Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri uhkasi väkivallalla jos en lopeta tupakointiani parvekkeellani...Vuokra-asunto, mutta tupakointia ei ole taloyhtiössä kielletty

Vierailija
24.07.2024 |

Naapurin 30+ ikäinen mies sanoi että jos vielä käyn hänen parvekkeensa vieressä tupakalla ja siitä tulee savua hänen asuntoonsa, niin hän "poistaa ongelman". Hän muuttui agressiiviseksi asian suhteen sen jälkeen kun hänen lapsensa alkoi vierailla hänen luonaan. hän sanoikin että ei koskaan tykännyt tupakoinnistani, mutta nyt asiaan vielä vaikuttaa hänen lapsensa. Tässä taloyhtiössä ei ole tupakointikieltoa, joten eihän tuolla uhkailulla ole mitään painoarvoa? Voin soittaa poliisit ja laki on puolellani. Miksi hän itse muuta jos asia on ongelma? 

Kenelläkään muulla kokemuksia vastaavasta? En minä sisälläkään voi polttaa.

Kommentit (262)

Vierailija
181/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi käsittää miten tupakoitsija voi olla noin välinpitämätön sille mitä häen tupakoinnistaan aiheutuu muille ihmisille. Kun olisi niin helppo mennä tupakoimaan alueelle, jossa ei altista muita. Siti sitä ei tehdä ja vaikka miten hulujen väitteiden avulla sanotaan, että "kyllä minulla on oikeus pahoinpidellä muita myrkyilläni".

Koska hän ei haista tai jos haistaakin niin nikotinistin nenään se haisee helpotukselta vieroitusoireisiin eli hyvältä.

Entisenä tupakoitsijana tiedän.

Vierailija
182/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat viimeiset 50 vuotta polttaneet parvekkeilla eikä kukaan ole valittanut vaikka omalla partsilta nukkuisi vauva tai kuivuisi pyykit. Yhtäkkiä kaikki kärsii hajusta 

Sama juttu hajuveden kanssa,hirveä itku että nyt koko hissi haisee ja henki ei kulje.

Minä poltan tupakkaa  ja tuoksukynttilöitä, käytän hajustettua huuhteluainetta ja laitan hajuvettä eikä naapuri voi sille yhtään mitään. 

Toivottavasti saat keuhkosyövän 🥰

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän naapurisi vit*tuksen. Lopeta se röökinpoltto.

Ei  se naapuri mikään laki ole.

Muutenhan voisi keksiä vaikka mitä omia sääntöjä 

Vierailija
184/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on tupakoida? Rahat menee ja terveys. Ei siitä ole mitään hyötyä vaan pelkkää haittaa. 

Itse motkotin naapurin miehelle tupakin poltosta niin sitkeästi, ettei enää kestänyt vaan lopetti röögaamisen.

Nyt kiittää mua, kun ei ole enää jatkuvaa räkimistä ja pääsee niillä rahoilla vaimon kanssa joka vuosi ulkomaanmatkalle. Ja vaimokin on tyytyväinen.

Vierailija
185/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei  se naapuri mikään laki ole.

Muutenhan voisi keksiä vaikka mitä omia sääntöjä 

naapurilla on (teidän epäonneksi) oikeus asumisterveyteen ja se ei toteudu, jos levitätte niitä myrkkyjänne hänen kotiinsa.

Vierailija
186/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vapaasti voitte hankkiutua eroon omasta elämästänne ennenaikaisesti tupakan avulla ja se on täysin ok, uskokaa pois, mutta vääryys tapahtuu silloin, jos teette sen saman toisille....

Vierailija
187/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakan ymmärrän,mutta meillä naapuri valittaa kun savupiipuista tulee savua. Ei kuulemma voi olla pihallaan. Idi ootti ostaa omakotitalon ja sitten järkyttyy kun naapurit lämmittävät saunaa/takkaa! 

Vierailija
188/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisinä ketjupolttoaikoinani olin kiivaasti sitä mieltä, että ihmisoikeus ja menkööt valittajat vttuun. Nyt vihaan semmoista käytöstä ja tupakansavua.

Vierailija
189/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisinä ketjupolttoaikoinani olin kiivaasti sitä mieltä, että ihmisoikeus ja menkööt valittajat vttuun. Nyt vihaan semmoista käytöstä ja tupakansavua.

Se on juuri näin ja jokainen entinen addikti tietää mistä on kyse.  Riippuvuus puhuu.

Vierailija
190/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röökiterroristi mars lääkäriin ja pyydät champix kuurin.

Vierailija
191/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti se naapuri keksisi valmistaa kaalikääryleitä joka päivä parvekkeella niin, että kaikki hajut kulkeutuisi AP:n parvekkeelle ja asuntoon

Vierailija
192/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua uhattiin häädöllä jos en lopeta tupakointia parvekkeella. Se vaan etten ole koskaan tupakoinut. Vuokranantaja kuitenkin kuvitteli niin ja häätöasia meni oikeuteen saakka jonne menin sitten kertomaan että se joka tupakoi en ole minä koska en ole koskaan tupakoinut. Sanoin että voin tuoda 20 tyyppiä todistamaan etten ole koskaan tupakoinut että käytetään nyt sitten veronmaksajien rahoja tähän turhaan häätö oikeudenkäyntiin. Siellä ne oikeudessa vuokranantaja ihmetteli sitä ja samoin asiaa käsittelevä tuomari. Kysyttiin onko minulla mitään vaatimuksia, sanoin että vaadin 1500 euroa korvauksia. Sain lopulta 800 euroa korvauksia ja vuokranantaja joutui maksaa myös minun kulut.

Vierailija
193/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakanhaju ei ole tässä ongelma vaan laiton uhkaus. 

Aloittaja tekee rikosilmoituksen.

Vierailija
194/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapuri siis sanoi "poistavansa ongelman". Aloittaja alkoi kuvitella, että se oli uhkaus väkivaltaan. Ehkä tuo naapuri tarkoitti, että hankkii tupakointikiellon. Vai kysyitkö, ap, naapurilta sitten yksityiskohtaisempaa kertomusta siitä miten tuo ongelan poistaminen tapahtuu?

Vierailija
195/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sillä on painoarvoa. Sinun tupakointisi ei saa aiheuttaa kenellekään muulle talon asukkaalle hankaluuksia. Eli oman asuntoosi ja parveekkeesi saat pilata, mutta toisen asukkaan asuntoa ja parveketta et. Sinun on siis huolehdittava siitä, että savu ja haju jää omalle puolellesi. Jos näin ei tapahdu, voi naapurisi haastaa sinut oikeuteen ja hän tulee voittamaan juttunsa. Katso AVI: n määräykset asiasta.

Tuo kuvailemasi ei ole asukkaan, vaan taloyhtiön ongelma. Taloyhtiön tulee huolehtia, ettei savu kulkeudu muihin asuntoihin.

Vierailija
196/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilmassa tupakointi on absoluuttinen ihmisoikeus jota on toteutettu Euroopassakin satoja vuosia ja Amerikan mantereen alkuasukkaitten keskuudessa jo tuhansia vuosia. Mahdollisia parveketupakointikieltojakaan ei voida käytännössä valvoa mitenkään joten suosittelen olemaan välittämättä niistä. Haluavatko tiukkapipot elämäntapavalittajat valvontakamerat parvekkeille? Jos joku kuvittelee voivansa ilmiantaa jonkun parveketupakoitsijan ottamalla hänestä valokuvan muistuttaisin että toisten asuntojen kuvaaminen luvatta on aina rikos eli joudut itse syytteeseen kyseisestä rikoksesta. Pelkällä suullisella väitteellä ei ole oikeussalissa mitään merkitystä.

Vierailija
197/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sillä on painoarvoa. Sinun tupakointisi ei saa aiheuttaa kenellekään muulle talon asukkaalle hankaluuksia. Eli oman asuntoosi ja parveekkeesi saat pilata, mutta toisen asukkaan asuntoa ja parveketta et. Sinun on siis huolehdittava siitä, että savu ja haju jää omalle puolellesi. Jos näin ei tapahdu, voi naapurisi haastaa sinut oikeuteen ja hän tulee voittamaan juttunsa. Katso AVI: n määräykset asiasta.

Tuo kuvailemasi ei ole asukkaan, vaan taloyhtiön ongelma. Taloyhtiön tulee huolehtia, ettei savu kulkeudu muihin asuntoihin.

ja se johtaa siihen, että kun todetaan ettei korjauksia voi tehdä siedettävällä summalla, niin asumisterveystarkastaja lätkäisee tupakointikiellon

Vierailija
198/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkoilmassa tupakointi on absoluuttinen ihmisoikeus jota on toteutettu Euroopassakin satoja vuosia ja Amerikan mantereen alkuasukkaitten keskuudessa jo tuhansia vuosia. Mahdollisia parveketupakointikieltojakaan ei voida käytännössä valvoa mitenkään joten suosittelen olemaan välittämättä niistä. Haluavatko tiukkapipot elämäntapavalittajat valvontakamerat parvekkeille? Jos joku kuvittelee voivansa ilmiantaa jonkun parveketupakoitsijan ottamalla hänestä valokuvan muistuttaisin että toisten asuntojen kuvaaminen luvatta on aina rikos eli joudut itse syytteeseen kyseisestä rikoksesta. Pelkällä suullisella väitteellä ei ole oikeussalissa mitään merkitystä.

toisesta saa otaa kuvan, jos epäilee toisen tekevän rikoksen ja jos talossa on tupakointikileto ja joku sitä rikkoo, niin siitä saa ottaa kuvan.

Ja kyllä: koska tupakoitsijat todisteusti vähät välittävät siitä mitä toisille ihmisille aiheuttavat tupakoinnillaan, niin jos tarve vaatii, niin sitten vaikka videovalvonta. sitä ennen voisi kokeilla tupakansavun tunnistavia hälyttymiä (niitäkin on)

Ja markinnoilla on olemassa kaasuanalysaattoreita, jotka paljastavat aika tarkasti, että tuleeko tupakansavua tilaan, jossa analysaattori on. Sitten analysaattorin toteamista kaasumääristä voi tulkita, että tuliko tupakansavu miten läheltä.

Kaikkeen tähän TÄYTYY ryhtyä, jos tupakoitsijat eivät itse ota itseään niskasta kiinni ja ala kunnioittamaan toista ihmistä

Vierailija
199/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun puhutaan tupakoinnista ja tupakansavun kulkeutumisesta toisen ihmisen asuntoon, niin pelkkä suullinen väite on nykyisin oikeudessa täysin pätevä todiste. Toki sitä ennen paikalla on käynyt asumisterveystarkastaja, joka myös on todennut asian. Ehkä myös joku toinen taloyhtiön asukas.

Vierailija
200/262 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukut ovat hyvittavia, mikäli parvekkeella saa polttaa, niin silloin se ei ole laitonta.

Tosin nämä talopoliisit etsivät tai keksivät jonkun muun syyn valituksiin.

Itseäni kyllä häiritsee häirikkökoirat. Yksikin naapuri haukututtaa pystykorvaansa parvekkeela. Jätin "vahingossa" oman pystykorvan parvekkeelle, niin loppui haukkuminen. Ja pystykorvani ei ole koira.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi