Paras sovellus lintujen äänien tunnistamiseen?
Kommentit (25)
Merlin,
siinä oppii lintujen nimet samalla englanniksi
Mites se kun yleensä monta lajia kirkuu yhtä aikaa kurkku suorana? Nappaako se kovimman huutajan kuten elämässä yleensäkin?
Aivot, korvat ja lintukirja. Paras tapa oppia.
Vierailija kirjoitti:
Mites se kun yleensä monta lajia kirkuu yhtä aikaa kurkku suorana? Nappaako se kovimman huutajan kuten elämässä yleensäkin?
Merlin ainakin ottaa ne kaikki.
Nämä on ihmeen kehittyneitä. Ne kuulee hennotkin äänet ja tulkitsee ne
Birdnet on helppokäyttöinen, hyvin löytää lajit. Silloin kun itselläni on ollut näköyhteys livertäjään, oikeaan on osunut Birdnetin veikkaus. Luotettavalta vaikuttaa ja on helppokäyttöinen.
Meille joku toi sellaisen lasten lintukirjan, jossa oli nimi ja kuva linnusta ja siinä oli sellainen toistilaite, josta sai kuunnella sen linnun laulua. Pihalla leikkivät sillä kirjasella ja nauroivat, kun oikeat linnut vastasivat sen laitteen ääniin,
Vierailija kirjoitti:
Birdnet on helppokäyttöinen, hyvin löytää lajit. Silloin kun itselläni on ollut näköyhteys livertäjään, oikeaan on osunut Birdnetin veikkaus. Luotettavalta vaikuttaa ja on helppokäyttöinen.
Mutta kun hän just sanoi ettei osannut käyttää Birdnettiä...
Käytän itse xeno-canto.orgia, mutta on ehkä eri tyyppinen, kun mitä AP hakee. Mutta mielestäni kattavin valikoima ääninäytteitä. Tuo birdnet tunnistaa monesti ihan mitä sattuu, toki se on hyvä alku jos ei ole mitään käryä, mistä lajista olisi kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun hän just sanoi ettei osannut käyttää Birdnettiä...
Niin, mutta se on silti helppokäyttöinen. AP:n aloitusviesti kertoo enemmän hänestä kuin sovelluksesta. Joidenkin ihmisten ei ehkä pidä yrittää hyödyntää mobiiliappeja...
Entä sitten, kun kyse on suomalaisista linnuista ja nimet suomeksi? Muuttolintujen kevättä ei voinut ladata minun puhelimeeni.
Paras sovellus olisi se, että perhe yhdessä ulkoilisi ja vanhemmat kertoisivat lapsilleen luonnosta ja lintujen äänistä.
Kaameaa, oikein mainostetaan kuinka 5-vuotiaat istuvat metsässä mättäällä tollokoneiden kanssa kuuntelemassa lintujen laulua koneelta.
Mulla tämmönen ku Heardthebird.
Tunnistanut kaikki tähän mennessä.
Minullakin on Muuttolintujen kevät. Superhelppo, ei tarvitse kuin laittaa äänitys päälle ja se tunnistaa tietokoneen avulla kaikki nauhalle osuneet linnunäänet.
Vierailija kirjoitti:
Paras sovellus olisi se, että perhe yhdessä ulkoilisi ja vanhemmat kertoisivat lapsilleen luonnosta ja lintujen äänistä.
Kaameaa, oikein mainostetaan kuinka 5-vuotiaat istuvat metsässä mättäällä tollokoneiden kanssa kuuntelemassa lintujen laulua koneelta.
Minä olen se vanhempi, joka niitä lintujen ääniä ei tunne. Metsästyskortti on ollut kaikilla lapsilla suoritettuna noin 10-vuotiaana, joten lajituntemus on kyllä hanskassa. Haluaisimme tuntea myös pikkulintujen ääniä niin, että voisimme tunnistaa laulajan silloinkin, kun emme sitä näe. Ja kyllä, lapsemme ovat ulkoilleet luonnossa vanhempien kanssa siitä alkaen, kun ovat oppineet kävelemään.
Emme kanna tietokonetta metsässä, joten siihen jää Muuttolintujen kevät-tunnistukset. Ei nimittäin voi asentaa puhelimeen. Haluaisimme tosiaan ne suomeksi, onnistuuko noilla muilla sivuilla?
Olisiko sellaista sovellusta, jossa sovellus "kuuntelee" linnun äänen ja tunnistaa sillä.
Kokeile Shazam