Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhtä asiaa en ymmärrä lapsiperhe köyhyydessä

Vierailija
23.07.2024 |

Oli puhe sitten kouluruuasta, päiväkodin ruuasta, tai vaikkapa puistoruokailuista mitä ainakin Tampereella järjestettiin nyt kesällä. Monelle lapselle se saattaa olla päivän ainoa ateria

Pitääkö tuo oikeasti paikkaansa? Mielestäni siinä tapauksessa pitäisi ottaa lapse(t) pois. Tässä maassa ei yksikään perhe ole siinä pisteessä, ettei ole varaa ostaa ruokaa, ellei itse oikeasti päätä niin. Se on omista valinnoista kiinni. Itse antaisin ennemmin kaikkien ei-välttämättömien laskujen, lainojen mennä ulosottoon, kun kituuttaisin ja lapsi ei saisi syödäkseen.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse saan nettona tonnin, siis kaikki tulot nettona tonnin. Asuminen syö 600e kuussa. Sisältäen siis kaikki asumisen kulut. Muita laskuja puhelinlaskut ja netflix. Loput jää mun ja lapsen ruokiin ja päivittäistavaroihin. Juu Netflix ei oo pakko ja välillä sen laitankin tauolle, mutta kun se 7e näillä tuloilla on se ja sama, pankkikin vie enemmän tilinhoitokuluja.

Toimeentulotuki?

Vierailija
22/92 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko eli tukien varassa. Sai ekan lapsen 17 vuotiaana, ei viitsinyt käydä kouluja. On 4 lasta, 3 eri isää. Meni monen monta vuotta, ennen kuin kasvoi aikuiseksi.

Nyt on vakkari työpaikka, tienaa ihan ok, omistusasunto, lasten asiat ovat aina olleet kunnossa, mutta nyt lapsilla on aina ruokaa, puhtaat vaatteet jne.

Sanoi oli helpompi saada lapsia, kuin opiskella ja mennä töihin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hjallitus vaan kokoajan kiristää ruuvista 👴🏻

Vierailija
24/92 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että köyhiltä pitää riistää kaikki, mikä irti lähtee? Myös lapset. Yksityisen huostaanottobisneksen tuotantovälineiksi, joka maksimoi tuoton veronmaksajien kukkarosta suoraan.

Parin euron koulu- ja puistoruoka on aika huokea vaihtoehto 5000e:n kuukausikuluihin verrattuna. Eikö olisi hyvä, että bisneksen rahoittamisen sijaan vaikka 1/10 siitä rahasta annettaisikin perheelle kipeästi tarrvittavaksi ruokarahaksi. 

Onko oma lehmä ojassa? Pyöritätkö sinä omaa huostaanottobisnes-paikkaasi?

Muutamalla lapsella tekee jo pääministeripalkkatason tiliä. Ei tarvita montaa hyödynnettävää.

En ole missään kohtaa kritisoinut sitä että jotakin yleisiä ruokailuja järjestetään, vaan sitä vanhempien vastuuttomuutta :D 

Vierailija
25/92 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei näille naisille voi asentaa ehkäisykapselia kahden lapsen jälkeen? Mikä oikeus on synnyttää lapsia köyhyyteen?

Vierailija
26/92 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei näille naisille voi asentaa ehkäisykapselia kahden lapsen jälkeen? Mikä oikeus on synnyttää lapsia köyhyyteen?

Kun sehän tässä huvittavinta onkin, että jos aletaan oikeasti puhumaan köyhyydestä niin suomessahan ei sellaista ole. Ellei itse vaan päätä niin. 

Vierailija
27/92 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä näille elämänhallintaongelmaisille ei tulisi antaa yhteiskunnan tukea pelkästään rahana, vaan palveluina. Esimerkiksi asunto ja ruoka, lapsille joku harrastus. 

Monilla tuet menevät tupakkaan, päihteisiin, pelaamiseen. Tämä estäisi sitä. Ja jos ei kelpaa, se voisi motivoida elämänmuutokseen.

Vierailija
28/92 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tämä riistetään köyhältä kaikki!! ajattelutapa. Eikö köyhä saisi koskaan tehdä mitään kivaa???? (Samaan aikaan esim. Poltetaan tupakkaa, käydään viikottain/kuukausittain baareissa, käydään kampaajalla tms) niin ei, köyhä voi jättää nämä asiat tekemättä ja ostaa sitä ruokaa kotiin.

On myös niitä sairastumisia ja kaikenmaailman itsestä riippumattomia tekijöitä, mutta silloin on vain PRIORISOITAVA. Ei siinä muu auta.

Vierailija
29/92 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lapsiperheköyhyys on yhdyssana.

Suksi helvettiin mulkku.

Tämä kertoo sun tasosta aika paljon. 

Ei ihme,  että et tunnista yhdyssanoja.

Vierailija
30/92 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä näille elämänhallintaongelmaisille ei tulisi antaa yhteiskunnan tukea pelkästään rahana, vaan palveluina. Esimerkiksi asunto ja ruoka, lapsille joku harrastus. 

Monilla tuet menevät tupakkaan, päihteisiin, pelaamiseen. Tämä estäisi sitä. Ja jos ei kelpaa, se voisi motivoida elämänmuutokseen.

Laitosasuminenhan tunnetusti parantaa elämänhallintaa. Eikun. Sitähän se olisi, jos asuminen, ruoka ja harrastaminen tulee "talon puolesta". 

Vierailija
31/92 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomessa on nykyisin köyhyyttä. Kaikki lapset eivät enää ole samalla viivalla. Varsinkin osalla suomalaislapsista puuttuu jo monenlaista tarpeellista tavaraa. Pitäisi järjestää keräys suomalaisille köyhille lapsille. 

Vierailija
32/92 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahot ei kykene, velat ei halua, ja köyhät ei saisi tehdä lapsia. Niin, meillä on alhainen syntyvyys. Valtio sanoo lapsia arvokkaiksi, ja haluaisi lisää syntyvyyttä. Onko ne vain juhlapuheita? Uraohjuksetko ja pieni eliittukö sen syntyvyydenkin ylläpitää jatkossa? Niin kuin juhlapuheissa ja omasta mielestään muutenkin pitää ihan kaikkea pyörimässä rahoillaan.

Vierailija
33/92 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suksi helvettiin mulkku.

Tämä kertoo sun tasosta aika paljon. 

Ei ihme,  että et tunnista yhdyssanoja.

Vastaan nyt vielä toisen kerran. En kirjoittanut tuota kommenttia

ap

Vierailija
34/92 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa ole kyse köyhyydestä. Monen lapsen kotona ei vaan tehdä ruokaa.

Lasun paikka siis. Vanhemmat eivät osaa huolehtia jälkikasvustaan.

Vierailija
35/92 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lause aloitetaan isolla kirjaimella.

Vierailija
36/92 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse saan nettona tonnin, siis kaikki tulot nettona tonnin. Asuminen syö 600e kuussa. Sisältäen siis kaikki asumisen kulut. Muita laskuja puhelinlaskut ja netflix. Loput jää mun ja lapsen ruokiin ja päivittäistavaroihin. Juu Netflix ei oo pakko ja välillä sen laitankin tauolle, mutta kun se 7e näillä tuloilla on se ja sama, pankkikin vie enemmän tilinhoitokuluja.

S-pankki tarjoaa ilmaiset pankkipalvelut jäsenilleen. Jos et toimeentulotukea saa niin asumistukea aivan varmasti. Jos tuohon tonniin lasket lapsilisän niin toimeentulotuki on varma. Luultavasti olet trolli.

Vierailija
37/92 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Suomessa on nykyisin köyhyyttä. Kaikki lapset eivät enää ole samalla viivalla. Varsinkin osalla suomalaislapsista puuttuu jo monenlaista tarpeellista tavaraa. Pitäisi järjestää keräys suomalaisille köyhille lapsille. 

Joo niin varmaan onkin, mutta se on ihan itseaiheutettua. Vanhempien toimesta. Jos päättäisivät toisin niin olisi varaa maksaa sähkö, vesi, vuokra, lääkkeet ja ruoka. Ei se ole mitään todellista köyhyyttä jos sulla ei oo varaa mennä särkänniemeen

Vierailija
38/92 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitosasuminenhan tunnetusti parantaa elämänhallintaa. Eikun. Sitähän se olisi, jos asuminen, ruoka ja harrastaminen tulee "talon puolesta". 

Mikä ihmeen laitos? Ei tietenkään. Vaan ihan tavallinen asunto. Kelan rahoillahan se nytkin maksetaan (jos raha siihen käytetään). Ja rahan sijaan esim. ns. ruokakortit. 

Jos ei elämän perusasioita hallitse, ei sitä hallintaa synny silläkään että tiettyinä päivinä vaan ilmestyy rahaa tilille.

Vierailija
39/92 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpompi ottaa nuo lapset pois noilta köyhiltä. Silloin lapsilla on edes joku mahdollisuus tulevaisuuteen. Pakkoadoptio on ainut vaihtoehto, ei edes sijoitusta.

Vierailija
40/92 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omista valinnoista kiinni, että hallitus on tuhonnut perusturvan ja ostovoiman. Hä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä