Mies herättää minut klo 7-8 koska kesäloma ei kuulemma ole syy maata koko päivää
Ja sitten kun suutun niin ihmettelee, miksi olen riidanhaluinen heti aamusta.
Harkitsen oikeasti että menen veljeni luo nukkumaan.
Kommentit (110)
Aamunatseille tiedoksi, että vuorokaudessa on tasan yhtä monta tuntia vaikka nukkuisi aamukahdeksasta iltapäiväneljään ja valvoisi loput. Myös ihan yhtä reipas, tuottelias ja aktiivinen voi olla mihin kellonaikaan tahansa. Ja lomalla ei yleensä tarvitse olla mitään noista.
En ole mistään jäänyt paitsi, vaikka herään lomalla klo 9. Hyvin olen ehtinyt joka paikkaan, minne haluankin mennä. Automatkat teen mielummin illalla.
Jätä tuollainen laiskamato äijä! Todennäköisesti menee myös aikaisin nukkumaan, eikä tee mitään omia projekteja, kotitöitä, kehittämistä, yms. iltaisin, vaan vain nukkuu laiskana! Itse olen saavuttanut omaisuuteni juurikin yöihmisenä pitkiä iltoja myöhään asioita edistäen.
Vierailija kirjoitti:
Ei lomalla tuhlata aikaa nukkumiseen klo 12 asti. Aamut ovat lomalla parhaita hetkiä ja silloin voi juoda aamukahvit terdellä. Loman ulkopuolella (11kk vuodessa) ollaan aamukahvien aikaan sisätiloissa.
Lomalla parasta on se, että voi ottaa tupluureja pisin päivää, jos siihen on tarve. Itse toimin näin.
Aamutoimien jälkeen lounaaseen asti tehdään kaikenlaista, alkuehtoosta voi mennä saunaan ja sitten rauhoittua yötä varten. Se kaikki on erilaista verrattuna normaaliin arkeen, jolloin töiden jälkeen pitää tehdä kaikki mahdollinen ennen nukkumaan menoa. Loman kuuluu erottua arjesta.
Niin se erottuukin, kun voi elää itselleen luontaisessa rytmissä eikä tarvitse kellon mukaan elää. Voi juoda, vaikka yökahvit terdellä, kun ei ole pakko herätä aikaisin. Kukin tavallaan
Valvottaminen on lähisuhdeväkivaltaa.
Mä oon ollut hereillä jo yli tunnin, enkä vieläkään ole noussut sängystä. Siis tätähän varten kesäloma on, että vihdoinkin saa tehdä mitä haluaa.
Mutta mulla ei ole miestä, eikä lapsia. Tai edes koiraa, joka pitäisi viedä pissalle. Ah, miten helppoa elämää.
Lomallahan se pitäisi juuri nukkua ja vain olla...
Tuollanen mulkku kuuluu roskiksee.
Vierailija kirjoitti:
Mies on oikeassa, suuri osa ihmisistä nukkuu parhaimman osan elämästä eli Kesäaamut.
Ei kahdeksalta enää mikään kesäaamu ole. Vähän rippeitä. Minä nautin kesäaamusta kun te muut kuolaatte tyynyänne. T. yökyöpeli
Eri nukkumisrytmin ihmiset sopivat huonosti yhteen. Asia kannattaa selvittää suhteen alussa, itse olen tässä nyt mokanut.
Minua risoo laiskalta vaikuttava uusi tyttöystäväni, joka haluaisi mennä nukkumaan jo klo. 22-23!! Tällöin olen itse usein vasta treenaamassa. Sen jälkeen teen vielä koti-IT-hommia, sijoitan, opiskelen, pelailen, korjaan taloa, jne.
Mutta vaikka (usein) saamattomat ihmiset menevät aikaisin nukkumaan, niin en heitä kuitenkaan kritisoi. Tutkimukset osoittavat, että iltaihmiset ovat älykkäämpiä, luovempia ja aikaansaavampia. https://www.theguardian.com/science/article/2024/jul/11/night-owls-cogn…
Netistä löytyy vuokrattavia asuntoja tai jos rahaa on niin osta oma. Saat päättää ihan itse kuinka kauan ja milloin nukut.