Miltä teistä tuntuisi tietää että lapsenne eivät kävisi ikinä haudallanne?
Kommentit (83)
Pitäisin outona jos kamppaisivat siellä??
Mulle ei tule hautaa
Ei yhtään miltään. Oliko vielä jotain muuta?
Ei haittaa mitään. Ei ole mikään pakko osallistua.
Minusta tärkeämpää käydä äidin ja soitella nyt kun on elossa. Poimin juuri äidille ämpärillisen hillaa.
Ei se haittaisi. Elämää kuuluu elää ja mielessä on aina tarpeelliset asiat mukana kun on. Mieltä ei kannata myöskään täyttää turhaan sitä painavilla ja raskauttavilla asioilla. Ihminen kärsisi liiaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei miltään. olenhan kuollut.
Oletko nytkin aivokuollut? Kyse on nykyhetkestä, pökö!
Pyörisin haudassani jos olisin elossa.
Vainajalla ei ole enää mielipidettä eikä mieli pahoitu mistään.
Ihan sama minulle. Ei minua kuoleman jälkeen tarvitse palvomaan alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Pyörisin haudassani jos olisin elossa.
Minä pelkään kuollakseni ahtaita paikkoja.
Olisin järkyttynyt siitä, että minulle on jostakin ilmestynyt lapsia.
Minä toivon ettei minusta koidu kuoltuani haudanhoitoriesaa. Minä toivon, että minua muistetaan paljon nyt kun olen elossa ja kuoltuani tuhkat sirotellaan jonnekin, missä kenenkään ei tarvitse niitä enää hoitaa / maksaa.
Eipä sillä ole enään siinä vaiheessa mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tärkeämpää käydä äidin ja soitella nyt kun on elossa. Poimin juuri äidille ämpärillisen hillaa.
Siis toivon, että omatkin lapset ovat kiinnostuneita minusta kun olen elossa. Sen jälkeen sama.
Ei miltään. Toivon että minut poltetaan ja tuhka sirotellaan kansallispuistoon. Ja juu, tiedän kyllä siihen liittyvän menettelyn.
Minua ihnetyttää alkeellinen ajattelusi, ap. Etkö tajua, mitä kuollessa tapahtuu? Ihminen lakkaa olemasta. On ihan jälkeen jäävien asia, miten muistavat vai muistavatko.
Miksi siellä haudalla pitäisi käydä? Ethän sinä siellä haudassa eläessäsikään maannut, joten ei siellä ole mitään, joka muistuttaisi sinusta. Kuolleita ruumiita tai hautajaisia harvemmin kukaan jaksaa muistella.
Mitä varten lasten pitäisi haudalla käydä? Ilahtuuko vainaja ikihyväksi?
No, kuten arvelinkin, niin on hlvetin kylmää porukkaa täällä. Ap.
Ei miltään. Olenhan silloin tiedottomassa tilassa.