Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta kymppiä euroina pitäisi jäädä enemmän sinulle käteen kuussa joka käyt töissä vs. naapuri joka jää nukkumaan?

Vierailija
24.05.2026 |

Vai puhutaanko jopa sadasta tai sadoista euroista mielestäsi?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään itse nukkumaan nykyisin kun työt meni ja pidän viittäkymppiä sopivana 

Vierailija
2/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä nyt hirveästi työssäkäyvänä jaksa kadehtia tuota työttömäksi jäänyttä naapuria. Ikää jo sen verran, että työllistyminen todella hankalaa. Kotinsakin (okt) joutui laittamaan myyntiin, kun ei ole varaa leikatulla ansiosidonnaisella maksaa kuluja. Ei vaan kaupaksi mene millään, vaikka keski-kokoisen kaupungin hyvässä taajamassa asutaankin.

Oma työni on melko perseestä ja palkka pieni, mutta pitää olla tyytyväinen että on edes jotain tässä työmarkkinatilanteessa massatyöttömyyden aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kysymystä

Vierailija
4/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä mulla on niin pieni palkka, että sanon, että toivottavasti nukkumaan jäävä saa saman kuin minä. Suurin osa ei kuitenkaan ole valinnut työttömyyttään itse.

Vierailija
5/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jään itse nukkumaan nykyisin kun työt meni ja pidän viittäkymppiä sopivana 

Viisikymppiä on paljon

Vierailija
6/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä ole naapurustossa loisia, mutta käteeni jää kuussa pari tonnia enemmän kuin toisten eläteiksi heittäytyneille.

Vierailija
7/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kysymystä

Mene toiseen kerjuun, aihe on sinulle liian vaikea

Vierailija
8/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tässä pitäisi puhua tonneista, eikä kympeistä? Työtön saa käteen 595 €, minä pienipalkkainenkin 2000 €. 

Vierailija
9/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä eläkekertymä?

Vierailija
10/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä voisi vähempää kiinnostaa naapurin tekemiset, tekemättä jättämiset tai ansiotulot. Arvioin palkkaa sen perusteella, mihin olen itse tyytyväinen, enkä sen perusteella, mitä joku muu saa.

Vierailija
11/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tässä pitäisi puhua tonneista, eikä kympeistä? Työtön saa käteen 595 €, minä pienipalkkainenkin 2000 €. 

Asumistuki ym tasoittaa tulot

Vierailija
12/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä ole naapurustossa loisia, mutta käteeni jää kuussa pari tonnia enemmän kuin toisten eläteiksi heittäytyneille.

Olet oksettava. -eläkeläinen

Vierailija
13/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä mulla on niin pieni palkka, että sanon, että toivottavasti nukkumaan jäävä saa saman kuin minä. Suurin osa ei kuitenkaan ole valinnut työttömyyttään itse.

Mulla on kivat työkaverit, päivisin tekemistä ja merkityksellisyyden tunnetta. Työttömänä oon ollut tarpeeksi tietääkseni miten paljon se masentaa. Mieluummin elän kuin nukun. Rahaa saisin varmaan työttömänä enemmän. 

Vierailija
14/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian sekava aloitus. Kirjoitapa uusiksi!

Vierailija
15/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulle enemmän jää käteen. Ansiosidonnainen on noin 1600 netto. Brutto on noin 2000 euroa. Sen verran saa noin 5000 euron tuloilla kun jää työttömäksi. Eikä todellakaan ollut omaa syytä eikä oma tahto. Näin vain kävi. 

Toivottavasti naapuri saa sen 5000 euroa kun käy töissä. Ei tällä ok-alueella asu kovin pienituloisia, elleivät ole jostain perineet rahaa.

Vierailija
16/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet uskomaton idi oot ti.

Vierailija
17/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä voisi vähempää kiinnostaa naapurin tekemiset, tekemättä jättämiset tai ansiotulot. Arvioin palkkaa sen perusteella, mihin olen itse tyytyväinen, enkä sen perusteella, mitä joku muu saa.

Tämä!!! En edes tiedä miltä naapurini näyttää ja välttelen heitä parhaani mukaan. Eikä kiinnosta myöskään naapurin auton hinta. 

Vierailija
18/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan saa pelkästään 595 €. Se voi toki olla jollekin 4 viikon netto, mutta jos ei ole mitään muita tuloja, niin siitä 800 €/kk ei mene noin paljon veroja. Laske itse mitä siitä 20 % verolla jää. 

Vierailija
19/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kysymystä

Kun somali saa 9000 kuussa niin olisi kohtuullista että saisin edes saman verran.

Vierailija
20/25 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo ihan riittävästi rahaa. En ole kiinnostunut töihin menosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän