Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joudutko usein siirtämään laskujen eräpävää?

Vierailija
24.07.2024 |

Eli maksamaan eräpäivän jälkeen, koska rahaa ei vaan ole eräpävänä?

T: ikuisessa oravanpyörässä laskujen kanssa :(

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on hyvä asia, ettei auto koskaan hajoa yllättäen, tai lemmikki sairastu, mutta minä en ole ennustaja. Jos vien auton korjaamolle viasta x, ja osoittautuu välttämättömäksi korjata myös vika y, aika vaikea sitä on tietää etukäteen. Tietenkin tiedän , että lasku tulee, mutta me puhumme nyt ilmeisesti vähän eri asioista. Rautalangasta: tiedän että lasku tulee, mutta sen suuruus selviää vasta käynnin yhteydessä, ei etukäteen . Huoh.

Yllättävien kulujen varalta siirretään summa x sivuun, että pärjätään vaikka se auton huolto tuleekin tonnin kalliimmaksi kuin budjetoitu.

Eipä sitä noin vain siirretä, kun palkka on niin huono. Nyt tänä vuonna on ollut pakko menoja autonkorjaus kaksi kertaa ja uudet kesärenkaat, puhelimen osto, lapsen lakkiaiset.

Yksin kun noita makselee niin ei ihan

Noita tietäväisiä taloudenhallintavinkkejä tulee eniten aina sellaisilta joilla ei mitään talousongelmia ikinä ole ollutkaan. Ihmiset jotka siirtelevät tonneja sivuun eivätkä hassaa ihan kaikkea humpuukiin välittömästi eivät ole mitään talousneroja vaan hyväosaisia. He eivät pysty käsittämään millaista on kun joutuu miettimään miten ylipäänsä riittäisi rahaa perheen ruokiin koko kuukaudeksi. Säästäminen on hyvin vaikeaa jos ei raha riitä edes elämiseen. Toleranssi yllättäville menoille on silloin hyvin heikko. 

Vierailija
42/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on hyvä asia, ettei auto koskaan hajoa yllättäen, tai lemmikki sairastu, mutta minä en ole ennustaja. Jos vien auton korjaamolle viasta x, ja osoittautuu välttämättömäksi korjata myös vika y, aika vaikea sitä on tietää etukäteen. Tietenkin tiedän , että lasku tulee, mutta me puhumme nyt ilmeisesti vähän eri asioista. Rautalangasta: tiedän että lasku tulee, mutta sen suuruus selviää vasta käynnin yhteydessä, ei etukäteen . Huoh.

Toisaalta, jokainen tietää etukäteen, että tällaisia tulee. Jos on lemmikki, tietää, että ell on kallis. Jos on auto, se maksaa. Eli nuo ovat valintoja ottaa elämäänsä kalliita asioita. Silloin voi ennakoida, ja säästää pahan päivän varalle. 

Just näi 👍

On ihan normaalia talouden pitoa että ennakoidaan tulevaa ja siirretään vaikka säästötilille tietty summa/kk, tai tarpeen mukaan. Varsinkin jos käyttötilillä ei meinaa rahat säilyä vaan laitetaan huolettomasti menemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan tarvinnut siirtää. Myöhässä olen maksanut muistaakseni kerran tai kaksi, koska ihmisiä me vain ollaan ja unohdus saattaa sattua kenelle tahansa. Joskus on tehnyt tiukkaa, kun on ollut paljon sairaslomaa ja samasta syystä monta sairaalareissua. Tämmöiset syö säästöjä nopeasti. Sitten vain täytyy toivoa, että tilanne paranee ja pystyy taas töissä käymään normaalisti, jotta saa säästettyä lisää.

Vierailija
44/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä joutunut. Olen toki onnekas että mulla on vanhemmat jotka opiskeluaikoina kun oli tiukempaa rahasta, auttoivat mm. ostamalla lahjaksi (tarpeeseen) kalliimpia juttuja tai maksamalla silloin tällöin puhelinlaskun tms. 

Vierailija
45/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Maksan laskut heti, en eräpäivänä.

Vierailija
46/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole laskut koskaan myöhässä, paitsi yksi vuosia sitten.

Laskut tulee e-laskuina verkkopankkiin ja menevät eräpäivinä automaattisesti. Jos jostain syystä jostain tulee paperilasku niin välittömästi laitan laskun verkkopankissa joko erääntyviin eräpäivänä tai maksan sen heti pois.

Tuo yksi vuosia sitten myöhässä maksettu lasku oli poliklinikkamaksu. Siihen aikaan ei ollut e-laskuja ja laiton paperilaskun laukun sivutaskuun. Jostain syystä unohdin sen kokonaan ja tuli maksumuistutus ja sittenpä maksoin laskun välittömästi.

Vierailija
47/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole laskut koskaan myöhässä, paitsi yksi vuosia sitten.

Laskut tulee e-laskuina verkkopankkiin ja menevät eräpäivinä automaattisesti. Jos jostain syystä jostain tulee paperilasku niin välittömästi laitan laskun verkkopankissa joko erääntyviin eräpäivänä tai maksan sen heti pois.

Tuo yksi vuosia sitten myöhässä maksettu lasku oli poliklinikkamaksu. Siihen aikaan ei ollut e-laskuja ja laiton paperilaskun laukun sivutaskuun. Jostain syystä unohdin sen kokonaan ja tuli maksumuistutus ja sittenpä maksoin laskun välittömästi.

Näköjään värjäytyi oranssinkeltaiseksi kun tuo poliklinikkamaksu ei meinannut onnistua oikeinkirjoitettuna ja piti se kopsata 🤣🤣

Vierailija
48/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan heti pois kun ne tulee. 

Vierailija
49/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan aina eräpäivänä ja vältän korkoja ja kuluja, joten luottokorttilaskun  maksan ennen laskun muodostumista. Telian laskusta meni juhannuksen ajalta korko, koska eräpäivä sattui juhannusaatoksi, joka ei ole pankkipäivä, ja lasku meni maksuun juhannuksen jälkeen Jos olisin tuon huomannut, olisin siirtänyt maksupäivän edelliseen päivään. Laskut tulee mulle pääsääntöisesti e-laskuna.

Vierailija
50/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. Luottokortin maksan aina pois kuun viimeinen päivä.

Vierailija
51/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään joudun. Edellisen hallituksen aikana en, enkä sitä ennen. T. osa-aikatyöllinen.

Vierailija
52/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En joudu. Maksan laskut aina heti. Jos eräpäivää siirtää, se vain kasvattaa edessä olevaa vuorta. Mieluummin syön vaikka kaurapuuroa niin kauan, että rahaa taas on muuhunkin. 

Pyrin elämään tulojeni mukaan. Siirrän syrjään vähintään muutaman kympin joka kuukausi. Puskuria on kertynyt pari tonnia ja pidän sen rajan, että siihen ei huvikseen kajota. Eli mieluummin diettaan, kuin käytän ko. tililtä rahaa vaikkapa kahvilassa käyntiin kavereiden kanssa. Se ei vain ole sen arvoista. 

Vierailija
53/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siirrä koskaan.  Itselleni laskujen ja muiden raha-asioiden hoito on numero yksi. Jos niitä ei hoida on kyllä hyvin pian aikamoisessa pinteessä.

Vierailija
54/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole siiränyt kun varmaan kaksi kertaa 10 vuoden aikana vaikka olen työtön.

Vierailija
55/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä, jos jostain syystä olisi käyttötili tyhjä niin maksaisin säästöistä.

Vierailija
56/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta laskujen ennakoinnista: minäkin tiedän säännöllisesti tulevat laskuni, mutta aina ei voi etukäteen tietää, paljonko menee hammaslääkäriin, eläinlääkäriin tai vaikkapa autokorjaamolle. Toistaiseksi ei ole tarvinnut eräpäiviä siirtää, mutta aina ei voi kaikkea ennakoida.

Ei minun autoni ainakaan mene itsekseen korjaamolle, enkä minä unissani kävele hammaslääkäriin, eikä lemmikkini omatoimisesti eläinlääkäriin. -> AINA olen tiennyt ETUKÄTEEN että moinen LASKU on tulossa.

Ennakoinnista on kyse! Harmi vaan ettei monikaan ymmärrä tätä. 

Sulla on parempi neuvottelu asema, kun joudut sairaalaan tai tulee isompi meno ja et pysty laskujasi maksamaan.

Vierailija
57/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, toiseen suuntaan. Maksan laskut aina heti kun ne tulee, en odota eräpäivään. Näkee sitten heti paljonko jää rahaa.

Vierailija
58/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tähän ikään mennessä koskaan joutunut siirtämään tai pyytämään mitään muitakaan erityisiä maksujärjestelyitä laskujeni maksamiseksi.

N49

Vierailija
59/59 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista että ikinä olisin joutunut siirtämään eräpäivää, siis niin että soittaisin ja pyytäisin siirtoa. Tiukkaa on kuitenkin ollut opiskeluaikoina. Vastaavasti olen kyllä unohtanut maksaa useita laskuja ja niistä on tullut karhukirjeitä. Kerran yksi lasku ei ollut tullut perille niin tuli ulosottoukaasi. Ja kerran en ollut kotona pitkään aikaan ja aloin miettimään sähkölaskua. Soitin sähköyhtiölle, tiedustelin laskua ja olivatkin jo katkaisemassa sähköjä seuraavana päivänä. Maksoin tietysti laskun heti pois, onneksi soitin.