Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä teistä tuntuisi tietää että lapsenne eivät kävisi ikinä haudallanne?

Vierailija
23.07.2024 |

Eivätkä osallistuisi hautajaisiinne.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli, teille ei merkkaa paskaakaan että rakastaako lapsenne teitä, vttu mitä porukkaa!!!

Vierailija
62/83 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä toivon ettei minusta koidu kuoltuani haudanhoitoriesaa. Minä toivon, että minua muistetaan paljon nyt kun olen elossa ja kuoltuani tuhkat sirotellaan jonnekin, missä kenenkään ei tarvitse niitä enää hoitaa / maksaa.

Olet lukenut ajatukseni. Ei hautaa, ei mitään. Ripotelkoot tuhkat mihin haluavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea olis käydä.olemattomalla haudalla. Minua ei siis haudata.

Vierailija
64/83 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistella voi ilman hautaakin. Mielestäni jos olen jonkun ajatuksissa kuolemani jälkeen, riittää. Kukat eläessä

Vierailija
65/83 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minulla on polttohautaus ja tuhkat sirotellaan mereen.

Niin eihän minulla edes ole hautaa.

Yllytät jälkeläisesi rikokseen?

Mihin rikokseen? Merellä on hautapaikkoja joihin saa laillisesti sirotella tuhkat.

Muuallakin.

Vierailija
66/83 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, että he muistavat edesmenneitä rakkaita muualla kuin hautausmaalla, kuten itsekin teen. 

Vierailija
67/83 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä todellakaan aio vaatia käymään haudalla.  Jos haluavat, nin käyvät, mutta ei pakolla.    Suvussa on tapana muistaa kuolleita yhdessä kertomalla muistoja ja tarinoita kun kokoonnutaan yhteen. Se on ihana tapa, nauraa ja itkeä yhdessä. Itselleni ajatus mennä haudalle laittamaan kämänen kynttilä on sitä tunnekylmää touhua

Vierailija
68/83 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukahan hautajaisvajakki näitä aloituksia tekee? Menis vidhu lääkärille ja pyytäisi joitan rauhoittavaa tai vaikka lähetteen lobotomiaan.

Ootkohan taas joku mt-alalla työskentelevä henkilö? 

Vierailija
69/83 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluja ihmisiä kun puhutte kivien tai hautojen palvomisesta. Miksi? Tiedätte ihan hyvin ettei mistään palvomisesta ole kysymys. Jos ette ymmärrä olkaa ymmärtämättä, mutta joitakin ihmisiä helpotta ja auttaa käydä rakkaansa haudalla, ei kuulu muille.

Vierailija
70/83 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli, teille ei merkkaa paskaakaan että rakastaako lapsenne teitä, vttu mitä porukkaa!!!

Mä toivon, että mun lapset osoittaa rakkautta silloin kun elän ja huolehtii kun olen dementikko. Kuoleman jälkeen ei ole mikään pakko käydä, se ei mittaa rakkautta 

Vierailija
71/83 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että lapseni muistelevat minut ilman haudalla käyntiäkin. Toivon että tuhkani sirotellaan esim. muistolehtoon ettei jää hautaa hoidettavaksi, mutta saavat sitten itse päättää mitä tekevät. Oman isäni tuhkat on siroteltu muistomännyn alle ja hyvä niin, en kaipaa hautaa 300 km:n päässä hoidettavaksi, muistelemme isääni muutoin.

Vierailija
72/83 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mode, tän ketjun voi poistaa, tuli tarpeeksi tietoa palstalaisten "sielunmaisemasta", en halua tätä enää enempää! Ap.

Vierailija
73/83 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mode, tän ketjun voi poistaa, tuli tarpeeksi tietoa palstalaisten "sielunmaisemasta", en halua tätä enää enempää! Ap.

Tottahan se on. Muiden hautojen kyttäys ja hurskastelu on sairasta. 

Vierailija
74/83 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha jättää hautaa ja kiviä jälkeensä. Riitelen asiasta lasten kanssa, he tahtoisivat kuopasta minut hautaan ja minä tahdon tuhkana metsään ilman kiviä. Hekin ovat jo vanhoja eläkeläisiä 25 vuoden päästä, eivät jaksa kaukaa haudoilla käydä. On 

Vierailija
75/83 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeastaan. Minä heidät tein lupia kysymättä, ja minun tehtävä on rakastaa heitä. He ei ole minulle mitään velkaa eikä velvollisia millään tavalla.

Vierailija
76/83 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän lapseni rakastavan minua ihan tässä ja nyt. Ja minä rakastan heitä. En ole koskaan ajatellut että he olisivat minua varten täällä, vaan minä oon heitä varten. Kun aikuistuvat, irrottautuvat sitten ja minä annan heidän mennä, edelleen rakastaen. 

Oikeastaan ahdistaa ajatus, että se käyvätkö haudalla, olisi joku määre rakkaudesta. Oon sanonut, että minulle on ihan sama mitä mun kuolleelle ruumiille tapahtuu, taakkaa ei kenenkään tarvitse ottaa. Olen sanonut, että ruumis tieteelle ja perkeet kompostiin, mutta joo. Tehköön jälkeenjäävät mitä haluaa, olen silloin kuollut ja ei merkitystä. Ja tätä elämääni en käytä sen murehtimiseen.

Sabatonin En livstid i krig-biisistä: 

Och när min tid har runnit ut

Vem bryr sig då?

De kämpar på

Får en soldat ett värdig slut?

Få somna in

Försvinna bort

Och aldrig vakna

Haluan vaan nukahtaa ja unohtua hiljaa. Elämän haluan sen sijaan elää onnellisena täsdä ja nyt.

Vierailija
77/83 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuntuisi yhtään missään. Onpa typerä kysymys.

Paljonko veikkaat kaikessa viisaudessasi kuolleen tuntevan tai ajattelevan? Polttohaudattuna ei varsinkaan kovin syvällisiä. 😂 

Vierailija
78/83 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minulla on polttohautaus ja tuhkat sirotellaan mereen.

Niin eihän minulla edes ole hautaa.

Yllytät jälkeläisesi rikokseen?

Mihin rikokseen? Merellä on hautapaikkoja joihin saa laillisesti sirotella tuhkat.

Muuallakin.

Laillisesti vaikka katuojaan taikka vaikka metsään. Sehän on pelkkää tuhkaa.

Tiesitkö,että Pekka Myllykosken tuhkat esimerkiksi vain kaadettiin metsään kuusenjuurelle? Tuosta löytyy ihan jopa video youtubesta. 

Vierailija
79/83 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että se tuntuisi miltään, olisinhan jo kuollut.

Vierailija
80/83 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on käynyt 40 vuotta säännöllisesti hoitamassa äitinsä hautaa. Se on tärkeämpi hänelle kuin elävät perheenjäsenet. Mutta kukin tyylillään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän