Jos aiheuttaisit toisen elämään aviokriisin, jäisikö asia vaivaamaan sinua?
Olet huomannut ihmisen olevan herkässä tilanteessa, jossa olisi otollista "iskeä kiinni"?
Tiedät mistä naruista vedellä saadaksesi haluamasi, vaikkapa tunnustuksen tunteista tai hänet sänkyyn? Omassa elämässäsi olisi kaipuu jollekin?
Tämä ihminen sitten sortuisi tähän, saisit ainakin osittain haluamasi ja jättäisit siihen. Tämä toinen olisi pilannut asiansa, kun lähti tunteiden vietäväksi.
Ja olisi sitten täysin pulassa sen jälkeen ja sinä jatkaisit elämääsi.
Voisitko vaan ajatella, että omapa oli mokansa?
Kommentit (263)
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi vähän tällä tavalla, että tutustuin "eroavaan" mieheen joka oli hyvinkin hurmaava. Oma puoliso taas tuttu ja turvallinen.
Sänkyyn ei päädytty, mutta jonkinlaista henkistä pettämistä ehti tapahtua paljonkin mun puolelta ja tämän myös puolisolleni myönsin. Olen joutunut aika paljon kärsimään asian takia. Käymään terapiassa ym. Ongelmia on ollut ja niitä on selvitetty.
Tämä eroava mies otti ilmeisesti itseensä kun emme sitten sänkyyn menneetkään, erosi myöhemmin ja käyttäytyy kuin ei olisi tehnyt mitään väärää kenellekään. Lakaisi maton alle mitä teki omalle puolisolleen ja minä joudun lopun elämää häpeämään omaa käytöstäni.
Vaikea antaa anteeksi itselleen ja toiselle osapuolelle, kun on sitä mieltä, että mitään ei ole tapahtunut. Ap
Mitä ihmettä on henkinen pettäminen?
Ja tämän kertoi vasta kun olin jo täysin kiintynyt häneen. Hän oli siis tämän suhteemme aloitteellinen osapuoli.
Ja siis mietimme oman puolisoni kanssa eroa, hän siis tietää mitä oli meneillään ja on muhun pettynyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ihan näinkään. Mies sanoi erottuaan, että ei ole parisuhdeainesta, mutta haluaisi kanssani jonkinlaisen suhteen. Siis että eroaisin ja tapailisin hänen kanssaan (=seksiä). Ap
Valitettavasti kovin moni mies ja nainenkin ajattelee, ettei pettäjä ole puolisomatskua. Ei se aina pidä paikkansa, mutta totta toinen puoli.
tietenkin se loukkasi sinua, mutta rakastatko yhtään omaa puolisoasi? Toivottavasti hän tietää missä mennään. Teksteistäsi valitettavasti saa aika itsekeskeisen kuvan.
Ja eronnut toinen mies otti muhun edelleen yhteyttä, vaikka sanoin että haluan pelastaa oman liittoni, että mä en seksin takia eroa.
Meillä on mieheni kanssa kolme lasta, pitkä suhde, yhteinen historia.
Tällä toisella miehellä on useita suhteita takana ja tämä tuorein oli kestänyt pari vuotta kun tapasimme.
Ja kyllä, mokasin. Mä olen sen kyllä jo tunnustanut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja eronnut toinen mies otti muhun edelleen yhteyttä, vaikka sanoin että haluan pelastaa oman liittoni, että mä en seksin takia eroa.
Tällä toisella miehellä on useita suhteita takana ja tämä tuorein oli kestänyt pari vuotta kun tapasimme.
Mutta rakastatko miestäsi? Et ole pitkässä ketjussa puhunut miehestäsi mitään.
Jokuhan sinut sai rakastumaan toiseen mieheen. Onko syy sinussa vai aidosti siinä, ettet enää rakasta puolisoasi?
