Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies herättää minut klo 7-8 koska kesäloma ei kuulemma ole syy maata koko päivää

Vierailija
24.07.2024 |

Ja sitten kun suutun niin ihmettelee, miksi olen riidanhaluinen heti aamusta. 

Harkitsen oikeasti että menen veljeni luo nukkumaan. 

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vähän liian aikaisin. Mutta meilläkin käy niin, että puoliso nukkuu vaikka klo 12 asti, sitten venyttelee ja kahvittelee tunnin, pari. Sitten pitääkin jo syödä jne. Jos jotain oltaisi tekemässä niin lähtövalmiina ollaan klo 16, jolloin huomataan ettei kannata lähteä enää paikkaan x, koska se menee kiinni tai ei kannata ajaa niin kauas näin myöhään. Loppupäivä menee löhöillessä ja illalla katsotaan telkkaria myöhään kun ei väsytä. Voisin silloinkin lähteä mihin vaan vaikka yöuinnille, mutta eihän nyt myöhään illalla mihinkään voi lähteä. Loman loputtua kitistään, kun ei olla tehty mitään kivaa.

Kannattaa tehdä niitä asioita ihan itsekseen. Älä nyt omaa lomaa ja tekemisiäsi anna toisen rajoittaa. Illalla kerrot lähteväsi klo x paikkaan Y ja mukaan saa tulla, jos kiinnostaa, mutta herättelemään/odottelemaan et ala.

Vierailija
42/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varmaan olisin hiljaa, mutta kun mies ehdottaisi ihan mitä tahansa uimarannasta lähimatkailuun, niin vastaisin, että en nyt jaksa, voin hieman huonosti, jotenkin outo ja oksettava olo. Kun tätä tekee kaksikin viikkoa eikä käy lähikauppaa kauempana, niin miehen luulisi ymmärtävän, että tämän kesäloman hän viettää aika lailla tylsästi, koska toinen voi pahoin kalvavan väsymyksen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellä ihmisellä unen tarve on n. 7-8 h. Tästä on hyvä pitää kiinni lomallakin. Liiallinen nukkuminen väsyttää entisestään ja voi kertoa, että taustalla on jokin terveysongelma.

Vierailija
44/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä herätään klo 5, oli loma tai arki.

Vierailija
45/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loma ei ole mikään syy alkaa elää pellossa. Miehesi on oikeassa. Saat enemmän irti lomastasi, kun et käytä sitä pelkkään laiskotteluun.

Miehesi kannattaisi jättää kaltaisesi laiskamato ja hankkia jostain itselleen energinen ja urheilullinen mimmi, jonka kanssa kesälomasta saa irti enemmän reipasta toimintaa.

Kyllä lomalla saa päästää irti niistä arjen rutiineista ja olla pellossakin jos tahtoo. Mikä loma se on jos aikataulu täytyy tiukasti pyöriä. Meillä saa herätä kun haluaa ja teinikin pääsee ylös mikäli sovitaan että lähdetään liikkeelle aamusta. Tilaa on sekä vanua että olla aktiivinen. 

Vierailija
46/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nukahda uudestaan kun on saanut heittää mällinsä sisääsi?

Vierailija
47/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene aikaisemmin nukkumaan, niin saat kuitenkin tarpeeksi unta?

Vaikka törppö miehesi kyllä on.

Vierailija
48/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveellä ihmisellä unen tarve on n. 7-8 h. Tästä on hyvä pitää kiinni lomallakin. Liiallinen nukkuminen väsyttää entisestään ja voi kertoa, että taustalla on jokin terveysongelma.

Minun on pakko herätä herätyskellolla lomallakin. Olen ns. iltavirkku, tai oikeastaan minulla lienee viivästynyt unirytmi tjsp, eli illalla nukahtamisen venyy herkästi mutta aamulla kyllä nukuttaisi. Jos annan itseni nukkua pidempään, esim yhdeksään, seuraavana iltana nukahtaminen menee helposti aamuyön puolelle, ja sitten vaihtoehtoja on nukkuminen vielä pidempään tai väsynyt päivä. Jos nukun vielä pidempään, seuraava yönä nukahtamisen menee vielä pidemmälle, jos taas herään liian lyhyiden unien jälkeen, selviän normaalisti nukkumaan mutta en herää ilman herätyskelloa 8h unien jälkeen vaan nukun helposti 10h, ja sitten taas illalla valvotuttaa ja päivällä on vetelä olo. Viikonlopuista selviän juuri ja juuri ilman herätyskelloa kun lapsilla säilyy rytmi ja jotain ääniä kuuluu klo 7-8, mutta yhtään pidemmillä vapailla ajaudun aina kierteeseen jossa vuorottelee tyyliin 5 h ja 11 h unet, jos en tietoisesti pidä kiinni rytmistä aamuisin.

Vierailija
49/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha. Mä pääsen töistä aikavälillä 22-05, ihan tasan tarkkaan nukun silloin kun pystyy ja etenkin lomalla silloin kun huvittaa. Mun mies on onneksi älyllinen yksilö ja osaa tehdä asioita ihan itsekseen. En minäkään herätä sitä öisin. Että pitäisi nousta aamuseitsemältä "jottei loma mene hukkaan". Siis...Miksi?? Tarpoa johonkin torille kahville vai? Kiinnostaa kun kilo paskaa.

Vierailija
50/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi idi ootti on sun mies.

Vierailija
51/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies valitti kun heräsi klo 8.30 mun pieruun. Ollaan kesälomalla mökillä ja mies mieluusti makaisi sängyssä pitkälle aamupäivään. Minä valmistan meille aina aamupalan: kahvia ja tuoreet aamupalasämpylät. Käyttäköön korvatulppia jos emännän aamutoimet häiritsee.

Vierailija
52/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vähän liian aikaisin. Mutta meilläkin käy niin, että puoliso nukkuu vaikka klo 12 asti, sitten venyttelee ja kahvittelee tunnin, pari. Sitten pitääkin jo syödä jne. Jos jotain oltaisi tekemässä niin lähtövalmiina ollaan klo 16, jolloin huomataan ettei kannata lähteä enää paikkaan x, koska se menee kiinni tai ei kannata ajaa niin kauas näin myöhään. Loppupäivä menee löhöillessä ja illalla katsotaan telkkaria myöhään kun ei väsytä. Voisin silloinkin lähteä mihin vaan vaikka yöuinnille, mutta eihän nyt myöhään illalla mihinkään voi lähteä. Loman loputtua kitistään, kun ei olla tehty mitään kivaa.

Tälle en voinut muuta kuin hyväntahtoisesti nauraa, vaikka jutun kirjoittajaa tuskin naurattaa tuollaisina päivinä. Mene omia menojasi, jos puolisosi ei saa aikaiseksi sen vertaa, että nousisi ihmisten aikoina ylös sängystä. Toki kesälomalla pitäisi saada nukkua halutessaan edes yhdeksään/ kymmeneen, mutta onhan tuo aika paksua, jos on lähtövalmiina jonnekin vasta iltapäivällä. 

Vierailija
53/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha. Mä pääsen töistä aikavälillä 22-05, ihan tasan tarkkaan nukun silloin kun pystyy ja etenkin lomalla silloin kun huvittaa. Mun mies on onneksi älyllinen yksilö ja osaa tehdä asioita ihan itsekseen. En minäkään herätä sitä öisin. Että pitäisi nousta aamuseitsemältä "jottei loma mene hukkaan". Siis...Miksi?? Tarpoa johonkin torille kahville vai? Kiinnostaa kun kilo paskaa.

Jos loman viettää kotosalla, niin ongelmia ei varmasti tulekaan. Jos päätyy kuitenkin matkustelemaan, niin yleensä aikainen herääminen on järkevää, koska hotellihuoneet pitää luovuttaa tiettyyn aikaan, aamiainen on tarjolla tiettyyn aikaan, edessä voi olla pitkä päivä matkustamista jne., jotta ehtii kohteeseen saman päivän aikana jne.

Vierailija
54/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loma ei ole mikään syy alkaa elää pellossa. Miehesi on oikeassa. Saat enemmän irti lomastasi, kun et käytä sitä pelkkään laiskotteluun.

Miehesi kannattaisi jättää kaltaisesi laiskamato ja hankkia jostain itselleen energinen ja urheilullinen mimmi, jonka kanssa kesälomasta saa irti enemmän reipasta toimintaa.

