Vaikka video-CV:n tekeminen ahdistaa tai nolottaa, niin se ei ole pätevä syy jättää video-CV tekemättä. Epämukavuusalueelle on mentävä ja
laittaa työnhaun tärkeimmät instrumentit kuntoon. Myöskään ikä ei kelpaa syyksi velvollisuuksien laiminlyömiselle. Myös yli 50-vuotias pitkäaikaistyötön voi tehdä mukavan ja persoonallisen video-CV:n.
Kommentit (104)
Mukavuusalueella on mukavampaa. Tehkää keskenänne videoita, hr-kalkkunat.
Miksi tekisin, kun aion pysytellä työttömänä?
Video-CV:t ja kaiken maailman Tiktok-hakemukset ovat henkilöstötoimiston peukalonpyörittäjien tekosyy näprätä kännykkää työajalla. Mene tekemään TÖITÄ äläkä tuhlaa työnantajan aikaa sontaasi, saamarin loinen.
Okei. Jos näytän persettä ja meisseliä videolla, niin saanko olla rauhassa työtön?
Videocv on tehtävä. Piste.
Videocv on nykyaikaa. Jos et uskalla tehdä Videocvtä, miten luulet pärjääväsi töissä?
Mitä lisäarvoa video antaa CV:ssä?
Video-CV on pelkkä nöyryytysrituaali. Jos työnantajalla ei ole aikaa haastatella, ei ole minullakaan.
Dickvideo on jokaisen HR-tädin unelma. Ei kannata lähettää omalla nimellä.
Jätin hakematta kun Jyskin myyjäksi hakiessa piti tehdä esittelyvideo. Osaan kyllä tehdä, mutta en halua. Enkä edes töihin sinne. Etä työhaastattelut skypessä ihan ok. Kun kummankin naama ruudulla eikä oloa että joku katselee ja arvostelee eikä itse näytä naamaansa.
Nää videohaut on sitten just ihan toista laitaa kun anonyymi hakeminen. Eiköhän niitä just sen takia haluta. Eipä tartte arvailla ikää ja puheesta kuulee alkuperästä jotain.
Suurin osa niistä jää kuitenkin katsomatta, niin kyse on puhtaasti vain pompottelusta.
Hankkikoot ammattitaitoisempia rekrytoijia, jos ei cv:n perusteella osaa valita lupaavan näköisiä hakemuksia.
Mulla on työpaikka, mutta vaihdan työpaikkaa muutaman vuoden välein ja jätän hakematta kaikkiin tollasiin paikkohin joissa kyykytetään hakijoita. Töitä on riittänyt.
Olen 25-vuotias nainen enkä todellakaan tule koskaan tekemään yhtäkään video-cv:tä. Minähän en lähettele itsestäni videoita kenellekään, en edes työllistyäkseni. Sitten voin sen tehdä jos aseella uhataan. Minusta se on aivan liikaa vaadittu. Eihän mahdollinen työnantajakaan lähetä minulle videota missä kertoo mitä hän voi minulle työnantajana tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Olen 25-vuotias nainen enkä todellakaan tule koskaan tekemään yhtäkään video-cv:tä. Minähän en lähettele itsestäni videoita kenellekään, en edes työllistyäkseni. Sitten voin sen tehdä jos aseella uhataan. Minusta se on aivan liikaa vaadittu. Eihän mahdollinen työnantajakaan lähetä minulle videota missä kertoo mitä hän voi minulle työnantajana tarjota.
Työnantajan videot, joissa näytetään, mitä heillä on tarjottavaa ja mitkä ovat heidän arvonsa, visionsa ja missionsa, näytetään sitten palkattomien perehdytyspäivien aikana.
Laitoin työhakemukseen pelkän cv:n, pääsin haastatteluun ja sain paikan.
Nolompaa on ainoastaan firmat, jotka tätä vaatii. Ja se sinne palkattu porukka vasta noloja onkin.
Minusta kenenkään ei pitäisi joutua tekemään ilmaista työtä. Jos rekrytoija ei osaa lukea, sen ei pitäisi olla minun murheeni.
Et sinä minun erikoisosaamisestani mitään ymmärrä, vaikka videolle sen höpöttäisin.
Kärsitkö peräsuolen laskeumasta, ap?