Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa seurustelua tulisi kertoa kroonisesta sairaudesta?

Vierailija
21.07.2024 |

Joku siis sellainen joka ei näy päällepäin mutta lääkitys on ja kontrollikäynnit lääkärissä ym?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on päävikaa niin heti. Jos on muuten kanttuvei niin ennen ensimmäistä sänkykertaa.

Vierailija
2/52 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään silloin, kun on sovittu että seurustellaan. En näe kyllä estettä miksi ei voisi aikaisemmin sanoa, kun nyt kerran tapaillaan ja tunnetaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt ongelmista heti!

Vierailija
4/52 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä mitään aikarajaa ole. Minulla on useampi krooninen sairaus ja joskus kerron niistä heti - tai en koskaan. Ei tuota erikseen tarvitse miettiä.

Vierailija
5/52 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt riippuu ihan siitä, miten paljon se häiritsee. 

Moni juttu käy ilmi kun juttelee toisen kanssa vartin.

Vierailija
6/52 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nyt olen puhelias, ja kerron ihan normaalin jutustelun lomassa esim. Diabeteksesta. Myös mies on kertonut jutellessa vaikkapa vasektomiastaan. Siis usein jo ennenkuin on edes tavattu (jos tinderissä juteltu) .sairauksista, joilla ei ole merkitystä, kuten minun kohdallani kilpirauhasen vajaatoiminta, ei tule edes puhuttua. Minulla se ei vaikuta mitenkään,kun otan lääkkeeni.

Sairauksia suurempi ongelma minulle olisi, jos miehellä ei olisi ajokorttia. Se vain on outoa ja rajoittavaa. 

Vierailija
7/52 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävisin keskustelun viimeistään ennen seurustelun aloittamista, jossa tärkeät asiat (kuten tämä) tuodaan esiin. 

Toiselle voi tulla vähän puijattu olo, jos on jo pitkään seurusteltu ja saa vasta tietää jotain tällaista. Tietysti varmaan riippuu sairauden vakavuudesta ym...

Vierailija
8/52 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kävisin keskustelun viimeistään ennen seurustelun aloittamista, jossa tärkeät asiat (kuten tämä) tuodaan esiin. 

Toiselle voi tulla vähän puijattu olo, jos on jo pitkään seurusteltu ja saa vasta tietää jotain tällaista. Tietysti varmaan riippuu sairauden vakavuudesta ym...

Harvoin seurustelua oikein varta vasten aloitetaan vaan yhdessäolo liukuu siihen. Vai käykö ihmiset jonkin seurustelunaloittamiskeskustelun? Ei kai?

Vierailija
9/52 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä nyt olen puhelias, ja kerron ihan normaalin jutustelun lomassa esim. Diabeteksesta. Myös mies on kertonut jutellessa vaikkapa vasektomiastaan. Siis usein jo ennenkuin on edes tavattu (jos tinderissä juteltu) .sairauksista, joilla ei ole merkitystä, kuten minun kohdallani kilpirauhasen vajaatoiminta, ei tule edes puhuttua. Minulla se ei vaikuta mitenkään,kun otan lääkkeeni.

Sairauksia suurempi ongelma minulle olisi, jos miehellä ei olisi ajokorttia. Se vain on outoa ja rajoittavaa. 

Kilpirauhasongelmat? Vaikuttaa vaikka mihin. Oletko pullukka, vatsa toimii huonosti yms? Minä sain 'lääkettä' tähän n 17v ja silloin sitä valmistettu kemiallisesti vaan oli ottettu oikeasta ihmsestä ja piti sulattaa kielen alla. Jotkut sairaudet on hyvä tietää siltä varalta jos saa jonkun kohtauksen?

Vierailija
10/52 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastan migreeniä. Se tulee kyllä esiin ilman erillistä keskustelua melko nopeasti. Se on myös hyvä mittari sille, kestääkö treffikumppani sitä että suunnitelmat peruuntuu tai siirtyy.

Vierailija
11/52 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sössön sösöötä. Ihme vimma esiintyä toisena henkilönä. Tekö ette sitten ole yhtään katkeria? :,D

Vierailija
12/52 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin heti alussa. Mahdollisen kumppanin on tietysti saatava itse päättää, ryhtyykö suhteeseen, oli vaiva mikä tahansa, puhumattakaan kroonisesta sairaudesta.

Yleensähän oletetaan, että treffikumppani on terve, jos terveeltä näyttää ja toisen on vähän vaikea ryhtyä tenttaamaan. Ja ainahan on mahdollisuus, että sairastava valehteleekin, jos kysytään. Kyllä sairastavan on itse kerrottava heti, ettei ajauduta tilanteeseen, jossa on yhä vaikeampaa tuottaa "enää" pettymystä kiintymyksen takia. Salaaminen on tavallaan petos, eli väärillä tiedoilla eteneminen seurustelusuhteeseen.

Vierailija
13/52 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten, kun sinusta tuntuu turvalliselta tehdä niin. Terveysasiat ovat yksityisasioita, ja saat itse päättää, kenelle niistä kerrot ja missä vaiheessa.

Vierailija
14/52 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin heti alussa. Mahdollisen kumppanin on tietysti saatava itse päättää, ryhtyykö suhteeseen, oli vaiva mikä tahansa, puhumattakaan kroonisesta sairaudesta.

Yleensähän oletetaan, että treffikumppani on terve, jos terveeltä näyttää ja toisen on vähän vaikea ryhtyä tenttaamaan. Ja ainahan on mahdollisuus, että sairastava valehteleekin, jos kysytään. Kyllä sairastavan on itse kerrottava heti, ettei ajauduta tilanteeseen, jossa on yhä vaikeampaa tuottaa "enää" pettymystä kiintymyksen takia. Salaaminen on tavallaan petos, eli väärillä tiedoilla eteneminen seurustelusuhteeseen.

Jos joku on niin tyhmä, että olettaa muiden ihmisten olevan ilman muuta terveitä, hän saa syyttää vain itseään. Toivottavasti menee edes nuoruuden piikkiin.

Vierailija
15/52 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasektomia kuulostaa vaaralliselta krooniselta sairaudelta

Vierailija
16/52 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku on niin tyhmä, että olettaa muiden ihmisten olevan ilman muuta terveitä, hän saa syyttää vain itseään. Toivottavasti menee edes nuoruuden piikkiin.

Joo, ja ihan hemmetin monella on jotain krenkkaa, nuorillakin. Migreeniä, astmaa, vatsa/suolisto-ongelmaa, atooppinen iho, naisilla endometrioosit sun muut gynekologiset vaivat, diabetes1, urheiluvammat, onnettomuusvammat, mt-ongelmat... Mulla on aika laaja lähipiiri ja tuntuu että 100% perusterveet yli kolmekymppisissä on jo harvinaisia

Vierailija
17/52 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päin vastoin, sillä torjutaan hyvin hankalaa ja kroonista sukupuolitautia.

Vierailija
18/52 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkki: -omia-päätteiset sanat ovat yleensä (lääketieteellisiä) toimenpiteitä: vasektomia, lobotomia, trakeostomia...

19/52 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siitä tarvii mitään isoa numeroa tehdä, jos se ei vaikuta sun päivittäiseen fyysiseen/psyykkiseen toimintakykyyn. Jos sulla on vaikka migreeni kerran viikossa niin sitten vaan toteat sen ohimennen.

Vierailija
20/52 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse erikseen kertoa. Kyllä asiat sitten tulevat esiin, kun ne tulevat relevanteiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä