Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Bioeetikko Joona Räsänen: "Nykyaikaiset deittimarkkinat tuottavat liikaa häviäjiä miehissä, ja se luo pohjaa konservatiivisuudelle"

Vierailija
23.07.2024 |

https://www.hs.fi/feature/art-2000010525230.html

Yhä useampi mies on jopa neitsyt päälle kolmekymppisenä eikä saa yrityksestä huolimatta mitään vastakaikua naisilta.

Samaan aikaan pienellä murto-osalla miehistä jotka ovat hyvännäköisiä, pitkiä ja atleettisia, on takana jopa satoja naisia ja heillä voi olla samaan aikaan 5-10 "situationship"- seksisuhdetta eri naisten kanssa.

Räsänen povaa, että radikalismin ja äärikonservatiivisuuden nousu jatkuu miesten keskuudessa, sekä miesten ja naisten poliittinen kartta on ideologioiltaan ja aatteiltaan päinvastainen. Sukupuolet eriytyvät yhä kauemmas toisisistaan.

Kommentit (738)

Vierailija
621/738 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olet täysin oikeassa. Huono puoli tässä on tosin miehille se, että et tule ikinä kelpaamaan omana itsenäsi, ja elämäsi tulee olemaan järkyttävää suorittamista, tason nostoa ja arvioituna olemista. Mukana on myös alituinen pelko siitä, että tulet jätetyksi mikäli tasosi ei enää kehityty toivotulla tavalla.

Tämä siis, jos haaveilet parisuhteesta ja omasta perheestä."

No, toivottavasti sinua lohduttaa, että naisille tilanne on se että elämäsi tulee olemaan järkyttävää ulkonäön, kilojen ja ryppyjen vahtimista, nuoruuden tavoittelua ja arvioituna olemista. Mukana on alituinen pelko siitä että tulet jätetyksi, mikäli ikäännyt. 

Ei varmaan käy kateeksi. Ikääntymisen lopettaminen ei ole kovin helppo nakki. Onneksi miehet kertovat avoimesti nuoruuden preferoinnistaan ja siitä että suunnittelevat

Päinvastoin. Jos yhdessä vanhenee ja rapistuu sitä ei yleensä huomaa, yhtäkkiä ollaankin vaan vanhoja. 

Vierailija
622/738 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nuorten naisten pitäisi ollenkaan lukea näitä juttuja. Täällä on vain elämänkoululaisia miehiä kirjoittelemassa. Onneksi suurin osa miehistä Suomessa on ihan fiksuja ja rakkaudentäyteinen parisuhde kiinnostaa. Ja kun rakastaa, ei toisen vanhenemista huomaa ollenkaan, kun samaa tahtia vanhennutaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/738 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän nuorten naisten pitäisi ollenkaan lukea näitä juttuja. Täällä on vain elämänkoululaisia miehiä kirjoittelemassa. Onneksi suurin osa miehistä Suomessa on ihan fiksuja ja rakkaudentäyteinen parisuhde kiinnostaa. Ja kun rakastaa, ei toisen vanhenemista huomaa ollenkaan, kun samaa tahtia vanhennutaan. 

Oletko mies vai nainen? Tällaisia kommentteja saa yleensä lukea täällä naisilta. Miehiltä ei. Se on aika jännä juttu.

Vierailija
624/738 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sori järkytys naiset näin miehenä. Mutta se porsineisuus ja paikkojen venyminen kyllä jää miehen mieleen jonnekin kytemään. N ei enää ole se sama tyttö vaan synnyttänyt. Ei vaan enää sytytä. Pikemminkin yök."

Kommentti toisesta ketjusta, jossa mies ei enää halua seksiä naisen synnytettyä hänelle lapsen. Kysykää miehet itseltänne, innostaako tällainen ajatusmaailma ja kirjoittelu naisia parisuhteisiin, perustamaan perheitä tai synnyttämään lapsia miehelle. Tällaista kommentointia on tämä ja moni muu palsta täynnä ja itsekin olen lukenut sellaista teinistä asti.

Ja siis hyvähän se on, että jos tuo on totuus, niin se tulee julki. Mutta näiden jälkeen ei ole mitään syytä ihmetellä, miksi moni nuori nainen valitsee sinkkuuden miehen ja perheen sijaan.

Sanotaanko näin, että ehkä on parempi, että jätät lisääntymättä jos vauvapalstan kirjoitukset ovat sinulle edustava otos tosimaailmasta. Kuinka yksinkertaisia ihmiset oikeasti voivat olla? 

Vierailija
625/738 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko mies vai nainen? Tällaisia kommentteja saa yleensä lukea täällä naisilta. Miehiltä ei. Se on aika jännä juttu.

Olen nainen. Eihän täällä käy mitään normaaleja miehiä. 

Vierailija
626/738 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli puolet liitoista päättyy eroon ja n 80% tapauksista naisen toimesta. Samaan tahtiin vanhenemista on luvassa todella harvoin .

Vierailija
627/738 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tylsä nainen, en ruma enkä lihava, vaan tavallinen, huolehdin hygieniasta ja pukeudun siististi. En ole löytänyt parisuhdetta ja olen 30v neitsyt. Deittiapeissa tavatut tavalliset miehet ghostaavat minut noin 1-4 tapaamisen jälkeen. Ei ole naisillakaan helppoa :)

Muun muassa Youtubesta löytyy näitä reaalimaailman empiirisiä kokeita, joissa on otettu suunnilleen rumimman löydetyn naisen kuva ja tehty profiili Tinderiin ja sitten on otettu miesmallin kuva ja tehty profiili Tinderiin. Arvaatteko kumpi sai huomattavasti enemmän tykkäyksiä/matcheja? Ei ollut miesmalli. Todellisuuden ollessa tuo yllä olevan 30 vuotiaan naisen kannattaa katsoa peiliin ja miettiä aika syvään ja hartaasti miten on tuossa onnistunut. 

Vierailija
628/738 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olet täysin oikeassa. Huono puoli tässä on tosin miehille se, että et tule ikinä kelpaamaan omana itsenäsi, ja elämäsi tulee olemaan järkyttävää suorittamista, tason nostoa ja arvioituna olemista. Mukana on myös alituinen pelko siitä, että tulet jätetyksi mikäli tasosi ei enää kehityty toivotulla tavalla.

No, toivottavasti sinua lohduttaa, että naisille tilanne on se että elämäsi tulee olemaan järkyttävää ulkonäön, kilojen ja ryppyjen vahtimista, nuoruuden tavoittelua ja arvioituna olemista. Mukana on alituinen pelko siitä että tulet jätetyksi, mikäli ikäännyt. 

Ei varmaan käy kateeksi. Ikääntymisen lopettaminen ei ole kovin helppo nakki. Onneksi miehet kertovat avoimesti nuoruuden preferoinnistaan ja siitä että suunnittelevat vaihtavansa nuorempaan heti kun ikääntymisen merkkejä alkaa naisessa näkyä liikaa. Silloin perheel

Naiset pääasiassa jättävät joten pelko pois.

Vierailija
629/738 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli puolet liitoista päättyy eroon ja n 80% tapauksista naisen toimesta. Samaan tahtiin vanhenemista on luvassa todella harvoin .

Jepulis ja tuossa on vielä mukana ns. vanhat sukupolvet joille avioliitto vielä sentään merkitsi jotain. Minkälaisia luulette prosenttien olevan nykyisillä 20-30 vuotiailla tulevaisuudessa? Niillä siis jotka yleensäkään edes päätyvän naimisiin ja sekin on pienenevä osa. 

Vierailija
630/738 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä rakkaus voi loppua tietty, eikä silloin parisuhteen edellytys enää täyty. Mutta todella moni kyllä löytää uuden rakkauden, jos haluaa. 

Vierailija
631/738 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sori järkytys naiset näin miehenä. Mutta se porsineisuus ja paikkojen venyminen kyllä jää miehen mieleen jonnekin kytemään. N ei enää ole se sama tyttö vaan synnyttänyt. Ei vaan enää sytytä. Pikemminkin yök."

Kommentti toisesta ketjusta, jossa mies ei enää halua seksiä naisen synnytettyä hänelle lapsen. Kysykää miehet itseltänne, innostaako tällainen ajatusmaailma ja kirjoittelu naisia parisuhteisiin, perustamaan perheitä tai synnyttämään lapsia miehelle. Tällaista kommentointia on tämä ja moni muu palsta täynnä ja itsekin olen lukenut sellaista teinistä asti.

Ja siis hyvähän se on, että jos tuo on totuus, niin se tulee julki. Mutta näiden jälkeen ei ole mitään syytä ihmetellä, miksi moni nuori nainen valitsee sinkkuuden miehen ja perheen sijaan.

Sanotaanko näin, että ehkä on parempi, että jätät lisääntymättä jos vauvapalstan kirjoitukset ovat sinulle edustava otos tosimaailmasta. Kuinka yksinkertaisia ihmiset oikeasti voivat olla? 

Niin jätänkin, ja niin jättää moni muukin nainen. Eivät nämä kirjoitukset tyhjästä tule. Niitä on paljon, varmasti satoja kertoja enemmän kuin kommentteja, jotka kertoisivat siitä mitä sinä kuvittelet tosimaailmaksi. Niitä ei ole vain vauvapalstalla, vaan kaikkialla netissä.  Kuka niitä kirjoittaa ja miksi siitä myyttisestä "tosimaailmasta" ei näy minkäänlaista heijastusta netissä, jos se kuitenkin on olemassa? 

Vierailija
632/738 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan käy kateeksi. Ikääntymisen lopettaminen ei ole kovin helppo nakki. Onneksi miehet kertovat avoimesti nuoruuden preferoinnistaan ja siitä että suunnittelevat vaihtavansa nuorempaan heti kun ikääntymisen merk

Naiset pääasiassa jättävät joten pelko pois.

Heh. Naiset hakevat useammin avioeroa, ja kun heiltä kysyy että miksi, niin yleensä siksi että mies pettää, halveksii vaimon ulkonäköä, juoksee nuorempien perässä jne. Kaikki tämä kertoo vain siitä, että kun naisessa alkaa ne ikääntymisen merkit näkyä, moni mies ei enää edes muista olevansa naimisissa koska sillä ei ole enää mitään merkitystä. Nainen joutuu sen eronkin sitten hoitamaan.

Vierailija
633/738 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin itse aiemmin lihava ja aika ruma nainen, näkymätön miehille. Ei olisi tullut mieleenkään, että kenelläkään olisi velvollisuutta ihastua minuun ja olla minun kanssani. 

Vastuu oli ja on minun. Muutuin, koska halusin olla tyytyväinen itseeni.

Ja voitte arvata mitä tapahtui huomiossa. Seuraa on kyllä riittänyt. 

Noin helppoa se on naisella! Teet normaaleja asioita ja saat HETI miehen. Elikä normaali asia on olla syömättä liikaa ja olla olemasta lihava. Itse miehenä olen käynyt yli 12 vuotta töissä putkeen ja yli 15 vuotta salilla ja yhtään seurustelua ei ole ollut, vain yhtä yötä. Eri juttu miehillä! Ja naisella noin helppoa, kuten itsekin totesit. Mies jos olisit, niin söisit SSRI-lääkkeitä, olisit masentunut ja sinkku yhä. Minäpä en, mutta miehenä tiedän, että joudun olemaan kaikilla tavoin vahvempi ja parempi saadakseni edes jokseenkin

Sinun ongelmat ovat korvien välissä. En yhtään ihmettele vaikka kukaan nainen ei sinua halua. Ja vika on sinussa, vain sinussa.

Vierailija
634/738 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nin, arvasin :) Kiva sinulle että ajattelet noin, mutta ajatteleekohan miehesi? Valitettavasti minusta tuntuu että tuo mitä kirjoitit, on vain teidän vanhempien naisten coping-mekanismi. Täällä kyllä kirjoittaa monenlaiset miehet, ja moni heistä on jonkun aviomies, jota läheiset pitävät normaalina miehenä. Ei hänen ajatukset silti poikkea palstan muiden miesten ajatuksista, täällä ne vain saa kertoa anonyymisti.

Vierailija
635/738 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaanko näin, että ehkä on parempi, että jätät lisääntymättä jos vauvapalstan kirjo

Kyllä tuota tapahtuu. Moni pettää raskauden aikana, parisuhde-ekspertti minkkinen vaihtoi suhdetta. Myös omassa lähipiirissä yksi tällainen tapaus. Erään musliminaisen mies sanoi ettei voi enää katsoa vaimoaan, kun imetyksen jälkeen oli antanut "toisen miehen" imeä rintojaan. Miehet ovat täysin kelpaamattomia parisuhteisiin, ja heitä tuliso kohdella eläiminä

Vierailija
636/738 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tylsä nainen, en ruma enkä lihava, vaan tavallinen, huolehdin hygieniasta ja pukeudun siististi. En ole löytänyt parisuhdetta ja olen 30v neitsyt. Deittiapeissa tavatut tavalliset miehet ghostaavat minut noin 1-4 tapaamisen jälkeen. Ei ole naisillakaan helppoa :)

Muun muassa Youtubesta löytyy näitä reaalimaailman empiirisiä kokeita, joissa on otettu suunnilleen rumimman löydetyn naisen kuva ja tehty profiili Tinderiin ja sitten on otettu miesmallin kuva ja tehty profiili Tinderiin. Arvaatteko kumpi sai huomattavasti enemmän tykkäyksiä/matcheja? Ei ollut miesmalli. Todellisuuden ollessa tuo yllä olevan 30 vuotiaan naisen kannattaa katsoa peiliin ja miettiä aika syvään ja hartaasti miten on tuossa onnistunut. 

Mätsi on aika kaukana parisuhteesta

Vierailija
637/738 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on takana jopa satoja naisia ja heillä voi olla samaan aikaan 5-10 "situationship"- seksisuhdetta eri naisten kanssa.

-Käy varmaan työstä.

Vierailija
638/738 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nin, arvasin :) Kiva sinulle että ajattelet noin, mutta ajatteleekohan miehesi? Valitettavasti minusta tuntuu että tuo mitä kirjoitit, on vain teidän vanhempien naisten coping-mekanismi. Täällä kyllä kirjoittaa monenlaiset miehet, ja moni

Vai että sinä tiedät, miten kaikki miehet ajattelevat. Uskomatonta bull shittiä, mutta mitäpä muuta voi vauvapalstalaiseltä mieheltä odottaa. 

Vierailija
639/738 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin itse aiemmin lihava ja aika ruma nainen, näkymätön miehille. Ei olisi tullut mieleenkään, että kenelläkään olisi velvollisuutta ihastua minuun ja olla minun kanssani. 

Vastuu oli ja on minun. Muutuin, koska halusin olla tyytyväinen itseeni.

Ja voitte arvata mitä tapahtui huomiossa. Seuraa on kyllä riittänyt. 

Noin helppoa se on naisella! Teet normaaleja asioita ja saat HETI miehen. Elikä normaali asia on olla syömättä liikaa ja olla olemasta lihava. Itse miehenä olen käynyt yli 12 vuotta töissä putkeen ja yli 15 vuotta salilla ja yhtään seurustelua ei ole ollut, vain yhtä yötä. Eri juttu miehillä! Ja naisella noin helppoa, kuten itsekin totesit. Mies jos olisit, niin söisit SSRI-lääkkeitä, olisit masentunut ja sinkku yhä. Minäpä en, mutta miehenä tiedän, että joudun olemaan kaikilla ta

"Sinun ongelmat ovat korvien välissä. En yhtään ihmettele vaikka kukaan nainen ei sinua halua. Ja vika on sinussa, vain sinussa."

Se on hienoa että osaat katsoa peiliin! :D

Vierailija
640/738 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vai että sinä tiedät, miten kaikki miehet ajattelevat. Uskomatonta bull shittiä, mutta mitäpä muuta voi vauvapalstalaiseltä mieheltä odottaa. "

Tiedän vain sen mitä miehet itse kertovat esim. täällä tai muualla netissä. En ole mies, olen nainen jota ihmetyttää miksi miehet eivät kirjoita koskaan noin kuten sinä sanot monen suomalaisen miehen ajattelevan. Eivätkö he käytä nettiä ollenkaan ja pysty kertomaan ajatuksistaan, vai miksi sinä naisena kerrot ne heidän puolestaan?