Miehet. Onko teita kourittu ravintolassa tai muualla ulkona?
Kommentit (367)
Vierailija kirjoitti:
Ihan pikkupojasta asti ollut epäsoveliaita puheita ja lähentymisiä, murrosiässäkin niitä tapahtui. Tekijöinä keski-ikäiset tätinaiset. Silitellään tukkaa epäsoveliaasti, paljastellaan itseä tahallisesti, puhutaan härskejä alaikäisille, tullaan pussailemaan jne.
No nyt ollaan asiassa! Näitä "vahingossa vilauttajia" riitti ainakin vuosituhannen vaihteessa. Luulivat olevansa teinin unelmia, vaikka olivat vain epämiellyttävästi käyttäytyviä aikuisia.
Tätä ei pidä sekoittaa mihinkään normaaliin saunomis- tai peseytymisjuttuun. Päinvastoin. Sopivalla hetkellä tissin vilauttelua ja silmänisku perään. Ihan puhdasta nuoren epävarmuudella leikkimistä. Saavat siitä itselleen jotain "olen jumalatar" -kiksejä.
Tästä ei paljon puhuta, kun sitä ajatellaan joka pojan unelmana.
Vierailija kirjoitti:
On kourittu. Usein tyttöystävä tai nykyisin vaimo on ollut vieressä. Melko säännöllistä, kuten myös seksin ehdottelu. On lyöty päin näköä, kun en innostunut naisen tarjouksesta. Vähän kaikkea sitä on tullut koettua. Ei silti suuri yhteiskunnallinen ongelma, enkä vaadi kaikkia naisia tuomistemaan tuollaista käytöstä, tai pyytelemään anteeksi.
Häh? Sä olet joutunut kokemaan ahdistelua ja ilmeisen säännöllisesti. On vaikea uskoa, että sä olisit ainut joka tuota on kokenut. On se iso ongelma ja yhteiskunnallinen nimenomaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan naisillekin tiedoksi, rikoslaki ei sitten ota huomioon sukupuolta ja sukupuolirooleja, jos te kouritte ilman lupaa miestä munista te syylistytte seksuaaliseen härintään. Se, että miehet harvoin tekevät rikosilmoitusta ei tarkoita sitä, että rikosta ei ole tapahtunut.
Kun lukee noita lakipykäliä, on asia todella selkeä. Halutessaan mieskin voisi tehdä rikosilmoituksen
Ainakin yksi ennakkotapaus on jo ollut. Ex-tyttöystävä käytti hyväkseen nukkuvaa miestä.
On, jonkin verran viihteellä ollessa. Ei toki aina. En pistä pahakseni. Itseasiassa useimmat yhden illan juttuni ovat alkaneet näin.
Ne jotka eivät ole olleet mieleeni, ovat aina lopettaneet joko huomautukseen siitä ettei huomio ole toivottua tai sitten siihen että en ole vastannut toimintaan millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan pikkupojasta asti ollut epäsoveliaita puheita ja lähentymisiä, murrosiässäkin niitä tapahtui. Tekijöinä keski-ikäiset tätinaiset. Silitellään tukkaa epäsoveliaasti, paljastellaan itseä tahallisesti, puhutaan härskejä alaikäisille, tullaan pussailemaan jne.
Tätä tapahtuu, asiasta ei puhuta eikä se kiinnosta ketään koska väärä sukupuoli, joskus olisi mielenkiintoista tietää kuinka yleistä tuo on. En voi olla ainoa.
Kyllä asia kiinnostaa. Tälläkin palstalla, liki jokaikisessä naisten ahdisteluketjussa, on toivottu,e ttä miehetkin kertoisi kokemuksistaan.
Muakin naisena kiinnostaisi tietää, kuinka yleistä tuo on ja mitä ahdistelijan päässä oikein liikkuu.
Ja sitten kun joku kertoo niin voimaantuneet väittävät että valehtelee tai vähättelevät tapahtunutta.
On. Olin Playa del Inglesissä ja isokokoinen musta prostituoitu puristi perseestäni kadulla, hämmennyin tuollaisesta koska en maksa seksistä.
On kourittu ja naiset ovat käyneet iholle ja ehdotelleet. Varsinkin yli 40 vuotiaat. Mutta kaikki hyvin, en ole mennyt rikki, enkä syytä koko naissukupuolta, olemmehan yksilöitä. Vsi mitä, intersektionaalit?
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin miesten, joita on elämänsä aikana kourittu baarissa 2-3 kertaa, voi olla vaikea ymmärtää, miltä tuntuu kun on kokenut sitä kymmeniä tai satoja kertoja 12-vuotiaasta lähtien mäkkärissä, uimahallussa, urheilukentällä, kesätyöpaikoissa, bussissa, ruokakaupassa jne
Älä viitsi uhriutua ja selitellä. Eiköhän se tunnu inhottavalta miehestäkin.
Sata kiloinen nainen ei huomannut minua ja istui päälleni junassa ja pieraisi. Olin business class osastossa. Se oli minulle kiihottava kokemus.
"Ehkä yleisin tilanne, johon seksuaalinen ahdistelu soveltuu, on julkisella paikalla tapahtuva (yleensä naispuolisen) henkilön sopimaton koskettelu, esimerkiksi pakaroiden puristelu. Seksuaalinen ahdistelun rangaistavuus edellyttää nimenomaan koskettelulla tehdään toiselle seksuaalinen teko ja tämä teko loukkaa toisen seksuaalista itsemääräämisoikeutta. Koskettelu voi tarkoittaa sivelyä, puristelua, taputtelua tai muuta vastaavaa tekoa. Teon tulee kohdistua alueelle, jota tavanomaisesti voidaan pitää seksuaalisesti merkityksellisenä esimerkiksi sukupuolielimet, pakarat, rinnat ja reidet kuuluvat näihin alueisiin. Myös suutelu vastoin toisen tahtoa, kuuluu seksuaalisen ahdistelun alle. Tarkoitus on nimenomaan suojata henkilön ruumiillista koskemattomuutta ja seksuaalista itsemääräämisoikeutta. Toisen ihmisen taputtaminen olkapäälle ei siis ole seksuaalista ahdistelua. Seksuaalinen ahdistelu on rangaistavaa ainoastaan tahallisena eli vahingossa väkijoukossa toisen takapuolen hipaisu ei ole rangaistavaa.
Seksuaalisesta ahdistelusta voidaan tuomita sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi."
Miehet, laki suojaa myös teitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt ollaan asiassa! Näitä "vahingossa vilauttajia" riitti ainakin vuosituhannen vaihteessa. Luulivat olevansa teinin unelmia, vaikka olivat vain epämiellyttävästi käyttäytyviä aikuisia.
Tätä ei pidä sekoittaa mihinkään normaaliin saunomis- tai peseytymisjuttuun. Päinvastoin. Sopivalla hetkellä tissin vilauttelua ja silmänisku perään. Ihan puhdasta nuoren epävarmuudella leikkimistä. Saavat siitä itselleen jotain "olen jumalatar" -kiksejä.
Tästä ei paljon puhuta, kun sitä ajatellaan joka pojan unelmana.
Vähän aiheen vierestä. Mutta ysärin alussa opinahjossani, toisen asteen oppilaitos (15-19v poikia ), työskenteli sihteerinä keski-ikäinen nainen, joka flirttaili joka toisen kanssa ja pukeutui hyvin paljastavasti. Nainen saa toki pukeutua, kuten haluaa - se on ookoo, mutta hän käytti työpaikkaa hyväkseen kutsuakseen ala-ikäisiä poikia luokseen viikonloppuisin juomaan. Harrasti s#ksiä minun aikanani ainakin 5-6 kanssa ja jatkoi paikallisessa baarissa groomailua täysikäisten oppilaiden kanssa. Tämä nyt ei mene täysin aiheeseen -suhteet olivat käsittääkseni suostumuksellisia, mutta käytti työpaikkaa sek#seuran hakuun.
Siihen törmää aika usein miehenä, että kaikki naisten lähentyminen pitäisi ottaa imarteluna ja kohteliaisuutena, halusipa sitä tai ei. Kun kännissä örveltävä, ei välttämättä niin viehättävä viinalta ja tupakalta haiseva nainen yrittää työntää täysin yllättäen kielen sinun kurkkuun ja ottaa munista kiinni ei se kaikista ole kauhean imartelevaa.
Kun kavereidenkin kanssa näistä joskus olen jutellut, niin ylättäysitte kuinka monella on tuollainen kokemus jossain vaiheessa elämänvarrelta. Mutta niinkuin jo sanottu täälläkin, ei ketään kiinnosta, väärä sukupuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä tapahtuu, asiasta ei puhuta eikä se kiinnosta ketään koska väärä sukupuoli, joskus olisi mielenkiintoista tietää kuinka yleistä tuo on. En voi olla ainoa.
Kyllä asia kiinnostaa. Tälläkin palstalla, liki jokaikisessä naisten ahdisteluketjussa, on toivottu,e ttä miehetkin kertoisi kokemuksistaan.
Muakin naisena kiinnostaisi tietää, kuinka yleistä tuo on ja mitä ahdistelijan päässä oikein liikkuu.
Ja sitten kun joku kertoo niin voimaantuneet väittävät että valehtelee tai vähättelevät tapahtunutta.
Kyllä. Samoinhan sanotaan naisuhreille. En tiedä, mitä näitten ahdistelijoiden tai ahdistelijoita puolustelevien päässä oikein liikkuu. Kokevatko he olevansa maailman napoja, joilla on oikeus tehdä mitä tahansa muista viis?
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole kourittu ja tuskin edes katsottu.
Ja vaikka olisikin, niin sehän ei olisi mitään naisten kokemiin verrattuna, 24/7 kourimista, tuijottamista, ehdottelua, viheltämistä ja saman ilman hengittämistä.
Moikka Saara!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin miesten, joita on elämänsä aikana kourittu baarissa 2-3 kertaa, voi olla vaikea ymmärtää, miltä tuntuu kun on kokenut sitä kymmeniä tai satoja kertoja 12-vuotiaasta lähtien mäkkärissä, uimahallussa, urheilukentällä, kesätyöpaikoissa, bussissa, ruokakaupassa jne
Älä viitsi uhriutua ja selitellä. Eiköhän se tunnu inhottavalta miehestäkin.
Mä lisäisin vielä, että niin kuin naisetkin, jotkut miehet joutuvat kokemaan ahdistelua jo lapsina. Jos joltain naiselta ei meinaa empatiaa löytyä aikuiselle miehelle, niin löytyisikö lapselle edes?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kourittu. Usein tyttöystävä tai nykyisin vaimo on ollut vieressä. Melko säännöllistä, kuten myös seksin ehdottelu. On lyöty päin näköä, kun en innostunut naisen tarjouksesta. Vähän kaikkea sitä on tullut koettua. Ei silti suuri yhteiskunnallinen ongelma, enkä vaadi kaikkia naisia tuomistemaan tuollaista käytöstä, tai pyytelemään anteeksi.
Vaadi vain. Se on sitä haluttua tasa-arvoa.
Juuri näin. Myös naisilla on kollektiivinen vastuu muiden naisten tekemisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sinä olet pyörinyt lapsena/teininä kun tuommoista alvariinsa tapahtui? En usko että omat teinipoikani olisivat juuri missään voineet tällaisen kohteeksi joutua.
Syyllistätkö nyt uhria? Unohditko kysyä miten hän oli pukeutunut ja mitä signaaleja hän mahdollisesti antoi?
Kaksinaismoralisti. En muuten usko, että monikaan poika kertoisi äidilleen tämmöisiä kokemuksia.
Vai olenko väärässä, ahdistelun kohteeksi joutuneet miehet?
Itse olen ollut paikalla, kun useamman naisen porukka, ikähaitari 30-60, haaveilivat melko rivosti näkyvillä olleesta 17 vuotiaasta pojasta.
Pikkupoikana jouduin pari kertaa kokemaan vanhemman miehen koskettelua. Teini-ikäisenä jouduin tilanteeseen jossa humalainen viisikymppinen rouva tarrasi kiinni ja yritti väkisin pussata, mutta pääsin karkuun. Aikuisena on sitten ollut muutamia tilanteita joissa vanhemmat rouvat ovat tulleet hiplaamaan, eivätkä ole lopettaneet vaikka olen mielestäni tehnyt hyvin selväksi että tilanne on itselleni epämukava ja ahdistava.
Uskon kuitenkin päässeeni paljon vähemmällä kuin monet naiset tässä maassa. Siksi on tärkeää puhua naisten kokemasta ahdistelusta. Itse olen saanut jo noinkin vähäisistä kokemuksista jonkinasteisia traumoja.
Jotkut. Mutta etukäteen ei voi tietää ketjä, joten näpit irti.