiirissäsi joku sinulle katkera henkilö. Tämä kannattaa huomioida.
Omalla kohdallani virheen teko tarkoitti, että alettiin kiusaaminen joukolla, pomolle liioiteltiin kaikki tekemiseni eikä kukaan ollut puolellani. Sain potkut, mutta opin etten koskaan mene naisvaltaiseen työpaikkaan enkä varsinkaan hoitoalalle.
Ota loparit...huono palaute voi tarkoittaa kyllä muutakin ..
Jos on tehnyt työnsä huonosti ja siitä tulee palautetta, niin sehän on vaan hyvä asia. Ei välttämättä itse ole huomannuta asiaa. Sitten vaan tehdään se työ paremmin. Se on ammatttitaidon kehittymistä. Lopulta, kun olet vuosia tehnyt jotain työtä ja tiedät kaikki tuhannet ykstyiskohdat mitkä pitää huomioida. Sinusta on tullut alan ammattilainen.
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdallani virheen teko tarkoitti, että alettiin kiusaaminen joukolla, pomolle liioiteltiin kaikki tekemiseni eikä kukaan ollut puolellani. Sain potkut, mutta opin etten koskaan mene naisvaltaiseen työpaikkaan enkä varsinkaan hoitoalalle.
Vaarallista miten tuollaiset sosiopaatit eksyvät joukolla hoitoalalle. Ja tuollaisiin kiusaajiin pitäisi potilaiden luottaa!
Vierailija kirjoitti:
-ap
Yleensä ne esimiehet, jotka antavat suoraa palautetta työntekijöille, ovat vihattuja. Sitten pidetään niistä, jotka ovat edessäpäin kaverillisia ja lipeväkielisiä, mutta haukkuvat selän takana.
Vierailija kirjoitti:
-ap
Onko väliä, jos alaisesi eivät pidä sinusta? Jos kyse on vain kuka tykkää ja kenestä, niin työpaikalle ei tulla fiilistelmään kuka ois kiva tyyppi just mulle.Joten jos palaute on ollut pelkkää pohtimista tunteista jatka työtäsi unohda koko palaute.
Kaikki muu kannattaa ottaa uudelleen puheeksi ja pyytää ehdotyuksia, miten voisit petrata työssäsi. Ehkä olet tähän asti uskonut toimivasi oikein sen mukaan miten itse uskoy olevan oikein, mutta koska olet esimies joudut tekemään kompromisseja ja kehittymään hyväksi esimieheksi. Et ole huono, vaan sinulla on vielä oppimista. Ota se niin.
Luin aikoinaan eräästä henkilöstä tehdyn arvioinnin. Ihminen oli arvosteltu maan rakoon. Heikkolahjainen, hidas kehityskelvoton. Oli kuitenkin palkattu töihin, ja oli yksi parhaista työntekijöistä. Jäi mietityttämään, mitkä asiat olivat vaikuttaneet arvostelijan näkemykseen. Henkilökohtainen huono päiväkö.
Viinipulloarpajaiset ovat puuhastelupajojen lapsellsta pelleilyä. Ei niistä aikuinen alkoholia käyttämätön ihminen ilahdu.