Miehet. Onko teita kourittu ravintolassa tai muualla ulkona?
Kommentit (367)
Vierailija kirjoitti:
On kourittu ja kun olen joskus asiasta puhunut minulle naurettiin. Ihmiset pitää sitä vitsinä kun nainen kourii munista tai yrittää tunkea väkisin kieltä kurkkuun.
Olen pahoillani kokemuksestasi. Asia ei ole vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On.
Tanssilattialla nainen tuli, otti käsistäni kiinni, vei tisseilleen ja sanoi "sä haluut panna mua eiks niin?"
Vastasin että joo ja sit mentiin panee.
Tämä tapahtui vuonna 2001, jolloin oli sallittua miehen ja naisen välinen kontakti.
Eihän tuossa sinua vastoin tahtoasi kähmittu
Olen eri, mutta eihän ketjun aloitus tai otsikko rajannut vastauksia vain tapauksiin, joita ei ole itse tahdottu.
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni kouri minua.
Kenties köyrikin. Ei enää?
On kyllä. Tutut ja tuntemattomat. Yleensä nainen ollut viihteellä. Itse ollut töissä tai viihteellä. Yhdessä vaiheessa oli myös pinnalla ns. puumailmiö, jolloin meno kävi ajoittain jopa vähän hankalaksi. Viime vuosina ei enää, naiset käyttäytyy nykyään yllättävänkin hyvin, ainakaan en ole enää törmännyt asiaan omalla kohdallani. Ikäkin jo suojelee. Naisystäviään naiset näköjään tööttäilee kun meno yltyy.
Eipä ole kourittu ja tuskin edes katsottu.
Ja vaikka olisikin, niin sehän ei olisi mitään naisten kokemiin verrattuna, 24/7 kourimista, tuijottamista, ehdottelua, viheltämistä ja saman ilman hengittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Koska Hesari alkaa huomioimaan myös miesten kehorauhan!
Milloin Hesari vaatii kaikkia naisia kantamaan vastuun miesten ahdistelusta!
Kyllä. Satavuotias rouva otti perseestä kiinni ja sanoi notta päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan pikkupojasta asti ollut epäsoveliaita puheita ja lähentymisiä, murrosiässäkin niitä tapahtui. Tekijöinä keski-ikäiset tätinaiset. Silitellään tukkaa epäsoveliaasti, paljastellaan itseä tahallisesti, puhutaan härskejä alaikäisille, tullaan pussailemaan jne.
Tätä tapahtuu, asiasta ei puhuta eikä se kiinnosta ketään koska väärä sukupuoli, joskus olisi mielenkiintoista tietää kuinka yleistä tuo on. En voi olla ainoa.
Missä sinä olet pyörinyt lapsena/teininä kun tuommoista alvariinsa tapahtui? En usko että omat teinipoikani olisivat juuri missään voineet tällaisen kohteeksi joutua.
Vastaus on yleensä aina tuonkaltainen kun mies kertoo kokemuksistaan, sen kieltäminen. Joten en ole yllättynyt kommentistasi, saat luultavasti paljon hyväksyntää ja ymmärrystä muilta naisilta, moni ajattelee että tuollainen koskettaa ainoastaan naisia ja tyttöjä. Luulenpa, että poikiin ja miehiin kohdistuva häirintä, ahdistelu on paljon yleisempää mitä moni edes kuvittelee.
Mun päätä ollaan silitetty, yksi työnsi kehonsa mun kehoa vasten ja suuteli huulille, toinen antoi pusun poskelle, kolmas ja neljäs hyppi silmilleni.
Siis festareilla ahdistelut ja hyppimiset kirppiksillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Monta kertaa ikävuosien 17-41 välillä. Sen jälkeen ei ole enää kourittu. Minua on kourineet humalaiset naiset ja homot. Muutamat naiset on yrittäneet myös väkisin suudella.
Nuorena olin naisten ahdisteluista otettu, jos ahdistelija oli hyvännäköinen. Jos ahdistelija oli ruma, niin se tuntui todella vaivaannuttavalta.
Miksi naiset eivät koskaan myönnä tätä, että kokemuksen paheksuttavuus riippuu tekijän viehättävyydestä? Että salskean miehen käsi alaselällä on kuumottava ja rumalta mieheltä sama on käytännössä raiskaus.
Koska se ei riipu sillä tavalla kuin kuvittelette.
Tietenkin tilanne on tavallaan miedompi, jos joku parikymppinen, siististipukeutunut sosiaalisestitaitamaton mies kourii, kuin että joku huumeissa oleva jättikokoinen, örveltävä nisti käy käsiksi. Tämä johtuu siitä että jälkimmäinen tilanne on paljon pelottavampi.
Mutta älä siirrä aihetta naisiin. Tämä ketju koskee miesten kokemaa lääpintää.
Suahan tuntuu kiinnostavan toisten intiimit asiat.
Vierailija kirjoitti:
On. Monta kertaa ikävuosien 17-41 välillä. Sen jälkeen ei ole enää kourittu. Minua on kourineet humalaiset naiset ja homot. Muutamat naiset on yrittäneet myös väkisin suudella.
Nuorena olin naisten ahdisteluista otettu, jos ahdistelija oli hyvännäköinen. Jos ahdistelija oli ruma, niin se tuntui todella vaivaannuttavalta.
Näinpä.
Lukekaas tämä ajatuksen kanssa. Lähentely on aina väärin, ja vain harvoin mieleistä, olipa kohde mies tai nainen.
Olispa kourittu, mutta ei mitään kontaktia naisten taholta.
Kaupan kassajonot ovat masentavia. Mummot kourivat urakalla alapäätäni ja kassatyöntekijä vain naureskelee, eikä kiellä mummoja!
Vierailija kirjoitti:
On kourittu. Usein tyttöystävä tai nykyisin vaimo on ollut vieressä. Melko säännöllistä, kuten myös seksin ehdottelu. On lyöty päin näköä, kun en innostunut naisen tarjouksesta. Vähän kaikkea sitä on tullut koettua. Ei silti suuri yhteiskunnallinen ongelma, enkä vaadi kaikkia naisia tuomistemaan tuollaista käytöstä, tai pyytelemään anteeksi.
Vaadi vain. Se on sitä haluttua tasa-arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja en siis kuulu tänne ketjuun, mutta... Mikähän juttu kun en minä ole koskaan joutunut pelkäämään henkeni edestä puristelijoita? Olen ilmeisesti hyvännäköinen nainen, ainakin kokemusteni perusteella minun täytyy olla, on täällä palstalla kerrottu. Nuorena oli jotain puristelijoita ym, ne joita ei jaksanut ottaa huumorilla, sai kuriin vähintään rehellisellä v*ttuilulla, tarvittaessa kaverin säestyksellä, jollekin taisi vaatia läsärin. Ei pelottanut, pahimmillaan v*tutti. En kuitenkaan koe että ongelma olisi ollut niin iso että siitä olisi esim juttua lehteen tointanut tehdä. Tämä 2000-luvun alussa.
Sanot siis että et ole itse joutunut uhriksi. Mistä sä sitten voit tietää, miten kamalia noi tilanteet on oikeasti? Voisit vaan olla tyytyväinen ettei sua ole ahdisteltu ja kourittu,mutta sen sijaan tulet tänne korostamaan jostain syystä kauneuttasi ja dissaamaan oikeiden uhrien kokemuksia. Miksi näin?
Toiseen kajoaminen on nykyisin ihan rikos. Se on siis niin vakava ongelma, että siitä voi tekijä saada kuusikin kuukautta vankeutta. Mutta koska sua ei pelota etkä ole itse kokenut ahdistelua, niin ongelmaa ei ole?
Vierailija kirjoitti:
Baarissa muutaman kerran nainen puristanut pepusta ja tuli hyvä fiilis 😎
Mielenkiinnosta kysyn, miksi sinulle tuli hyvä fiilis? Minkä ikäisiä naiset ovat olleet, minkä ikäinen sinä olet ollut? Eletään kuitenkin Suomessa, sivistysvaltiossa. Oman ja toisen seksuaalisuus ja sen merkityksen opettelu aloitetaan jo ihan vauvasta. Tulee mieleen esim. että jos ihminen on kauhean epävarma itsestään tai elämän varrelle on kertynyt paitsi jäämisen kokemuksia tai mitä tahansa muuta satuttavaa turhan paljon, tuommoisesta voisi aikuinen ihminen aidosti nauttiakin. Olisin varmasti itse ollut teininä yhdessä vaiheessa otettu puristelusta, jos vielä riittävä känni päällä.
Ihmiset on tietysti erilaisia, henkilökohtaisesti nuo fiilikset ihmetyttää. Että siis miksi tuntui hyvältä?
Vierailija kirjoitti:
Ihan pikkupojasta asti ollut epäsoveliaita puheita ja lähentymisiä, murrosiässäkin niitä tapahtui. Tekijöinä keski-ikäiset tätinaiset. Silitellään tukkaa epäsoveliaasti, paljastellaan itseä tahallisesti, puhutaan härskejä alaikäisille, tullaan pussailemaan jne.
Tätä tapahtuu, asiasta ei puhuta eikä se kiinnosta ketään koska väärä sukupuoli, joskus olisi mielenkiintoista tietää kuinka yleistä tuo on. En voi olla ainoa.
Kyllä asia kiinnostaa. Tälläkin palstalla, liki jokaikisessä naisten ahdisteluketjussa, on toivottu,e ttä miehetkin kertoisi kokemuksistaan.
Muakin naisena kiinnostaisi tietää, kuinka yleistä tuo on ja mitä ahdistelijan päässä oikein liikkuu.
Kuinka monta tutkimusta on tehty miehiin ja poikiin kohdistuvasta ahdistelusta, häirinnästä vs naisiin ja tyttöihin. Luulen, että prosenttiluku hipoo jossain 99,99% kaikista tutkimuksista ja kyselyistä koskee naisia ja tyttöjä, jos pitäisi hatusta joku luku heittää.
Koska Hesari alkaa huomioimaan myös miesten kehorauhan!