Kyllä lomalla saa päästää irti niistä arjen rutiineista ja olla pellossakin jos tahtoo. Mikä loma se on jos aikataulu täytyy tiukasti pyöriä. Meillä saa herätä kun haluaa ja teinikin pääsee ylös mikäli sovitaan että lähdetään liikkeelle aamusta. Tilaa on sekä vanua että olla aktiivinen. 

Juuri näin. Lomalla nimenomaan saa ja kuuluu elää pellossa.

Vierailija
55/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse varmaan olisin hiljaa, mutta kun mies ehdottaisi ihan mitä tahansa uimarannasta lähimatkailuun, niin vastaisin, että en nyt jaksa, voin hieman huonosti, jotenkin outo ja oksettava olo. Kun tätä tekee kaksikin viikkoa eikä käy lähikauppaa kauempana, niin miehen luulisi ymmärtävän, että tämän kesäloman hän viettää aika lailla tylsästi, koska toinen voi pahoin kalvavan väsymyksen takia.

Tässä vaiheessa puoliso tulisi varmaan kärrättyä lääkäriin, ei kuulosta terveeltä jos mitään ei jaksa ja voi jatkuvasti huonosti, kuulostaa vakavalta sairaudelta. Kostomentaliteettikaan ei sekään kyllä normaaliin terveeseen parisuhteeseen kuulu, asiat kannattaa ottaa heti esille ennenkuin ne alkaa parisuhdetta hiertämään.

Vierailija
56/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin olla aloittajan mies.

Puoliso on luonnostaan lova valvomaan ja nukkuisi mielellään puoleen päivään asti. Eikä siinä mitään mutta puolisolla on myös historia siitä, että alkaa valittamaan. Jos lomalla ei tule tehtyä mitään. 

Ratkaisuna on ollut se, että potkin sen ylös viimeistään 8:00. Sitten tuo kerkeää tekemään haluamiaan asioita ja ymmärtää myös mennä järkevään aikaan nukkumaan.

Toki välillä kiukuttelee asiasta mutta tuppaa ymmärtämään että herätän hänet sen takia, ettei hän pääse kitisemään oman hölmöilyn seurauksia.

Vierailija
57/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun miehen loman täytyy tylsä olla, vaikka itse makaisitkin kotona?

Toivottavasti miehesi hakee ensin sinulle apua ja sitten viettää ihanan loman itsekseen tai ystävien kanssa. Tai lapsien jos sellaisia on.

Vierailija
58/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä fyysistä läheisyyttä? 

Vierailija
59/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on ilmeisesti erilainen vuorokausirytmi. Miten olisi kompromissi? Sano että lomalla sinut saa herättää yhdeksältä jos kahvit on keitetty. Ja sitten tosiaan nouset ylös, etkä aloita päivää voihikimalla. Älä ole aamukärsijä. 

Minua ärsyttää ihmistyyppi nimeltä aamukärsijä. Aamukärsijä heti herättyään irvistelee ja vääntelehtii ja voihkii, vääntelehtii sängyssä ainakin varttitunnin hirveässä elämöntuskassa ennen kuin nousee ylös. Aikaisin kun väsyttää, voi hirveää miten on vaikeaa!  Aamukörsijä  on täynnä suurta elämäntuskaa, ja syyksi riittää että on aamu. Hän murahtelee, äröhtelee, mököttää, viivyttelee, voihkii ja huokailee. Kaikkien täytyy nähdä miten hirveästi hän kärsii siitä että on AAMU.

Aamukärsijä vetoaa siihen ettei hän ole aamuihminen eikä aamuvirkku. Minä en ole illlanvirkku enkä iltaihminen, mutta en irvistele, voihki enkä ole täynnä elämän

Olet kokeillut niin monia, että osaat jakaa heitä tyyppeihin, ja silti valitsit vääränlaisen itsellesi? Vaihtoon vaan ja uutta tyyppiä viereen! 

Vierailija
60/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sehän on vain hyvä ettei lomalla unirytmi mene sekaisin. Itse heräilen koko loman siinä 6-7 aikoihin aamulla kuten töissäkin ollessa. Parasta on keittää rauhassa aamukahvit ja syödä runsas aamupala kiireettä, ja todeta, että yleensä tähän aikaan lähden töihin, nyt on ihana jäädä kotiin ja koko päivä edessä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän