Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

USA:ssa naisten yleisin vaatekoko on 44, Suomessa 42

Vierailija
23.07.2024 |

Miten ihmeessä ihmiset ovat noin lihavia? Ajatelkaa että koko S ja M ovat vähemmistössä kun suurin osa on kokoa L ja XL, XXL. 

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joku lihava triggeröi ja alkaa ulista. Ulina on merkki siitä, että nyt osui ja upposi. Hoikalla ihmisellä ei olisi tarvetta vit****tuilla takaisin. 

Ei todellakaan osunut. Mutta outoa aloituksessa, että vain naiset ovat tätä kokoa ja pälä, pälä, plää? Myös hoikat puolustavat toisia naisia, olkoon minkä kokoisia tahansa. Sekö ei aloituksessa ole sitä juuri vitt..lua vain naisia kohtaan? Taisi enemmän osua sinuun, joka ei saa naisia, niin keksii näitä ilkeitä aloituksia vain naisia kohtaan. 

Vierailija
22/88 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa miten läskit tuli heti ulisemaan tänne. Koko M on muutoin koko 38. Koko 40 -42 on L 

Ei todellakaan koko L ole sama kuin koko 38

Aiemmin koot meni näin:

30-32 xs

34-36 s

38-40 m

42-44 l

46-48 xl

Joillain valmistajilla taitaa olla edelleen käytössä tämä ssteikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

34 on koko XS

36 on koko S 

38 on koko M

40-42 on koko L

44 on koko XL

46 on koko XXL

48 on koko XXXL 

Vierailija
24/88 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 178cm pitkä eikä salilla hankittu lihasmassa eikä D-kupin tissit vain mahdu pienempään. Kaikki kaupan vaatteet pussittavat vyötäröltä.

Vierailija
25/88 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

42 ei minusta ole iso. Mun painoindeksi on alle 20 ja käytän housukokoa 40..

Vierailija
26/88 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

34 on koko XS

36 on koko S 

38 on koko M

40-42 on koko L

44 on koko XL

46 on koko XXL

48 on koko XXXL 

Hah, ja sinä olet mies! Ei mitään hajua naisten vaatekoista!

Vierailija
27/88 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt wanna-beiden pitää kiriä, kun pitäähän sitä olla tasoissa tuon mahtavan (no pun intended) USA:n kanssa! Nih!

Pullaa poskeen ja kanankoipia mikroon - siitä se lähtee. Kiri-kiri. Ehkä jo huomenna USA hyväksyy teidät yhdeksi osavaltioksi - Wanna-be Stateksi. 

Vierailija
28/88 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

USA:ssa syödään pikaruokaa keskimäärin 2-3 kertaa viikossa. Ja nykyisin pikaruoan voi tilata suoraan kotiovelle, jottei tarvitse liikuskella mihinkään. 

Kaikenlaista ruokaa voi tilata kotiovelle. Myös terveellistä ruokaa.

Vierailija
29/88 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

34 on koko XS

36 on koko S 

38 on koko M

40-42 on koko L

44 on koko XL

46 on koko XXL

48 on koko XXXL 

Nämä riippuvat hieman vaatemerkistä.

Vierailija
30/88 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin olet viimeksi käynyt Amerikassa? Mikä on havaintosi heidän painostaan. Entä milloin jossakin Pohjanmaan maaseudulla?

Vaatekoot eivät ole mitään standardeja. Samalla ihmiselle voi olla vaatteita s-xl tai 38-46 varsinkin silloin, kun yläosa on isompi kuin alaosa.

Mä kävin talvella. Floridassa oltiin lihavia, mutta suomalaiset nykyisin keskimäärin saman kokoisia. New Yorkissa taas hoikempia. Samaa linjaa on Suomessa myös, että isoissa kaupungeissa ollaan keskimäärin hoikempia.

Huolestuttavinta mielestäni on lasten, nuorten ja nuorten aikuisten lihominen. Ihan kaikissa maissa. 

Vierailija
31/88 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle M on yleensä iso enkä ole laiha. 38 sopii paremmin. 

mutta 38: han on M koko.  Mitä höpäjät? 36 ja 38 ovat medium kokoisia. 40 on L koko, onko 42 L vai XL, en tiedä. Itse olen kokoa 36, mutta välillä otan kokoa 38, kun haluan väljempää.

