Naisen rupsahtaminen?
Onko joku fysiologinen syy miksi 50-60 v paikkeilla naiset vanhenevat nopeammin (kasvoista) kuin samanikäiset miehet? Ystäväpiirissä on useampi samanikäinen 60+ v pariskunta, joissa nainen on paljon vanhemman näköinen, noin 10 v ero arviolta. Tällaista kun ei oikein uskalla kysyä kummaltakaan.
T: Hyvin säilynyt 62 v mies.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ei kyllä mun havaintojen mukaan pidä paikkaansa. Olen kiinnittänyt huomiota miten nelikymppisillä miehillä on lähes aina jo syvät juonteet kasvoissa, naisilla samanlaisia ei ole edes kahdeksankymppisenä. Mutta tältä jotenkin suljetaan silmät ja keskitytään kyttäämään naisten vanhenemista, sekä miehet että naiset.
Näinhän se on. Lievästi järkytyin kun luin tätä juttua, jossa 3 miestä iältään 37-46. Sympaattisen oloisia miehiä, eikä ole tarkoitus heitä arvostella, mutta huomio vaan kiinnittyi siihen, etten vaikka aina hoetaan naisten ihon vanhenevan nopeammin, niin itse en tunne yhtään vastaavan ikäistä naista jolla olisi niin syvät rypyt kuin näillä miehillä, jotka siis eivät edes ole mitenkään poikkeavia omasta ikäluokastaan. Itse asiassa edes mun mummolla ei ole noin syviä ryppyjä. Ja korostan vielä ett
Huomaa että ovat avioliitoissa eläneet! Se syö miestä.
On käytetty kaikenlaisia voiteita ja laitettu hyaluronihappoa jne. asioita iholle.
Kyllä ne miehet rupsahtaa samalla kailla kuin naisetkin. Miehille tulee vanhemmiten ylä- ja alamahaa, naama vetää alaspäin, iho veltostuu ja rypistyy ja lihakset surkastuvat.
Kyllä miehet säilyisi paremmin pitempään hormonitoiminnan vähäisempien muutosten, paksumman ihon, enemmän kollageenin ym ansiosta, mut ne usein pilaa sen ite huonoilla elintavoilla. Mut kyl hyvillä elintavoilla elänyt 50 v mies on paremman näköinen kuin vastaavan tasoinen hyvillä elintavoilla elänyt nainen.
Vierailija kirjoitti:
Naiset alkavat rupsahtamaan jo kahdenkympin jälkeen kun taas miehet vain komistuvat. Nainen on ulkonäöllisesti parhaimmillaan 15-20 -vuotiaana.
Hombbelin mielestä juu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisparat eivät saa enää seksiä. Tuossa iässä miehillä lerpahtaa.
Pilluimurit on keksitty. Alkakoot harput vaikka paristosuhteisiin.
Näinkö äitisi on asian ratkaissut?
Ei voi tietää, eikä niin hirveästi edes kiinnosta. Käy sinä kysymässä siltä jos kiinnostaa.
Äitisi häpeää sinua, syystäkin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehet säilyisi paremmin pitempään hormonitoiminnan vähäisempien muutosten, paksumman ihon, enemmän kollageenin ym ansiosta, mut ne usein pilaa sen ite huonoilla elintavoilla. Mut kyl hyvillä elintavoilla elänyt 50 v mies on paremman näköinen kuin vastaavan tasoinen hyvillä elintavoilla elänyt nainen.
Itse asiassa ei. On ihan tutkittu, että miehen keho on keskimäärin 4 vuotta vanhempi kuin samanikäisen naisen. Korkeimmillaan ero oli jopa 16 vuotta. Ja tästä siis oli elintapojen vaikutus vakioitu pois, eli kun otetaan huomioon elintavat, ero on vielä suurempi. Ja näkyyhän se solujen nopeampi vanheneminen ym. myös ulkonäössä.
Itse luulen, että ihmisillä vaan on taipumus katsoa naisen vanhenemista kriittisemmin. Miehille jostain syystä vanheneminen hyväksytään paremmin ja tästä syystä muututaan vähän sokeiksi sille kumpi ihan objektiivisesti katsottuna näyttää vanhemmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lerpahtanut mun miehellä.
Ei munkaan, mulle jo riittäisi. M 60/n 54 v.
Oikealla miehellä toimii aina, liiaksi kanssa :)
Miehillä voi olla mahaa tai hoikempi mies kasvoiltaan syväuurteinen. Kyllä miehissäkin vanhuuden merkit näkyvät.
Aika monella - yllättävänkin nuorella - miehellä on jo ns. "viinanaama" eli roikkuvat, mutta pulleahkot posket ja syvät juonteet nenä- ja suupielissä. Tähän harveneva tukka ja orastava olutvatsa + tikkujalat niin ei ole hurraamista miehilläkään.
Naiset on omaksuneet miehisiä leintapoja ryyppäämisineen ja nyt jo parikybäset näyttää rupsahtaneille puhumattakaan 30v iän ohittaneista. Ylipaino ja elintavat vanhentaa.
Noita haasteita nuoremmallakin iällä. Se tunne kun et ole haluttava 30-vuotiaana elämä kumppanille :/
Noin 57-60 v välillä tapahtuu ihmisessä iso muutos. Niin naisilla JA miehillä.
Aloittajan tuttuvapiirissä on ilmeisesti pelkkiä liikkuvia ja tupakoimattomia miehiä, sillä keskimäärin miehet vanhenevat Suomessa naisia nopeammin.
Miehet eivät lisäksi oikein osaa katsoa toisia miehiä naisen silmin ja kokevat itsekin olevansa tosi nuorekkaita, vaikka ovat ihan rupsahtaneita. Esim. roikkuva ja lihakseton takapuoli on sellainen vanhan miehen tunnusmerkki numero 1. Lisäksi hartioiden luisuus ja käsivarsilihasten olemattomuus paljastavat iän.
Ja miehet muuten tekevät keskimäärin sellaisen superrupsahtamisen noin 55-vuoden iässä. Esim. eräs huonosti menestynyt presidenttiehdokas, joka valittiin Euroopan parlamentin jäseneksi juuri. Hän oli todella komea, mutta nyt kaikki piirteet ovat valahtaneet, eikä mielestäni enää ole keskimääräistä komeampi.
Naisilla on ohuempi iho. Naama ryppyyntyy ja alkaa roikkua aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on hyvä tilanne, jos vasta tuossa iässä lerpahtaa. Palstamammat ovat sankoin joukoin kertoneet, että viimeistään nelikymppisinä näyttävät siltä, ettei miehellä enää viisari värähdä.
Naisilla on ohuempi iho kuin miehillä, jos uskoo luettua. Auringon vaikutuksesta ei tietoa. Perimä? Osalla menee hormoneja vaihdevuosissa pois 44v+, osa kai säilyy, ellei ole korvaushoito - jossa voi olla riskinsä myös. Voidetta kasvoille.
Ihan biologisesta näkökulmasta on tärkeää, että luonto saa lisääntymiskykyiset yksilöt näyttämään viehättäviltä. Ts. pitää signaloida ulkoisilla piirteillä, milloin se ikä alkaa ja on ohi.
Osa on biologiaa ja toinen osa geenejä. Itse jotenkin tykkään tästä vanhenemisesta ja elämän helpottumisesta kaikilta osin. Ohi on nuoruuden epävarmuudet ulkonäköön ja milloin mihinkin liittyen. "Ulkoinen temppeli" rapistuu vääjäämättä ihan kaikilla ikääntymisen myötä, mutta minua se ei haittaa.
Kaikki on jotenkin aidompaa ja ihmissuhteet pohjautuu nykyään ihan muille asioille kuin pinnallisille seikoille, vaikka en nyt vielä olekaan "rupsahtanut" isommin. Jostain syystä vientiä on ja olisi kovasti, saan huomattavan paljon positiivista huomiota miehiltä nykyään ja kanssakäyminen on jotenkin erityisen positiivista. Muutenkin koen, että elämä on koko ajan vanhetessa parantunut, joten en näe missään mitään vikaa toistaiseksi.
N47
Ihan yhtä nopeasti rupsahtavat, kaikki sukupuolet.