42 % työikäisistä naisista on vyötärölihavia
Ja tämä on tulos, vaikka naisten vyötärölihavuuden rajaa on pyöristetty ylöspäin. Miksi näin, naiset? Ei maha mittää?
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vääntänyt kolme lasta tähän maailmaan ja kyllä on vyötärö paksuuntunut. Etenkin tässä neljänkympin jälkeen esivaihtareissa. Mitta on silti vielä alle 80 cm ja tarkkaan saa vahtia syömisiäni. Ei ole helppoa olla keski-ikäinen, lyhyt, vyötärölihavuuteen taipuvainen nainen!
Ikäisilläni miehillä vähän vatsaa ei edes näytä pahalta, mutta naisilla sama on aika karmeeta. Ihan jo siksi, että vaatteet lakkaa istumasta. Paksulle takapuolelle ja reisille löytää vielä istuvia vaatteita ja ne näyttää hyvältä, mutta yritäppä löytää jotain kivaa paksulle vyötärölle...
Tekosyitä. Mullakin kolme lasta ja ikää 43, vyötärö 68 cm.
Vaikea uskoa että noin harva kun katsoo katukuvaa.
Johtuisko vähän siitäkin, että työikäisistä yhä useampi on keski-ikäinen. Naisilla paino kertyy keski-iästä alkaen helpoiten vyötärölle.
Naisessa pitää ollakkin vähän jotain mistä ottaa kiinni.
Miksi annatte tulla kymmeniä kiloja ylipainoa?
Vierailija kirjoitti:
Kyl joku laki pitäs säätää että aikuiset naiset pysys hoikkina. Sakkoa jos bmi menee yli 25 ja yli 30 vankeutta.
Ei koskis enää yli 45v naisia.
Taas tämä naiset mainitaan tässä. FU !
Siinä se juju onkin, että tuossa on otettu huomioon vain työikäiset. Jos olisi mukana nuoretkin niin osuus olisi paljon isompi ja ehkä jopa 70%
Kysyt miksi näin? Ehkä naiset pitävät itsestään parempaa huolta kuin miehet.
Miehillä tuo vastaavaluku on 82%.
Hyvät naiset!
Vyötärö on kyllä hoikka, n. 60 cm. Mutta persosasto onkin sitten laardivarasto. Ziisus, siitä ei pääse eroon millääään! Jos vähennän kaloreita, näkyy vatsalihakset ja kylkiluut yksitellen jokainen. Mutta perse senkun pingottaa.
Nyt ryhtiliike kaikille lihaville. Dieetille ja lisää liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään uimarannalla aivan järkyttävä näky. Nainen jolla maha oikein roikkui.
Siis älä vaan, rannalle mennäänkin kyylämään toisia ja kirjotellaan siitä haukut vauva palstalle, kun oikein järkytyit toisen mahasta. Keskustelutuki auttaa varmaan paremmin pääsemään järkytyksestä yli.
Ei tarvitse kyylätä vaan valitettavasti se näkyy ikävästi.
Hänellä on aivan yhtä suuri oikeus olla rannalla kuten sinullakin. Älä mene sinne rannalle, jos järkyttää ja häiritsee muut ihmiset erilaisine vartaloineen.
Maailmassa tapahtuu aidosti oikeasti järkyttäviä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ryhtiliike kaikille lihaville naisille. Dieetille ja lisää liikuntaa. Ja sitten lasten tekoon.
Korjasin vähän.
Minulla, siskoillani ja äidilläni on kaikilla iloisesti pömppövatsa. Oikein kunnon röllykkä vaikka jalat ja kädet on sitten ihan laihat. Mummolla ja hänen äidillään oli myös. Ollaan vaan tämmöisiä. Ja samalla ollaan harvinaisen terveitä ja pitkäikäistä sukua. Meidän jenkat ei haittaa kuin muita:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kauhia!
Niin se on roikkunut äidilläsikin siitä lähtien, kun sinut tikisti kakkaluukustaan ulos.
Ei muuten roikkunut. Oli hoikka nainen koko ikänsä.
Entäs sinä sitten
Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö miehistä ole 2/3?
En tiedä mikä on tuo pakonomainen tarve puolustella naisten vyötärölihavuutta miehiin vertaamalla, mutta tässä faktaa:
"Työikäisistä vyötärölihavuutta esiintyi 40 prosentilla miehistä ja 42 prosentilla naisista. Eläkeikäisistä miehistä vyötärölihavuutta oli 54 prosentilla ja naisista 60 prosentilla."
Ilman mitään pakonomaista tarvetta, ei tarvitse kuin avata linkki mistä puhutaan. Sun lainaamassa tekstissä ero 2%, ylipainosta mainittu ensimmäinen lause ja eroa 8% niin, että miehillä enemmän. Vastaa nyt itse, että mikä on SUN pakonomainen tarpeesi puolustella miehiä tässä keskustelussa, minkä linkki osoittaa ihan muuta? (Lainaus lopussa, kun ilmeisesti jäi jutun aihe lukematta.)
Mulla on vyötärö 76cm, mutta silti vatsa roikkuu. Olen pieni ja hoikka,
Miehillähän yleensä rasva kertyy vyötärölle ja naisilla useammin taas alavartaloon. Miksi miehillä on noin vähän vyötärölihavuutta verrattuna naisiin?
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis älä vaan, rannalle mennäänkin kyylämään toisia ja kirjotellaan siitä haukut vauva palstalle, kun oikein järkytyit toisen mahasta. Keskustelutuki auttaa varmaan paremmin pääsemään järkytyksestä yli.
Saata....... laihduttakaa älkääkä keksikö tekosyitä koko ajan.
Keskity omiin asioihisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö miehistä ole 2/3?
En tiedä mikä on tuo pakonomainen tarve puolustella naisten vyötärölihavuutta miehiin vertaamalla, mutta tässä faktaa:
"Työikäisistä vyötärölihavuutta esiintyi 40 prosentilla miehistä ja 42 prosentilla naisista. Eläkeikäisistä miehistä vyötärölihavuutta oli 54 prosentilla ja naisista 60 prosentilla."
Ilman mitään pakonomaista tarvetta, ei tarvitse kuin avata linkki mistä puhutaan. Sun lainaamassa tekstissä ero 2%, ylipainosta mainittu ensimmäinen lause ja eroa 8% niin, että miehillä enemmän. Vastaa nyt itse, että mikä on SUN pakonomainen tarpeesi puolustella miehiä tässä keskustelussa, minkä linkki osoittaa ihan muuta? (Lainaus lopussa, kun ilmeisesti jäi jutun aihe lukematta.)
Mulla on vyötärö 76cm, mutta silti vatsa roikkuu. Olen pieni ja hoikka,
Sekä lihavuus että vyötärölihavuus ovat naisilla yleisempiä kuin miehillä. Tämä on ihmeellistä, sillä palstanaisten mielestä miehet ovat kaljamahoja ja läskejä, mutta tutkimukset osoittavat toisin.
Vierailija kirjoitti:
miehellä (44 %) on vyötärölihavuutta
Miehet: vyötärön ympärysmitta on 100 cm tai enemmän.
Naisilla 48 %. Mikä oli pointtisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö miehistä ole 2/3?
Oletko kenties vajaa, kun laittelet suoria lainauksia jostakin ilman minkäänlaista lähdeviitettä?
Terve Suomi -väestötutkimus. Yritä käyttäytyä asiallisesti, tuohtunut nainen.
Ei tarvitse kyylätä vaan valitettavasti se näkyy ikävästi.