Vierailija
32/88 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään vaatteet on mitoitettu ihan hölmösti. Koko 46 saattaa olla normaalipainoisellekin todella tiukka ja vaihtoehtoisesti 36 on liian löysä.

Vierailija
33/88 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin juuri netistä naisten viralliset vaatekoot

ja koko 34 on S, 36-38 on koko M ja koko 40-42 on koko L 

Vierailija
34/88 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkääpä joskus ulos, niin näette totuuden omin silmin. Normaalipainoiset ihmiset ovat nykyään harvinaisuuksia, ylipainoisia silmin kantamattomiin. Suomalaisista on tullut läskejä.

Vierailija
35/88 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kokoa 34-36, lihoin Korona vuosina kokoon 40- 42 ja todellakin olen lihava!! Koko L nyt. Vitut****taa olla näin läski. Kyllä L- koko on selkeästi lihavan koko. Joten pötypuheet seis. L on iso koko. 

Voi luoja. Ja mikähän sun paino on? Tuskin on mitenkään järkyttävän iso. Mieti sitä, että mä painan 108kg ja mä olen oikeasti lihava. Vaatekoko 48-50. Tympii tuollaiset turhasta ulisijat. 

Mulla on painonpudotus menossa enkä koskaan kyllä haluaisi olla kokoa 34 enkä edes koko 36. Ihan liian pieniä kokoja 168cm pitkälle lanteikkaalle naiselle. Ei painonpudotus saa lantiota luiden osalta kapeammaksi vaan ne on miten on. Pitäisi varmaan olla ihan luuta ja nahkaa, että mun lantion mallilla saisi 34 koon housut jalkaan.

Vierailija
36/88 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mainitsit vain naiset?

Vierailija
37/88 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Sudanissa naisten vaatekoko on 34-36.

Ajatella!!!!

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000006153763.html

vertailu eri maiden kokomerkinnöistä

Vierailija
38/88 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin Texasissa, mutta ei ollut kyseessä mikään lomamatka. Mutta lähes kaikki ihmiset olivat lihavia, niin miehet kuin naiset. Ja heille kaupataan kokoa S, vaikka todellinen koko olisi 3 xxl tai enemmän kokoa 4- tai 5 xxxl. Tulevat siitä onnelliseksi, kun ei tarvitse laihduttaa? Ravintolasta ei saanut tilattua edes salaattia tai mitään terveellistä ruokaa lainkaan. Tilasin sitten sipulikeiton, joka oli kuorrutettu täysin rasvaisella juustolla, jäi syömättä. Aika moni liikkui sähköisellä pyörätuolilla? Näitä näkee harvemmin Suomessa. Kouluruokailussa täällä tarjotaan aika terveellistä ruokaa toisin kuin Yhdysvalloissa joltain osin. Vain hampurilaisia koulu ruokana? Mutta valitettavasti tämä hamppari ja pizza kulttuuri pesityi tännekin. 

Vierailija
39/88 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on luontainen taipumus vähätellä omaa vaatekokoaan, esim väittämällä että koko 38 on S vaikka se on M, ja että koko 40-42 on koko M vaikka se on L.

Sama juttu kun lihava ei osaa arvioida syötyä ruoan määrää oikein. On tieteellisesti todettu että ihminen vähättelee syötyä ruoan määrää. Katso (Terveyskirjasto; painon hallinta, lihavuuden hoito) 

Vierailija
40/88 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kokoa 34-36, lihoin Korona vuosina kokoon 40- 42 ja todellakin olen lihava!! Koko L nyt. Vitut****taa olla näin läski. Kyllä L- koko on selkeästi lihavan koko. Joten pötypuheet seis. L on iso koko. 

Hölmö. 180cm nainen on alipainoisenakin usein kokoa L,  varsinkin jos on vähääkään leveämmät hartiat. Hihojen ja lahkeiden pituudet ei riitä pienemmissä. Nyt kun olen normaalipainoinen ( ja edelleen 180cm) kokoni on joskus XL. Mä en tiedä läskeistä silti mitään.