Joudutko usein siirtämään laskujen eräpävää?
Eli maksamaan eräpäivän jälkeen, koska rahaa ei vaan ole eräpävänä?
T: ikuisessa oravanpyörässä laskujen kanssa :(
Kommentit (59)
En.
Maksan laskut samantien kun tupsahtavat tilille. Tiedän kaikki tulevat laskuni ja kutakuinkin niiden suuruuden niin ei mitenkään vaikeaa. Eli palkkapäivänä ensin siirto sijoitustilille, sitten laskutilille ja loput jätetään käyttötilille hupirahaksi. Laskut sitten maksan laskutililtä samantien kun verkkopankkiin lasku ilmestyy.
En. Luottokorttilaskun maksan usein ennen eräpäivää, eli siirrän maksun palkkapäivää edeltävälle päivälle ja maksan laskun tyhjäksi. Muut menee eräpäivänä.
Enää ei tarvitse mutta muistan kyllä nuo ajat vielä hyvin. Nykyään menee heti tai jos eräpäivä on vasta seuraavan kuukauden puolella, silloin vaihdan päiväksi 1 jotta tulee korot itselle :D
Ennakoin laskuni, esim. kotivakuutus erääntyy kerran vuodessa ja sitä varten pistän laskutilille joka kuukausi kympin jne.
En, usein maksan ne pois ennen eräpäivää. En ole rikas mutta hallitsen talouttani hyvin.
En koskaan. Melkein kaikki menee automaattisesti e-laskuina, jos jotain ylimääräisiä tulee niin laitan maksuun eräpäivänä.
Laskut on automaattisessa maksupalvelussa, menevät suoraan tililtä.
Harvat muut kuin säättelen koneelle heti kun ne tulevat.
En ole koskaan joutunut lykkäämään laskun maksamista, mutta olen käynyt tiukat neuvottelut pankin kanssa asuntolainan lyhennysten suuruudesta kun jäin työttömäksi.
En, vaikka olen työtön ja kalja maistuu sekä rööki palaa.
siirrän aina viikon eräpäivän jälkeen.
Tuosta laskujen ennakoinnista: minäkin tiedän säännöllisesti tulevat laskuni, mutta aina ei voi etukäteen tietää, paljonko menee hammaslääkäriin, eläinlääkäriin tai vaikkapa autokorjaamolle. Toistaiseksi ei ole tarvinnut eräpäiviä siirtää, mutta aina ei voi kaikkea ennakoida.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta laskujen ennakoinnista: minäkin tiedän säännöllisesti tulevat laskuni, mutta aina ei voi etukäteen tietää, paljonko menee hammaslääkäriin, eläinlääkäriin tai vaikkapa autokorjaamolle. Toistaiseksi ei ole tarvinnut eräpäiviä siirtää, mutta aina ei voi kaikkea ennakoida.
Ei minun autoni ainakaan mene itsekseen korjaamolle, enkä minä unissani kävele hammaslääkäriin, eikä lemmikkini omatoimisesti eläinlääkäriin. -> AINA olen tiennyt ETUKÄTEEN että moinen LASKU on tulossa.
En koskaan. Suurin osa menee suoraveloituksena, kaikki muut maksan heti.
Vierailija kirjoitti:
siirrän aina viikon eräpäivän jälkeen.
Muistutuslasku lähtee yleensä pari viikkoa eka eräpäivän jälkeen.
Ei ole koskaan tapahtunut. Kaikille suosittelen sen puskurin hankkimista. Pikkuhiljaa ostolakossa kunnes tilillä on parin kuukauden tulot, ja sitten maltillisesti laskujen kanssa, niin ei tule enää yllätyksiä, joista ei selviä.
Sehän on hyvä asia, ettei auto koskaan hajoa yllättäen, tai lemmikki sairastu, mutta minä en ole ennustaja. Jos vien auton korjaamolle viasta x, ja osoittautuu välttämättömäksi korjata myös vika y, aika vaikea sitä on tietää etukäteen. Tietenkin tiedän , että lasku tulee, mutta me puhumme nyt ilmeisesti vähän eri asioista. Rautalangasta: tiedän että lasku tulee, mutta sen suuruus selviää vasta käynnin yhteydessä, ei etukäteen . Huoh.
Kunnan laskut maksan aina reilusti myöhässä (jäte ja vesi laskut) koska kunta ei ikinä maksa eräpäivänä jos sinne päin on laskutusta.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on hyvä asia, ettei auto koskaan hajoa yllättäen, tai lemmikki sairastu, mutta minä en ole ennustaja. Jos vien auton korjaamolle viasta x, ja osoittautuu välttämättömäksi korjata myös vika y, aika vaikea sitä on tietää etukäteen. Tietenkin tiedän , että lasku tulee, mutta me puhumme nyt ilmeisesti vähän eri asioista. Rautalangasta: tiedän että lasku tulee, mutta sen suuruus selviää vasta käynnin yhteydessä, ei etukäteen . Huoh.
Toisaalta, jokainen tietää etukäteen, että tällaisia tulee. Jos on lemmikki, tietää, että ell on kallis. Jos on auto, se maksaa. Eli nuo ovat valintoja ottaa elämäänsä kalliita asioita. Silloin voi ennakoida, ja säästää pahan päivän varalle.
Kerran olen siirtänyt, mutta siirsin eräpäivää, en siis maksanut mitään sanomatta myöhässä, vaan siirsin eräpäivää.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä. Joskus on toki unohtunut joku maksaa ajoissa, mutta se on eri asia.
E-laskut on hyvä juttu.
En ikinä. Joskus on toki unohtunut joku maksaa ajoissa, mutta se on eri asia.