Miksi ulkomailla on kaasuhellat käytössä?
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen sitä että miksi vihreät ei eu:n parlamentissa vaadi kaasuhelloista luopumista. Kaasu ei ole uusiutuvaa energiaa ja kaasua tulee venäjältä, miksi vihreät ei vaadi sähköllä toimivia helloja?
Kaasu nähdään yhtenä ihmisen vapauden kulmakivistä. Voi ostaa kaupasta kaasupullon ja lähteä metsään lämmittämään safkaa. Koetahan tehdä sama sähköhellalla.
Kuulepas Ap, kaasuhella on itse asiassa paras hella ruoanlaittoon. Jos katsot suomalaisiakin sisustuslehtiä, missä on esitelty joku arvoasunto, kaasuhellahan se siellä keittiössä komeilee.
Meillekin laitettiin rempassa kaasuhella. Aivan paras, heti kuuma, heti kylmä 👍
Kaasuliedellä on mukava laittaa ruokaa. Hyvät induktioliedet ovat ok mutta hyvä kaasuliesi päihittää ne silti selkeästi.
Vierailija kirjoitti:
Kaasuliesi ja sähköuuni on paras mahdollinen kombo ruoanlaittoon.
Mikä siitä tekee sähköhellaa paremman? Lämpenee nopeammin joo, mutta se nyt ei suoranaisesti vaikuta lopputulokseen mitenkään.
Kaasu tuottaa fossiilisista polttoaineista vähiten CO2-päästöjä. Hiilellä tuotettu sähkö on paljon pahempaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulepas Ap, kaasuhella on itse asiassa paras hella ruoanlaittoon. Jos katsot suomalaisiakin sisustuslehtiä, missä on esitelty joku arvoasunto, kaasuhellahan se siellä keittiössä komeilee.
Elokuvista ja sarjoista on tullut mielikuva, että ainakin Ranskassa ja Italiassa käytetään kaasuhellaa. Oliskohan käytössä myös asunnon lämmittämiseen talvella.
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen sitä että miksi vihreät ei eu:n parlamentissa vaadi kaasuhelloista luopumista. Kaasu ei ole uusiutuvaa energiaa ja kaasua tulee venäjältä, miksi vihreät ei vaadi sähköllä toimivia helloja?
Kaasun tuonti Venäjältä vähnee koko ajan ja kohta se loppuu kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaasuliesi ja sähköuuni on paras mahdollinen kombo ruoanlaittoon.
Mikä siitä tekee sähköhellaa paremman? Lämpenee nopeammin joo, mutta se nyt ei suoranaisesti vaikuta lopputulokseen mitenkään.
Kuumuutta voi säädellä koko ajan. Erinomainen esim kalojen ja lettujen paistossa, pannun lämmön saa pidettyä tasaisena. Eli kyllä nimenomaan vaikuttaa juuri lopputulokseen.
Eli on parempi tuottaa sillä kaasulla sähköä ja käyttää sitten sähköhellaa.
"Sähkön hinta on laskenut Euroopassa viime viikkoina lähes samaa tahtia kuin kaasun hinta. Kehitys johtuu siitä, että Manner-Euroopassa sähköä tuotetaan laajasti kaasua polttamalla. Sähkömarkkinoilla hinnan määrää kallein tuotantomuoto, joten kaasun mukana nousee myös esimerkiksi tuulivoiman hinta."