Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri uhkasi väkivallalla jos en lopeta tupakointiani parvekkeellani...Vuokra-asunto, mutta tupakointia ei ole taloyhtiössä kielletty

Vierailija
24.07.2024 |

Naapurin 30+ ikäinen mies sanoi että jos vielä käyn hänen parvekkeensa vieressä tupakalla ja siitä tulee savua hänen asuntoonsa, niin hän "poistaa ongelman". Hän muuttui agressiiviseksi asian suhteen sen jälkeen kun hänen lapsensa alkoi vierailla hänen luonaan. hän sanoikin että ei koskaan tykännyt tupakoinnistani, mutta nyt asiaan vielä vaikuttaa hänen lapsensa. Tässä taloyhtiössä ei ole tupakointikieltoa, joten eihän tuolla uhkailulla ole mitään painoarvoa? Voin soittaa poliisit ja laki on puolellani. Miksi hän itse muuta jos asia on ongelma? 

Kenelläkään muulla kokemuksia vastaavasta? En minä sisälläkään voi polttaa.

Kommentit (262)

Vierailija
221/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointia vieroksuvan naapurin on muutettava toisaalle, jos ja kun se häntä ärsyttää. Hän ei ole taloyhtiönsä järjestysssääntöjen yläpuolella.

Vierailija
222/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoinnin saisi sosiaalipolitiikala kuntoon ja taloutta sätelemällä.

Yleensä savuttomuutta on korkeissa tuloasteissa. Hyvätuloset eivät elä niin epäterveellisesti, koska heillä on stressitön tulevaisuus ja hyvät tulevaisuuden näkymät. On turvatyöpaikat ja sellainen elämä että voi ajatella elävänsä pitkän ja terveen elämän.

Pätkäduunarit pienillä palkoilla elävät stressissä ja tupakka todennäköisesti auttaa paljon, mutta eihän nykyisillä palkoillakaan ole varaa ketjupolttamiseen, mutta sen verran voi polttaa että se vituttaa myös lähipiiriä.

Maksakaa parempaa palkkaa ja luokaa tupakoiville paremmat näkymät tulevaisuudelle, niin taatusti loppuu myös alkon holtiton käyttö viikonloppuisin. Pienistä asioista kiinni nämä jutut lopulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palatakseni palstan vakioaiheeseen. Tupakoiva mies, ei jatkoon. 

Vierailija
224/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää tupakan lisäksi autot joista lähtee pakokaasua.

Miksi enemmistö on sitä mieltä että autot kyllä saa saastuttaa ja pitää kestää parvekkeella pakokaasua, kun niitä ajelee tuosta ohi? Tupakointi on pienempi paha mitä autoista lähtevään käryyn tulee.

Niin joo. Se ei haittaa, koska te autoilette. Siksi mun pitää vähemmistönä kestää vain se lyijykatku.

minun parvekkeen alla ei mene autotietä eikä ole edes parkkipaikkaa. sen sijaan tupakoitsija on. tosin hänen on nykyisin oikeuden määräämästä pakosta johtuen mentävä tupakoimaan ulos, säästä ja kellonajasta riippumatta. Ja hän tietää, että teen hänestä valituksen heti, jos yksikin tupakka siellä parvekkeella syttyy. Olisin paljon suopeampi, jos hän olisi osannut käyttäytyä silloin kun ensi kertaa asian esitin taloyhtiökokokuksessa. Hän ei osannut, joten minä osaltani päätin ettei meillä ole enää minkäänlaisia välejä ja ainoa asia, jonka hänen suuntaansa teen, on se, että teen valituksen, jos se tupakka siellä syttyy. Hän onkin etsimässä itselleen nyt omaa halpaa ok-taloa. varmasti löytää, koska tupakoitsijana hänelle taatusti kelpaaa joku puolihomeinenkin talo - eihän niillä homemyrkyilläkään väliä ole, kun tupakkamyrkylläkään ei ole.

Vierailija
225/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos ette vielä tienneet, niin järjestyssääntöjen yli voi kävellä. Vaikka tupakointi ei olisi kielletty parvekkeella.

Tupakkalain mukaan asuntoyhteisö voi hakea kunnalta tupakointikieltoa, huoneistojen parvekkeille, huoneistojen käytössä oleviin ulkotiloihin, huoneistojen sisätiloihin.

On harhaluulo, että parvekkeella tupakoivalle ei voi tehdä mitään. Sentakia olisi hyvä päästä sopuun ja yhteisymmärrykseen, jos sekään ei auta, hakee kieltoa virallisesti. Näissä keskusteluissa on paljon ihmisiä jotka ei tunne eikä tiedä nykyisiä lakeja, kuinka ne toimivat.

Jos tupakointi on häiritsevää ja toistuvaa, terveydelliset syyt menevät jonkun tupakointioikeuden edelle.

Vierailija
226/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli tupakointia ei ole kielletty talonyhtiössäsi, eikä ole merkattu mitään tupakointipaikkaa erikseen, niin sinulla on täysi oikeus polttaa tupakkaa parvekkeellasi. Anna ukon uhota. Voit nostaa siitä kanteen häntä vastaan jos rupeaa uhkailemaan enemmän.

EI ole, jos tupakansavua kulkeutuu muiden ihmisten asuntoihin. silloin se kielletään. tupakasta kärsivän tosin täytyy tehdä valitus siitä, koska tunnetusti röökaaja ei välitä

Vierailija
227/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi enemmistö on sitä mieltä että autot kyllä saa saastuttaa ja pitää kestää parvekkeella pakokaasua, kun niitä ajelee tuosta ohi? Tupakointi on pienempi paha mitä autoista lähtevään käryyn tulee.

Niin joo. Se ei haittaa, koska te autoilette. Siksi mun pitää vähemmistönä kestää vain se lyijykatku.

minun parvekkeen alla ei mene autotietä eikä ole edes parkkipaikkaa. sen sijaan tupakoitsija on. tosin hänen on nykyisin oikeuden määräämästä pakosta johtuen mentävä tupakoimaan ulos, säästä ja kellonajasta riippumatta. Ja hän tietää, että teen hänestä valituksen heti, jos yksikin tupakka siellä parvekkeella syttyy. Olisin paljon suopeampi, jos hän olisi osannut käyttäytyä silloin kun ensi kertaa asian esitin taloyhtiökokokuksessa. Hän ei osannut, joten minä osaltani päätin et

Siis sä voitit ton miehen jotenkin jonkin tapaisessa tastelussa?

Ja oot tän tarinan sankari ja mies ei ole.

Vierailija
228/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet on jumahtaneet tiedossa ja uskossaan mitä tulee tupakointiin johonkin 70, 80, 90 - luvulle. Paljon on lait muuttuneet noista ajoista ja nykyään on lait tehty terveys edellä, tupakoinnin terveyshaittojen takia. Omalla parvekkeella tupakointi ei ole enää mikään rikkomaton ihmisoikeus niinkuin joskus aikoinaan vaan sille pystytään terveysperustein hakemaan kielto, vaikka se ei olisi talonyhtiön järjestyssäännöissä erikseen kielletty.

Vierailija
229/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menisin ulos polttamaan. Jos kerran tiedät, että tupakointi häiritsee naapuria, niin mikset tee asialle mitään.

Vierailija
230/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun autoilija painaa kaasua niin tulee ilmaan epäpuhtauksia, mutta kylmän viileinä he vain kaasuttavat ohi vaikka ympärillä olisi lapsia jalkakäytävällä parhaimmalla korkeudella mihin pakokaasu jää pyörimään ja siitä henkeen. Autosta irtoaa monenkertaisesti epäpuhtauksia mitä tupakasta sen lyhyen ajan aikana.

Tätä ei vain sokeat ihmiset tajua että ympärillämme on todella saastuttavia laitteita ja tupakka on se itkun aihe.

Keisarin uudet vaatteet.

Vierailija
231/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saisi tupakoinnin, pössyttelyn, alkoholin juomisen ja narkkaamisen kiertää kaikilla parvekkeilla.. Ei kiinnosta nähdä, kuulla eikä haistella. Tehköön piilossa jossain muualla.

V i tun n a tsi olet

V i tun persreikäidiootti olet. Röökilutkille pitää laittaa kova kovaa vastaan. Muuttakoot ne maalle, kerrostaloihin ette tule. Tai itkette ja lopetatte sen röökilutkailun.

Vierailija
232/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet on jumahtaneet tiedossa ja uskossaan mitä tulee tupakointiin johonkin 70, 80, 90 - luvulle. Paljon on lait muuttuneet noista ajoista ja nykyään on lait tehty terveys edellä, tupakoinnin terveyshaittojen takia. Omalla parvekkeella tupakointi ei ole enää mikään rikkomaton ihmisoikeus niinkuin joskus aikoinaan vaan sille pystytään terveysperustein hakemaan kielto, vaikka se ei olisi talonyhtiön järjestyssäännöissä erikseen kielletty.

ja sellaiset järjestyssäännöt, jotka aiheuttavat toisille terveydellistä haittaa ovat jo itsessään pätemättömiä.  ihan sama vaikka siellä lukisi, että joulupukki saa käydä omin luvin _usasemassa kaikkia taloyhtiön naisia, niin ei saa siltikään. Ei vaikka miten lukisi järjestyssäännöissä.

Vierailija
233/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahdataan tupakoivia, mutta jätetään autoilu rauhaan. Joo.

Vierailija
234/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahdataan tupakoivia, mutta jätetään autoilu rauhaan. Joo.

harvan parvekkkeen alapuolella menee autotie....

Vierailija
235/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi on vielä ihmisiä, jotka tupakoivat. Eikö nyt jo jokainen tiedä, että tupakka on pelkkää myrkkyä. Toisaalta, niin typeriä ihmisiä on vielä. Mitäpäs jos olisikin taloyhtiöitä, joihin muuttamisen edellytyksenä olisi se, että kaikki polttavat kuin korsteenit. Ainakin kaksi, mieluummin kolmattakin röökiaskia vuorokaudessa. Saisi tupakoida joka ainoassa taloyhtiön tilassa. Mikäpä olisikaan sen mukavampaa kuin istua saunan lauteilla rööki suupielessä olunen kädessä. Rappukäytävät olisivat sakeana röökin savusta ja kaikilla olisi niin mukavaa. Sitten me muut saisimme olla rauhassa tuolta kamalalta hajulta ja ihmisten typeryydeltä. 

Tupakka ei olekaan pelkkää myrkkyä vaan sisältää jopa terveellisiä antioksidantteja kuten hyvin monien kasvien lehtiosat. Todisteena tästä merkittävä osa etenkin kohtuullisiin määriin tyytyvistä tupakoitsijoista elää itse asiassa varsin terveenä ja melko pitkäikäisiksikin. Voitaisihan teille hysteerisille tiukkapipoille tietysti järjestää muutama tupakointikieltoinen talo joissa voisitte maailmaa yhdessä parantaa. Oletteko koskaan kummastelleet että juuri Suomessa tämä tupakan vastainen hysteria voimistuu ja toisaalta mitä lähemmäs trooppisia seutuja mennään sitä vähemmän ihmiset valittavat pienistä asioista?

Vierailija
236/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat viimeiset 50 vuotta polttaneet parvekkeilla eikä kukaan ole valittanut vaikka omalla partsilta nukkuisi vauva tai kuivuisi pyykit. Yhtäkkiä kaikki kärsii hajusta 

Sama juttu hajuveden kanssa,hirveä itku että nyt koko hissi haisee ja henki ei kulje.

Minä poltan tupakkaa  ja tuoksukynttilöitä, käytän hajustettua huuhteluainetta ja laitan hajuvettä eikä naapuri voi sille yhtään mitään. 

Ei siihen tarvita kuin yksi kilipää, jota sinäkin ärsytät puuhastelullasi tarpeeksi kauan, niin loppuu kaikki tuo kerrasta. Saatanan hajumaakari (korvaa tämä rumimmalla sanalla, mikä maailmassa on, koska juuri sitä olet ajatusmaailmaltasi).

Aikoinaan sabotoin röökilutkanaapurin elämää monin tavoin, kun se mulkero pilasi röyhyttelyllään huoneilmaani etenkin kesäisin. Leikkasin pyykkituvan vaatteiden kauluksista kulmia pois saksilla, naarmutin autoa ja tungin kerran perunan pakoputkeen, muista kieroiluista puhumattakaan. Parvekkeelle nakkelin nastoja muuttopäivää edeltävänä iltana, toivottavasti astui niihin mennessään tupakalle. Aikaa tästä on jo yli 20 vuotta, mutta muistelen edelleen lämmöllä. Liikuin tietysti tunnistamattomana.

Vierailija
237/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä polta. Siinä sulle ratkaisu. Tupakka vie mieheltä potenssin ja naiselta naaman. Molemmilta se vie rahat ja terveyden. 

Vierailija
238/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tulkintanne ,mikä osa sisälsi  väkivallan uhan. Lainopilliselta näkökulmalta- Oikeudessa tulkinta voisi olla, että uhkaus on väljästi tulkittavissa. Tappouhkaus, fyyssinen väkivalta jne? ,  se että henkilö puhuu ,huutaa tai ilmehtii suutuksissaan voi olla väljää tulkintaa onko tosiasiallista uhkausta tapahtunut juridisesti.

Moni pelästyy ja subjektiivisesti kokee pienenkin kirosanan, uhkauksena. 

Se, että hänelle on ilmaistu -tekosi lopetetaan- voi yhtälailla tarkoittaa yhtälailla laillista lopettamista. Sillä taloyhtiö,isännöinti,omistajataho tai ihan hnekilö itse käynnistää terveysviranomaisen puuttumisen haitallisen toimintaan. 

Tupakka sisältää äärettömästi yhdisteitä joilla vakavia haittoja. Myös lapsien altistus haitoille, savun  ei siis vain hjaun jotka eri asioita, niiden kulkeutuminen muiden huoneistoihin on peruste selvittää haitat. Tämä tarkoittaa viranomaisen tuloa kohteeseen.

Suositus olisi järkeistää ongelma, ongelman/ haitantuottaja ymmärtää ilman selkkauksia  käyttää haitallista ainetta muualla.

Nykyisin taloyhtiät, ASOT sekä muut uudistuotannot suosivatkin pääsääntöisesti savuttomuutta.

Myös uudet järejstyssäännöt voidaan luoda-

Muistakaa aina, ottaisitteko itse joltain terveyshaittaa. Tupakointi tuottaa likaa. Esimerkkitapaus oli, että alakerran naapuri tupakoi joka pv katoksen alla/yläkerran asukkaan tuulikaappi oli noeassa-

Vierailija
239/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakointia vieroksuvan naapurin on muutettava toisaalle, jos ja kun se häntä ärsyttää. Hän ei ole taloyhtiönsä järjestysssääntöjen yläpuolella.

Kuulepas nyt. mene pois- terveyshaitantuottajajan on poistuttava aina!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
240/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

minun parvekkeen alla ei mene autotietä eikä ole edes parkkipaikkaa. sen sijaan tupakoitsija on. tosin hänen on nykyisin oikeuden määräämästä pakosta johtuen mentävä tupakoimaan ulos, säästä ja kellonajasta riippumatta. Ja hän tietää, että teen hänestä valituksen heti, jos yksikin tupakka siellä parvekkeella syttyy. Olisin paljon suopeampi, jos hän olisi osannut käyttäytyä silloin kun ensi kertaa asian esitin taloyhtiökokokuksessa. Hän ei osannut, joten minä osaltani päätin et

Sinun parvekkeen alla kulkee pajaat perseet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi