Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoan matkustamista yli kaiken. Muita?

Vierailija
21.07.2024 |

?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmismassat ja ylipäänsä muiden tahdissa eteneminen on ehdottomasti matkustamisen epämiellyttävin puoli. Aikataulut, luteet, kohdetarjonta - kaikki määräytyy lopulta sen keskivertoturistin kyvykkyyden ja älykkyyden mukaan. Jos on keskiverto, silloin siitä varmaan pitää. Jos ei, niin ei.

Miksi käyt joillain ryhmämatkoilla? Kalliita ja tylsiä.

Yli 110 matkaa - 0 ludetta.

Vierailija
42/75 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta on niin hankalaa lähteä, kun kaikki on merten takana. Manner-Euroopassa voisi helpommin vain lähteä vaikka jalkaisin jonnekin ex tempore. Meillä on valitettavasti vain tuo venäjä tuossa, joka voisi olla kiva maa luontonsa puolesta, mutta ihmiset senkin pilanneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan matkustamista. Juuri tulin Espanjasta, tällä viikolla Suomeen, sitten yksi päivä kotona ja viikoksi Saksaan, sitten 3 viikkoa kotona ja taas takaisin Espanjaan. Sitten viikoksi Washingtonin. Sen jälkeen muutamaksi viikoksi Espanjaan. Jne. 

Hyi, kuulostaa painajaiselta.

Vierailija
44/75 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut kiva keskustella muiden matkustelua inhovien kanssa, mutta puolet vastaajista rakastaa matkustelua ja sabotoivat itsekkäästi tätä ketjua. Mikseivät mene keskustelemaan matkailun ihanuudesta muualle? Olette kuitenkin enemmistö. Antakaa meille pienelle vähemmistölle mahdollisuus keskustella tästä täällä. 

Vierailija
45/75 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tykkää matkustelusta. Oikein ärsyttää jos on pakko tehdä joku kesän pakollinen sukulaisvierailu. Vihaan pakkaamista, suunnittelua, odottelua kentillä, takseja, busseja, hotelleja. No, on tässä se hyvä puoli, että säästyy rahaa. Rakastan kotona ja mökillä hengailua. Laitan pihaa ja kukkia ja ulkoilen. Lisäksi tykkään kaikista suomen vuodenajoista, joten sekään ei olisi mulle syy lähteä matkoille. Pahinta kidutusta olisi joku paahteinen kaupunki tai ranta, hyi yök. Ystävät oli just laittanut 20 000 e hyvin suunniteltuun ulkomaan matkaan ja minä vain huokailin päässäni, että mitä kaikkea muuta sillä rahalla olisi saanut.

Vierailija
46/75 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä siitä matkustelusta on? Sama kuin heittäisi rahat takkaan, mitään konkreettista siitä ei jää. "Hienot muistot", no mitä hyötyä niistä sitten on?

Vierailija
47/75 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi matkustamisesta ei niin välittävä. Sinällään pidän junamatkustamisesta, on ihana katsoa ikkunasta maisemia jne. Toisaalta olen niin kaavoihini kangistunut ja rakastan niitä kotona tapahtuvia arjen (ja loman) rutiineja, joita matkustaminen rikkoo liikaa. Kaipaan myös paljon ihan omaa aikaa ja matkustaessa sitä en tahdo saada.

Vierailija
48/75 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos et pidä matkustamisesta niin pysy kotonasi. Älä lähde edes kauppaan

Vierailija
49/75 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin meinasi alkaa matkustelu inhottamaan, mutta sitten ymmärsin nostaa matkustusmukavuutta. Eli nykyään kaikki lennot busineksessa ja hyvällä lentoyhtiöllä. Hotellit laadullaita ja hyvältä paikalta. Vähän kun näkee vaivaa myös kohteen ja ajankohdan valinnassa niin välttää suurimmat ruuhkat eli eurooppaan huhti-toukokuussa ja kaukomaille kyseisen maan off-peakinä mutta kuitenkin niin että kelit on miellyttävät.

Sitten kun taas alkaa matkustaminen maistua puulta niin vaihdan ykkösluokkaan ja siitä vielä yksityiskoneisiin. Olen jo perehtynytkin yksityiskoneiden vuokraamiseen ja reilulla kymppitonnilla pääsee meno-paluun Euroopan sisällä.

Vierailija
50/75 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitkä huonekasvit voivat olla kesällä kastelematta kaksi viikkoa? 

Suurempi ongelma taitaa olla jos on kissa tai koira, niin miten niiden kanssa toimii. Huolehtiiko joku hyvä tuttu niistä matkan ajan tai otetaanko ne mukaan.

Minua matkustamisessa rasittaa eniten se tavaroiden pakkaaminen ja sen arviointi millaiseksi sää muodostuu vaikkapa kahden seuraavan viikon aikana.Kotona olessa sitä on aina käytössä kaikki mahdollset vaatteet ja kengät lämpimästä ulkotakista shortseihin juuri sen sopivan säätyypin mukaan. Lisäksi omassa sängyssä nukkuu parhaiten.

Vierailija
51/75 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomesta on niin hankalaa lähteä, kun kaikki on merten takana. Manner-Euroopassa voisi helpommin vain lähteä vaikka jalkaisin jonnekin ex tempore. Meillä on valitettavasti vain tuo venäjä tuossa, joka voisi olla kiva maa luontonsa puolesta, mutta ihmiset senkin pilanneet.

Ruotsin ja Norjan rajan voi suomalaisena ylittää vaikka jalkisin ilman passia tai viisumia, riittää että tarvittaessa löytyy virallinen henkilöllisyystodistus.

Vierailija
52/75 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaminen on kivaa, jos voi mennä omalla autolla ilman ruuhkia, hiljaisessa junavaunussa tai omalla jetillä, mikäli seillainen olisi. Covidin aikaan oli kans kiva matkustaa kun n. 95% lentokoneen paikoista oli tyhjiä. Muuten en jaksa matkustaa nimenomaan meluisten ihmisten (esim. puhelimeen kailottavien) ja huutavien ihmislasten takia. Ottaa aivoon ihmiset, jotka ei ota ympärillä olevia huomioon.

Vierailija
53/75 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustaminen on kivaa, jos voi mennä omalla autolla ilman ruuhkia, hiljaisessa junavaunussa tai omalla jetillä, mikäli seillainen olisi. Covidin aikaan oli kans kiva matkustaa kun n. 95% lentokoneen paikoista oli tyhjiä. Muuten en jaksa matkustaa nimenomaan meluisten ihmisten (esim. puhelimeen kailottavien) ja huutavien ihmislasten takia. Ottaa aivoon ihmiset, jotka ei ota ympärillä olevia huomioon.

Just tämä. Eniten matkustamisessa ärsyttää huonosti käyttytyvät kanssaihmiset. Mieluummin matkustan harvemmin ja käytän enemmän rahaa matkustusmukavuuteen ja -väljyyteen. Mitä kalliimpi hotelli sitä epätodennäköisemmin siellä on lapsiperheitä ym perseilijöitä.

T: businekseen siirtynyt

Vierailija
54/75 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin meinasi alkaa matkustelu inhottamaan, mutta sitten ymmärsin nostaa matkustusmukavuutta. Eli nykyään kaikki lennot busineksessa ja hyvällä lentoyhtiöllä. Hotellit laadullaita ja hyvältä paikalta. Vähän kun näkee vaivaa myös kohteen ja ajankohdan valinnassa niin välttää suurimmat ruuhkat eli eurooppaan huhti-toukokuussa ja kaukomaille kyseisen maan off-peakinä mutta kuitenkin niin että kelit on miellyttävät.

Sitten kun taas alkaa matkustaminen maistua puulta niin vaihdan ykkösluokkaan ja siitä vielä yksityiskoneisiin. Olen jo perehtynytkin yksityiskoneiden vuokraamiseen ja reilulla kymppitonnilla pääsee meno-paluun Euroopan sisällä.

Toukokuuta suosittelen itsekin Keski-Eurooppaan matkustamiselle! Ja rahalla saa ja hevosella pääsee, sehän selvää.

Vierailija
55/75 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tykkää matkustelusta. Oikein ärsyttää jos on pakko tehdä joku kesän pakollinen sukulaisvierailu. Vihaan pakkaamista, suunnittelua, odottelua kentillä, takseja, busseja, hotelleja. No, on tässä se hyvä puoli, että säästyy rahaa. Rakastan kotona ja mökillä hengailua. Laitan pihaa ja kukkia ja ulkoilen. Lisäksi tykkään kaikista suomen vuodenajoista, joten sekään ei olisi mulle syy lähteä matkoille. Pahinta kidutusta olisi joku paahteinen kaupunki tai ranta, hyi yök. Ystävät oli just laittanut 20 000 e hyvin suunniteltuun ulkomaan matkaan ja minä vain huokailin päässäni, että mitä kaikkea muuta sillä rahalla olisi saanut.

Kiva, että joku muukin on samanlainen. Mulle joku kesällä helteinen suurkaupunki, esim. Rooma olisi täyttä helvettiä. En lähtisi vaikka maksettaisiin. Joku mainitsi myös huonosti käyttäytyvät muut matkustajat ja sekin on yksi syy, miksi en tykkää matkustamisesta. 

Vierailija
56/75 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut inhoamaan lentämistä, joten kesälomareissut on koronan jälkeen tehty autolla - Norjaan. Asun pohjoisessa Ruotsin rajan lähellä, joten esim. Lofooteille pääsee yhden päivän ajolla. Autoon mahtuu mukaan kätevästi kaikki tavarat, ei lentokenttäruuhkia tai myöhästyneitä lentoja, ei virusysköksiä, ei meteliä. Ilmastoitu auto, hyvää musiikkia, kauniit maisemat. Perillä patikoidaan ja nautitaan luonnosta. En lähde enää e-euroopan helle- ja turistihelvetteihin. 

Vierailija
57/75 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin voin lähteä reissuun kevyin mielin, mutta kumppanin tai perheen kanssa siitä tulee järkyttävä suoritus.  Viimekin reissussa oli puolisolla mm. Oma tyyny mukana. Ja se oli vain yksi kuudesta matkalaukusta tavaraa.

Vierailija
58/75 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelu on perseestä. Kallista, turhaa, väsyttävää. Olen muuttunut erittäin laiskaksi ja valikoivaksi sen suhteen. Mulla on elämä niin hyvällä mallilla, etten kaipaa mitään ylimääräistä hohdetta ja varsinkaan häiriötekijöitä. Koti, duuni ja kaverit ovat parasta. 

Vierailija
59/75 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmismassat ja ylipäänsä muiden tahdissa eteneminen on ehdottomasti matkustamisen epämiellyttävin puoli. Aikataulut, luteet, kohdetarjonta - kaikki määräytyy lopulta sen keskivertoturistin kyvykkyyden ja älykkyyden mukaan. Jos on keskiverto, silloin siitä varmaan pitää. Jos ei, niin ei.

Jos et tykkää turistimatkoista, älä matkusta suosittuihin turistikohteisiin vaan esim. pienempiin kyliin tai luontokohteisiin. Majoitu ison hotellin sijaan airbnb asuntoon tai johonkin muuhun asuntoon, hostelliin tai kotimajoitukseen. Kyllä maailmalta vaihtoehtoja löytyy. En tykkää pakettimatkoista tai pyörimisestä suomalaisen matkaporukan kanssa, joten en hakeudu niille.

Vierailija
60/75 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan niitä uusia kokemuksia, mitä matkustaminen tuo, kuten erilaista luontoa kuin kotona, nähtävyyksiä, ruokaa ja muuta kulttuuria. Jotenkin sitä tuntee olevansa enemmän elossa tällaisina hetkinä. Mutta onhan se pakkaaminen, pitkät lentomatkat ja aikaerot toki varmaan kaikille mieleltään hankalia. Itse matkustan vielä minimibudjetilla, ja olisi varmasti mukavampaa, jos olisi enemmän rahaa käytettävissä, mutta kyllä silti pidän vaivan arvoisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi