42 % työikäisistä naisista on vyötärölihavia
Ja tämä on tulos, vaikka naisten vyötärölihavuuden rajaa on pyöristetty ylöspäin. Miksi näin, naiset? Ei maha mittää?
Kommentit (97)
Parempi mittari olisi pituuden ja vyötärönympäryksen suhde. Minulla ja minua 25 senttiä lyhyemmällä kaverilla on suht sama vyötärönympärys. Hänellä on näkyvästi viskeraalirasvaa ja minulla ei.
Mutta aika pitkä pitäisi kyllä naisen olla, että yli 90cm vyötärönympärys olisi ok, että kyllä se ylipaino näkyy ihan kadulla ihmisiä katsellessakin.
THL suosittelee meille makroravinnesuhteita (= kuinka paljon kaloreista on prodea/hiilaria/rasvaa prosentteina) jotka siankasvattajat ottavat käyttöön, kun tulee tilaus Kiinasta, jonne halutaan rasvaisempaa sianlihaa.
Kaikki siankasvattajat tietävät, että kun halutaan lihavampi sika, vähennetään rehusta rasvaa ja lisätään hiilihydraattia. Suomalaiset eivät liho, koska eivät noudata suosituksia, vaan juurikin koska noudattavat niitä aika hyvin.
Ruotsissakin tehtiin tutkimus jossa selvisi, että täysmaitoa juovat lapset ovat hoikempia, kuin rasvatonta maitoa juovat. Ja jälleen: Kurrilla niitä sikojakin ennen lihotettiin.
Kun näen ylipainoisen ihmisen, en näe ahneutta ja/tai laiskuutta, näen ihmisen jota on huijattu pahasti ja jolla on endokriininen tasapaino aivan nurvallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö miehistä ole 2/3?
En tiedä mikä on tuo pakonomainen tarve puolustella naisten vyötärölihavuutta miehiin vertaamalla, mutta tässä faktaa:
"Työikäisistä vyötärölihavuutta esiintyi 40 prosentilla miehistä ja 42 prosentilla naisista. Eläkeikäisistä miehistä vyötärölihavuutta oli 54 prosentilla ja naisista 60 prosentilla."
Ei se ole puolustelua, vaan onhan se helvetin outoa että keinotekoisesti sukupuolen perusteella rajataan keskustelusta pois puolet ihmisistä eli miehet, vaikka heillä on aivan sama ongelma. Mikä on tää pakonomainen tarve sulkea silmät miesten lihavuudelta ja keskittyä puhumaan vain naisista?
eri
Vierailija kirjoitti:
Entäs teidän miesten mahat?
Unohdit nyt vastata alkuperäiseen kysymykseen.
Palstalta olen saanut kunnian lukea palstamammojen kertomana, että loppuu kuulemma kuukautiset vallan, jos ei oo reilusti pläski.
Aina löytyy tekosyitä. Syöminen, liikkuminen ja nukkuminen kuntoon. Ruokaa ei jakseta laittaa ja tilataan kotiin. Ei jakseta pyöräillä niin mennään sähköskuutilla. Ollaan olevinaan niin ahkeria mutta tehdään pelkkiä huonoja valintoja. Tämä kaikille ihmisille yleisesti ei vaan naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö miehistä ole 2/3?
En tiedä mikä on tuo pakonomainen tarve puolustella naisten vyötärölihavuutta miehiin vertaamalla, mutta tässä faktaa:
"Työikäisistä vyötärölihavuutta esiintyi 40 prosentilla miehistä ja 42 prosentilla naisista. Eläkeikäisistä miehistä vyötärölihavuutta oli 54 prosentilla ja naisista 60 prosentilla."
Ei se ole puolustelua, vaan onhan se helvetin outoa että keinotekoisesti sukupuolen perusteella rajataan keskustelusta pois puolet ihmisistä eli miehet, vaikka heillä on aivan sama ongelma. Mikä on tää pakonomainen tarve sulkea silmät miesten lihavuudelta ja keskittyä puhumaan vain naisista?
eri
Noh, heteromies ei ole kiinnostunut yleensäkään miehistä lisääntymismielessä, joten miesten mahdollinen pieni pömppis ei kiinnosta toisia miehiä ja miesten ylipaino ei kuitenkaan vaikeuta lasten saantia, kuten naisilla. Parhaassa iässä mies, eli n. nelikymppisenä alkaa katsella tosissaan naista, jonka kanssa perustaa perhe. Ei silloin kannata ottaa riesakseen oman ikäistä palleroa, vaan kannattaa katsoa joku vähintään kymmenen vuotta nuorempi ja vieläpä kaiken varalta aasialainen nainen. Tulee kauniita/komeita lapsia, mies saa syödä terveellisesti, koti pysyy siistinä, erotiikkaa on päivittäin ja eläkkeellä saat viettää nauttien auringosta ilman lumessa tarpomista.
Miesvihaajat taas vauhdissa. Keskustelu on naisten vyötärölihavuudesta ja yllätys yllätys, ekat kommentit on "No mites miehet sitten". No, voitte tehdä oman keskustelun sille. Näköjään naisten vyötärölihavuus on joillekin niin arka paikka, että keskustelu pitää väkisin kääntää miesten syyllistämiseen.
Vieläkään ei ketjussa juurikaan ole näkynyt niitä ehdotuksia siitä, mitä suomalaisten lihavuudelle pitäisi tehdä. Se läskivero alle 45-vuotiaille naisille taisi olla ainoa. Ketjussa puhutaan myös päällekkäin ylipainosta ja lihavuudesta.
Tämä on ikävä tulos. Varsinkin kun ottaa huomioon, että suurin osa julkisen terveydenhuollon resursseista käytetään naisten hoitoon. En olisi uskonut, että miesten vatsakkuutta halventavat naiset ovatkin itse vyötärölihavampia kuin miehet.
Vierailija kirjoitti:
Parempi mittari olisi pituuden ja vyötärönympäryksen suhde. Minulla ja minua 25 senttiä lyhyemmällä kaverilla on suht sama vyötärönympärys. Hänellä on näkyvästi viskeraalirasvaa ja minulla ei.
Mutta aika pitkä pitäisi kyllä naisen olla, että yli 90cm vyötärönympärys olisi ok, että kyllä se ylipaino näkyy ihan kadulla ihmisiä katsellessakin.
THL suosittelee meille makroravinnesuhteita (= kuinka paljon kaloreista on prodea/hiilaria/rasvaa prosentteina) jotka siankasvattajat ottavat käyttöön, kun tulee tilaus Kiinasta, jonne halutaan rasvaisempaa sianlihaa.
Kaikki siankasvattajat tietävät, että kun halutaan lihavampi sika, vähennetään rehusta rasvaa ja lisätään hiilihydraattia. Suomalaiset eivät liho, koska eivät noudata suosituksia, vaan juurikin koska noudattavat niitä aika hyvin.
Ruotsissakin tehtiin tutkimus jossa selvisi, että täysmaitoa juovat lapset ovat hoikempia, kuin ra
Pituudella ja vyötärön koolla ei ole yhteyttä. Sitä rasvaa voi olla ihan yhtä paljon sillä pitkällä vaikka se ei ehkä näy niin hyvin, kun mittasuhteet on erit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vastaan edellisen puolesta. Koska samat asiat lihottavat sekä miehiä että naisia ja molemmissa on paljon ylipainoisia, niin asiasta on turha keskustella vain toista sukupuolta koskien. Avaa seuraava keskustelu ilman sukupuolipainotusta, niin katsotaan sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vastaan edellisen puolesta. Koska samat asiat lihottavat sekä miehiä että naisia ja molemmissa on paljon ylipainoisia, niin asiasta on turha keskustella vain toista sukupuolta koskien. Avaa seuraava keskustelu ilman sukupuolipainotusta, niin katsotaan sitten.
Miksi kysyä naisilta miesten lihomisesta? Totta kai naisilta kysytään naisten lihomisesta. Äly hoi, älä jätä.
Suomimamma kasvattaa pallomahan, latinomammalla pylly muhevoituu
Vierailija kirjoitti:
Tänään uimarannalla aivan järkyttävä näky. Nainen jolla maha oikein roikkui.
Joo, noita roikkumahoja on näkynyt paljon. Kehtaavat silti patsastella vähissä vaatteissa, hyi helvetti.
Molemmat sukupuolet ovat lihoneet valtavasti, mutta ei-mahakkaat miehet ovat jo vähemmistö.
Tosiäijjjä ei liikuntaa harrasta, mutta kaljaa ja makkaraa se kiskoo :D
Vierailija kirjoitti:
Laihduin vielä lasten synnyttyä nopeasti ennalleni, hyvinkin hoikaksi. Mutta täytyy sanoa, että vaihdevuosien myötä vartalonmuoto on jotenkin muuttunut, ja vyötärönympärys vaan on siellä n.80 sentissä. Siihen ei auta mikään, vaikka olen tarkistanut ruokavaliota ja lisännyt liikuntaa jota aiemminkin kertyi kyllä yli suositusten. Jos kiloja häviää, ne häviävät muualta, vyötärönympärykselle ei tapahdu yhtikäs mitään. Luulen että pääsisin tuon 80 cm alle vain jos laihduttaisin itseni taas alipainoiseksi. Eipä tunnu järkevältä sekään.
Erkauma ja heikot vatsalihakset.
Varmaan niitä kuuluisia metatöitä?
eli maataan sohvalla ja kaksin käsin suklaata naamaan