Olet tehnyt virheen ja pettänyt luottamuksen, seksiä ei kuitenkaan ollut. Jos rakastat puolisoasi koetat hyvittää kaiken hänelle, jos hän suostuu. Mikään mikä kirjoitat tässä ketjussa ei viittaa siihen että olisit sellaiseen valmis. Ajatuksesi on edelleen kiinni tässä toisessa miehessä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta mies oli reilu kun kertoi haluavansa sinusta vain seksiä. Olisi voinut valehdella rakastavansa ja olisit eronnut huomataksesi olevasi fwb suhteessa mahdollisesti yh:na.
Ota nyt opiksesi ja katso millainen on miehen historia. Vanhemmiten se kertoo paljon.
Jos siis teille ero tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta rakastatko miestäsi? Et ole pitkässä ketjussa puhunut miehestäsi mitään.
Jokuhan sinut sai rakastumaan toiseen mieheen. Onko syy sinussa vai aidosti siinä, ettet enää rakasta puolisoasi?
Olet tehnyt virheen ja pettänyt luottamuksen, seksiä ei kuitenkaan ollut. Jos rakastat puolisoasi koetat hyvittää kaiken hänelle, jos hän suostuu. Mikään mikä kirjoitat tässä ketjussa ei viittaa siihen että olisit sellaiseen valmis. Ajatuksesi
Rakastan tottakai. En kai mä muuten tässä liitossa olisi.
Mutta vaikka mä selittäisin kuinka, että mitä tuo toinen mies teki saadakseen mut ihastumaan itseensä, niin sitä ei tässä ketjussa uskottaisi.
Siis hän loi itsestään kuvan aivan täydellisenä miehenä mulle. Näitä perinteisiä "olet kuin luotu mulle, ihan ku oltaisiin aina tunnettu" -juttuja, kehuja, lahjoja, hyväksyntää ja sellaista tukea ja turvaa elämään. Sellaista herrasmiehen käytöstä ja vertaili "huonoa" puolisoaan muhun jatkuvasti. Sai mut luottamaan itseensä ja kun mä sitten aloin omia ongelmiani hänelle kertoa niin tuki ja ymmärsi.
En siis olisi uskonut, että pelkän seksin takia kukaan näkisi niin vaivaa. Ap
Anteeksi mutta olet ihan hirmuisen naiivi nähtävästi miesten suhteen. Hyvä kuitenkin ettet lähtenyt seksisuhteeseen, silloin vituttaisi kaksiverroin.
Ja mitä tulee hänen yhteydenpitoonsa, niin antoi ymmärtää että olen ainoa kenelle voi huoliaan purkaa ja että on tosi yksinäinen onnettomassa suhteessaan. Että mä tuon hänen elämäänsä iloa ja merkitystä. Ap
Jos menisin sinkkuna sänkyyn varatun naisen kanssa ja tämän suhteeseen kriisi niin ei kiinnostaisi tippaakaan. Jos taas varattuna kuten nyt menisin sänkyyn jonkun vieraan kanssa minua kiinnostaisi vain oma suhteeni ja onko sitä enää jäljellä. Se vieras varattu seksikumppani ei kiinnostaisi ellei olisi tilanne että on vaihto menossa eli hänestä tulossa uusi kumppani. Varattu toinen osapuoli vastaa omasta parisuhteesta ja asia ei kuulu millään tavoin minulle enkä minä vastuussa hänen teoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihan näinkään. Mies sanoi erottuaan, että ei ole parisuhdeainesta, mutta haluaisi kanssani jonkinlaisen suhteen. Siis että eroaisin ja tapailisin hänen kanssaan (=seksiä). Ap
Eli jätit vielä sanomatta sen faktan, että sä olisit halunnut miehen parisuhteeseen, johon hän vastasi siis, ettei ole parisuhdeainesta, mutta voi käydä panemassa sua silloin kuin huvittaa. Ja sehän sua nyt vituttaa ja nyt on omakin liitto pilalla. Mutta ota huomioon, että jos olisit kelvannut tuolle miehelle parisuhteeseen, olisit jättänyt oman miehesi. Nyt et jätä miestäsi. Mietipä miltä miehestäs tuntuu, että olisitkin valinnut tuon toisen miehen suhteeseen kanssasi, jos olisit vain sille miehelle kelvannut. Nyt tavallaan tyydyt jatkamaan oman miehesi kanssa sitten.
Mä olen tottunut, että miehet ovat fiksuja ja luotettavia, sanovat mitä tarkoittavat jne. Ap
ja samaan aikaa vaimo huushollas perhettä vauvi Kainalossa ku Isipappa oli kiireinen chattaillessaan aurinkoisen kanssanne kaikki illat lapset hyppi silmille ku koittivat raukat saaha isältä huomiota mutta eihän se enää mitään muuta ku huuti ja murahteli ku aurinkoinen oli sokassu mulkeroisen silmät
Vierailija kirjoitti:
Ja tämän kertoi vasta kun olin jo täysin kiintynyt häneen. Hän oli siis tämän suhteemme aloitteellinen osapuoli.
Ja siis mietimme oman puolisoni kanssa eroa, hän siis tietää mitä oli meneillään ja on muhun pettynyt.
Ap
Niin. Eli olit valmis kunnon parisuhteeseen tämän eronneen miehen kanssa, mutta mies halusi susta vain panon. Ja sehän ei sulle käy. Ja nyt yrität korjata sun liiiton. Mutta miltä sun miehestäs tuntuu, että olisit ennemminkin valinnu ton toisen miehen ja jäit vain, koska toi toinen mies ei sua loppupeleissä sitten kelpuuttanutkaan kunnon parisuhteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä tulee hänen yhteydenpitoonsa, niin antoi ymmärtää että olen ainoa kenelle voi huoliaan purkaa ja että on tosi yksinäinen onnettomassa suhteessaan. Että mä tuon hänen elämäänsä iloa ja merkitystä. Ap
Suomeksi: hän halusi sinusta pelkän panon. Lyhytaikaisen tai pitempiaikaisen mutta pelkän panon. Huomasi että sinuun nuo jutut uppoaa.
En mä halunnut mitään parisuhdetta tämän toisen miehen kanssa, vaan että hän olisi välittänyt musta sillä tavalla aidosti niin kuin antoi ymmärtää. Siis että olisi myöntänyt että esim. rakastaa, vaikka emme yhdessä olisikaan.
Siis olisin halunnut tunteilleni vahvistuksen ja nauttia siitä. Mutta mitään vahvistusta ei tullut eli jutut olivat ihan puppua.
Mä en ole ollut miestäni jättämässä vaan menin shokkiin, että joku voisi valehdella niin hyvin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tottunut, että miehet ovat fiksuja ja luotettavia, sanovat mitä tarkoittavat jne. Ap
Tää oli sun oppiläksy petollisista miehistä. Itsekin lankesin tällaiseen ollessani naimisissa. Mutta mun avioliitto olikin paska ja oma mies piti salarakasta ja jätti mut sen salarakkaan takia. Mutta tämä varattu mies jatkoikin omaa liittoaan, vaikka vapauduin markkinoille ja sanoi mulle ihan samalla tavalla, että voi pitää mut kyllä vain salarakkaana. Juu ei kiitos. Mäkin uskoin ja rakastuin aluksi.
Samantapainen oli juttu itsellänikin, jonka vastasin ketjun alkuun.
Olin kyllä sellaisen rikoksen tehnyt että joskus jutellut miehen kanssa muustakin kuin työasioista.
Kaiken huipuksi muutama vuosi tapahtuneesta mies viestitti että oletko jo "rangaissut" tarpeeksi, voidaanko olla ystäviä!
Tietääkseni ovat edelleen yhdessä vaimonsa kanssa. Vaimo oli miehen mukaan käskenyt tunnustaa rakkauden?