Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies herättää minut klo 7-8 koska kesäloma ei kuulemma ole syy maata koko päivää

Vierailija
24.07.2024 |

Ja sitten kun suutun niin ihmettelee, miksi olen riidanhaluinen heti aamusta. 

Harkitsen oikeasti että menen veljeni luo nukkumaan. 

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se olekaan syy.

Vierailija
22/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnioita miestäsi. Mies on perheen pää.

Olet idiootti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on ilmeisesti erilainen vuorokausirytmi. Miten olisi kompromissi? Sano että lomalla sinut saa herättää yhdeksältä jos kahvit on keitetty. Ja sitten tosiaan nouset ylös, etkä aloita päivää voihikimalla. Älä ole aamukärsijä. 

Minua ärsyttää ihmistyyppi nimeltä aamukärsijä. Aamukärsijä heti herättyään irvistelee ja vääntelehtii ja voihkii, vääntelehtii sängyssä ainakin varttitunnin hirveässä elämöntuskassa ennen kuin nousee ylös. Aikaisin kun väsyttää, voi hirveää miten on vaikeaa!  Aamukörsijä  on täynnä suurta elämäntuskaa, ja syyksi riittää että on aamu. Hän murahtelee, äröhtelee, mököttää, viivyttelee, voihkii ja huokailee. Kaikkien täytyy nähdä miten hirveästi hän kärsii siitä että on AAMU.

Aamukärsijä vetoaa siihen ettei hän ole aamuihminen eikä aamuvirkku. Minä en ole illlanvirkku enkä iltaihminen, mutta en irvistele, voihki enkä ole täynnä elämän

Meillä molemmat ollaan ihan aamuihmisiä. Silti voihkitaan ja ähistään aamusta. Ollaan yli 50v ja aamusta nyt vaan kestää hetken ennenkuin lihakset vertyy ja selkä alkaa taipua jne. Ei siis olla mitenkään pahalla päällä vaan ihan vaan kankeita ja kipeitä.

Vierailija
24/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loma ei ole mikään syy alkaa elää pellossa. Miehesi on oikeassa. Saat enemmän irti lomastasi, kun et käytä sitä pelkkään laiskotteluun.

Miehesi kannattaisi jättää kaltaisesi laiskamato ja hankkia jostain itselleen energinen ja urheilullinen mimmi, jonka kanssa kesälomasta saa irti enemmän reipasta toimintaa.

Mistä teitä kusipäitä oikein si ki ää?

Vierailija
25/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koko kesälomaa kannata tuhlata nukkumiseen. Ehkä loman alussa voit pari päivää nukkua univelkoja pois? Jos olette yhtään reissussa niin kyllähän tuo rajoittaa paljon, jos aamulla lähtö ei onnistu aikaisin ja on pitkä ajomatka edessä.

Vierailija
26/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa. Turha tulla valittamaan tänne, kun hän pakottaa sinut synnyttämään pellonpieleen tai vie sairaalaan raiskattavaksi. Mies ei välitä sinusta vaan käyttää sinua kohteenaan

Vierailija
27/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäisi! Vaatisin, että vähint. klo 9 asti on saatava nukkua. Meillä vanhemmat nukkui puoleen päivään, ei hyvä sekään, mut jos on univelkaa niin milloin sitä pois nukkuisi ellei lomalla? Nyt nukuin 2 päivää kokonaan reissun jälkeen, kun olin niin väsynyt. 

Vierailija
28/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole normaalia, jos ei inhimilliseen aikaan aamulla jaksa nousta. Eri asia jos herätys olisi kukonlaulun aikaan. Joko olet sairas tai elämän hallinta hukassa ettet älyä illalla käydä nukkumaan fiksuun aikaan

Vierailija
29/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä aamuvirkkutalibaneja :D

Vierailija
30/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex oli samanlainen, ai kamala se olikin muuten hirveetä. Tai ei se nyt sentään herättänyt mua, mutta jaksoi pilkata ja paheksua sitä, että mun vrk-rytmi oli myöhäisempi. Aamuvirkut oli hänen mielestään parempia ihmisiä. Iltavirkut oli laiskoja ja saamattomia. 

Vierailija
31/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan toi ihan perseestä jos ei saa ikinä nukkua. Jos on tarvetta niin sopikaa etukäteen seuraavan päivän menot. Jos on jotain mihin on järkevintä mennä heti aamusta niin silloin herätään ajoissa. Ja jos ei, niin silloin nukutaan. 

Vierailija
32/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä liioittelua ja äärimmäisyysajattelua, joka ei ole edes sukupuolisidonnaista. Eli, jos ei ole lomalla pirteänä ylhäällä seiskalta, niin toinen vaihtoehto onkin maata koko päivä ja välimuotoja ei ole. Kyllä lomalla pitää saada nukkua, jos nukuttaa ja mies pitää saada ymmärtämään tämä.

Vierailija
33/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vähän liian aikaisin. Mutta meilläkin käy niin, että puoliso nukkuu vaikka klo 12 asti, sitten venyttelee ja kahvittelee tunnin, pari. Sitten pitääkin jo syödä jne. Jos jotain oltaisi tekemässä niin lähtövalmiina ollaan klo 16, jolloin huomataan ettei kannata lähteä enää paikkaan x, koska se menee kiinni tai ei kannata ajaa niin kauas näin myöhään. Loppupäivä menee löhöillessä ja illalla katsotaan telkkaria myöhään kun ei väsytä. Voisin silloinkin lähteä mihin vaan vaikka yöuinnille, mutta eihän nyt myöhään illalla mihinkään voi lähteä. Loman loputtua kitistään, kun ei olla tehty mitään kivaa.

Tuo olisi kommunikaation paikka: jos haluat käydä tänä kesänä kohteessa x, niin se on auki klo 10-17, joten sinä päivänä kun sinne ollaan menossa, pitää olla lähtövalmiina viimeistään klo 14 tms.

Vierailija
34/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kestäisi! Vaatisin, että vähint. klo 9 asti on saatava nukkua. Meillä vanhemmat nukkui puoleen päivään, ei hyvä sekään, mut jos on univelkaa niin milloin sitä pois nukkuisi ellei lomalla? Nyt nukuin 2 päivää kokonaan reissun jälkeen, kun olin niin väsynyt. 

Niin, ja en koe eläväni pellossa. Jos on aikainen lähtö aamulla niin saan kyllä itseni ylös. Olen huomannut, että mukavat aamu rutiinit helpottavat nousemista: ilman haistelu parvekkeella, suihku, kahvi, hyvä musiikki jne

Vierailija
35/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottava tyyppi. Minun kultaiselle miehelleni on kunnia-asia antaa minun nukkua rauhassa, kunnes herään.

Vähän se saattaa silitellä kevyesti poskea jos "olisi aika" herätä, mutta tassuttelee hissukseen, kunnes herään ja sanoo "huomenta, täällä olisi aamupala"

Vierailija
36/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin asti AP siis haluaisi nukkua jos saisi vapaasti nukkua? Jos koko päivä menee oikeasti nukkumiseen, niin kyllähän silloin unirytmissä on jotain pielessä tai taustalla on jokin sairaus, joka aiheuttaa liikaunisuutta. 

Vierailija
37/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan karjuisin ja suuttuisin, jos ei muuten menis asia perille. Ei oo todellakaan hyväksyttävää toimintaa.

Jos on sovittu meno aamusta, niin sit herättäminen on ok. Muuten pitää saada nukkua rauhassa, että palautuu lomalla riittävästi. Ja unen tarvekin on erilaista eri ihmisillä.

Vierailija
38/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miehesi pointin, sillä ei lomalla ehdi tekemään mitään, jos toinen nukkuu päivät pitkät. Mutta, hänellä ei ole mitään oikeutta häiritä uniasi silloin, kun sinulla on aikaa nukkua. Jokainen työssäkäyvä varmasti ymmärtää, että välillä on saatava levätä ja nukkua univelkoja pois. Miehesi lähestymistapa asiaan on epäkunnioittava. Teidän pitää nyt vakavasti keskustella siitä, että kuinka vietätte kesäloman. Sinun on saatava levätä, että jaksat taas raataa seuraavaan lomaan.

Meillä mies on se, joka nukkuu pidempään. Annan hänen nukkua klo 12, asti, jos ei ole mitään sovittua/akuuttia tekemistä. Touhailen aamupäivän omiani, juon kahvin rauhassa, lenkitän koirat ja sometan. Päivällä on sitten hyvin yhteistä aikaa.

Vierailija
39/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lomalla tuhlata aikaa nukkumiseen klo 12 asti. Aamut ovat lomalla parhaita hetkiä ja silloin voi juoda aamukahvit terdellä. Loman ulkopuolella (11kk vuodessa) ollaan aamukahvien aikaan sisätiloissa.

Lomalla parasta on se, että voi ottaa tupluureja pisin päivää, jos siihen on tarve. Itse toimin näin.

Aamutoimien jälkeen lounaaseen asti tehdään kaikenlaista, alkuehtoosta voi mennä saunaan ja sitten rauhoittua yötä varten. Se kaikki on erilaista verrattuna normaaliin arkeen, jolloin töiden jälkeen pitää tehdä kaikki mahdollinen ennen nukkumaan menoa. Loman kuuluu erottua arjesta.

Vierailija
40/110 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna sille kunnolla pesää!

Niin, linnunpesiä monta siihen keskelle sänkyä ukon viereen, siinä pesää kerrakseen!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän