Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko pullataikinaa pakastaa?

Vierailija
05.04.2023 |

:D

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä valmiita rahkapullia??

Vierailija
2/15 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne jäätyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa pakastaminen kannattaa? Kohotuksen jälkeen vai ennen kohotusta?

Vierailija
4/15 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä voi pakastaa mitä haluaa, mutta se on eri asia sitten että kannattaako vai ei.

Vierailija
5/15 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huooh. Saisiko ihan normaalin vastauksen? Kaikki tietää kuitenkin mitä tässä tarkoitetaan. Tottakai vaikka muumimukin voi pakastaa....

Vierailija
6/15 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaamalla löytyy hyviä juttuja aiheesta yksityiskohtaisempine ohjeineen. Kannattaa tehdä pikkupullia jotka sitten raakapakastaa.

Vierailija
7/15 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huooh. Saisiko ihan normaalin vastauksen? Kaikki tietää kuitenkin mitä tässä tarkoitetaan. Tottakai vaikka muumimukin voi pakastaa....

Et ole huomannu kaupassa olevan pakastettuja.

Vierailija
9/15 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, kunnon vastauksia kiitos... Ap

Vierailija
10/15 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taikinaa ei voi pakastaa. Valmiiksi leivotut, kaupan pakastealtaasta myytävät pullat ja leivät ovat pelkkää kaupunkilegendaa (vaikka tosin taisin itsekin syödä moista eilen).

Leivottuja leipiä ja pullia ei voi pakastaa. Eivät jostain erikoisesta syystä jäädy, tai pilaantuvat (homehtuvat/bakterien toiminta jatkuu) vaikka jäätyisivät, vaikka muiden elintarvikkeiden pakastaminen onnistuu hyvin. Tästä leipien/pullien pakastamisen ongelmasta on tosin poikkeuksena ne kaikki pakastetut leivät ja pullat joita olen itse syönyt.

Vierailija
11/15 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up, kunnon vastauksia kiitos... Ap

Lue vastaukset 6 ja 8. Ihan kunnon vastauksia. Tässä ajassa olisit jo saanut syvemmin tutustuttua aiheeseen.

Vierailija
12/15 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi hiiva jäätyy jolloin pullat jäävät raaoiksi paistamisesta huolimatta.

Vierailija
13/15 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

M49 kirjoitti:

Taikinaa ei voi pakastaa. Valmiiksi leivotut, kaupan pakastealtaasta myytävät pullat ja leivät ovat pelkkää kaupunkilegendaa (vaikka tosin taisin itsekin syödä moista eilen).

Leivottuja leipiä ja pullia ei voi pakastaa. Eivät jostain erikoisesta syystä jäädy, tai pilaantuvat (homehtuvat/bakterien toiminta jatkuu) vaikka jäätyisivät, vaikka muiden elintarvikkeiden pakastaminen onnistuu hyvin. Tästä leipien/pullien pakastamisen ongelmasta on tosin poikkeuksena ne kaikki pakastetut leivät ja pullat joita olen itse syönyt.

Kyllä varmaan voi, sillä kaupassa on myytävänä pakastettua pullataikinaa. Kerran jopa kokeilin. Ihan ok oli, ehkä ei kohonnut niin hyvin kuin itse tehty.

Vierailija
14/15 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta pakastaminen vaikuttaa siten, että koostumus ja maku voivat muuttua jonkin verran. Tuotteen valmistusprosessia jatkettaessa tulee ottaa huomioon se, että tuote on ehtinyt sulaa riittävästi, jotta saadaan ns. Normaalia vastaava tulos. Kohotusta tarvitaan myös. Jos pullataikina on suunniteltu laitettava pakastimeen, niin kohotusta ei tarvitse tehdä.

Vierailija
15/15 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakasta kohotettu tai kohottamaton taikina, tai pelkkä hiiva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi