Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoan matkustamista yli kaiken. Muita?

Vierailija
21.07.2024 |

?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ollut kiva keskustella muiden matkustelua inhovien kanssa, mutta puolet vastaajista rakastaa matkustelua ja sabotoivat itsekkäästi tätä ketjua. Mikseivät mene keskustelemaan matkailun ihanuudesta muualle? Olette kuitenkin enemmistö. Antakaa meille pienelle vähemmistölle mahdollisuus keskustella tästä täällä. 

Voithan sä ohittaa ne kommentit, jotka ovat eri mieltä. Mun mielestä keskustelu on kiinnostavampaa silloin kun kaikki ei ole samaa mieltä ja nähdään erilaisia ajatuskantoja. Toki olisi hyvä kuulla myös niitä syitä miksi joku pitää tai ei pidä matkustamisesta.

Vierailija
62/75 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin, varsinkin yksin matkustamista

Mä tykkään siinä mielessä matkustaa yksin, että saa tehdä mitä haluaa, etenkin kaupunkikohteet ovat mielestäni ihan kivoja yksin. Mutta on niitä sellaisiakin kohteita, jotka olisivat mukavampia kaverin kanssa. Samaten yksin on hankalaa se ettei voi jättää matkatavaroita vartioimatta ja ihan vaikka jossain vessassa käydessä junassa täytyy olla tarkkana ettei kukaan varasta sun tavaroita ja samoin rannalla on saman syyn vuoksi hankalaa jos haluaa pulahtaa uimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitkä huonekasvit voivat olla kesällä kastelematta kaksi viikkoa? 

Suurempi ongelma taitaa olla jos on kissa tai koira, niin miten niiden kanssa toimii. Huolehtiiko joku hyvä tuttu niistä matkan ajan tai otetaanko ne mukaan.

Minua matkustamisessa rasittaa eniten se tavaroiden pakkaaminen ja sen arviointi millaiseksi sää muodostuu vaikkapa kahden seuraavan viikon aikana.Kotona olessa sitä on aina käytössä kaikki mahdollset vaatteet ja kengät lämpimästä ulkotakista shortseihin juuri sen sopivan säätyypin mukaan. Lisäksi omassa sängyssä nukkuu parhaiten.

Mä olent taas aina nukkunut hotellien sängyissä todella hyvin. Pitäisi kotiinkin kaiketi hankkia samantyylinen sänky ja petivaatteet mitä paremmissa hotelleissa on, koska mun mielestä ne on itse asiassa mukavampia kuin oma peti.

Vierailija
64/75 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä myydään sellaisia laitteita jotka kastelevat kukat automaattisesti

https://www.amazon.com/Automatic-Irrigation-Houseplant-Watering-Vacatio…

Vierailija
65/75 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi menet kesällä ja vielä kahdeksi viikoksi? Just silloin kun Suomessakin on lämmintä ja valoisaa! Toki jos lennätkin kesällä jonnekin viileään, niin ymmärrän täysin.

Mut hei vinkki, nosta kasvit matkan ajaksi pois lämpimältä ikkunalta vaikka lattialle kauemmaksi asuntoon ja sälekaihtimet/ verho ikkunan eteen. On myös olemassa kaikelaisia kastelulaitteita, tyyliin pullo alassuin, josta tihkuu vettä pikkuhiljaa keraamisen pään läpi multaan.

No mutta ei nämä toki poista silti sitä, ettei tykkää matkustaa. Minä tykkäisin, mutta ei ole rahaa eikä matkaseuraa. Rantalomille ja kuumuuteen en halaja ja ne kiinnostavammat kohteet sitten jo maksaakin liikaa. 

Vierailija
66/75 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ICH KOMME!

Vierailija
67/75 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään matkustelusta. Mökkeilyä vihaan.

Vierailija
68/75 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmismassat ja ylipäänsä muiden tahdissa eteneminen on ehdottomasti matkustamisen epämiellyttävin puoli. Aikataulut, luteet, kohdetarjonta - kaikki määräytyy lopulta sen keskivertoturistin kyvykkyyden ja älykkyyden mukaan. Jos on keskiverto, silloin siitä varmaan pitää. Jos ei, niin ei.

Eihän tuossa oikeastaan ole mikään muu kuin lentokoneen aikataulu sellainen josta matkustaja itse on riippuvainen (ellei nyt yksityiskonetta omista). Kuitenkin turistikohteet ovat yleensä auki pitkälle iltapäivään tai iltaan, joten siellä voi liikkua melko vapaasti. Jos taas haluaa välttää ruuhkia ja pitkiä jonoja, kannattaa esimerkiksi ostaa liput etukäteen, jolloin pääsee usein ohittamaan pitkät jonot. On myös olemassa kohteita, jotka eivät ole yhtä turistikeskeisiä, kuten luontokohteet tai pienet kylät, joissa matkustaminen voi olla rauhallisempaa ja vapaampaa.

Kohdetarjontahan taas määräytyy pitkälti sen mukaan, mitä itse haluaa matkallaan kokea. Ei Lontoossa tai New Yorkissa varmasti tekeminen lopu kesken. Jos taas kaipaa rauhallisempaa lomaa, kannattaa valita kohteet sen mukaan ja suunnitella etukäteen, jotta matka on mahdollisimman miellyttävä. Esimerkiksi vähemmän suosittuina matkustusaikoina tai vähemmän tunnetuilla paikoilla voi kokea rauhallisempia hetkiä ja samalla nauttia matkasta omassa tahdissaan.

Vierailija
69/75 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee tästä aloituksesta mieleen, kuin matkustaminen olisi joku pakko tai velvollisuus ihmisen elämässä, jotain joka on suoritettava säännöllisesti. Vähän kuin töissäkäynti, peseytyminen tai joku muu tavallinen asia. Aloituksen ongelmatilanne tuntuu siis hieman absurdilta. Kuulostaa siltä, että ap on matkustanut, koska on ajatellut, että ihmisen kuuluu matkustaa.

Minusta olisi ihana päästä joskus  matkustelemaan. En valitettavasti vain ole koskaan ollut niin hyväosainen, että matkustelu olisi ollut itselleni tuollainen pakollinen osa elämää, jota lopulta alkaa inhota. 

Vierailija
70/75 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee tästä aloituksesta mieleen, kuin matkustaminen olisi joku pakko tai velvollisuus ihmisen elämässä, jotain joka on suoritettava säännöllisesti. Vähän kuin töissäkäynti, peseytyminen tai joku muu tavallinen asia. Aloituksen ongelmatilanne tuntuu siis hieman absurdilta. Kuulostaa siltä, että ap on matkustanut, koska on ajatellut, että ihmisen kuuluu matkustaa.

Minusta olisi ihana päästä joskus  matkustelemaan. En valitettavasti vain ole koskaan ollut niin hyväosainen, että matkustelu olisi ollut itselleni tuollainen pakollinen osa elämää, jota lopulta alkaa inhota. 

Jos osa perheestä haluaa matkustella ja osa ei, onhan se rasittavaa. Mökkeilyssä sama juttu.

Vierailija
71/75 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. En vaan tykkää siitä. Matkustaminen stressaa joka kerta, stressaannun jo kotimaan matkailustakin. Pakkaaminen on ihan hirveää ja minulla on koko ajan sellainen olo että jotain, jota tarvitsen ihan välttämättömästi, puuttuu, ja että olen väärässä paikassa. Jossain missä minun ei pitäisi olla. Enkä saa matkailusta mitään irti, joku siinä on niin tyhjää.

Vierailija
72/75 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas en montaa asiaa keksi mikä päihittäisi matkustelun. Minun tylsääkin tylsemmässä elämä matkustelu on mulle ainoa motivaattori jaksaa ja aina on oltava seuraava tai seuraavat matkat jo tiedossa. Käyn töissäkin vain siksi että saan rahaa matkusteluun.

Vierailija
73/75 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi ollut kiva keskustella muiden matkustelua inhovien kanssa, mutta puolet vastaajista rakastaa matkustelua ja sabotoivat itsekkäästi tätä ketjua. Mikseivät mene keskustelemaan matkailun ihanuudesta muualle? Olette kuitenkin enemmistö. Antakaa meille pienelle vähemmistölle mahdollisuus keskustella tästä täällä. 

Voithan sä ohittaa ne kommentit, jotka ovat eri mieltä. Mun mielestä keskustelu on kiinnostavampaa silloin kun kaikki ei ole samaa mieltä ja nähdään erilaisia ajatuskantoja. Toki olisi hyvä kuulla myös niitä syitä miksi joku pitää tai ei pidä matkustamisesta.

Nuo matkustamisesta pitävien pointit on kuultu jo miljardi kertaa. Tehkää oma ketjunne.

Vierailija
74/75 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kerran sen virheen, että lensin kaukomaille businessluokassa. En voi enää matkustaa yön yli turistiluokassa. Businekseen ei ole rahaa niin kaukomatkat on jääneet. Tykkään kyllä olla kohteessa, mutta se lentomatka on niin perseestä, että ei vaan pysty. Eurooppa on niin nähty että en jaksa enää innostua. Matkustelen silti jonkun verran, koska kotonakin on ankeaa ja tylsää.

Vierailija
75/75 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En matkustele. Asun yksin ja mulle koti on paras paikka maailmassa - rentoutumisen kehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä