HS: Bioeetikko Joona Räsänen: "Nykyaikaiset deittimarkkinat tuottavat liikaa häviäjiä miehissä, ja se luo pohjaa konservatiivisuudelle"
https://www.hs.fi/feature/art-2000010525230.html
Yhä useampi mies on jopa neitsyt päälle kolmekymppisenä eikä saa yrityksestä huolimatta mitään vastakaikua naisilta.
Samaan aikaan pienellä murto-osalla miehistä jotka ovat hyvännäköisiä, pitkiä ja atleettisia, on takana jopa satoja naisia ja heillä voi olla samaan aikaan 5-10 "situationship"- seksisuhdetta eri naisten kanssa.
Räsänen povaa, että radikalismin ja äärikonservatiivisuuden nousu jatkuu miesten keskuudessa, sekä miesten ja naisten poliittinen kartta on ideologioiltaan ja aatteiltaan päinvastainen. Sukupuolet eriytyvät yhä kauemmas toisisistaan.
Kommentit (738)
Ei nykyään ole "normaaleita" naisia, kaikki on jonkun Chadin haaremissa. Mitä se konservatiivisuus sitten nykyään olisi, alkoi kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän nuorten naisten pitäisi ollenkaan lukea näitä juttuja. Täällä on vain elämänkoululaisia miehiä kirjoittelemassa. Onneksi suurin osa miehistä Suomessa on ihan fiksuja ja rakkaudentäyteinen parisuhde kiinnostaa. Ja kun rakastaa, ei toisen vanhenemista huomaa ollenkaan, kun samaa tahtia vanhennutaan.
Yli puolet liitoista päättyy eroon ja n 80% tapauksista naisen toimesta. Samaan tahtiin vanhenemista on luvassa todella harvoin .
Kyllä rakkaus voi loppua tietty, eikä silloin parisuhteen edellytys enää täyty. Mutta todella moni kyllä löytää uuden rakkauden, jos haluaa.
Minä lupasin kerran rakastaa. Toista kertaa en sitä virhettä tee. Uskoakseni yhä useampi mies päätyy samaan lopputulokseen ja yhä nuorempana.
Kuoleva yhteiskunta.
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyään ole "normaaleita" naisia, kaikki on jonkun Chadin haaremissa. Mitä se konservatiivisuus sitten nykyään olisi, alkoi kiinnostaa.
Eikös ne silloin juuri ole normaaleja, jos ne kaikki ovat noissa haaremeissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vai että sinä tiedät, miten kaikki miehet ajattelevat. Uskomatonta bull shittiä, mutta mitäpä muuta voi vauvapalstalaiseltä mieheltä odottaa. "
Tiedän vain sen mitä miehet itse kertovat esim. täällä tai muualla netissä. En ole mies, olen nainen jota ihmetyttää miksi miehet eivät kirjoita koskaan noin kuten sinä sanot monen suomalaisen miehen ajattelevan. Eivätkö he käytä nettiä ollenkaan ja pysty kertomaan ajatuksistaan, vai miksi sinä naisena kerrot ne heidän puolestaan?
Et tasan ole nainen. Ja minä uskon siihen, mitä itse koen. Nyt menen kotiin, jossa odottaa rakastavan mieheni valmistava ateria.
Miksi ihmeessä miehenä kirjoittaisin ajatuksia, joissa kyseenalaistan miesten kyvyn rakkauteen ja kerron etten usko että miehen kanssa voi saada rakastavaa, pitkäaikaista suhdetta? :D Lainasin toisesta ketjusta kommettia, jossa mies kirjoittaa ettei porsinut eli hänelle lapsia synnyttänyt nainen enää kelpaa ja ihmettelin, miksi he kirjoittavat tällaista ja sitten valittavat kun naiset eivät heitä halua. Se, että sinä naisena joka olet parisuhteeseen mennyt, haluat nähdä oman miehesi toisenlaisena, on hyvin ymmärrettävää. Sinulla ei kuitenkaan ole mitään mandaattia kertoa mitä useimmat suomalaiset miehet ajattelevat. He voivat kertoa sen itse ja ne kertomukset ovat ihan näkyvissä täällä sekä muualla netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se näyttää olevan feministisen vallankumouksen tavoite.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisella miehellä menee mitättömyytensä niin paljon tunteisiin, että kääntyvät sen takia radikaali ajattelijoiksi ja alkavat vihata naisia. Tämä on tunnettu ilmiö. Näitä miehiä sanotaan myös inceleiksi.
Naiset perustivat feminismin ja aloittivat kirjepommikampanjat. Katsotaas mitä miehet vuorostaan keksivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vai että sinä tiedät, miten kaikki miehet ajattelevat. Uskomatonta bull shittiä, mutta mitäpä muuta voi vauvapalstalaiseltä mieheltä odottaa. "
Tiedän vain sen mitä miehet itse kertovat esim. täällä tai muualla netissä. En ole mies, olen nainen jota ihmetyttää miksi miehet eivät kirjoita koskaan noin kuten sinä sanot monen suomalaisen miehen ajattelevan. Eivätkö he käytä nettiä ollenkaan ja pysty kertomaan ajatuksistaan, vai miksi sinä naisena kerrot ne heidän puolestaan?
Et tasan ole nainen. Ja minä uskon siihen, mitä itse koen. Nyt menen kotiin, jossa odottaa rakastavan mieheni valmistava ateria.
Miksi ihmeessä miehenä kirjoittaisin ajatuksia, joissa kyseenalaistan miesten kyvyn rakkauteen ja kerron etten usko että miehen kanssa voi saada rakastavaa, pitkäaikaista suhdetta? :D Lain
Kyllä se coping taitaa olla sinulla eikä minulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se näyttää olevan feministisen vallankumouksen tavoite.
En ole kateellinen panopojille, enkä sulttaaneille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän nuorten naisten pitäisi ollenkaan lukea näitä juttuja. Täällä on vain elämänkoululaisia miehiä kirjoittelemassa. Onneksi suurin osa miehistä Suomessa on ihan fiksuja ja rakkaudentäyteinen parisuhde kiinnostaa. Ja kun rakastaa, ei toisen vanhenemista huomaa ollenkaan, kun samaa tahtia vanhennutaan.
Yli puolet liitoista päättyy eroon ja n 80% tapauksista naisen toimesta. Samaan tahtiin vanhenemista on luvassa todella harvoin .
Kyllä rakkaus voi loppua tietty, eikä silloin parisuhteen edellytys enää täyty. Mutta todella moni kyllä löytää uuden rakkauden, jos haluaa.
Minä lupasin kerran rakastaa. Toista kertaa en sitä virhettä tee. Uskoakseni
Kuulostaa aivan punakapinallisen puheelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisella miehellä menee mitättömyytensä niin paljon tunteisiin, että kääntyvät sen takia radikaali ajattelijoiksi ja alkavat vihata naisia. Tämä on tunnettu ilmiö. Näitä miehiä sanotaan myös inceleiksi.
Naiset perustivat feminismin ja aloittivat kirjepommikampanjat. Katsotaas mitä miehet vuorostaan keksivät.
Eiköhän kannattaisi keksiä itsellesi jotain parempaa tekemistä, kuin vaikka ääriajattelu. Voisit toimia hyvin sen vastaisestikin ja ansaita täten naisten kunnioituksen, mutta täällä sinä vain räyhäät todistamassa sukupuoleesi liitännäisen alennustilasi ja mariset turhanpäiväisiä.
Miksi ihmeessä haluaisin minua vihaavien kunnioituksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä miehenä kirjoittaisin ajatuksia, joissa kyseenalaistan miesten kyvyn rakkauteen ja kerron etten usko että miehen kanssa vo
Kyllä se coping taitaa olla sinulla eikä minulla.
Selvä :D Jään kuitenkin vielä odottamaan, että milloin miehet alkavat kirjoittaa ajattelevansa että "rakkaudentäyteinen parisuhde kiinnostaa. Ja kun rakastaa, ei toisen vanhenemista huomaa ollenkaan, kun samaa tahtia vanhennutaan", kuten sinä kerrot heidän ajattelevan. Sitä ennen pysyttelen sinkkuna ja kaukana miehistä, enkä pidättele hengitystäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lupasin kerran rakastaa. Toista kertaa en sitä virhettä tee. Uskoakseni
Geopoliittiset ja demografiset megatrendit viittaavat ihan muuhun kuin feministiseen yhteiskuntaan.
Voittajia ovat ne liberaalit oikeistolaiset ja vasemmistolaiset miehet, jotka ovat uteliaita, ystävällismielisiä, jotka eivät esineellistä ihmisiä, ovat päämäärätietoisia ja - olivat sitten ulkonäöltään minkälaisia tahansa - pitävät huolta itsestään (käymällä suihkussa, siistimällä hiukset ja mahd. parran, panostamalla edes vähän vaatteisiin ja laatuun, pesemällä hampaat).
Onko muuten ylipäätään täällä yhtään vasemmistolaista uli-uli-miestä? Onko ne kaikki konservatiivisia oikeistolaisia?
Kyseenalaistaako siis bioEETIKKO naisten eettiset oikeudet valita kumppani, tai olla valitsematta, eikä miesten radikalisoitumista sen takia, että eivät saa 1llua? Koska joku tai jokin on niin luvannut, vähän kuin että jos olet kiltisti niin joulupukki tuo lahjoja = jos elät miehenä, saat naisen?
Hmm, eipä erityisemmin eettiseltä kuulosta....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli lainausmerkeissä. Se viittaa , että asia ei tule ottaa kirjaimellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tylsä nainen, en ruma enkä lihava, vaan tavallinen, huolehdin hygieniasta ja pukeudun siististi. En ole löytänyt parisuhdetta ja olen 30v neitsyt. Deittiapeissa tavatut tavalliset miehet ghostaavat minut noin 1-4 tapaamisen jälkeen. Ei ole naisillakaan helppoa :)
Muun muassa Youtubesta löytyy näitä reaalimaailman empiirisiä kokeita, joissa on otettu suunnilleen rumimman löydetyn naisen kuva ja tehty profiili Tinderiin ja sitten on otettu miesmallin kuva ja tehty profiili Tinderiin. Arvaatteko kumpi sai huomattavasti enemmän tykkäyksiä/matcheja? Ei ollut miesmalli. Todellisuuden ollessa tuo yllä olevan 30 vuotiaan naisen kannattaa katsoa peiliin ja miettiä aika syvään ja hartaasti miten on tuossa onnistunut.
Mätsi on aika kaukana parisuhteesta
Mätsejä saan ja treffejä. Varmaan irtosuhteitakin saisin, mutta parisuhdetta en saa. Joku aiempi sanoi, että tyydy tasoosi, mutta olen tavannut suoraansanottuna rumia, lyhyitä ja mitäänsanomattomia miehiä. Muutaman olen itse torjunut, mutta olen tullut miesten toimesta ghostatuksi monta monta kertaa. :)
"Miksi ihmeessä haluaisin minua vihaavien kunnioituksen? "
Tuolla asenteella olet jo päättänyt hävitä taistelun.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi ihmeessä haluaisin minua vihaavien kunnioituksen? "
Tuolla asenteella olet jo päättänyt hävitä taistelun.
Miksi kyseessä on taistelu? Kuka sen aloittikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kannattaisi keksiä itsellesi jotain parempaa tekemistä, kuin vaikka ääriajattelu. Voisit toimia hyvin sen vastaisestikin ja ansaita täten naisten kunnioituksen, mutta täällä sinä vain räyhäät todistamassa sukupuoleesi liitännäisen alennustilasi ja mariset turhanpäiväisiä.
Miksi ihmeessä haluaisin minua vihaavien kunnioituksen?
Eikö millään muulla ole mitään väliä kuin naisen hyväksynnällä?
Mitä kultaisia vasikoita oikein luulette olevanne?